Advertentie | |
|
19-02-2019, 00:21 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Hij is trouwens wel supermakkelijk te trollen en uit z'n tent te lokken, en heel makkelijk om te laten denken dat hij gewonnen heeft en daarna geef je hem een fucking harde FATALITY en BAM hij gaat weer een pagina lang lopen huilen en net doen of hij luistert. Best grappig. |
19-02-2019, 00:24 | ||
Citaat:
Hij kan niet inzien dat hij de idioot is. |
19-02-2019, 09:50 | ||
Citaat:
@deadlock: Bedankt. Duidelijk. Ik denk Tunahan Jan en jij redelijke personen zijn. Sowieso zijn actieve posters belangrijk voor het forum. Ook vanwege de bescherming tegen predatoren. Heb je het idee dat die bescherming niet goed kan worden uitgevoerd door de lakse fb's? Sowieso ben ik het met je eens dat (ban)regels flexibel moeten zijn en fb's daarin naar eigen inzicht mogen handelen. Ik denk dat ze wel wat vaker mogen ingrijpen als volwassenen in een scholieren topic posten. |
19-02-2019, 15:28 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
19-02-2019, 18:15 | ||
Citaat:
2) Nee, want dan waren ze er allemaal geweest, en nog ongeveer 200 andere actieve scholieren. Dezelfde dingen worden misschien gezegd, maar door een groep scholieren tegen andere scholieren. Jij neemt decennia aan levenswijsheid mee en bent daarmee geen gelijkwaardige discussiepartner voor ze. Ik vond dat idee van een subforum: "Vraag het een volwassene" erg slim! |
19-02-2019, 18:31 | ||
Citaat:
19-02-2019, 19:20 | |
Verwijderd
|
Iedereen mag er op reageren natuurlijk. Vragen naar aanleiding van zijn ook belangrijk. Geef de betreffende groep volwassenen misschien zelfs beperkte moderatierechten (hiden van posts, kan een echte FB er daarna mee aan de slag indien nodig en dat kan ook allemaal zonder Admin-toegang). Strenge gedragscode op zetten.
Eventueel is het ook interessant om daar discussies te voeren waarbij de doelgroep z'n input kan geven. |
19-02-2019, 19:26 | ||
Citaat:
@PUDDINGPOWER: Gewoon een normaal forum waar iedereen kan posten. Op die manier is het voor de volwassenen wel duidelijk dat als iemand op psych post "ik ben zo zielig en iedereen is tegen me, wie heeft dat ook weleens" dat degene bewust niet op "vraag het een volwassene" zit. Dus ook niet wacht op het antwoord "ach kom jochie, dat had ik ook toen ik zo oud was als jij, gaat wel over." |
24-02-2019, 17:44 | |
Zou dit forum echt nog te redden zijn door middel van allerlei geforceerde maatregelen? Voor mij hangt de aantrekkingskracht van dit forum vooral samen met de mensen die er komen. Als bepaalde mensen (tijdelijk) even terugkomen merk je vaak ook even een soort van heroplevering, denk aan Katertje laatst. Blijven die mensen weer weg, is het ook weer afgelopen.
02-03-2019, 18:39 | ||
Citaat:
Er zijn verschillende opties genoemd en het is duidelijk geworden dat "de stekker er uit trekken" vanuit Jon niet de voorkeur heeft. Als het forum behouden blijft, zal dat niet zijn in de vorm zoals we die nu kennen, maar zullen hoogstwaarschijnlijk verschuivingen plaatsvinden binnen het FB-team, en wordt de opsplitsing in subfora herzien.
02-03-2019, 19:19 | ||
Citaat:
02-03-2019, 20:20 | ||
Citaat:
|
03-03-2019, 00:20 | ||
Citaat:
We hadden Jon vooral nodig om aan te geven of het forum zou blijven. Antwoord daarop was duidelijk, het hoe en wat moet nog bepaald worden.
