Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2017, 00:45
Verwijderd
Oma van mijn moeders kant mis ik ook nog elke dag. Ze was zo awesome. Ook al oud, ze was al 48 toen ze mijn moeder kreeg, (ze heeft daarover tegen mam gezegd "ja, ik kon toch ook niet elke keer tegen vader zeggen 'rook maar een sigaret.'") en 74 toen mijn oudste zus geboren werd. Ze was zo gaaf.
Oma van mijn vaders kant kan ik me maar weinig van herinneren, ik was nog vrij jong toen zij overleed. Maar uit de verhalen begrijp ik dat het geen makkelijke vrouw was. Kan denk ik ook niet, als weduwe met zeven nog niet volwassen kinderen (waarvan een ontzettend opstandig) en een boerenbedrijf om te runnen.
Advertentie
Oud 27-12-2017, 02:40
Tigerly
Tigerly is offline
Ik kom nu thuis uit het cafe en ik heb zin in iets, maar ik heb niets in huis Wat een faal!
Oud 27-12-2017, 13:26
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik had eerste kerstdag zo royaal geluncht dat ik echt geen honger had, dus ik heb die dag een beetje gesnackt. Gister had ik een kaas-ui pizza met paprika
Oud 27-12-2017, 17:01
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vegetarische kipstukjes, wokgroente met kormasaus en witte rijst.

Even makkelijk en geen vlees
Oud 27-12-2017, 17:33
Positive mind
Positive mind is offline
Ik ben hutspot aan het maken
Oud 27-12-2017, 22:50
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik at bij oma en ze had ijs toe. Was ze helemaal vergeten dat je een bus slagboom eerst moet schudden voor gebruik. Ze keek zo sip toen er een zielig hoopje zuivel op mijn ijs lag.

Oma wordt echt oud.
Ahwww, ik vind dit aandoenlijk
Citaat:
Ik zou echt heel veel geven om met m'n beide oma's nog één keer om de tafel te kunnen zitten. Gewoon een borrel drinken in een café in de tijd dat je nog mocht roken. Het is volgende week donderdag 13 jaar geleden dat m'n vaders moeder overleed en ik zeg haar foto nog iedere dag welterusten
*aaioverjebol*
Oud 27-12-2017, 22:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Begin van het jaar hadden mijn vriend en ik samen nog drie opa's en oma's en één surrogaat oma en nu helemaal niets meer
Oud 27-12-2017, 23:56
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Begin van het jaar hadden mijn vriend en ik samen nog drie opa's en oma's en één surrogaat oma en nu helemaal niets meer
Wow, dat gaat hard ineens dan. Sterkte!
Oud 28-12-2017, 00:04
Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Wat heftig! Ik vind het al heel naar om er eentje te missen
Oud 28-12-2017, 01:51
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Ik zou echt heel veel geven om met m'n beide oma's nog één keer om de tafel te kunnen zitten. Gewoon een borrel drinken in een café in de tijd dat je nog mocht roken. Het is volgende week donderdag 13 jaar geleden dat m'n vaders moeder overleed en ik zeg haar foto nog iedere dag welterusten
Aah ik moest serieus bijna janken hierom. Ik heb precies hetzelfde met mijn overleden oma's.
Oud 28-12-2017, 09:11
Verwijderd
Omg, waar ik zei 13 jaar moest 23 jaar staan Stop de tijd!
Oud 28-12-2017, 16:47
Elin3
Elin3 is offline
Ik vind het wel bijzonder dat jullie allemaal zo'n goede band met jullie oma's hebben of hadden. Mijn ene oma zie ik echt super veel, zij was vroeger drie dagen in de week bij mij thuis om op te passen, en nu zie ik haar nog vrijwel elke week, maar ik heb dus helemaal niet zo'n goede band met haar. Ik ben haar enige kleinkind dus ik probeer het contract wel echt te onderhouden maar eigenlijk heb ik nooit echt een fijn gesprek met oma Ze moedert erg over me maar snapt tegelijkertijd ook niets van mijn wereld of mijn keuzes. Ze vertelt ook regelmatig dat ik de verkeerde keuzes maak, maar er valt niet over te praten. Wat ik uitleg komt niet binnen en oma's argumenten komen vaak ook niet verder dan "dat hoort niet", "dat mag niet" en "dat zijn we zo niet gewend". Oma was ook nooit een koekjes-bak-oma of een leuke-dingen-doe oma, maar misschien heeft ze daarvoor ook wel altijd veel te dichtbij gestaan.
Oud 28-12-2017, 17:44
Verwijderd
Ik denk dat het pas anders wordt als het contact verandert. Als je haar minder zou zien, of als ze (laten we het hopen van niet) komt te overlijden. Als je elkaar.minder ziet, veranderen de rollen die je tegenover elkaar hebt. Maar dat vraagt ook weer een hoop aanpassingsvermogen en waarschijnlijk een groot gevecht en de vraag is of je dat wil.

Tenzij je een keer ontzettend bot en naar en boos tegen haar uitvalt dat ze vooral haar mond moet houden.
Oud 28-12-2017, 17:50
Verwijderd
Vertel je haar veel? Misschien zeg ik wel iets belachelijks, maar probeer haar eens wat minder te vertellen? Mijn schoonmoeder maakt zich ontzettend veel onterechte zorgen over ons en kan dat steeds minder loslaten. Met als gevolg dat we ook steeds minder delen. Jos vertelt pas dat hij griep heeft gehad, als.het volledig en helemaal over is. Ik deel niets over mijn werk, want dat snappen ze niet. Mijn schoonzus en zwager moesten bij de eerste zwangerschap vanuit een echo door naar her ziekenhuis vanwege weet ik wat. Uiteindelijk niets aan de hand, maar ze belden meteen iedereen op. Daar heeft.mijn schoonmoeder een week last van gehad. Jos en ik hebben daarover afgesproken niets te delen tot er zaken duidelijk zijn. Ik moet bijvoorbeeld voor de 20wekenecho naar het ziekenhuis vanwege medicijngebruik, maar dat delen we pas als de echo is geweest. Zij krijgt namelijk een rolberoerte als ze her woord "ziekenhuis" hoort, terwijl er helemaal niks aan de hand is. We kiezen heel bewust wat we wel en niet delen en sindsdien hebben wij, en zij!! veel meer rust.
Oud 28-12-2017, 18:33
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik denk dat het pas anders wordt als het contact verandert. Als je haar minder zou zien, of als ze (laten we het hopen van niet) komt te overlijden. Als je elkaar.minder ziet, veranderen de rollen die je tegenover elkaar hebt. Maar dat vraagt ook weer een hoop aanpassingsvermogen en waarschijnlijk een groot gevecht en de vraag is of je dat wil.

Tenzij je een keer ontzettend bot en naar en boos tegen haar uitvalt dat ze vooral haar mond moet houden.
Als ik haar minder zie gaat ze opbellen, langskomen of tegen m'n vader zeuren. Mijn moeder is altijd heel close met haar moeder geweest, dus oma is amper gewend dat het normaal is dat je als kind op ten duur verder van je kind af komt te staan. We hebben al veel gesprekken geprobeerd te voeren over afstand, ruimte, zelfstandigheid etc. maar in de ogen van oma blijf ik een klein kwetsbaar meisje waar zij over moet moederen. Dat ik mezelf prima red en dat mijn wereld niet haar wereld van 70 jaar geleden is, dat ziet ze niet...

We hebben een maand of twee terug heel erg ruzie gehad, en sinds dien staat ze in elk geval niet meer onaangekondigd voor m'n deur elke vrijdagochtend.
Citaat:
Vertel je haar veel? Misschien zeg ik wel iets belachelijks, maar probeer haar eens wat minder te vertellen? Mijn schoonmoeder maakt zich ontzettend veel onterechte zorgen over ons en kan dat steeds minder loslaten. Met als gevolg dat we ook steeds minder delen. Jos vertelt pas dat hij griep heeft gehad, als.het volledig en helemaal over is. Ik deel niets over mijn werk, want dat snappen ze niet. Mijn schoonzus en zwager moesten bij de eerste zwangerschap vanuit een echo door naar her ziekenhuis vanwege weet ik wat. Uiteindelijk niets aan de hand, maar ze belden meteen iedereen op. Daar heeft.mijn schoonmoeder een week last van gehad. Jos en ik hebben daarover afgesproken niets te delen tot er zaken duidelijk zijn. Ik moet bijvoorbeeld voor de 20wekenecho naar het ziekenhuis vanwege medicijngebruik, maar dat delen we pas als de echo is geweest. Zij krijgt namelijk een rolberoerte als ze her woord "ziekenhuis" hoort, terwijl er helemaal niks aan de hand is. We kiezen heel bewust wat we wel en niet delen en sindsdien hebben wij, en zij!! veel meer rust.
Ik vertel oma al bewust veel minder, omdat ze dingen idd niet helemaal snapt, of omdat ze zich heel erg druk gaat maken erover. Ze vraagt zelf wel vaak naar school, of ik nog cijfers heb gehad, en wanneer ik nu klaar ben en of ik dan niet blijf zitten als ik mijn tentamen niet heb gehaald (nee oma, je kunt niet blijven zitten op de universiteit). Ze eet nog drie dagen in de week met m'n vader en dan zeurt ze ook wel als ik haar even niet gesproken heb. Dat ik haar soms niet hoef te zien gaat er bij haar niet zo in, alleen school is een geldige reden om geen tijd voor oma te hebben.
Oud 28-12-2017, 18:38
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn opa en oma van mijn moeders kant waren echt fantastisch en die mis ik nog regelmatig. Ik zag ze heel regelmatig. Ze waren er altijd op belangrijke momenten als mijn moeder er niet kon zijn, zo hielpen ze met mijn krantenwijk, kon ik mijn opa bellen als ik de dag erna ineens pissebedden nodig had voor school, mijn oma kon ik zes keer hetzelfde verhaal vertellen als ik ergens enthousiast over was, mijn opa deed stiekem boodschappen voor me toen ik op kamers woonde en weinig geld had. Allemaal van die hele lieve dingen. Ik heb er zulke warme herinneringen aan. De zomer voor mijn oma overleed, heb ik nog bij ze gelogeerd en de dag ervoor, was ik nog bij haar dus ik heb er echt alles uitgehaald. Mijn opa belde me een week na haar overlijden op dat hij voor het eerst zelf gestreken had en anderzijds kreeg ik een strijkijzer toen ik op kamers ging want 'je moet er wel netjes uit zien'. Zo lief allemaal

