24-09-2018, 11:02 | ||
Verwijderd
|
Concrete aanleiding, maar heb dit gevoel al langer:
https://www.nu.nl/metoo/5476910/twee...at-hof-vs.html Citaat:
Die kerel heeft als 18- of 19-jarige student een keer in een dronken bui bij een drankspelletje zijn piemel voor het gezicht van een medestudente gehouden. Ik vind niet dat dat reden zou moeten zijn om 35 jaar later iets wel of niet te mogen worden. Dit werkt contraproductief; leidt niet tot een betere wereld. Meer algemeen: ik heb het gevoel dat #metoo en soortgelijken steeds meer beschuldigingen en onthullingen opleveren die ik daar minder goed onder vind passen en die daarmee het doel juist voorbij schieten. Overigens vind ik het prima dat er een tag is waarmee mensen onprettige ervaringen kunnen delen, of dat nu verder nog gevolgen moet hebben of niet. daar gaat het me verder niet om. Wat vinden jullie, lieve medeforummers? |
Advertentie | |
|
24-09-2018, 11:48 | |
Overigens vind ik het geen goed argument om te zeggen dat het "vroeger" was en het was "kattekwaad" om dit soort dingen goed te praten; want er lijkt een patroon van seksueel overschrijdend gedrag plaats te hebben gevonden. En zoals Deadlock ook al aangaf; voor iemand die een levenslange aanstelling krijgt op een ontzettend belangrijke functie, moet dit tot de bodem uitgezocht worden. Dit soort dingen, ook al was het maar voor de "gein", is gewoon niet ok, net zoals slavernij of kinderarbeid ook niet ok is.
24-09-2018, 12:00 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
24-09-2018, 12:02 | ||
Oh, en Michael Avenatti (de advocaat van Stormy Daniels) heeft vannacht bekend dat hij inmiddels meerdere mensen vertegenwoordigd die het verhaal van Ford en Ramirez kunnen bevestigen. Lijkt me duidelijk dat hier gewoon een onderzoek naar moet komen. Avenatti is een beetje een show-off; maar tot nu toe is zijn track record behoorlijk sterk.
https://www.businessinsider.nl/micha...onal=true&r=US Citaat:
24-09-2018, 12:04 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Je schrijft dat er sprake is van een patroon in dit geval bij deze man, dat is voor mij nieuw en maakt het ook anders. Maar ik ken de details niet, al dan niet vermeend. |
24-09-2018, 12:06 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind dat een piemel in iemands gezicht hangen van een andere orde is dan drogeren met als doel te verkrachten. Ik zeg daarmee niet dat piemelgezichthangen ok is overigens. Maar wel een enorm verschil. |
24-09-2018, 12:12 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
24-09-2018, 12:13 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Anderzijds is het fenomeen 'herinneringen' wel tricksy business, als het gaat om betrouwbaarheid (maar nu dan in het kader van beschuldigingen). |
24-09-2018, 12:16 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
24-09-2018, 14:15 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar bij zoiets als dit? Nee, geloof ik niet in. Met de kanttekening dat herinneringen tricky dingen zijn zoals Kazoo al aangeeft. Ik zou er eerder in geloven als iemand het zich "anders" herinnert. Het geheugen is goed in iets later rationaliseren door het net wat anders te herinneren. |
24-09-2018, 16:37 | ||
inmiddels offtopic, maar:
Citaat:
24-09-2018, 16:59 | |
Verwijderd
|
Misschien is het lullig (pun intended) voor deze individu maar feit is wel dat teveel vrouwen nare ervaringen hebben weggedrukt met het gevoel van 'zal er wel bij horen /zo zijn (jonge) mannen nu eenmaal'.
