Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2015, 19:50
Anton_
Anton_ is offline
Hey,
Ik ben 16 jaar en zou graag eens willen beleggen in aandelen. Ik begrijp de basis, maar weet niet goed waar te beginnen.
Iemand ervaring of iemand die me kan helpen?

Ps, ik woon in België
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2015, 20:05
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Erturkoetjelief, naamzoek! Jij kunt deze jongen vast meervertellen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 28-01-2015, 08:01
Verwijderd
Ik heb wel wat ervaring met beleggen

Wat wil je precies weten? Bij beleggen ben je afhankelijk van de koersen, die kunnen erg lang tegenvallen. Dus als je wilt beleggen is het handig om dat te doen met geld dat je niet nodig hebt, zodat je in het ergste geval niet in de problemen raakt als je dat geld kwijt bent of als de koersen jarenlang laag staan.

Aangezien je pas 16 bent zou ik als ik jou was met erg kleine bedragen beginnen. Het nadeel is dat je dan een groot percentage kwijt bent aan kosten, maar het gaat er om dat je leert hoe het werkt. Als je een beetje agressief gaat beleggen, ga je nog wel hard op je bek, beter dat je dat met een klein bedrag gebeurt.

Als je specifieke tips van mij verwacht (welk aandeel of iets dergelijks), dan moet ik je teleurstellen, die mag ik niet geven.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2015, 19:00
Anton_
Anton_ is offline
Bedankt voor de hulp.
Ik zou idd met een klein bedrag willen beginnen, ik spreek dan over +/- 25euro? Het is ook niet echt de bedoeling om winst te maken, wil het gewoon eens proberen. Maar als ik, op bv €25, 15 euro kwijt ben aan onkosten, lijkt het me ook geen fijne zaak.

Ik weet vooral niet waar ik het best kan beginnen. Kan ik het best naar de bank gaan, of beter via het internet?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2015, 08:14
Verwijderd
Via internet natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2015, 16:26
remco2015
remco2015 is offline
Als je 16 jaar bent dan neem ik aan dat je bedrag om te beleggen nog niet bijster groot is, ik zou daarom turbo"s kopen op de Aex, en gezien de huidige markt zou je een turbo short kunnen kopen, dat houd in dat je er dan vanuit gaat dat de koersen zakken. Je kunt dan zo via de ING, of Binck een turbo kopen een TS noemen ze dat dan, TS staat voor turbo short. Als beginner zou ik dan adviseren om pakweg 100 euro te gebruiken.

Losse aandelen vanuit de AEX heeft met enkele honderden euro"s weinig nut want er zit te weinig beweging in namelijk.

Maar onthoud, beleggen is ook een vorm van gokken. Want zekerheid is er niet!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2015, 16:51
Verwijderd
Kosten van een turbotransactie zijn geloof ik minimaal 4 euro. Dat maal 2 (aan- en verkopen) maakt 8 euro. Op 100 euro heb je dan al 8% verlies voor je begonnen bent.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2015, 17:15
remco2015
remco2015 is offline
Citaat:
Kosten van een turbotransactie zijn geloof ik minimaal 4 euro. Dat maal 2 (aan- en verkopen) maakt 8 euro. Op 100 euro heb je dan al 8% verlies voor je begonnen bent.
Klopt, maar vergeet niet dat je met Turbo"s werkt en dan heb je 8% snel goed gemaakt of verknalt
Met citaat reageren
Oud 20-02-2015, 23:58
Verwijderd
Je kan met de app plus500, oefenen en ook met echt geld beleggen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Uitleg over beleggen gevraagd
Wesseldndap
10 22-10-2014 09:20
Werk, Geld & Recht Aandelen/beleggen
Tom538
8 01-05-2012 16:28
Werk, Geld & Recht Aandelenbroker. Kosten orders voor aandelen?
Verwijderd
44 02-01-2012 13:33
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Vof nv bv
FerryJoosten
9 16-09-2005 06:06
Werk, Geld & Recht Beleggen
LMP
11 17-07-2004 00:23
Werk, Geld & Recht Beleggen
Verwijderd
17 02-08-2003 20:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:44.