Advertentie | |
|
05-08-2018, 22:56 | |||
Citaat:
Citaat:
|
05-08-2018, 23:09 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
05-08-2018, 23:41 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
En och, irrationele mensen kan ik weinig mee. Geen zin om te gaan soebatten hierover; je weet dat mijn statement correct is. |
06-08-2018, 00:43 | ||
Citaat:
Vergezocht? Mwa, https://tinyurl.com/y8v3bvxn |
06-08-2018, 01:08 | |
Ik moet zeggen dat ik vrijwel geen TV kijk, dus ook geen EO. Online en in print volg ik de EO wel actief (voornamelijk BEAM, de jongerenafdeling van de EO) en die maken best mooie dingen. Op een hele open minded manier zonder te veroordelen. Ook met veel aandacht voor issues waar jongeren mee te maken krijgen of kunnen krijgen. Verlies, een ouder die vreemd gaat, verslaving, relaties, ziekte. Ik vind dat ze mooie dingen maken Er zou wat mij betreft iets meer diepgang in mogen zitten in bepaalde content, maar dat heeft vast meer te maken met mijn leeftijd en interesses denk ik (BEAM is natuurlijk net zo goed voor 13-jarige VMBO'ers).
06-08-2018, 01:31 | |
Ik kijk ook amper TV, maar van wat ik heb gezien van de EO-programmering, vind ik 't allemaal net niet.
En ik weet dat ze nu wat sociaal geëngageerder proberen te zijn, maar ik zal ze altijd blijven associëren met hun kinderprogramma's uit de jaren 90, waarin het woord van De Heer wel erg sterk naar voren kwam. Zo kan ik me herinneren dat er een schoolklas was die cadeautjes voor elkaar moesten kopen en iedereen was superenthousiast. Maar iemand van de EO had alle cadeautjes kapot gemaakt, om het punt te maken dat je maagdelijkheid een cadeautje is van God en dat je God dus pijn doet als je Zijn cadeautje kapotmaakt. Die kinderen waren echt iets van 5 ofzo. Vanaf dat moment heb ik een hekel aan de EO.
06-08-2018, 01:51 | |
Nog tot slot, ik ben niet voor het aanpassen van de wetgeving. Je toestemming wordt gevraagd en als ze dat nog eens doen ná de montage lijkt me dat voldoende om iemands privacy te beschermen. En ik snap ook wel het maatschappelijk nut van verborgen camerawerk, of dat nou registrerend camerawerk is, op zijn wegmisbruikers, of enscenerend, op zijn rambams of basta’s. Registreren hoe je als dragqueen gisteren geen taxi kon pakken na de pride omdat de chauffeur je niet wil vervoeren omdat je een flikker zou zijn, kan iets losmaken. En als je op geen enkele manier zoiets kan registreren en het dan moet ensceneren, soit. Ik voelde me wel gewoon genaaid achteraf, en meer dan ik had verwacht. Omdat, zoals ik al zei, je niet het beschermende idee van fictie hebt, maar wel in een fictieve situatie zit. Maar om mijn ervaring te gebruiken als inzet om verborgen camera’s te schrappen, neh. Het kán een goed middel voor onderzoeksjournalistiek zijn.
|
06-08-2018, 07:26 | ||
Citaat:
06-08-2018, 07:52 | |||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
06-08-2018, 08:15 | ||
Citaat:
Geen idee hoe dat in de jaren 90 was, want toen was ik daar als nul- tot vijf-jarige nog totaal niet mee bezig Ik ben technisch gezien jongeren-lid van de EO, ben in dan ook iemand van de EO? Een kind kan van vijf is toch niet iemand van de EO. Misschien dat die ouders voor de EO werkten of lid waren, maar het is sowieso een hele gekke kronkel (of in elk geval heel kort door de bocht) want als God verdrietig wordt van je maagdelijkheid verliezen dan waren die ouders net zo goed fout bezig, want die hadden een kind en dus hun maagdelijkheid verloren. Zulke kronkels ben ik wel gewend vanuit de SGP-achterban, maar niet van mensen van de EO.
06-08-2018, 10:10 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
06-08-2018, 10:32 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
06-08-2018, 10:52 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
06-08-2018, 10:58 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
06-08-2018, 11:54 | |
Verwijderd
|
Demi Lovato werd twee weken geleden met een overdosis opgenomen in het ziekenhuis. De zangeres overleefde het en heeft nu voor het eerst iets aan de buitenwereld laten horen. "Ik wil God bedanken dat hij me heeft laten leven", schrijft Lovato op Instagram.
Het bericht op Instagram was na negen uur bijna 5 miljoen keer geliket. De zangeres bedankt haar fans voor alle steun en liefde. "Jullie positieve gedachten en gebeden hebben me door deze moeilijke tijd geholpen." |
06-08-2018, 12:11 | ||
Citaat:
06-08-2018, 12:12 | ||
Citaat:
06-08-2018, 15:49 | |
Verwijderd
|
Blokhuis: "Ik ben van mening dat een vaccinatieplicht in strijd is met grondrechten, zoals vrijheid van godsdienst en de onaantastbaarheid van het lichaam", antwoordde hij op vragen van de Tweede Kamer.
