Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2014, 16:24
Hazel
Hazel is offline
Wat is 'lekker nonchalant' haar?
Advertentie
Oud 07-01-2014, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Ik had ook niet anders verwacht, eigenlijk
Joh.
Oud 07-01-2014, 16:43
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik vind die dialectenquiz maar raar. Ik spreek gewoon ABN en zeg friet. Dit is de uitslag:
Wij denken dat u een Zuid-Hollands dialect spreekt. Maar uw uitspraak toont ook overeenkomsten met het Utrechts, Waterlands en Kennemerlands
Kijk ook eens op deze links, die over uw dialecten gaan:

Yeah, right.
Bij mij was het zuid-Gelderland oid; ook lekker uit de richting.
Oud 07-01-2014, 17:12
Schrödinger
Schrödinger is offline
Waar heb je die dialectenquiz vandaan?
Oud 07-01-2014, 17:15
Verwijderd
Citaat:
*zucht* Ik vind het zo fijn dat ik nu aan het water woon! Het geluid van de regen op het water klinkt zo rustgevend en het ziet er ook zo mooi uit.
En dan heb ik ook nog es een hele 'gaggle' aan ganzen voor m'n raam, die dan eindelijk eens hun snavels houden en lekker chill ronddobberen in 't water.

Die ganzen zijn overigens hilarisch. Ze maken superveel herrie en er is 1 alfa-gans die de hele tijd stoer doet en zich groot maakt en een beetje zo van 'Wat?Wat?WAT?!' naar de anderen doet. En met dezelfde houding lopen ze dan over het fietspad. "Wat nou, bitches? Dit is mijn domein, en ik blijf hier lekker lopen. Vrij land, jeweetoch!"
Bij ons hier is een nieuwbouwwijk gebouwd rond het water, en daar lopen hele grote dikke ratten door de tuinen. Soms komt er een in een huis.

Ik wil je natuurlijk niet ontplezieren.
Oud 07-01-2014, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Waar heb je die dialectenquiz vandaan?
Twee pagina's terug geloof ik.
Oud 07-01-2014, 17:27
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Bij ons hier is een nieuwbouwwijk gebouwd rond het water, en daar lopen hele grote dikke ratten door de tuinen. Soms komt er een in een huis.

Ik wil je natuurlijk niet ontplezieren.
Ach, ik zit op de 1e verdieping en ik ben niet bang voor ratten, dus whatevs.

Citaat:
Van dat haar dat eruit ziet alsof het geen werk heeft gekost, omdat het pluist en warrig is, maar waarvan het eigenlijk een half uur duurt voordat het precies op de juiste manier warrig zit.
Oud 07-01-2014, 17:32
Hazel
Hazel is offline
Een half uur. Tering.
Oud 07-01-2014, 17:35
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Juh, ik heb tuturials gezien voor een 'messy bun' die tig stappen had, waaronder touperen, haarlakken, doorzichtige elastiekjes plaatsen, nog meer touperen en plukjes haar op de juiste plekken uit de knotjes trekken om het gewenste nonchalante effect te bereiken. :')
Voor pro's gaat dat mss sneller dan in een half uur, maar ik ben een n00b.
Oud 07-01-2014, 17:36
Hazel
Hazel is offline
Wat een toestand.
Oud 07-01-2014, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Dafuq, mijn buurvrouw is keihard Jolene van Dolly Parton aan het luisteren/zingen.
Dus of de muziek staat heel hard, of de muren zijn hier heel dun. Ik hoop niet het tweede.

edit:
Oh, Jolene gaat op repeat.
dat vind ik zooooo'n superlief liedje
Oud 07-01-2014, 17:44
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik heb maar 1 boek 'dubbel' en dat is een vertaling van The Hitchhiker's Guide die ik ooit nodig had voor een presentatie over vertalingen. Dramatisch, die vertaling.

Ik heb wel een aantal CD's dubbel.
Is dat die vertaling waar ze midden in het boek overstappen van Ford Prefect naar Amro Bank (of andersom)? Die heb ik namelijk ook.
Oud 07-01-2014, 17:44
Verwijderd
Oud 07-01-2014, 17:46
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Is dat die vertaling waar ze midden in het boek overstappen van Ford Prefect naar Amro Bank (of andersom)? Die heb ik namelijk ook.
Oh, alleen Amro Bank is me opgevallen (de presentatie ging ook over hoe je namen vertaalt enzo). Het is ook het 2e boek eigenlijk, 'The restaurant at the end of the universe'. Misschien dat ze halverwege de eerste ineens dachten 'Oh nee, toch maar niet Engels, dat snapt niemand!'
Oud 07-01-2014, 17:46
Schrödinger
Schrödinger is offline
Wij denken dat u een Zuid-Hollands dialect spreekt. Maar uw uitspraak toont ook overeenkomsten met het Utrechts, Kennemerlands en Waterlands.

Echt niet. Ons Zeeuw'n bin zunig!
Oud 07-01-2014, 17:53
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Oh, alleen Amro Bank is me opgevallen (de presentatie ging ook over hoe je namen vertaalt enzo). Het is ook het 2e boek eigenlijk, 'The restaurant at the end of the universe'. Misschien dat ze halverwege de eerste ineens dachten 'Oh nee, toch maar niet Engels, dat snapt niemand!'
Het was een vreemde ervaring Uiteindelijk heb ik alleen maar de Engelse versie gelezen, mijn lerares Engels in de vierde klas gaf me nog een compliment omdat ze het zo goed vond dat een 15-jarige de hele Hitchhiker's Guide had uitgelezen in het Engels.
Oud 07-01-2014, 17:53
Verwijderd
Bijna altijd als ik een film wil kijken, kan ik niks bedenken en dan ga ik voor de 4395845689e keer Winnie-the-Pooh kijken.
Oud 07-01-2014, 18:07
Verwijderd
Winnie the Pooh ooit nog een game van uitgespeeld op mn kekke playstation 1.
Oud 07-01-2014, 18:27
Verwijderd
Met streepjes plz.
Oud 07-01-2014, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Bijna altijd als ik een film wil kijken, kan ik niks bedenken en dan ga ik voor de 4395845689e keer Winnie-the-Pooh kijken.
Netflix! Dan kan je ook naar euh, Beertje Paddington kijken.
Oud 07-01-2014, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Ik zat daar wat over te denken, in principe moet het werken, want je bent in België, maar bevestiging sturen naar een 06 gaat te duur zijn. Ik heb het proberen op te zoeken, maar ik kan er niks over vinden. Dat vind ik zulke stompzinnige dingen altijd, als je iets functioneel aanbiedt, zorg dan ook dat iedereen er gebruik van kan maken of wil je soms geen toeristen in je stad/land
Eén Europa, tot je iets buitenlands met een gsmnummer of een betaling moet doen (al heeft nu gelukkig wel bijna elke winkel gewoon Maestro, dat was ook ooit wel anders) Als inwoner van Baarle was ik dan ook al erg gelukkig met de Euro, ik liep altijd te kutten met twee soorten geld.
Namen ze in Baarle niet gewoon allebei aan?

Er stond ook niet bij dat het voor buitenlanders niet werkte, dat lijkt me wel het minste wat je kan doen. En de kosten voor die bevestiging zijn miniem vergeleken met die van het leegmaken van zo'n apparaat.
Oud 07-01-2014, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Met streepjes plz.
Mijn game had zonder
Oud 07-01-2014, 18:52
Turk February
Turk February is offline
Die dialectentest denkt dat ik Utrechts spreek. Ik heb gewoon steeds gekozen voor de enige optie die niet debiel was.

De kleurentest vertelt mij het volgende:

Spoiler

Hmja, ik hou inderdaad wel van mooie dingen en niet van problemen.
Oud 07-01-2014, 18:56
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mijn moeder besloot me te meeten tijdens het boodschappen doen en heeft gelijk voor me betaald chiiiiillllllll Ik heb nu een vriezer met pizza, pizzabroodjes, patat, kaassoufflés, blokvis, kipschnitzels en groentenschijven I love mijn nieuwe vriezer.
Oud 07-01-2014, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Namen ze in Baarle niet gewoon allebei aan?

Er stond ook niet bij dat het voor buitenlanders niet werkte, dat lijkt me wel het minste wat je kan doen. En de kosten voor die bevestiging zijn miniem vergeleken met die van het leegmaken van zo'n apparaat.
Ja Baarle wel, ruimdenkend dorp. Maar de wereld was groter dan dat ^^ Naar België toe Weelde, Ravels, Poppel, Wortel, Hoogstraten en Turnhout. Naar Nederland Chaam, Alphen, Goirle, Breda en Tilburg. Zodra je een voet buiten Baarle stond, was het het één of het ander. Pfff. Krijg je loon in guldens terwijl je op stap gaat in franken. Lekker.
Oud 07-01-2014, 19:12
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Sarah dankjewel voor de uitleg over paracetamol!
en leuk dat iedereen de dialectentest heeft gedaan. Hebben jullie ook alle uitlegjes gelezen?
Oud 07-01-2014, 19:26
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:

dit ofzo?
Oud 07-01-2014, 19:28
Verwijderd
Dat er 45000 mensen zijn die daar naar kijken, ik vind het wat.
Oud 07-01-2014, 20:08
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
[filmpje]
dit ofzo?
Ja, zoiets. Al doelde ik meer op 'professionele' websites die tutorials hebben voor zulk soort kapsels, zoals The Beauty Department (wat ik overigens best een leuke site vind).

Hier moet je dus eerst spul voor in je haar smeren, dan krullen, dan de krullen eruit kammen, dan nog meer spul erin smeren en dan plukjes haar herpositioneren.
Je kan ook gewoon niks aan je haar doen, volgens mij.
Oud 07-01-2014, 20:15
Qimm
Qimm is offline
zo zit mijn haar als het eigenlijk gisteren gewassen had moeten worden en ik een woelige nacht heb gehad...
Oud 07-01-2014, 20:19
Verwijderd
Citaat:
Wij denken dat u een Zuid-Hollands dialect spreekt. Maar uw uitspraak toont ook overeenkomsten met het Utrechts, Kennemerlands en Waterlands.

