Advertentie | |
|
24-08-2014, 10:47 | |
Verwijderd
|
Gisteren kwam ik terug van vakantie. De vliegtuigmaaltijd bestond uit een doosje met daarin een dubbele bruine boterham met halvarine en kaas. De Italianen naast me keken ernaar alsof de stewardess ze een doosje modder had aangereikt.
"Welkom in Nederland, je bent hier niet voor het eten" |
25-08-2014, 10:26 | ||
Citaat:
Zou ik ook niet blij van worden, brrr kaas op brood!
25-08-2014, 13:16 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
26-08-2014, 16:41 | ||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
26-08-2014, 16:52 | |
Verwijderd
|
Mijn eerste gevoel was "wat een overdreven gedoe, Zwarte Piet is overduidelijk onderdeel van een kinderfeestje en een verouderd symbool maak je niet zo druk".
Maar toen ik op facebook steeds meer reacties las in de trant van "ga terug naar je eigen land luie schreeuwneger", draaide ik - heel hypocriet - 180 procent en 100 graden van standpunt! Blijkbaar is de afkomst van iemand een factor in een discussie. Ik ben zelf niet bepaald volledig van Duytschen bloedt dus ik voel me aangesproken Nee serieus waar ik dacht dat er geen racisme speelde, blijkt dat bij veel mensen wel degelijk toch nog onderhuids aanwezig te zijn. Dus lekker afschaffen. speelt natuurlijk mee dat ik sinds mijn 8e of zo toch nooit meer aan sinternikolaas gedaan heb dus het boeit me allemaal ook maar weinig |
26-08-2014, 17:17 | |
Ik vind het maar triest, een jaren jang icoon wordt er uit gebonjourd omdat sommigen een misplaatst minderwaardigheidscomplex van hem krijgen... Sund.
Ik vond het al erg dat negerzoenen ineens niet meer negerzoenen mochten heten.
26-08-2014, 17:22 | ||
Citaat:
26-08-2014, 18:45 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
26-08-2014, 19:52 | |||
Citaat:
Verder zouden ze hem waarschijnlijk helemaal niet wegdoen als men gewoon niet zo moeilijk deed en Piet 'n ander kleurtje gaf. Citaat:
|
|
|