Advertentie | |
|
17-06-2019, 23:18 | |
Verwijderd
|
En hoe geld(t? iemand help me dit spellen) het met bijv een fietsenhouder voor op de telefoon? Of andere gadgets?
Op https://www.rijksoverheid.nl/onderwe...en-op-de-fiets staat telefoon vashouden, maar een met een telefoonhouder voor een fiets hou je de telefoon in principe niet vastl |
18-06-2019, 10:56 | |
Verwijderd
|
Terecht. Bellen/appen kan prima wachten; voor de route kan je prima even stoppen.
Ik snijd bewust mensen af na het passeren, als ik zie dat ze "druk bezig" zijn met de telefoon. Meer dan eens voorgekomen dat ik vol in de ankers moest en/of uit moest wijken omdat zo'n klapmongool met telefoon lomp invoegt op het fietpad. |
18-06-2019, 11:17 | |
Of dat ze opeens uitwijken naar links terwijl je ze inhaalt, want met 1 (of 0) handen aan het stuur is het wat moeilijker recht te blijven fietsen
24-06-2019, 09:08 | |
Verwijderd
|
Aangezien ik niet geestelijk gehandicapt ben kan ik zonder constant Google maps te hoeven gebruiken op m'n plaats van bestemming aankomen. Ik vind het terecht, in het verkeer hoor je je bezig te houden met het verkeer, gisteren overtrad ik de regel zelf even (tja, het mag nu nog) en ik zat gelijk al bijna tegen een auto. Prima regel dus.
|
24-06-2019, 10:39 | ||
Citaat:
|
24-06-2019, 10:50 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar het is zo simpel; als je moet terugvallen op route, parkeer je fiets gewoon eventjes. |
24-06-2019, 18:34 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
03-07-2019, 14:38 | |
Verwijderd
|
had vandaag een behoorlijk conflict met een agent. Ik werd aangehouden voor mijn telefoon op een fiets telefoon houder. hij vertelde dat zelfs een houder niet mag. Hij zag mijn smartwatch en zei dat ik die geeneens om mijn pols mag hebben tijdens het fietsen, dus toen werd ik verteld dat ik een boete van 2x 95 euro zou krijgen. Ik werd nogal chaggi want ik had gelezen dat houder wel mag en niks over horloges of smartwatch gelezen. Ik liet hem de site zien waar de regels op staan en na een discussie en een belletje uit eindelijk zonder boete maar wel 30 minuten te laat op school er uit gekomen.
Een wet opstellen zonder dat politie agenten de regels begrijpen? Kan echt niet. |
03-07-2019, 17:20 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Ten eerste mag je niet twee keer bekeurd worden voor hetzelfde en dat weten álle agenten. Ten tweede staat heel duidelijk in de wet dat je geen elektronische apparatuur mag vasthouden en waarschijnlijk valt bedienen in een houder daar ook onder, maar dat zal nog wel middels een bezwaar voor moeten komen en door de rechter uitgelegd moeten worden. |
04-07-2019, 08:01 | ||
Citaat:
04-07-2019, 13:13 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
04-07-2019, 13:46 | |||
Citaat:
Citaat: