Advertentie | |
|
07-01-2019, 06:33 | ||
Citaat:
https://post-evangelisch.typepad.com...oMXwsdT_HgMvEw
07-01-2019, 07:34 | ||
Citaat:
Een trend is wel dat veel mensen steeds naar een minder zware kerk gaan. Omdat ze trouwen met iemand uit een minder strenge gemeenschap, of een volgende generatie die zich toch niet thuis voelt in de kerk van de ouders.
07-01-2019, 07:54 | |||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
07-01-2019, 11:32 | |
Verwijderd
|
Eline, dit is een serieus oprechte vraag...
Ik zie dat je reageert met dat (gelukkig) niet alle Christenen hetzelfde hierover denken. Wij zitten vaak behoorlijk te ranten over religies, maar we weten dat stiekem allemaal wel. Wel is dit één van de redenen dat ik niet meer geloof, omdat ik niet verbonden wil zijn hieraan. Heb jij wel eens getwijfeld of overwogen van het geloof af te stappen? Met vriendelijke groet, Straatmeid |
07-01-2019, 11:38 | ||
Citaat:
"Thoughts and prayers". Wat gaat je netwerk hier aan doen?
07-01-2019, 11:46 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
07-01-2019, 11:50 | |
Verwijderd
|
Ik hoor ook wel eens dat sommige "gematigde" christenen vinden dat ze het niet moeten zien: dus niet zoenen en handen vasthouden, en de holebi/trans met leer kan dan al helemaal niet. Andere christenen vinden het allemaal wel prima. Maar geen idee of dat nou iets te maken heeft met het christendom, of een al dan niet aanwezige common sense dat ook weer kan variëren in gradaties.
|
07-01-2019, 12:11 | |
Eh, er staat ook in dat het huwelijk een levenslange verbintenis is en dat het niet telt als het buiten God gedaan wordt.
Dus niet scheiden, hoe ongelukkig je ook bent, en trouwen in een kerk gvd, anders ga je NAAR DE HEL. Is God niet overal? Waarom zou je naar de kerk moeten als God toch overal is en dus ook getuige is van je huwelijk! Ik denk niet dat Jezus het hiermee eens zou zijn (even in de theorie dat het nieuwe testament waar is enzo hè), die had het toch altijd over je naaste liefhebben enzo.
07-01-2019, 12:20 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
07-01-2019, 12:55 | ||
Citaat:
07-01-2019, 13:52 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Lees bijvoorbeeld ook Romeinen 1:24-26. Ook een vergezochte metafoor zeker Laatst gewijzigd op 07-01-2019 om 14:05. |
07-01-2019, 13:54 | |
Wie de fout heeft gemaakt om op de mannenbroeders van van der Staaij te stemmen weet nu hoe hij (want vrouwen zouden eigenlijk geen stemrecht moeten hebben) dit bij de eerstvolgende verkiezing(en) goed kan maken.
|
07-01-2019, 14:08 | ||
Citaat:
Natuurlijk heb ik ook periodes van twijfel gehad, zeker door de regeltjes-cultuur in de reformatorische wereld. Dat verstikt geloof. Ik "wist" wel dat God er was, maar wist niet zo goed wat ik daar verder mee moest. Dat is inmiddels wel anders.
07-01-2019, 14:38 | ||
Citaat:
En ja, Romeinen is vrij duidelijk. Ik had je graag een boek/passage gegeven waarin staat dat Jezus iedereen liefheeft, maar ik ken de bijbel niet zo goed en ik heb ook eigenlijk helemaal geen zin om met jou in discussie te gaan.
07-01-2019, 14:52 | |||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
07-01-2019, 16:13 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik bedoel; Als atheist kan ik wel boos zijn dat iemand dood is, maar niet op "iets" of iemand (in dit geval). Jij moet er mee leven dat jouw hoogste god je moeder moedwillig heeft gepijnigd en vermoord. Hóe doe je dat in wetenschapsnaam. |
07-01-2019, 17:54 | ||
Citaat:
07-01-2019, 18:54 | ||
Citaat:
En ja, dat geloof ik. Als je meer vragen hebt over wat ik geloof, stuur me gerust een PM.
07-01-2019, 19:11 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zou er ook vrede mee hebben dat ze overleden zou zijn, puur omdat je zo iemand niet nog langer wil laten lijden. Maar dit is echt mind blowing en je gedachtengang veroorzaakt kortsluiting bij mij. |
07-01-2019, 20:34 | ||
Citaat:
De later verzonnen reden voor het vernietigen van Sodom en Gomorrah ken ik, maar is van na Jezus tijd. De zonde die de inwoners begaan is ongastvrijheid, in de joodse cultuur een zeer grote zonde. Bij homoseksualiteit zou het gaan om genesis 19:5, maar uit dat vers blijkt niet dat de inwoners mannen zijn die in het dagelijks leven met elkaar in bed liggen. Het is meer een soort male-rape situatie. Zie ook richteren 19:22 ; Daar heb je dezelfde situatie, maar gaat de scene nog wat langer door. (misselijk makende tekst imho) Laatst gewijzigd op 07-01-2019 om 20:40. |
07-01-2019, 20:43 | ||
Citaat:
07-01-2019, 20:54 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
07-01-2019, 21:05 | ||
Citaat:
|
07-01-2019, 21:08 | |||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
07-01-2019, 21:10 | ||
Citaat:
En ik vind het helemaal prima als jij van mening bent dat je Jezus niet nodig hebt.
07-01-2019, 21:19 | ||
Citaat:
https://www.bol.com/nl/p/boer-duplex...0000049616914/ |
Advertentie |
|
|
|