Oud 01-04-2020, 16:36
Verwijderd
Onze HR-leverancier heeft besloten om eenzijdig informatie uit de koppeling te verwijderen, zonder communicatie. Dus ik zit nu met één account waar de persoonlijke gegevens van zo'n 50 andere accounts aan gekoppeld zijn.

"Wij hebben niets gewijzigd hoor!"
- Laat gegevens voor en na de wijziging zien
"Oh dan gaan we toch nog maar even zoeken"
Advertentie
Oud 02-04-2020, 21:12
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Een van mn teamleden heeft een tijdje parttime in onze product afdeling doorgebracht omdat ze Chinees spreekt.
Ze zat destijds in een wechat met een producent van daar en onze supply chain manager (dezelfde stumpert als die per 1 april manager zou worden, maar in het licht van deze crisis later pas bij ons begint, want ja waarom zou een team van 27 in deze tijd een manager nodig hebben he... maar dat terzijde) maar is daar nooit uitgetrapt toen ze daar ‘klaar’ was.
Nu stuurde ze me vandaag een berichtje to ‘brighten my day’.
De Chinese producent had namelijk contact opgenomen met onze SC-manager over een ‘great novelty covid 19 product’ wat hij graag wilde verkopen aan ons. Bodybags!
En toen onze sc-manager vroeg wat hij bedoelde stuurde hij foto’s en was heel enthousiast over het feit dat de keurmerk eisen veel lager waren dan voor mondkapjes bijvoorbeeld en zelfs al is het niet onze business persé, er is vraag naar toch.

Okay nu ik het typ besef ik me dat het verteld allemaal niet zo hilarisch is, maar ik ga er al de hele dag echt stuk om. #isolatiebrein

Ik vind dit hele teamlead vanuit thuis overigens echt maar niks, helemaal niet nu vrijwel iedereen na 3 weken absurde werkdruk vanuit thuis op het randje van de instortingsafgrond staat. De tering.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 02-04-2020, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Onze HR-leverancier heeft besloten om eenzijdig informatie uit de koppeling te verwijderen, zonder communicatie. Dus ik zit nu met één account waar de persoonlijke gegevens van zo'n 50 andere accounts aan gekoppeld zijn.

"Wij hebben niets gewijzigd hoor!"
- Laat gegevens voor en na de wijziging zien
"Oh dan gaan we toch nog maar even zoeken"
Toch overwonnen gelukkig.
Oud 02-04-2020, 21:19
Verwijderd
Hahahhaha ik vind dat ook erg grappig eigenlijk
Oud 02-04-2020, 21:41
Verwijderd
Ik vind 'm ook wel cool.
Oud 03-04-2020, 10:42
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Vandaag is mijn laatste werkdag, maar ik kan niet meer inloggen. Ik heb zo nog een call en ik moet bestanden overdragen. Super handig
Oud 03-04-2020, 14:35
Verwijderd
ctrl+0 werkt niet in (mijn) powerpoint.
Oud 03-04-2020, 15:09
Verwijderd
De baas geblokkeerd.
Oud 03-04-2020, 16:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb echt een super lekkere thuiswerkdag gehad misschien moet het ook gewoon wennen.
Oud 03-04-2020, 16:36
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Eindelijk weekend. <3
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 03-04-2020, 20:08
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
contract is niet verlengd, dus ik ben weer werkloos
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 04-04-2020, 00:14
Verwijderd
Zoals een groot gedeelte van Nederland. En Europa. De wereld.
Oud 04-04-2020, 00:16
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik ben afgelopen maand ook 25 uur aan werk p/w achteruit gegaan Gelukkig heb ik een tijdelijke huurkorting kunnen regelen.
Oud 04-04-2020, 08:58
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Citaat:
contract is niet verlengd, dus ik ben weer werkloos
Heel vervelend Jaapie! Op zoek naar een andere baan. Ik weet niet in welke regio je woont maar hier in de omgeving zijn veel boeren op zoek naar hulp, voor bijv asperges steken lekker buiten!
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 04-04-2020, 09:39
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Ja wat kut inderdaad Japie

En wat Mema zegt. Of als je niet in de buurt van asperges woont aardbeien van t land halen, in de kas paprika’s of tomaten plukken. Dat soort dingen deed ik rond mn 16e en de Polen en Roemenen willen niet dit jaar
En ik weet niet hoe t nu is, maar t verdiende ook een stuk beter dan vakken vullen voor 4.15 per uur.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 04-04-2020, 10:51
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Bedankt voor de nieuwe suggesties <3
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 04-04-2020, 11:10
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Ja wat kut inderdaad Japie