03-03-2019, 10:28 | |
Dat was 4? jaar geleden ook het doel dat de werkgroep zou hebben en die is een stille dood gestorven voordat er überhaupt iets gebeurd is. Hoe veel zicht is er op dat er nu wel doorgepakt gaat worden?
Met bepaalde samenvoeging los je niets op, zie ook het verleden met subfora als Toneel & Cultuur, Vrije Tijd, Software en Hardware. Een eigen plek voor de oude garde heb je nu al op Onzin, is altijd al een plek geweest voor de oldbees, aangevuld met nieuwe leden. Op DK zaten de jongere leden. Daar een hardere afscheiding in maken is eventueel een optie, maar de ledje gaan toch wel naar de plekken waar de mensen posten. Dat is echt niet te voorkomen door er een ander labeltje aan te hangen. Integratie met de hoofdsite is één van de belangrijkste dingen, maar dat roep ik al een jaar of tien en zie ik niet meer gebeuren. Net als koppelingen maken met sociale media. Ook iets dat al jaren geleden toegevoegd had moeten worden. Dat zijn plekken waar de doelgroep het forum kan vinden en ontdekken.
03-03-2019, 10:52 | ||
Citaat:
Verder eens met Wolter. |
03-03-2019, 11:25 | ||
Citaat:
Er wordt al jaren gemodereerd zonder algemene visie op wat en voor wie het forum zou moeten zijn. Ik vind de stekker er uit trekken nog steeds een reële optie. Zonder grote structurele verandering ga je het forum niet "redden", maar gaan we gewoon nog een paar jaar aanmodderen tegemoet. En ik merk in het forumbazen team dat we daar wel een beetje klaar mee zijn. Ik ben forumbaas geworden voor de doelgroep, niet om een online hangplek voor de oude garde te faciliteren, maar doelgroep hebben we hier amper meer.
03-03-2019, 12:39 | ||
Citaat:
Het probleem is alleen dat er a) een enorme vorm van bureaucratie heerst waardoor alles eerst tot in het eindeloze besproken, overlegd etc. moet worden waardoor alles eindeloos lang duurt en b) iedereen bang is om gewoon iets te doen. Jullie zijn degenen die het forum besturen, jullie zijn degenen met de knopjes en de officiele erkenning vanaf Jon dat jullie het forum mogen beheren en aanpassen. Als hij dat niet had gewild had hij jullie geen toegang gegeven tot die mogelijkheden, want je kunt mensen ook alleen maar bijvoorbeeld toegang geven tot het verwijderen van berichten en dergelijke, zonder toegang te geven tot admin CP. Er is niks wat de FB+ / beheerders stopt om fora samen te voegen of mensen te bannen of nieuwe fb's aan te stellen of wat jullie dan ook maar de oplossing lijkt. Worst case scenario werkt het niet zoals jullie hoopten, nou ja oh well, try again. Maar dit begint nu alweer een exacte herhaling te worden van vorige keer. Eindeloos overleg, wachten op Jon / HQ die na een hele periode wachten geen specifieke suggesties heeft, waarna de fb's dan vervolgens maar weer niks doen behalve het eindeloos bespreken tot iedereen het zat is en mensen het maar opgeven. Doe iets. Het maakt niet eens echt uit wat, maar voer veranderingen door die jullie als fb+ / beheerder (of zelfs alleen als beheerder als er geen overeenstemming is) wenselijk achten. Dan zien we daarna wel of het nut heeft.
03-03-2019, 12:42 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
03-03-2019, 14:21 | ||
Citaat:
Dan kan de oude garde gezellig doelgroep wegpesten zonder dat ik daar wat aan kan doen...
03-03-2019, 19:42 | |||||
Citaat:
Citaat:
Volgens mij maken ze naïef een topic aan waarin ze vervolgens door de onzinners worden afgefeut. Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
|
|