![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Spoiler
Zoiets. Deze dingen heb ik overigens niet in één dag geleerd hoor, ik heb er vaker over gelezen dus de grote lijnen waren niets nieuws. Maar het klikte pas vorige week allemaal in elkaar, toen ik eens mijn eten van één dag invulde bij het nieuwe tooltje van het voedingscentrum en de resulterende tabel bekeek. Nb: je eten bijhouden in een dagboek is sowieso slim, want je hersenen+maag snappen op gevoel niet zo goed wat goede hoeveelheden zijn. Een visuele marker helpt daarbij. Plus dat tabellen cool zijn. Cool. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Oh ja Pip, ben je al aan het trillen en zweten door de suiker en caffeine ontwenning?
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
ik heb een kantoorbaan, dus ik eet doorgaans wat minder dan wat je als man zou moeten eten; en pak in principe altijd de fiets en de trap etc. Verder drink ik graag bier; dus eigenlijk sport ik voornamelijk om de bier-intake te compenseren
![]()
|
Verwijderd
|
En omg, die katten! Ik wist niet dat die mormels ook vatbaar zijn voor optische illusies. Ik ga morgen dat ding printen in kleur en voorschotelen aan zowel Arthur als Morgan. Omdat Arthur een beetje (understatement) schelig is, ben ik zeer benieuwd naar het resultaat.
Laatst gewijzigd op 19-03-2013 om 22:41. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() maar verder zie ik wel verschil qua figuur, ook omdat ik natuurlijk ben gestopt met blowen en dus vreetkicks. Ik weet niet hoeveel want m'n weegschaal is dood! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar dat je moe bent kan kloppen, want in 1,5 liter cola zit 156 gram koolhydraten, en koolhydraten zijn dus het voornaamste ding waar je je energie uit haalt. Ter vergelijking: ik eet nu gemiddeld ~135 gram koolhydraten per dag. Ik denk dat je, toen je nog cola dronk, ter compensatie automatisch veel minder andere koolhydraatrijke dingen at, want daar had je toen geen/minder behoefte aan. Nu is je dieet hetzelfde maar je voornaamste bron van koolhydraten is weggevallen. Hence: moeheid en koolhydraatcravings. Meer pasta, aardappels, bananen en brood eten. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Al mijn maaltijden bestaan uit carbs. Carbs zijn nom!
en dan eet ik de hele dag redelijk gezond (appel, maisbroodje met cup-a-soup, spaanse tortilla met aardappels en ei en ui en tomaatjes) en dan verpest ik 't door in 1 keer een doos merci weg te stouwen. ![]() Het voelde wel superchill om weer te fietsen, trouwens. Ik was ook best snel en als m'n stuur+zadel wat hoger hadden gestaan dan had ik mss ook nog wel duizent uur langer door kunnen gaan.
|
Verwijderd
|
Ja, carbs zijn ook mijn lievelings <3 Behalve dat ik dus dat tooltje ging invullen en er opeens achterkwam dat ik er veel te weinig van at. Terwijl ik dacht van niet. Dat was erg raar.
Wat ook raar was: de HELFT van mijn calorieën haalde ik uit vet. Niet eens ongezond vet, maar gewoon, mozzarella, pesto, noten, etc. |
![]() |
|
Als ik hoofdpijn heb ga ik altijd water drinken, maar eigenlijk moet ik dan dus gewoon aan de koffie?
Btw, stoppen met roken gaat aardig. Bij een vriendin thuis wel gerookt, maar 1 avondje in 2 weken en daarna heulemoal geen behoefte hebben vind ik best ok.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat ik er hoofdpijn van krijg is natuurlijk een teken dat ik er mee zou moeten stoppen, maar ja ![]() |
![]() |
|
eet je niet elke dag brood dan para? Want dat is toch uber-carby? en 's avonds pasta, rijst of aardappels?
Of eet je hele kleine porties? Dat is ook een groot probleem voor mij, 'portion-controle', want ik eet meestal wel tot ik echtecht vol zit.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Op dagen dat ik college heb drink ik denk ik zo'n 2 liter aan automatenkoffie. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik rookte wel vaker een week niet, maar dan kocht ik weer een pakje in 't weekend, als ik moest werken. Nu ik m'n vrienden amper zie en er veel meer niet-rokers @ werk zijn, is niet roken veel makkelijker. Ik zit ook echt niet te springen om een sigaret ofzo. Het is gewoon meer dat het op gaat als het er is. ![]()
|
Het is wel jammer dat ik roken nog wel ergens iets cools vind hebben (al mijn favoriete chagrijnige grappige dronkenmannen zijn rokers), maar ik werd er zo vaak misselijk van en ik kreeg een gore smaak in m'n bek en ik ademde echt heel kut en ik klonk 's ochtends als een havenwerker en pakjes zijn nu nog duurder en en en... dat ik maar gewoon stop. Op mijn manier. In dat ik af en toe een sigaretje aanneem als me die wordt aangeboden. Maar ik sla ze nu ook veel vaker af, dat is een goed iets.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Ik eet juist minder koolhydraten nu, voornamelijk omdat ik geen vreetkicks meer heb. Dus alles is een beetje in de war nu. Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|