Advertentie | |
|
22-08-2019, 21:00 | ||
Citaat:
TS: Zoek eens online naar koopjes. Momenteel is er Route 99 korting bij de appie: https://www.ah.nl/ Dus pak je bonuskaart maar. Oh ja, kijk eens naar deze website: https://www.reclamefolder.nl/winkels-supermarkt.html |
22-08-2019, 21:13 | |
Verwijderd
|
Vers fruit en verse groenten; Lidl. De goedkoopste en weer de beste van NL geworden, en terecht ook Trap niet in biologische onzin, probeer wel vrije-uitloop-eieren aan te schaffen of antibiotica-arm vlees, maar trap niet in groenten, want daar gebruiken ze allemaal hele enge pesticiden waarvan het niet bekend wat voor precieze schade er aan je lichaam aangericht wordt.
Bonus in de gaten houden helpt echt gigantisch ook. Aanbiedingen in het algemeen. Ik koop cadeautjes voor mensen als het in de aanbieding is, zo van "oh jeej, dat zou XYZ wel leuk vinden", en dan koop ik het alvast. Scheelt honderden euro's per jaar. |
22-08-2019, 23:45 | |
Ik heb in de eerste maanden dat ik uit huis was eerst geprobeerd om gewoon zuinig aan te leven: koop wat je nodig hebt (niet minder dan dat, maar ook geen overbodige luxe), zie wat dat kost, wat je overhoudt en of je uitkomt.
Cheape tips: - Eet groenten met het seizoen mee: in de winter zijn wortels goedkoop en kost een bloemkool >€2. Budgettip is om dat dus de bloemkool even te laten staan. - Het is goed om te letten op aanbiedingen, maar pas er ook mee op: koop alleen dingen die je normaal ook gebruikt, anders ben je alsnog duurder uit. En koop geen buitensporige hoeveelheden. Je hebt geen 5 tubes tandpasta op voorraad nodig als je alleen woont. Aanbiedingen op dit soort producten komen vanzelf weer terug. - Vergelijk de prijzen van producten in de supermarkt. Grofweg liggen de duurdere (a-)merken bovenin of op ooghoogte in het schap en onderin ligt hetzelfde product, maar dan van een goedkoper merk. - Kook voor meerdere dagen. Dat is chill, je hoeft minder vaak te koken en het is vaak in verhouding goedkoper om een grotere verpakking te kopen. - Doe geen boodschappen op nuchtere maag: voor je het weet ben je de trotse eigenaar van het gangpad met koekjes (of drank ). - Probeer elke maand een klein beetje geld over te houden om te sparen. Als je fiets dan bijv. ineens kapot gaat, dan heb je wat geld achter de hand om je fiets te laten repareren. - Cliché-tip: kleding is in de opruiming/sale goedkoper dan in de nieuwe collectie. Als je dure dingen als een winterjas in de sale koopt, scheelt dat nogal een hap uit je maandbudget. Voor budgeteren: wat geef je nu uit aan kleding per seizoen/maand/week? En hoeveel betalen je ouders hieraan? Dat kan helpen om een beeld te krijgen van hoeveel je apart moet leggen. |
23-08-2019, 00:11 | ||
Citaat:
|
23-08-2019, 09:43 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarnaast kost biologische landbouw teveel ruimte voor de opbrengst; we hebben heel veel aardes nodig om iedereen van voedsel te kunnen voorzien als we iedereen biologisch willen laten eten. |
23-08-2019, 10:05 | ||
Citaat:
Al is dat een hele andere discussie en denk ik niet dat je als zestienjarige in deze situatie daarmee bezig gaat zijn
23-08-2019, 16:29 | ||
Citaat:
|
23-08-2019, 16:51 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
23-08-2019, 16:55 | |
Verwijderd
|
Roundup: Is een chemische stof die vooralsnog minder giftig voor je is bij dagelijkse consumptie van groente en fruit die behandeld is met het spul, ten opzichte van één keer per 7 jaar een glas alcohol drinken.
Wat is Roundup: Roundup is giftig voor alle planten die niet specifiek een gen hebben waarmee ze immuun worden (heel kort door de bocht). Roundup heeft geen nadelige effecten op mensen. Voor wat betreft overige fauna die direct om het gewas heen leeft zijn er nog wel wat vraagtekens, maar het lijkt sowieso al een stuk minder ingrijpend te zijn dan andere herbicides. |
23-08-2019, 17:14 | |
Goedkope A-merk toiletartikelen (shampoo, deodorant, tandpasta etc) koop je bij de action schoonmaakspullen hebben ze daar ook maar ik vind die van de Lidl ook prima.
Verder heeft de Lidl sowieso goede producten en de Albert Heijn heeft regelmatig 1+1 gratis. Dingen als wasmiddel koop ik nooit voor de volle prijs.
24-08-2019, 15:10 | ||
Citaat:
Nu geef ik per maand niet zo veel uit aan kleding. Ik krijg in oktober en in april 250 euro kleedgeld en daar moet ik alles maar mee uitzoeken. In de rest van het jaar koop ik alleen noodzakelijke dingen zoals een broek wanneer er eentje kapot gegaan is.
26-08-2019, 11:47 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Er staan bijvoorbeeld allemaal kroppen sla in het land zo he Komt er een slakje aan en die heeft honger En dit slakje denkt: hmmmmm sla! Maar vervolgens denkt het slakje: Ohnee, dit is biologisch, ik mag hier niet komen. Laat ik niet met mijn vriendjes de volledige oogst verwoesten. Biologische groente dat onbespoten is en in massa-productie geteeld wordt bestaat niet. Alleen in het geval waarin Wolter het schetst. Maar dan accepteer je dus ook gewoon dat je boerenkool opgevreten wordt. Of je aardappelen naar de tyfus gaan. |
05-09-2019, 23:17 | ||
Citaat:
|
05-09-2019, 23:29 | |||
Verwijderd
|
Citaat:
Zoals ik eerder al zei blijkt uit Deens onderzoek onder letterlijk honderdduizenden Denen over tientallen jaren dat het drinken van één glas alcohol binnen zeven jaar net zo kankerverwekkend is als tijdens dezelfde periode een dieet hebben waarin de gewassen bespoten zijn met normale hoeveelheden glyfosaat. Citaat:
|
05-09-2019, 23:36 | |
Verwijderd
|
Trouwens, afgezien van het verschil in het soort kankerverwekkendheid eerder aangegeven, wat voor kans is "hoogstwaarschijnlijk". 50%? 80%?
Als je X doet heb je een 10% hogere kans op kanker. Als de normale kans op kanker onder gebruikers van X 5% is, dan gaat die kans dus naar 5,5%... |
Advertentie |
|
07-09-2019, 16:55 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
08-09-2019, 12:00 | ||
Citaat:
https://corporateeurope.org/en/food-...ing-germany-uk Laatst gewijzigd op 09-09-2019 om 18:31. |
Advertentie |
|
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Hoeveel verdien jij per maand? _xNathaliex_ | 2 | 23-05-2016 00:23 | |
Werk, Geld & Recht |
Hoeveel geld houden jullie per maand over? aapieszijnbaas | 32 | 20-04-2015 00:00 | |
Werk, Geld & Recht |
Hoeveel besteed jij per maand? Milll | 93 | 12-08-2007 21:01 | |
Lifestyle |
Hoeveel geld geef jij gemiddeld per maand uit aan kleren? BrunetJuh | 121 | 23-11-2005 17:05 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Wiskunde | rentevoet per jaar per maand X51 | 10 | 02-05-2005 20:12 | |
Werk, Geld & Recht |
hoeveel verdien je per maand bij? (studenten) Juli-tje | 37 | 06-12-2003 23:28 |