Nee het is geen normaal gedrag en tenzij we stoppen met het goedpraten gaat er te weinig veranderen. |
24-09-2018, 22:24 | ||
Citaat:
Ik denk wel dat het goed is dat hij er niet om vervolgd kan worden. Om wat al gezegd is, over het terughalen van wat er feitelijk gebeurd is. Maar ook omdat de normen in die tijd misschien anders waren. Iets wat nu tot een rechtzaak leidt zou toen wellicht slechts als een foute grap gezien worden. |
25-09-2018, 19:15 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
THE FUCK ??? |
Advertentie |
|
25-09-2018, 20:54 | |
Verwijderd
|
30 jaar geleden was het prima om een piemel in iemands gezicht te hangen? Serieuze vraag - denk je hetzelfde over misbruikschandalen van de kerk die nu naar boven komen en, pak 'm beet, 40 jaar geleden plaatsvonden? Dat toen de normen en waarden anders waren en het dus weinig zin heeft om er nu nog iets mee te doen?
|
25-09-2018, 21:00 | ||
Citaat:
Maar goede manieren, zeden, daarover ben ik minder zeker. Ik blijf me verbazen over wat er allemaal in het (recente) verleden normaal gevonden werd. |
25-09-2018, 21:25 | ||
Citaat:
Nee, machtsmisbruik door priesters, (seksueel)geweld door priesters, dat is denk ik al heel lang niet goed. Je lul uit je broek halen als er iemand dronken op de grond ligt vind ik niet in dezelfde categorie vallen als seksueel misbruik van kinderen door priesters... |
30-09-2018, 15:53 | ||
Citaat:
Het doet in mijn ogen afbreuk aan de term machtsmisbruik om dit geval zo te noemen. Tenzij ik de helft weer gemist heb, dat kan. Was ze vastgebonden? Was hij de voorzitter van haar studentenclub? Was hij met 20 vrienden en kende ze alleen hem? Zoveel mogelijkheden waarbij ik mee zou gaan met de term machtsmisbruik. Maar een studentenfeest, veel dronken mensen, een vrouw valt, een man trekt z'n broek omlaag en hangt z'n lul voor dr gezicht. Dronken mensen moeten lachen. Dat is nog niet automatisch machtsmisbruik vind ik. Laatst gewijzigd op 30-09-2018 om 16:04. |
02-10-2018, 08:17 | ||
Verwijderd
|
https://www.nytimes.com/2018/10/01/u...bar-fight.html
Citaat:
|
02-10-2018, 08:51 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
02-10-2018, 23:02 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
03-10-2018, 00:02 | ||
Citaat:
Obsceen, onzedelijk, asociaal, onopgevoed, zou ik allemaal kunnen gebruiken, maar machtsmisbruik vind ik hier niet passen. Elk z'n voorkeur in woordgebruik. |
03-10-2018, 08:36 | |||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
03-10-2018, 21:14 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
04-10-2018, 21:05 | |||
Citaat:
Citaat:
Deadlock merkt daarna op dat de ene dronken figuur hulpeloos dronken/buiten kennis op de grond ligt en dus machteloos is tov degene die z'n broek nog kan laten zakken. Waarbij dan het broek laten zaken en leuterzwaaien misbruiken is van de macht. |
04-10-2018, 21:40 | ||
Citaat:
Om terug te gaan naar hoe we hier kwamen. Ik zei dus: "Je lul uit je broek halen als er iemand dronken op de grond ligt vind ik niet in dezelfde categorie vallen als seksueel misbruik van kinderen door priesters..." Waarna je me vraagt of "Je lul uit je broek halen als er iemand dronken op de grond ligt" niet ook machtsmisbruik is. Ik vind dat daar niet hetzelfde woord bij hoort en we het allemaal maar op dezelfde manier moeten afkeuren. Ontopic: https://www.nu.nl/buitenland/5495489...kavanaugh.html Laatst gewijzigd op 04-10-2018 om 21:48. |
05-10-2018, 14:00 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is niet alleen geen argument, het is gewoon een feit, je moet feiten niet met meningen verwarren. Afgezien daarvan zijn meningen van mensen lang niet altijd evenveel waard. Jij bent overduidelijk niet iemand wiens mening hierover telt. Je bent geen expert, niet in de materie ingevoerd, en de mensen die dat wel zijn zeggen exact hetzelfde als ik, niet dat ze mij papegaaien, maar andersom natuurlijk. Ik heb al lang geleden geleerd dat je prima meningen mag hebben over dingen, maar dat er zeer complexe zaken zijn die je beter aan de experts kan overlaten. Het hotte issue vaccineren is daar ook een voorbeeld van. |
Advertentie |
|
|
|