ChristenUnie "Staatssecretaris Blokhuis komt in het najaar met een plan om de vaccinatiegraad in Nederland weer op te schroeven. Daarin staan ook maatregelen om de sterke daling van het aantal inentingen tegen het virus dat baarmoederhalskanker kan veroorzaken tegen te gaan." Wat gaat z'n plan zoal behelsen? Niet-religieuzen verplichten te vaccineren zodat de gristenbende verder mag gaan in het kader van vrijheid van godsdienst, hmm? |
06-08-2018, 16:13 | |
Verwijderd
|
Ik wil het niet tot Christen-bashen maken, maar Segers had een paar weken geleden nog een column waar hij pleitte voor beleid dat het aantal abortussen in Nederland zou moeten doen afnemen.
"Kortom, het merendeel van abortussen in Nederland vindt plaats als gevolg van omstandigheden waar wij heel goed wat aan zouden kunnen doen." Letterlijke quote. Waanzinnig. |
06-08-2018, 17:11 | ||
Citaat:
06-08-2018, 18:09 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
06-08-2018, 18:28 | ||
Citaat:
|
06-08-2018, 18:34 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
06-08-2018, 18:51 | ||
Citaat:
|
06-08-2018, 19:22 | |
Ouders die niet vaccineren zijn volgens mij vooral religieuzen die wel gecompenseerd worden door de kerk als de kinderbijslag daalt of hoger opgeleiden die de kinderbijslag niet hard nodig hebben. Ik betwijfel of je er wat mee bereikt.
06-08-2018, 19:35 | |
Verwijderd
|
De daling van de vaccinatiegraad tot onder de 90% is vooral een probleem vanwege domme hipsters die denken dat je urine moet drinken en zwarte zalf moet smeren. Maar dat neemt niet weg dat er ook bij die religieuzen weleens wat aan die onbeholpen en achterlijke uitzonderingspositie gedaan moet worden. https://www.nrc.nl/nieuws/2018/06/24...inden-a1607781
|
06-08-2018, 19:36 | |
Volgens mij kan je dan beter met die religieuze leiders in gesprek gaan, zodat die goed voorgelicht hun achterban kunnen toespreken en kunnen aanmoedigen om kinderen wel gewoon te laten vaccineren. Als God je kind dood wil krijgen lukt dat 'm toch wel, vaccinatie of niet, maar dan hebben anderen er in elk geval niks onder te lijden.
06-08-2018, 20:40 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
07-08-2018, 05:33 | ||
Verwijderd
|
https://www.nu.nl/binnenland/5400836...amsterdam.html
Citaat:
|
07-08-2018, 07:37 | ||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Pas daarna noemt hij anticonceptie, voor mensen die meer dan eens abortus plegen. Hij noemt abortus ook "geen gewone medische ingreep" en "Hoezeer we dit beginnende leven ook kunnen reduceren tot ‘een vruchtje’ of ‘een klompje cellen’, het is in veel gevallen meer dan dat." Uiteraard heb ik geen streven om het aantal abortussen zo hoog mogelijk te hebben, toegankelijkheid van anticonceptie en goede voorlichting zijn positief. Maar Segers/CU willen abortus eigenlijk gewoon uitbannen. Zowel in zijn column als in hun standpunten op de website proberen ze mensen een schuldgevoel aan te praten. Letterlijk ook benoemen dat abortus naar aanleiding van op een echo geziene niet gewenste aandoeningen niet mag. Zie ook https://www.christenunie.nl/standpunt/abortus en https://www.christenunie.nl/standpunt/syndroom-van-down en deze wil ik jullie niet onthouden https://www.christenunie.nl/blog/201...-heilige-graal Carla snapt niet hoe statistiek werkt - als haar dat politiek gezien goed uitkomt. Citaat:
(voor wie het interesseert: na een positieve NIPT volgt een vruchtwaterpunctie om zeker te zijn. En bij een negatieve NIPT is de kans dat de foetus toch down heeft, 1 op 1000 of zo.) Laatst gewijzigd op 07-08-2018 om 08:07. |
07-08-2018, 08:31 | |
Ik ben het helemaal met CU/ SGP eens dat we het aantal abortussen dat plaatsvindt zo laag mogelijk willen hebben. Maar niet door abortus onmogelijk of onbereikbaar te maken. Maak het makkelijker om niet zwanger te raken als je dat niet wil (toegankelijke anti-conceptie, goede voorlichting). Je moet de ongewenste zwangerschap willen voorkomen, niet de abortus an sich. Er zijn omstandigheden waar abortus een hele "goede" keuze is, als je kijkt naar het leven dat de ouder een kind kan bieden.
|