Advertentie | |
|
02-02-2013, 13:19 | ||
Citaat:
Verder, als mijn ouders mij geaborteerd hadden, had dat mij vrij weinig uitgemaakt. Ik zou het natuurlijk ook niet weten, maar het zou me ook niet zoveel uitmaken.
02-02-2013, 13:21 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
02-02-2013, 13:28 | |
O op die manier. Ethisch gezien is het naar mijn mening soms echt wel beter om abortus te plegen dan om een gehandicapt kind op de wereld te zetten. Zie ook het verhaal van Frayne. En persoonlijk ben ik heel blij dat ik een zwangerschap mag beëindigen als blijkt dat het kind niet gezond is. Ik vind levenskwaliteit veel belangrijker dan leven op zich.
|
02-02-2013, 13:31 | ||
Citaat:
|
02-02-2013, 13:31 | |
Verwijderd
|
Dan zou je het verschil inderdaad moeten snappen tussen leven en levenskwaliteit . Dat doe je kennelijk niet, want je hecht meer waarde aan leven dan aan levenskwaliteit. Dat is jouw mening uiteraard, maar ik denk dat in de keuze tussen leven of levenskwaliteit de meeste mensen toch zullen gaan voor kwaliteit.
|
02-02-2013, 13:33 | ||
Citaat:
|
02-02-2013, 13:33 | |||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
02-02-2013, 13:37 | ||
Citaat:
|
02-02-2013, 13:41 | ||
Citaat:
|
02-02-2013, 13:41 | |
Verwijderd
|
Het gaat niet om geluk zoals ik al zei het gaat om levenskwaliteit, dat bestaat uit meer dan geluk. Tuurlijk kan iemand gelukkig zijn. Maar geluk is leuk en leed is duizend keer zoveel erger. Dus ja, als ik met zekerheid weet dat mijn kind veel pijn krijgt of de rest van zijn leven elke week naar het ziekenhuis zou moeten oid, dan vind ik de kwaliteit van leven dusdanig slecht dat ik ervoor kies om niet het kind te krijgen. Dát is levenskwaliteit namelijk ook. Niet alleen geluk.
|
02-02-2013, 13:44 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Het hele idee van een kind nemen is egoïstisch. Het gaat helemaal niet om het kind. Het gaat om de bevestiging van jou als vrouw zijn, het gaat om het bewijs van jullie eeuwige liefde (hoe eeuwig die liefde is als dat bewijs niet kan geleverd worden door onvruchtbaarheid, is nog maar de vraag. En als men spermabanken of eiceldonaties gaat inschakelen, dan is het niet meer een bewijs van júllie liefde, want júllie liefde kan dat bewijs niet leveren, dus je wilt gewoon graag een kind, klaar), het gaat om het bevredigen van moedergevoelens, het willen thuishoren in een maatschappij waar je abnormaal bent als je geen kinderen kunt of wilt krijgen, het voortzetten van de bloedlijn of de familienaam (hoe vaak ik een vader niet heb horen verzuchten dat zijn naam niet wordt doorgegeven omdat hij alleen maar dochters heeft), en niet alleen in Afrika kiest men nog voor kinderen om zeker te zijn van verzorging als je oud bent, er zijn veel redenen maar over het algemeen is het egoïstisch, ik heb nog nooit iemand horen zeggen 'ja het voortbestaan van de mensheid is toch belangrijk' als reden om een kind te nemen. En als je het doet omdat je je rijkdom en goedheid wil delen met iemand anders, dan zou je kinderen kunnen adopteren, daklozen een thuis kunnen geven, je maaltijd delen met armen, pleeggezin zijn, er zijn zoveel mogelijkheden die stukken minder egoïstisch zijn. |
02-02-2013, 13:44 | ||
Citaat:
|
02-02-2013, 13:52 | ||
Citaat:
|
02-02-2013, 13:52 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat zijn allemaal dingen die idealistische (pre-)pubers doen. Dus. Twaalf is misschien overdreven, maar ik schat je niet ouder dan 14. |
02-02-2013, 13:56 | ||
Citaat:
Edit: ALLE moeders zijn egoïstisch, want ze wilden een kind omdat ze dat wilden. Edit2: Behalve Sheldon en zijn vriendin, want die willen een baby om de mensheid te helpen. |
02-02-2013, 14:00 | ||
Citaat:
Ik zie soms wel in dat mensen gelijk hebben, maar dan zie ik toch wel weer mijn gelijk ergens. Waarom zou ik toegeven? Om jullie te plezieren? Bij deze stelling echter, zie ik alleen mijn eigen gelijk. En als ik toegeef heb ik het recht niet meer met harde tegenargumenten te komen, mocht ik me bedenken. |
02-02-2013, 14:03 | |
Verwijderd
|
Nou, laten we een mooi voorbeeld nemen dan. Jij zegt dat je niet kunt zeggen dat je kind gaat lijden (want dat is niet zeker) en dat je daarom geen abortus zou moeten plegen, want dan ontneem je het geluk van het kind. Waarop Para antwoord met 'Kun je er vanuit gaan dat het kind gelukkig wordt dan?' maar daar reageer je niet op. Want ja, als je niet zeker weet of je kind gelukkig wordt (misschien is het wel depressief vanaf zijn geboorte en dan heeft het volgens jouw definitie sowieso geen levenskwaliteit, als in, helemaal niet) dan zou het sowieso niet mogen leven.
|
02-02-2013, 14:03 | ||
Citaat:
|
02-02-2013, 14:06 | ||
Citaat:
Dat heb ik niet genegeerd, ik werd genegeerd. |
02-02-2013, 14:09 | ||
Citaat:
|
02-02-2013, 14:11 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder is dit geen antwoord. Je zegt dat je niet kan weten dat het kind gaat lijden en dat je het dús geluk ontneemt als je een abortus pleegt. Maar jij kan ook niet weten of het kind gelukkig wordt, dus die redenatie klopt sowieso al niet. Een kind heeft sowieso geen keuze. Dus zeggen dat het kind niet voor geluk kan kiezen is het zelfde als dat een kind niet voor leed kan kiezen, of dat het juist kan kiezen niet geboren te worden omdat het denkt dat het gaat lijden. Dus het is een compleet non-argument. |
02-02-2013, 14:14 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
02-02-2013, 14:15 | ||
Citaat:
Het kind kan wel voor geen leed kiezen, zelfmoord. En para stelde een vraag die al beantwoord was, nou, wie wordt er genegeerd |
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
abortus vragen fiederelsje | 19 | 25-05-2005 20:57 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Abortus op tv Saycheese | 41 | 07-04-2004 15:26 | |
De Kantine |
abortus esperanza | 93 | 12-03-2004 13:27 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Onderzoek Abortus! Stout meisje | 23 | 24-02-2003 08:18 | |
Liefde & Relatie |
Mijn vriend belt niet meer na mijn abortus Latinangel | 24 | 09-08-2002 16:11 | |
Lichaam & Gezondheid |
abortus in geval van... X-je | 7 | 22-01-2002 18:38 |