05-06-2015, 20:14 | ||
Hieronder zetten wij even kort en eenvoudig uit hoe wij ons doel bezien en willen realiseren, het oprichten van een islamitische samenleving in Nederland. De nieuwe samenleving is er voornamelijk voor moslims maar niet-moslims zijn net zo welkom om deel te nemen aan de islamitische samenleving in Nederland. Doel Het doel van ikblijfmoslim is het realiseren van een islamitische samenleving voor de moslims in Nederland. Omdat wij moslims ons niet meer kunnen vinden in de nederlandse samenleving is het tijd voor een eigen samenleving in Nederland. Een ieder heeft het recht om te bepalen met wie hij/zij leeft en voor ons als moslims is een islamitische samenleving in Nederland de enige optie. Er zullen dus 2 samenlevingen zijn in Nederland, de huidige Nederlandse samenleving en de islamitische samenleving. Dit is geen apartheid maar een recht wat wij hebben als moslims, we mogen immers zelf bepalen met wie we willen leven. Vereniging van moslims Om een eigen islamitische samenleving te hebben in Nederland dienen moslims zich te verenigen en zoveel mogelijk te centraliseren in delen van Nederland. Gelukkig leven al ongeveer 90% van de moslims dicht bij elkaar en hierdoor is er al sprake van gecentraliseerde islamistische gemeenschappen in Nederland. Voorzieningen Moslims dienen hun eigen voorzieningen te hebben, zoals eigen scholen, vrijetijdsvoorzieningen, werkgelegenheid etc… Gelukkig zijn er al islamitische scholen in Nederland maar nog veel te weinig gezien het aantal moslims in Nederland. Vooral in het hoger onderwijs ontbreekt het aan islamitische scholen, een mooi streven zou het oprichten van een brede islamitische universiteit zijn. Daarnaast dienen moslims te zorgen voor het organiseren van voldoende vrijetijdsvoorzieningen, leuke activiteiten door moslims en voor moslims. En bij dit alles dienen we als moslims ook meer te gaan ondernemen om meer invloed te hebben op de arbeidsmarkt. We dienen onze eigen werkgelegenheid te scheppen voor onze broeders en zusters om hiermee de discriminatie op de arbeidsmarkt te tackelen. Politiek Door ons te centraliseren in delen van Nederland zullen we een meerderheid vormen in die regio’s waarin we ons centraliseren. Hierdoor kunnen we de lokale politiek domineren en beleid maken dat ons zal baten als islamitische gemeenschap. Uiteraard houden we dan ook rekening met de niet-moslims onder ons. Het doel is niet om alleen de moslims te dienen in gebieden waar wij de meerderheid vormen, maar om beleid te ontwikkelen dat onze islamitische samenleving vooruit zal helpen en niet-moslims zich thuis voelen binnen de islamitische samenleving. Slotwoord Het is tijd voor een islamitische samenleving in Nederland waar moslims zichzelf kunnen zijn en al hun inspanninen voornamelijk ten goede zal komen aan hun broeders & zusters in Nederland. Tijd om ons te verenigen als moslims, ons te centraliseren in Nederland en te werken aan onze eigen voorzieningen. Hiermee bouwen we aan een functionele islamitische samenleving waar we elke dag stap voor stap aan verder werken en optimaliseren. Het wordt een uitdagend en prachtig project, het creëren van een eigen plek in Nederland door moslims voor moslims. En je zult zomaar zien dat andere islamitische gemeenschappen in Europa zullen volgen. Citaat:
http://www.ikblijfmoslim.nl |
Advertentie | |
|
10-06-2015, 22:45 | ||
Citaat:
|
20-06-2015, 07:49 | |
Dit klinkt heel sterk of jullie je eigen stukje Nederland willen claimen, om daar min of meer te leven volgens eigen regels. Ik vind het raar dat je stelt dat jullie daar recht op hebben, op die islamitische samenleving (in fysieke zin, omdat het ook gaat om moslims centraliseren). Je hebt recht op vrijheid van Godsdienst, maar blijft in Nederland nog steeds onderworpen aan de Nederlandse wet en regelgeving en bijbehorende plichten.