Mijn opa van mijn vaders kant heb ik weinig herinneringen aan en die oma had nooit zoveel met me. De opa en oma van mijn vriend waren ook schatten, echt zo tof hoe die me in de familie opgenomen hebben op hun leeftijd met tien kleinkinderen.
Oud 30-12-2017, 20:08
Verwijderd
Zuurkool ovenschotel
Oud 31-12-2017, 00:55
Fitematrulle
Fitematrulle is offline
pizzarette

Oud 31-12-2017, 01:13
Verwijderd
Ik vind dat dus echt fan-fucking-tastisch.
Oud 31-12-2017, 02:01
Positive mind
Positive mind is offline
Ziet eruit als de betere gourmet
Oud 31-12-2017, 18:49
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Is dat leuk zo'n pizzarette? Ik hoor wisselende verhalen. Stinkt je huis minder dan met gourmetten?

Ik heb een quiche in de oven staan maar we hebben ook al een worstenbrood kerstboom op en oliebollen en mijn vriend erwtensoep dus ik zie wel hoeveel trek we hebben. Anders is het gelijk lunch voor morgen.
Oud 31-12-2017, 23:21
Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
Ik vind dat dus echt fan-fucking-tastisch.
Citaat:
Ziet eruit als de betere gourmet
yeah
Citaat:
Is dat leuk zo'n pizzarette? Ik hoor wisselende verhalen. Stinkt je huis minder dan met gourmetten?

Ik heb een quiche in de oven staan maar we hebben ook al een worstenbrood kerstboom op en oliebollen en mijn vriend erwtensoep dus ik zie wel hoeveel trek we hebben. Anders is het gelijk lunch voor morgen.
Dat is superleuk. Het stinkt niet, maar kans is groot dat er iets van je pizza afvalt en verbrandt. Maar het valt echt mee, niet zo'n vette waas als met gourmetten iig.
Oud 01-01-2018, 14:28
Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik heb dan liever gewoon een grote pizza.
Kan je voor dat apparaat ook pizza bodempjes kopen, of moet je dat zelf maken?

Ik eet vanavond weer chili mac'n'cheese, want ik had gister zo veel gemaakt dat ik er nog 5 dagen van kan eten.
Oud 01-01-2018, 19:02
Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Wij maken gewoon deeg of kopen het van zo'n rol (zo'n rol die je open moet poefen). Er zit een uitsteekvormpje bij die precies past op het spateltje.
Oud 01-01-2018, 21:47
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou het leuk vinden om zo af en toe zoiets te lenen. Lijkt me ideaal om met een vriendengroep te kopen ofzo.

