Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2013, 12:08
Spikeysan
Spikeysan is offline
Hi Gamers,

Graag vraag ik jullie aandacht voor het volgende:
Op dit moment ben ik aan het afstuderen met een project waarbij ik een volledige tutorial zal ontwerpen voor een toekomstige game. Hiervoor heb ik een klein onderzoek opgesteld en bij dit onderzoek hoort de volgende enquête: http://www.thesistools.com/web/?id=347323
Hierin ben ik benieuwd hoe jullie denken over tutorials in games. Vind je ze leuk of juist saai? en wat maakt een tutorial goed of slecht volgens jou?

Ben je tussen de 12 en 16 jaar en heb je even 5 minuten de tijd? Vul even de enquête in en je helpt niet alleen mij, maar ook mijn tutorial!

Alvast bedankt voor het invullen!

Vriendelijke groet,
Dominique
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2013, 20:50
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Tutorials zijn er verschillende soort spellen. Wat voor een type spel word je toekomstige spel?
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2013, 22:54
Verwijderd
Antwoord op alles: Ik lees geen tutorials.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2013, 04:32
Verwijderd
Citaat:
Antwoord op alles: Ik lees geen tutorials.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2013, 05:01
Spikeysan
Spikeysan is offline
Citaat:
Tutorials zijn er verschillende soort spellen. Wat voor een type spel word je toekomstige spel?
Klopt, maar ik kijk er puur in het algemeen naar. Het toekomstige spel wordt een casual flash game.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2013, 05:03
Spikeysan
Spikeysan is offline
Citaat:
Antwoord op alles: Ik lees geen tutorials.
Kan je doen, maar geef dan aan waarom je deze niet leest. Wat zal volgens jou beter kunnen dat je ze wel zou lezen?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2013, 09:37
Verwijderd
Ik ben niet tussen de 12 en 16 en het bekijken/spelen van de tutorial hangt van het soort spel af en of ik er sowieso doorheen moet.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2013, 12:11
Verwijderd
Citaat:
Kan je doen, maar geef dan aan waarom je deze niet leest. Wat zal volgens jou beter kunnen dat je ze wel zou lezen?
Niets. Ik ontdek liever zelf hoe een game werkt. Als ik dan al met een dermate lastig spel te maken heb wil ik dat er een ingame tutorial is.

Ik ga geen lap tekst lezen om te leren hoe een videospelletje werkt, kort gezegd. Zeker voor een 'casual flash game' hoort een tutorial helemaal niet nodig of uitgebreid te zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2013, 12:27
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Er zijn maar heel weinig spellen die een in-game tutorial verdienen, nog VEEL minder die een nog uitgebreidere (out-game) tutorial nodig hebben. Games hebben tegenwoordig toch veel te veel de behoefte je aan je handje vast te houden en door alles heen te helpen, zodat het maar vooral niet moeilijk wordt. Vroeger gooiden games je in het midden van een situatie en zeiden "succes" met een moeilijkheidsgraad waar de meeste spellen tegenwoordig niet eens bij in de buurt durven te komen. Geef de basic controls en laat ons het verder zelf uitzoeken.

En een tutorial voor een casual flash game is natuurlijk echt onzinnig.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 16-05-2013, 20:24
Spikeysan
Spikeysan is offline
Ik ben het deels met jullie eens. Als je het zelf wil uitzoeken dan is een tutorial inderdaad overbodig. Een goed zichtbare skip functie zal in deze situatie aanwezig moeten zijn.

Jullie geven beide aan dat er voor een flash game geen tutorial nodig is en hier ben ik het niet helemaal mee eens. Met casual games willen developers juist een grote doelgroep aantrekken en de game voor iedereen toegankelijk maken. Niet iedereen is opgegroeid met de games van vroeger waardoor niet alles vanzelfsprekend is. Vooral modelerende spelers willen juist eerst de actie zien voordat ze hetzelfde doen.

Thnx voor de input btw!
Very much appreciated
Met citaat reageren
Oud 16-05-2013, 20:39
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Het punt is meer dat als je inderdaad een casual flash game hebt die alle mensen aantrekt, je geen tutorial nodig hebt omdat het spel simpel genoeg moet zijn om het zonder te kunnen spelen voor casual spelers. Als dat niet het geval is, is het geen casual flash game meer. Het laatste wat je wilt doen voor casual spelers is ze dwingen een tutorial te lezen voor ze kunnen spelen, dan heb je het meeste publiek al verloren.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 21-05-2013, 05:26
Spikeysan
Spikeysan is offline
Citaat:
Het punt is meer dat als je inderdaad een casual flash game hebt die alle mensen aantrekt, je geen tutorial nodig hebt omdat het spel simpel genoeg moet zijn om het zonder te kunnen spelen voor casual spelers. Als dat niet het geval is, is het geen casual flash game meer. Het laatste wat je wilt doen voor casual spelers is ze dwingen een tutorial te lezen voor ze kunnen spelen, dan heb je het meeste publiek al verloren.
Maar wat voor jou simpel is, is moeilijk voor iemand anders ;P

Het dwingen van een tutorial is geen optie daarom moet er gewoon een duidelijke skip functie aanwezig zijn. Hierdoor kan de gebruiker zelf bepalen of hij/zij de tutorial speelt. Dit geldt ook voor het lezen natuurlijk en ja, als je ze dwingt ben je een groot aandeel van je publiek kwijt.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2013, 09:53
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Klopt, maar ik kijk er puur in het algemeen naar. Het toekomstige spel wordt een casual flash game.
Dan sowieso géén tutorial.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware PHP vraagje
naiboctruk
9 14-11-2012 08:02
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Hoe vind ik wél iets met Google?
Boogie
4 22-07-2012 20:33
Software & Hardware Centraal spyware, adware & virussen topic [5]
M@rco
499 26-03-2008 13:10
Muziek IDM&ELECTRO THREAD #>
Hi, I'm Nora
500 21-02-2006 23:09
Software & Hardware [OFFICE] Acces vraag
bl4ckbird
3 23-02-2005 17:52
Psychologie seroxat?
shy girl
15 08-10-2002 20:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:17.