Als ik bijvoorbeeld kijk naar bepaalde groepen christenen zullen zij ook zeker niet blij zijn met bepaalde zaken die plaatsvinden in onze samenleving. Hun reactie? Gebed voor het land en de regering en zelf politiek actief zijn. Lang niet altijd met succes, maar het geeft wel een klankkast om hun normen en waarden te uiten. Als zij ergens problemen mee hebben, bijvoorbeeld televisie kijken, mogen zij er in alle vrijheid voor kiezen dat niet te doen. Net als ieder andere Nederlander, zonder religieus motief. Je kunt je als moslims willen isoleren (wat denk ik lang niet alle moslims zouden willen), maar wat levert dit op? En denk je niet dat centralisatie een vrij negatieve bijsmaak heeft? En wie geeft je het recht een deel van Nederland over te nemen? Wat gebeurt er dan met de niet-moslims die daar wonen? Waarom zou je niet gewoon leven in de samenleving zoals deze er is? Bewust je keuzes maken, verleidingen weerstaan, je kinderen meegeven dat niet alles wat hier gebeurt matched met jullie idealen... En je open stellen naar je landgenoten. Geen isolatie maar juist participatie, waardoor je het stigma ook kunt doorbreken en mensen over vooroordelen heen leert kijken.
23-06-2015, 07:23 | ||
Citaat:
23-06-2015, 09:08 | |
Er zijn ook veel moslims die naar niet-religieuze scholen gaan. En er zijn een hoop christenen die uitsluitend bij christelijke bedrijven willen werken. Sommige van die bedrijven nemen ook geen niet-christenen aan, trouwens.
Verder vraag ik me af de Staphorst-inwoners niet ook vinden dat ze een eigen samenleving zijn. Volendammers vinden dat bijvoorbeeld wel van zichzelf, en de eilanders van Texel ook. Segregatie is onwenselijk, maar het is niets nieuws. |
30-06-2015, 13:21 | |
Waaahahahaha, gekke muskies door de bocht
Benieuwd hoe snel onze lieftallige baardvriendjes zoiets zouden verneuken. Ik vermoed dat ze al voor de eerste handtekeningen aan in-fighting ten onder zullen zijn gegaan.
30-06-2015, 16:05 | ||
Citaat:
29-07-2015, 16:13 | |
Ik ben sprakeloos. Als jullie je niet weten aan te passen aan Nederland, ga dan weer terug naar het land waar je vandaan komt en probeer dat op te bouwen, in plaats van hier de boel te segregeren... Geloof me, de meerderheid van de Nederlandse bevolking ziet jullie graag vertrekken. Een "islamitische samenleving" op willen richten in Nederland verslechtert jullie reputatie alleen nog meer. Maar hey, ik houd m'n mond maar, voordat ik ook nog in elkaar geslagen word ook.
|
29-07-2015, 22:36 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
29-10-2015, 20:28 | |
Laten we eens in Saudi Arabie een Christelijke parallele samenleving creëren. Ben benieuwd of dat een succes gaat worden.
Moslims hebben vrijheid van godsdienst en kunnen verenigingen oprichten als ze dat willen, en daarmee is meer dan genoeg vrijheid gegarandeerd. Je wordt enkel beperkt door de Nederlandse wetten die voor iedereen gelden, als je je daar niet aan wil houden kun je beter vertrekken. Ook voor jezelf, als ik in een land zat waar ik totaal niks mee had zou ik daar immers ook niet willen blijven. |
28-03-2016, 21:46 | |
dit bericht is het slechste wat ik gelezen heb hier, dit kan ik niet serieus nemen, een aparte samenleving maar geen apartheid? houd toch op man, dat is bijna hetzelfde en zal de problemen die ''racistische nederlanders'' met moslims hebben alleen maar vergroten.
maar das mijn mening. |
01-04-2016, 18:53 | |||
Citaat:
Uit haar 2e post kun je toch opmaken dat ze het ongelooflijk vindt, waardoor je kunt zien dat het niet haar idee is? Citaat:
26-05-2016, 20:32 | ||
Citaat:
|
01-06-2016, 16:41 | ||
Citaat:
Ik vraag me overigens af of dit 'initiatief' niet gewoon van een of andere lolbroek afkomstig is, dit valt toch onmogelijk serieus te nemen? |
Advertentie |
|
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Rollo Tomasi | 501 | 09-08-2006 20:03 | |
Theo van Gogh doodgeschoten. Chimera | 500 | 02-11-2004 13:56 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wat kost een mensenleven? NOU? IGRA | 56 | 16-08-2004 00:50 | |
Een indrukwekkende correspondentie tussen Ayaan Hirsi Ali en Job Cohen Gatara | 174 | 27-03-2004 22:52 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
,,Nederland is de perfecte islamstaat'' Yousra | 85 | 19-01-2004 11:29 | |
Andere kijk op multicultuur door een moslimbroeder Boosoog | 2 | 20-10-2003 15:10 |