| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
Ik vind het wel bijzonder dat jullie allemaal zo'n goede band met jullie oma's hebben of hadden. Mijn ene oma zie ik echt super veel, zij was vroeger drie dagen in de week bij mij thuis om op te passen, en nu zie ik haar nog vrijwel elke week, maar ik heb dus helemaal niet zo'n goede band met haar. Ik ben haar enige kleinkind dus ik probeer het contract wel echt te onderhouden maar eigenlijk heb ik nooit echt een fijn gesprek met oma
Ze moedert erg over me maar snapt tegelijkertijd ook niets van mijn wereld of mijn keuzes. Ze vertelt ook regelmatig dat ik de verkeerde keuzes maak, maar er valt niet over te praten. Wat ik uitleg komt niet binnen en oma's argumenten komen vaak ook niet verder dan "dat hoort niet", "dat mag niet" en "dat zijn we zo niet gewend". Oma was ook nooit een koekjes-bak-oma of een leuke-dingen-doe oma, maar misschien heeft ze daarvoor ook wel altijd veel te dichtbij gestaan.
|
|
|
Verwijderd
|
Ik denk dat het pas anders wordt als het contact verandert. Als je haar minder zou zien, of als ze (laten we het hopen van niet) komt te overlijden. Als je elkaar.minder ziet, veranderen de rollen die je tegenover elkaar hebt. Maar dat vraagt ook weer een hoop aanpassingsvermogen en waarschijnlijk een groot gevecht en de vraag is of je dat wil.
Tenzij je een keer ontzettend bot en naar en boos tegen haar uitvalt dat ze vooral haar mond moet houden. |
|
|
|
Verwijderd
|
Vertel je haar veel? Misschien zeg ik wel iets belachelijks, maar probeer haar eens wat minder te vertellen? Mijn schoonmoeder maakt zich ontzettend veel onterechte zorgen over ons en kan dat steeds minder loslaten. Met als gevolg dat we ook steeds minder delen. Jos vertelt pas dat hij griep heeft gehad, als.het volledig en helemaal over is. Ik deel niets over mijn werk, want dat snappen ze niet. Mijn schoonzus en zwager moesten bij de eerste zwangerschap vanuit een echo door naar her ziekenhuis vanwege weet ik wat. Uiteindelijk niets aan de hand, maar ze belden meteen iedereen op. Daar heeft.mijn schoonmoeder een week last van gehad. Jos en ik hebben daarover afgesproken niets te delen tot er zaken duidelijk zijn. Ik moet bijvoorbeeld voor de 20wekenecho naar het ziekenhuis vanwege medicijngebruik, maar dat delen we pas als de echo is geweest. Zij krijgt namelijk een rolberoerte als ze her woord "ziekenhuis" hoort, terwijl er helemaal niks aan de hand is. We kiezen heel bewust wat we wel en niet delen en sindsdien hebben wij, en zij!! veel meer rust.
|
|
|
|||
|
Citaat:
We hebben een maand of twee terug heel erg ruzie gehad, en sinds dien staat ze in elk geval niet meer onaangekondigd voor m'n deur elke vrijdagochtend. Citaat:
|
|
|
|
Mijn opa en oma van mijn moeders kant waren echt fantastisch en die mis ik nog regelmatig. Ik zag ze heel regelmatig. Ze waren er altijd op belangrijke momenten als mijn moeder er niet kon zijn, zo hielpen ze met mijn krantenwijk, kon ik mijn opa bellen als ik de dag erna ineens pissebedden nodig had voor school, mijn oma kon ik zes keer hetzelfde verhaal vertellen als ik ergens enthousiast over was, mijn opa deed stiekem boodschappen voor me toen ik op kamers woonde en weinig geld had. Allemaal van die hele lieve dingen. Ik heb er zulke warme herinneringen aan. De zomer voor mijn oma overleed, heb ik nog bij ze gelogeerd en de dag ervoor, was ik nog bij haar dus ik heb er echt alles uitgehaald. Mijn opa belde me een week na haar overlijden op dat hij voor het eerst zelf gestreken had en anderzijds kreeg ik een strijkijzer toen ik op kamers ging want 'je moet er wel netjes uit zien'. Zo lief allemaal
![]() Mijn opa van mijn vaders kant heb ik weinig herinneringen aan en die oma had nooit zoveel met me. De opa en oma van mijn vriend waren ook schatten, echt zo tof hoe die me in de familie opgenomen hebben op hun leeftijd met tien kleinkinderen.
|
|
|
|
Is dat leuk zo'n pizzarette? Ik hoor wisselende verhalen. Stinkt je huis minder dan met gourmetten?
Ik heb een quiche in de oven staan maar we hebben ook al een worstenbrood kerstboom op en oliebollen en mijn vriend erwtensoep dus ik zie wel hoeveel trek we hebben. Anders is het gelijk lunch voor morgen.
|
|
||||
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
|
|
|
Ik zou het leuk vinden om zo af en toe zoiets te lenen. Lijkt me ideaal om met een vriendengroep te kopen ofzo.
Wij aten vandaag pannenkoeken bij vrienden
|
|
|
Verwijderd
|
Als je olie met een hoog rookpunt gebruikt heb je 0 rook in huis met gourmetten.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Rookpunt |
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
Ik had een broodje met blauwe kaas en walnoten perongeluk van werk mee (ze zien er hetzelfde uit als de variant met ei en bacon), maar dacht 'ach, toch maar es proberen', en nu voel ik me echt belabberd.
Ik kan dus écht niet tegen blauwe kaas.
|
|
|
|
Ik vinf 't ook niet lekker, maar ik had niks anders te eten en er zat ook zoveel andere meuk op dat 't niet zo opviel. Tot een minuut of 10 later. -> Licht in m'n hoofd en zweterig. Heb effe gegoogled en blijkbaar moeten mensen met een schimmelallergie ook geen bier drinken. Dat verklaart idd waarom ik na 1 biertje vaak al ziek ben.
|
|
||
|
Citaat:
|
||
![]() |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Onzin |
Wat eten we vandaag? #3 Mr Soija | 500 | 30-04-2017 23:10 | |
| Onzin |
Wat eten we vandaag? #2 Mr Soija | 500 | 31-03-2017 18:47 | |
| Liefde & Relatie |
Typische dingen van jullie als stelletje drukknoopje | 146 | 26-12-2007 02:52 | |
| Eten & Drinken |
Wat eten we vandaag? #5 AlopiA | 500 | 16-05-2006 22:16 | |
| Eten & Drinken |
Wat heb je vandaag allemaal gegeten (en gedronken), # 4 Verwijderd | 500 | 19-11-2005 21:54 | |