Wij aten vandaag pannenkoeken bij vrienden
Oud 02-01-2018, 06:43
Verwijderd
Als je olie met een hoog rookpunt gebruikt heb je 0 rook in huis met gourmetten.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Rookpunt
Oud 02-01-2018, 08:32
Verwijderd
Citaat:
Als je olie met een hoog rookpunt gebruikt heb je 0 rook in huis met gourmetten.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Rookpunt
Maar zonder rook kan het ook stinken..
Oud 02-01-2018, 08:50
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Maar op de plaat gebruik ik geen olie met gourmetten.
Oud 02-01-2018, 14:32
Mema
Mema is offline
Verse zelfgemaakte tomatensoep met gehaktballetjes
en pompoenpasta met gerookte zalm, kappertjes en rode pesto

Groentennnnn!!! OMNOMNOM
Oud 02-01-2018, 15:04
WolterB
WolterB is offline
Patat uit de airfryer, vegaburger met cheddar en gebakken groente
Oud 02-01-2018, 15:43
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Macaroni
Oud 02-01-2018, 16:11
zoef de haas
zoef de haas is offline
Geeeeeen idee maar als ik zo naar Wolters’ post kijk denk ik ovenaardappeltjes en een cheeseburger. Of misschien bestel ik wel gewoon heel lui iets
Oud 02-01-2018, 16:12
Verwijderd
lekker een visje eten bij het restaurant beneden voor 5 euro, toppie toppie
Oud 03-01-2018, 07:15
Verwijderd
Citaat:
Maar zonder rook kan het ook stinken..
Als je het aan laten bakken, sure. Anders ruikt het gewoon naar lekker eten.
Oud 04-01-2018, 12:01
Verwijderd
Nu ik eet salade van bleekselderij, appel kiwi en rozijnen met yoghurt, honing, citroensap en peper en zout.

Vanavond gebakken aardappeltjes, verse bietjes en een vegaschijf
Oud 05-01-2018, 08:52
Verwijderd
We hebben nu ook een airfrayer. Vanavond uitproberen met frietjes
Oud 06-01-2018, 01:36
Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
We hebben nu ook een airfrayer. Vanavond uitproberen met frietjes
Wat vond je ervan?
Oud 06-01-2018, 10:33
Verwijderd
Citaat:
Wat vond je ervan?
Het smaakte goed
Oud 06-01-2018, 19:28
Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik had een broodje met blauwe kaas en walnoten perongeluk van werk mee (ze zien er hetzelfde uit als de variant met ei en bacon), maar dacht 'ach, toch maar es proberen', en nu voel ik me echt belabberd.
Ik kan dus écht niet tegen blauwe kaas.
Oud 06-01-2018, 19:37
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Blauwe kaas is ook echt smerig. Dat is echt het smerigste dat ik ooit heb gegeten. Blegh
Oud 06-01-2018, 19:45
Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik vinf 't ook niet lekker, maar ik had niks anders te eten en er zat ook zoveel andere meuk op dat 't niet zo opviel. Tot een minuut of 10 later. -> Licht in m'n hoofd en zweterig. Heb effe gegoogled en blijkbaar moeten mensen met een schimmelallergie ook geen bier drinken. Dat verklaart idd waarom ik na 1 biertje vaak al ziek ben.
Oud 06-01-2018, 20:38
Elin3
Elin3 is offline
Meh, niet fijn HO.
Oud 07-01-2018, 16:49
Uitwaaien
Uitwaaien is offline
Citaat:
Ik vinf 't ook niet lekker, maar ik had niks anders te eten en er zat ook zoveel andere meuk op dat 't niet zo opviel. Tot een minuut of 10 later. -> Licht in m'n hoofd en zweterig. Heb effe gegoogled en blijkbaar moeten mensen met een schimmelallergie ook geen bier drinken. Dat verklaart idd waarom ik na 1 biertje vaak al ziek ben.
Aw wat naar
Oud 07-01-2018, 16:50
Uitwaaien
Uitwaaien is offline
Ik heb geen eetlust al een paar dagen dus ik zoek iets wat super lekker is en met heel veel groente. Iemand een idee?
Oud 07-01-2018, 16:51
WolterB
WolterB is offline
Wraps!
Oud 07-01-2018, 16:54
Uitwaaien
Uitwaaien is offline
Citaat:
Wraps!
Heb je een leuk recept? Ik eet eigenlijk nooit wraps.
Oud 07-01-2018, 16:58
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Soep!
Oud 07-01-2018, 17:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wij eten broodpizza met runderreepjes en sperziebonen
Oud 07-01-2018, 17:54
Elin3
Elin3 is offline
Ik at pasta met tomatensaus en dat viel een beetje tegen
Oud 07-01-2018, 18:58
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Heb je een leuk recept? Ik eet eigenlijk nooit wraps.
Alle groenten die je lekker vindt erop pleuren (rauw of gebakken), wrapsaus eronder, kaas erover en nassen maar

Regels voor berichten