En wat Mema zegt. Of als je niet in de buurt van asperges woont aardbeien van t land halen, in de kas paprika’s of tomaten plukken. Dat soort dingen deed ik rond mn 16e en de Polen en Roemenen willen niet dit jaar
En ik weet niet hoe t nu is, maar t verdiende ook een stuk beter dan vakken vullen voor 4.15 per uur.
Mee eens, ik deed dat soort klusjes vanaf mijn 12e ongeveer. Prei poten verdiende wel beduidend meer dan bessen plukken.
Maar ga de boeren eens af, echt een goeie tip
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 04-04-2020, 11:12
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Vanaf m'n 16e heb ik een paar jaar in de keuken gewerkt bij restaurants, voornamelijk als afwashulp. Maar dat is pas weer aantrekkelijk als de horeca open mag en vooral geschikt voor jezelf in de zomerperiode.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 04-04-2020, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Vanaf m'n 16e heb ik een paar jaar in de keuken gewerkt bij restaurants, voornamelijk als afwashulp. Maar dat is pas weer aantrekkelijk als de horeca open mag en vooral geschikt voor jezelf in de zomerperiode.
Er is straks zoveel horecapersoneel over dat ze echt geen unskilled japies gaan aannemen...
Oud 04-04-2020, 11:18
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Er is straks zo weinig geld in de horeca dat iedereen nog meer 16-17 en 18 jarige goedkope arbeidskrachten wil ben ik bang.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 04-04-2020, 11:32
Verwijderd
Ik heb het vermoeden dat dit godzijdank weleens het einde van een gedifferentieerd minimumloon naar leeftijd zou kunnen worden. Bizarre vorm van discriminatie.
Oud 04-04-2020, 11:37
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Dreaming big hoop ik dat ook, net als dat ik hoop dat er een hoop dingen veranderen waardoor t voor alle corona babies wat fijner wordt in deze wereld op te groeien.
Maar dat is eigenlijk waar ik het meest bang voor ben in dit hele gezeik, niet alle ziek en doden, mensen verliezen en al het ander naars wat t brengt, maar dat t uiteindelijk allemaal 'voor niks' is.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 04-04-2020, 11:38
Verwijderd
Ja, en ook het permanent opgeven van vrijheden en dingen ten koste van alles.
Oud 04-04-2020, 11:40
Verwijderd
"The needs of the many, outweigh the needs of the few"
- Spock, stoned en doodziek
“Because the needs of the one outweigh the needs of the many.”
- Captain Kirk, een van z'n weinige heldere momenten
Oud 04-04-2020, 11:47
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik geef echt prima wat vrijheid op als we daarna wat liever met elkaar en de planeet omgaan en de verschillen tussen alles en iedereen minder groot worden.

Welke vrijheden wel en niet en waarvoor, nog geen idee,maar geef me nog een maand binnen en ik heb een plan om de wereld te redden
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 04-04-2020, 16:02
Verwijderd
Ja, nee, ik zou geen problemen hebben met veel hogere prijzen voor vluchten enzo. En consequente verbruiksbelasting op elektrische apparaten. Maar ik heb het meer over privacy, onschuldig tot het tegendeel bewezen is.... Zoals in de eerste aflevering van ZML van dit seizoen geloof ik, of de tweede, sociale advocatuur. Bi-zar. In het algemeen, de rechtsstaat. Ik wil niet dat de overheid of politie m'n positie kunnen volgen simpelweg om in een toekomstig scenario dat direct in te kunnen zetten. Dat gaat misbruikt worden.

Maar voor veel andere dingen, inclusief hogere belastingen, ja, geen probleem.
Oud 04-04-2020, 18:56
Verwijderd
Dat hoop ik eigenlijk ook, maar toch ben ik nog steeds niet overtuigd van de goedheid van de mens, dus ook niet in de potentie nu voor de periode ná corona.

