Advertentie | |
|
28-11-2018, 13:09 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
29-11-2018, 09:45 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Zwarte Piet is zeker wel racistisch; het maakt mij verder geen fuck uit, ik vind ook dat er een kinderfeest verpest wordt. Ik denk alleen wel dat die PSV-schreeuwers die "zwarte kankerhoer" riepen hier degenen zijn die fout zijn. Wat errug eah? Maar vertel eens; Heb je echte argumenten of blijf je met tegeltjeswijsheden komen? Ik bedoel, zelfs GeenStijl is het er mee eens. |
02-12-2018, 17:37 | ||
Citaat:
|
03-12-2018, 08:00 | ||
Citaat:
03-12-2018, 10:45 | |
Ik vind het met name heel erg triest dat de Sinterklazen en de Pieten het ook maar doen omdat ze het leuk vinden, en dan zo worden terugbetaald, met protest, gezeik en andere dingen. Ik ben soms ook een zwarte piet, met trommel, en ik weet hoeveel moeite het kost om het pak aan te trekken, te shminken of hoe dat ook heet, de hele tijd blij zijn (dat is soms moelijk en vermoeiend), je moet energiek blijven, en met name: Afshminken!! Dat duurt een halfuur en dan ben je nog niet klaar. Want ook in je oren, je neus etc moet je afshminken. Het is heel veel moeite. En dan vind ik het belachelijk dat sommige mensen dan gaan lopen zeiken over de slavernij of weet ik veel wat ze allemaal te zeggen hebben. Het is gewoon een schande dat dit zo'n groot probleem is in Nederland en omstreken.
03-12-2018, 12:15 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
03-12-2018, 12:21 | ||
Citaat:
Het maakt voor Piet z'n taak (kinderen vermaken) natuurlijk geen bal uit of hij groen, grijs, zwart, pimpelpaars of huidskleur-met-roetvegen is.
03-12-2018, 12:26 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
03-12-2018, 13:35 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
03-12-2018, 13:46 | ||
Citaat:
En daarnaast, het is verre van een achterlijke post. Denk je daar anders over, dan mag je dat bewijzen met citaten.
03-12-2018, 14:32 | ||
Citaat:
03-12-2018, 16:51 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Homoseksualiteit als psychische stoornis. Mensen op de brandstapel. Ku klux klan. Slavernij. Verkrachting in een huwelijk. Vrouwen zonder stemrecht. Elfjarigen die op het land werkten zonder opleiding. Echte kaarsjes in de kerstboom. Urine en ontlasting in een emmer verzamelen en die emmer op straat leeggooien. Vrouwen die dood gingen tijdens de geboorte van hun kinderen. |
03-12-2018, 17:29 | ||
Citaat:
Niemand heeft iets tegen mensen die het leuk vinden om kinderen te vermaken. Het probleem is wel dat Zwarte Piet rascisme is. Dat is niet nieuw, dat is helaas nu pas echt aan het licht gekomen. Liedjes met teksten als "Want al ben ik zwart als roet, ik meen het wel goed". Dat impliceert dat zwarte mensen eng of niet goed zijn. Dat past niet meer in onze huidige multifunctionele maatschappij.
03-12-2018, 20:44 | |
Ik snap hun (de mensen die er tegen zijn) wel als je er echt ver over nadenkt.
Maar dat is het ding net. Mensen denken veel te veel na over die dingen. Er was daar nooit een probleem over, tot dat iemand dacht: 'hé eigenlijk is dat wel racistisch als je daar zo over denkt'. Zwarte piet is niet zwart omdat hij een slaaf was, begrijp dit even. Hij is gewoon zwart omdat hij door de schoorsteen gaat en roet op zich krijgt. Je ziet ook altijd dat blanke mensen zwart worden geverfd om als 'zwarte piet' te worden voorgesteld. Dat betekent dat ze dus niet van nature zwart zijn of zwart worden bedoelt. Zelfs als dat zo is, ik vind niet dat ze er zo'n probleem van moeten maken. (Wanneer mensen overdrijven en zelf zwarte haribo snoepjes racistisch vinden) https://www.gva.be/cnt/aid1523226/ra...-uit-de-rekken Geef toe, dit is toch niet meer normaal?
03-12-2018, 21:02 | ||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar euh, hij is eerder gepost, hier de mening van hét rechtse shockblog van Nederland: https://www.geenstijl.nl/3211311/ja_...zwarte_piet_r/ |
03-12-2018, 21:12 | ||
Citaat:
03-12-2018, 21:17 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
En ook voor jou geldt; Waarom reageer je niet op de argumenten, waarom kom je met dit soort dom geleuter? Ik heb namelijk niet zoveel problemen met zwarte piet en al helemaal niet met roetveegpieten, maar de discussie wordt compleet kapotgemaakt door een stelletje seksueel onzekere voetbalsupporters die "vieze zwarte kankerhoer" naar een tegenstander staat te roepen die verder op een door de burgemeester aangewezen plek vreedzaam stond te demonstreren. Mag jij me vertellen wie het probleem is in de discussie. |
03-12-2018, 21:33 | ||
Citaat:
|
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Het grote shitpost topic Destruct! | 207 | 18-04-2019 20:18 | |
De Kantine |
Eens even RUSTIG een nieuw topic saaien #1928 Haubenmeise | 500 | 01-11-2014 19:05 |