Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2013, 08:28
Verwijderd
Ik heb nu een smartphone (Lumia 620) en hoewel ik niet zo van de spelletjes en de apps ben, bedacht ik me wel hoe gaaf het zou zijn om een aantal van die oude spelletjes er op te gooien. Ik dacht aan Pac-man, Paratroopers, Space Invaders, Sokoban,...

Maar gisteren was ik aan het zoeken en het aanbod viel best wel tegen. Wil ik iets dat er niet is of zoek ik op de verkeerde plaats? Ik had verwacht dat er wel pakketjes met dit soort spellen zouden zijn, maar ik vind ze niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2013, 11:43
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Ik vind ze door een emulator te downloaden die op m'n mobiel (android) draait, en dan download ik de games voor die emulator. Ik gebruik MupeN64 voor N64 spelletjes (ik speel vaak Mario Kart). Voor de oudere spelletjes moet er ook het een en ander te vinden zijn. Ik kon vrij weinig (gratis) vinden vanuit de store op m'n mobiel. Ik adviseer om te googlen, wellicht op console emulators.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2013, 12:22
Verwijderd
Regel emulators.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2013, 19:05
Verwijderd
Oh, ik ben zo nieuw in de wereld van de tablets en smartphones dat ik er niet eens bij stil had gestaan dat dat ook een mogelijkheid zou kunnen zijn ^^
Met citaat reageren
Oud 21-05-2013, 17:51
Verwijderd
Een hoop van die nieuwe smartphones zijn een stuk sneller/beter dan wat men tegenwoordig aan desktops/laptops thuis heeft staan. Met een beetje googlewerk heb je zo een snes emulator +1000 games erop staan.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2013, 15:47
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Voor een telefoon met android zijn er inderdaad veel emulators.

Maar de lumia 620 draait windows phone en daar zijn niet veel van te vinden.
Ik vond net op wpcentral een artikel (met in de commentaar nog een aantal handige links & instructie) met een lijstje met nintendo emulators.
Volgens google heb je voor Atari spellen (zoals pacman, paratroopers) heb je EMU7800 en voor MSDOS spellen (zoals sokoban), dosbox turbo.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 22-05-2013 om 16:55.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37.