Advertentie | |
|
07-11-2018, 19:54 | ||
Citaat:
Daarnaast, ik drink geen cola door beugel, geen koffie (das echt smerig), welk blauw licht zou ik moeten zien voor slapen? ik sport elke dag een halfuur. Mis helpt dat dagboek idee wel. ik ga het proberen voor een maand, kijken hoe t gaat. thx Elin3! |
07-11-2018, 21:53 | |
Blauw licht komt van de TV, de computer en van je telefoon. Je kunt op een aantal van die apparaten een filter instellen, zodat het licht minder blauw is. Blauw licht zorgt er namelijk voor dat je lichaam geen melatonine gaat aanmaken, en dat is nu net het stofje waar je goed door kunt slapen.
ASMR is een genre video's op YouTube, vooral gericht op ontspanning. Dus zachte geluiden, fluisteren of zachtjes praten, persoonlijke aandacht. Daarnaar kijken of luisteren wordt door sommige mensen als heel ontspannend ervaren. Ik vind het super fijn om daar even naar te luisteren na een drukke dag, vaak luister ik al snel helemaal niet meer naar wat er gezegd wordt in de video, maar word ik wel heel rustig van het gefluister. Ik val regelmatig met ASMR in slaap.
07-11-2018, 23:44 | |
Verwijderd
|
Stoppen met nog zo laat gamen!
En... een boek lezen voor het slapen gaan kan ook helpen. Edit: oh dat deed je al. Verder, als je echt gefrustreerd raakt, stap uit bed. Ga wat eten, chillen met het licht uit. Tot dat je helemaal koud wordt en stap dan weer in je bed en probeer het nog een keer. Je bed moet geen associatie worden met wakker zijn en frustratie. |
08-11-2018, 00:32 | |||
Citaat:
Citaat:
08-11-2018, 06:05 | ||
Citaat:
Een vast avondritueel is ook heel goed, en altijd op dezelfde tijd naar bed.
08-11-2018, 08:28 | ||
Citaat:
08-11-2018, 09:40 | |
Verwijderd
|
Als je goed verzadigd bent heb je ‘s avonds geen honger meer en blijf je daar ook niet (onbewust) wakker van. Dit heb ik persoonlijk ervaren. Door gezonder te gaan eten, kon ik gaan slapen omdat ik geen honger meer heb.
Volgens mij had het ook te maken met suikerinname; dan heb je teveel energie om te slapen. Moet je wel even nader onderzoeken. |
10-11-2018, 00:53 | ||
Citaat:
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Langdurig slaaptekort Pervect | 16 | 16-02-2018 23:38 | |
Lichaam & Gezondheid |
Slaaptekort door school Abelafca | 9 | 01-02-2018 15:08 | |
Lichaam & Gezondheid |
Slaaptekort tiot | 4 | 29-08-2013 17:10 | |
Psychologie |