Echt niet. Ons Zeeuw'n bin zunig!
Bij mij kwam er wel Zeeuws uit! Dus het klopt wel. Heb je 'm gewoon verkeerd ingevuld.
Oud 07-01-2014, 20:23
Verwijderd
Mijn haar is stijl en er is geen krul in te krijgen.
Oud 07-01-2014, 20:24
Verwijderd
Hallo Stefenootje, je post weer!
Oud 07-01-2014, 20:28
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Bij mij kwam er wel Zeeuws uit! Dus het klopt wel. Heb je 'm gewoon verkeerd ingevuld.
Nee hoor. Ik spreek gewoon geen Zeeuws dialect.
Oud 07-01-2014, 20:30
Verwijderd
Bij mij kwam ook Veluws uit, maar dat slaat echt nergens op. Ik verstond de mensen niet eens toen ik daar was.
Oud 07-01-2014, 20:34
Schrödinger
Schrödinger is offline
De dingen die ik zeg en die wel eventueel als dialect beschouwd kunnen worden, zoals "om boodschappen gaan", "op 't dorp" en "bij hebben" werden niet genoemd!
Oud 07-01-2014, 20:35
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ook legde ik een keer "snokken" bij Scrabble, maar dit woord werd niet geaccepteerd.
Oud 07-01-2014, 20:36
Verwijderd
Citaat:
De dingen die ik zeg en die wel eventueel als dialect beschouwd kunnen worden, zoals "om boodschappen gaan", "op 't dorp" en "bij hebben" werden niet genoemd!
Ah, 'om boodschappen gaan' is herkenbaar ja. Zeg jij ook van huis uit 'tafel aanzetten' ipv 'tafel dekken?'. Schijnt ook raar te zijn.

Maar er zaten niet zoveel Zeeuwse opties bij in die test. Alleen juun voor ui, en spiekerbroek voor spijkerbroek.
Oud 07-01-2014, 20:37
Verwijderd
Ik zeg zelf ook geen ferkèt tegen een vork, maar dat betekent niet dat het niet het woord van mijn dialect is.
Oud 07-01-2014, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Ik zeg zelf ook geen ferkèt tegen een vork, maar dat betekent niet dat het wel het woord van mijn dialect is.
Nee, precies, ik zeg ook geen juun tegen ui, alleen soms voor de grap. Ik zeg wel altijd joekte in plaats van jeuk, want dat is leuk.
Oud 07-01-2014, 20:40
Carn
Carn is offline
eindelijk een game die de geest van de (1ste) film eer aan probeert te doen (natuurlijk is het in de praktijk gewoon Amnesia/Slender maar dan met een goede license ). En gelukkig nu ook een goede developer.

Spoiler

Laatst gewijzigd op 07-01-2014 om 20:46.
Oud 07-01-2014, 20:41
Verwijderd
Over dialecten gesproken, ik kijk nu 'Van de straat' en het doet pijn in mijn ziel dat de Brabander ondertiteld wordt.
Oud 07-01-2014, 20:45
Verwijderd
Wel een goed programma.
Oud 07-01-2014, 20:46
Verwijderd
Ja, het is lief.
Oud 07-01-2014, 20:48
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ah, 'om boodschappen gaan' is herkenbaar ja. Zeg jij ook van huis uit 'tafel aanzetten' ipv 'tafel dekken?'. Schijnt ook raar te zijn.

Maar er zaten niet zoveel Zeeuwse opties bij in die test. Alleen juun voor ui, en spiekerbroek voor spijkerbroek.
Nee, "tafel aanzetten" heb ik nog nooit van gehoord.
Oud 07-01-2014, 20:52
Verwijderd
Nou ja, mijn dialect en normale taal zijn wel gescheiden. Mestreechs is niet bepaald te integreren in het dagelijkse gebruik. Ik heb die test dan ook puur gedaan op wat ik bij mijn grootouders spreek

In A(B)N zou ik juin zeggen Of gewoon ui. Maar in Mestreechs is het een un.
Oud 07-01-2014, 20:53
Verwijderd
Citaat:
Ja, het is lief.
Ben niet zo heel gevoelig maar bij dat kringgesprek moest ik ook wel een paar keer slikken. Bizar wat sommige mensen moeten meemaken.. alleen voor die coke/wiet verslaafde kan ik niet zoveel begrip opbrengen.
Oud 07-01-2014, 21:09
Turk February
Turk February is offline
Ik zeg volgens mij niets in dialect. Behalve misschien "deze koekjes zijn slof," maar daar is dan ook niet echt een ander woord voor.

Ik zou wel graag 'hun hebben' zeggen, maar ja, zo ben ik niet.
Oud 07-01-2014, 21:31
Verwijderd
Citaat:

Mijn ouders zeggen tafel ophalen ipv dekken. Of is dat afruimen? Hm.
Oud 07-01-2014, 21:32
Verwijderd
Zeggen jullie vaatwasser inruimen of vaatwasser inpakken of iets anders?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten