Advertentie | |
|
10-12-2014, 11:42 | ||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 10-12-2014 om 12:20. |
10-12-2014, 12:47 | |
Waarom stellen jullie niet gewoon in dat mensen hun eigen berichten eindeloos kunnen editen / verwijderen op alle fora? Dan kan iedereen zijn eigen zooi aanpassen of verwijderen waar nodig, en als iemand het ook voor forumbazen onzichtbaar wil hebben daarna kunnen ze een plus / beheerder een PM sturen het bericht écht te verwijderen in plaats van te softdeleten.
Ik zou niet overal massaal gaan prunen. Dat is ten eerste vrij zonde en ten tweede denk ik dat het nog redelijk wat geld / bezoekers opbrengt (Geld doordat mensen er nog op terecht komen via Google / zoeken en dus advertenties zien en / of klikken.) Hoe meer content je verwijdert, hoe minder het oplevert (en hoe minder nieuwe mensen op het forum terecht komen / zich aanmelden, wellicht).
10-12-2014, 13:00 | |
In principe kunnen mensen toch altijd hun eigen berichten aanpassen, zolang ze nog beschikken over dat account? Als er gevoelige informatie in staat kunnen ze de inhoud van het bericht aanpassen, als deze informatie gequote is kunnen ze dit rapporteren en passen we dat ik vrijwel alle gevallen ook aan.
Het grootste probleem in het bewerken van berichten betreft denk ik de berichten van gebruikers die over het account waar het bericht mee geplaatst is niet meer beschikken. Tevens ondervang je met prunnen ook de uitspraken die anderen lange tijd geleden over jou hebben gedaan. Er komt binnenkort een poll op Onzin hoe mensen tegenover een prun van Onzin staan, om op basis daarvan te kijken wat we met dat idee gaan doen. Eventuele opruimacties op andere subfora staan daar los van en zullen ook apart daarvan nog besproken worden.
10-12-2014, 15:44 | |||
Citaat:
Citaat:
10-12-2014, 15:45 | ||
Citaat:
10-12-2014, 16:45 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Bijvoorbeeld laatst zocht ik een site die ik ooit eens had gepost, kon ik na zoeken weer vinden. Gewoon een random voorbeeld, er staat nogal veel van mij op dit forum en soms heb ik de behoefte om het terug te zoeken. Dit forum heeft voor mij ook een soort 'notitie/dagboek' functie. Ik zou het echt heel erg jammer vinden als dit allemaal weg zou zijn. Verder wat DP zegt over eindeloos editten, ook in gesloten topics. Dat zou heel handig zijn. En tja, als je iets op internet smijt dan weet je toch dat het in principe voor altijd is?? En als je dat dus niet wil moet een fb het maar aanpassen en/of verwijderen. Op onzin konden mensen juist makkelijker persoonlijke info geven omdat het eens in de zoveel tijd werd gewist. |
11-12-2014, 09:19 | |||
Citaat:
Citaat:
11-12-2014, 09:44 | ||
Citaat:
|
11-12-2014, 13:50 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
12-12-2014, 08:52 | |||
Dit heb ik op Onzin gezet maar past hier ook prima:
Citaat:
Het forum dient grofweg twee doelen: 1) een plek waar mensen zich nuttig kunnen voelen en leren van anderen (voor scholieren, anoniem als je het wil) en 2) een plek waar mensen komen voor elkaar / de gezelligheid. Doel 1, de nutfactor, is waar ik het forum voor heb opgericht, waar nog steeds de meeste potentie ligt, onderscheidend vermogen ten opzichte van andere sociale netwerken, de meest logische koppeling te maken is met de rest S.com, het minste organisatorische gedoe ook, etc. Een likje verf en we kunnen weer vooruit. Doel 2, de gezelligheidsfactor, is een onbedoeld bij-effect. Weliswaar een heel succesvol bij-effect, met meetings, relaties, een sterk aanzuigende werking (de piek lag pak hem beet in 2006). Maar ook iets dat veel kopzorgen met zich meebracht- en brengt: kliekjesvorming, relaties die aan- en weer uitgaan, geroddel, drama, intriges. In inderdaad, ingehaald door de tijd. Om het even te schetsen: tot op de dag van vandaag krijg ik prive-berichten van volwassen mensen die willen dat ik ingrijp omdat X een relatie had met Y en dat is uitgegaan en nu stomme dingen zegt over Y, maar niet naar een forumbaas durft te stappen omdat die vriendjes is met X. I ain't got time for that. Vervelender vind ik, en dan kom ik terug op de privacy-discussie, dat op het moment dat het forum bekend staat als een plek waar het met de privacy niet zo nauw wordt genomen ('lekken'!), doel 1 in gevaar komt. Want privacy, of anonimiteit tot op zekere hoogte, is waar fora zich kunnen onderscheiden van sociale media. Citaat:
Laatst gewijzigd op 12-12-2014 om 08:58. |
12-12-2014, 09:05 | ||
Citaat:
Bovendien, ze zijn niet weg, ze zijn eventjes uit het zicht tot we met een structurele oplossing komen.
13-12-2014, 19:02 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|