Advertentie | |
|
19-03-2016, 19:27 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Maasje is leuker dan Roermond |
19-03-2016, 22:14 | |||
Citaat:
Citaat:
Maar ik versta mijn schoonfamilie ook als ze dialect praten (wonen op 20 min van Roermond, al zegt dat natuurlijk niks, met al die verschillende dialecten). Alleen mijn zwager niet altijd, maar die mompelt ook nog eens en ze zijn me ook dialect aan het leren, want zoals ze helaas telkens tegen me zeggen, het is een kwestie van geduld
20-03-2016, 00:51 | |||
Citaat:
Citaat:
20-03-2016, 13:49 | ||
Citaat:
20-03-2016, 13:50 | ||
Citaat:
|
22-03-2016, 15:17 | |
Zwart eet tegenwoordig haar brokjes door ze op te scheppen met haar poot en dan dat ene brokje dat in haar poot blijft, op te eten. Ik weet niet waarom ze dat doet, maar dat is nieuw. En het maakt echt een kankerzooi, want de brokjes die ernaast vallen, laat madam gewoon liggen
22-03-2016, 15:28 | |
Mijn kat at ook altijd alles door het eerst uit haar bak ergens ander neer te leggen en het dan op te eten maar natuurlijk niet alles
23-03-2016, 12:13 | |
Ik had laatst een klant van 18 jaar. Toen zei hij dat het altijd al zijn fantasie was om het met een oudere vrouw te doen en dat hij blij was dat het was uitgekomen.
Een oudere vrouw jongens
23-03-2016, 12:16 | ||
Citaat:
23-03-2016, 13:41 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Limburg was op dat moment een grotendeels ingeslapen boerenprovincie. Maastricht was in de middeleeuwen een van de belangrijkste en grootste steden van het huidige Nederland en was de eerste stad in het huidige Nederland waar in de 19e eeuw de industriële revolutie begon. Dat Maastrichtenaren zich soms laatdunkend kunnen opstellen tegen mensen van buitenaf en vooral tegen Limburg ligt hierin opgesloten. Het is allemaal heel lang geleden, maar van generatie op generatie is doorgegeven dat Nederlands praten eigenlijk niet zou moeten; laat die anderen zich maar aanpassen. Ik besef dat het allemaal eeuwen geleden is maar zelfs ik stoor me desondanks nog altijd een beetje aan mensen die Maastricht in één adem met Limburg noemen. Vergelijken van Maastricht en Roermond is dan ook redelijk zinloos. Zowel vroeger als nu totaal verschillende steden. Tot zover de geschiedenisles van Ertur |
23-03-2016, 19:21 | |||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
23-03-2016, 20:35 | |
Verwijderd
|
Nederland is Urk, en Limburg is soort van het been, een ledemaat eraan. Dit constateerde iemand die licht verkouden was en plosieven alleen stemhebbend kon uitspreken. Toen heette het Limburg. De g zijn we toen als de g van groot gaan uitspraken. En toen hadden we Limburg, hoezee.
|
23-03-2016, 20:53 | |
Ik heb vandaag urenlang helse pijnen geleden omdat ik bij m'n anti-stress pillen alleen maar paracetamol mag gebruiken, EN DAT WERKT DUS GVD NIET!!! Lekker van 10-6 stuiptrekken van de pijn, badend in koud zweet en constant het gevoel hebben dat je over je nek gaat. LEUK!
Weer een dag naar de klote.
23-03-2016, 21:46 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|