Ik heb wel echt financiële zorgen trouwens, financieel begint het op te drogen en ook mijn volgende carrièrestap staat ondertussen op losse schroeven.
Oud 04-04-2020, 19:17
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ik vertrouw de Belgische staat nu ook echt niet met mijn gegevens uit die soort Corona-apps veilig bijhouden.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 04-04-2020, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Ik vertrouw de Belgische staat nu ook echt niet met mijn gegevens uit die soort Corona-apps veilig bijhouden.
Boris Johnson had kabinetsoverleggen gehad Zooom of whatever the fuck ever het heet en daar bleek iedereen zo'n beetje bij te kunnen aanhaken
Oud 05-04-2020, 13:17
Clownnn
Avatar van Clownnn
Clownnn is offline
Gelukkig veel thuiswerkmogelijkheden.
__________________
Recycle your pets.
Oud 06-04-2020, 17:34
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Ik had een hele fijne dag op het werk. hoewel ik nog steeds niet overtuigd ben van 't feit of ik dit mezelf nog 35 jaar zie doen, heb ik voor nu wel de juiste keuze gemaakt.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 06-04-2020, 17:48
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben met mijn teamleider gaan praten over de lakse houding van sommige collega's die 'je mag naar huis als het werk klaar is' opvatten als 'ik mag een uur eerder weg'. Het voelt een beetje klikspaan spelen maar als dit nog weken gaat duren, vreet ik mezelf op.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 06-04-2020, 20:08
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Een paar weken geleden waren mijn team en ik op bezoek bij een bedrijf voor een mogelijke samenwerking en/of acquisitie. Nou blijkt dat ze de rest van het team niet zo'n goede fit vonden, maar dat ze wel heel geinteresseerd waren in mij. Da's best vleiend Maar eens zien waar dit heen gaat!
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 06-04-2020, 20:14
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Nice!
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 08-04-2020, 06:42
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Hmmm, ik had vorige week functioneringsgesprek waarbij ik aangaf een aanbod van een andere werkgever te hebben gehad. Dit had ik van te voren al vermeld en tijdens het gesprek vertelde ik wat meer details. Mijn werkgever reageerde rustig, maar liet niet echt blijken dat hij het jammer vond als ik zou gaan of dat ie me nodig had.
Voor mij was de keuze dan dus wel gemaakt.
Maak ik zojuist mijn mail open en vind ik nu, een week later, de reactie waar ik in het gesprek al op hoopte: hij wil me liever niet kwijt.
Te laat of niet te laat? Wat vinden jullie?
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 08-04-2020, 07:48
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Gaat het niet meer om wat jij wil en waar jij wil werken dan over de reactie van jouw baas?
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 08-04-2020, 08:49
Verwijderd
Ja, wat Mema zegt.

Bovendien: je werkgever is wellicht eerst gaan uitzoeken wat hij/zij je überhaupt kan en mag bieden binnen budget, rekening houdend met collega’s et cetera. In het gesprek dat jullie hadden wist zij/hij dat misschien gewoon nog niet. “Had ie van te voren moeten uitzoeken!”. Mja, misschien wel. Is dat echt reden genoeg om deze werkgever dan maar te laten vallen?

Als je weg wilt, prima, gewoon doen. Maar die week later reactie zou voor mij geen reden zijn om het dan maar niet te doen. Of is het een symptoom van iets dieper liggends, geven ze je consequent het gevoel dat ze je niet waarderen?
Oud 08-04-2020, 09:02
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Ja, wat Mema zegt.

Bovendien: je werkgever is wellicht eerst gaan uitzoeken wat hij/zij je überhaupt kan en mag bieden binnen budget, rekening houdend met collega’s et cetera. In het gesprek dat jullie hadden wist zij/hij dat misschien gewoon nog niet. “Had ie van te voren moeten uitzoeken!”. Mja, misschien wel. Is dat echt reden genoeg om deze werkgever dan maar te laten vallen?

Als je weg wilt, prima, gewoon doen. Maar die week later reactie zou voor mij geen reden zijn om het dan maar niet te doen. Of is het een symptoom van iets dieper liggends, geven ze je consequent het gevoel dat ze je niet waarderen?
In het FG werd duidelijk dat er sowieso plek is volgend jaar, maar dat was voordat we dit punt bespraken. Daarnaast valt er als basisleerkracht weinig te onderhandelen. Dat zit in mijn geval wel goed. Daar gaat het dus niet om.
Het gaat idd meer om dieperliggende zaken die ik ook tijdens het FG benoemd heb.

Ik ben lekker hardop aan het mijmeren tegen jullie. Ik had mijn keuze al gemaakt en die werd vorige week bevestigd. Deze mail had ik niet meer verwacht.
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 08-04-2020, 09:30
Verwijderd
Ah, ok, misverstand. Ik dacht inderdaad dat je oprecht nog twijfelde op welk aanbod je in zou gaan.

Over dat onderhandelen, en dit is oprecht een vraag, geen discussie of zo: ook basisleerkrachten hebben verschillende salarisschalen en daarbinnen verschillende tredes, de ene school zou je toch hoger qua schaal of trede kunnen indelen dan de andere? Schaal weet ik niet zeker of dat kan/hoe gereguleerd dat is, maar trede toch zeker?
Oud 09-04-2020, 11:26
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik vroeg me in de afgelopen weken af waarom een van mn teamleden zo vaak op mn LinkedIn langskwam.
Nu vertelde een teamlid gisteren dat zij en de helft van het team door dat andere teamlid en haar medestudenten zijn geïnterviewd over hoe ik en mijn directe collega functioneren.
T zal vast de bedoeling zijn geweest dat we niets wisten daarvan, maar ik vind t allemaal maar een beetje raar..

Nu 5 dagen paasvrij <3 was ik na deze absurde maand ook wel aan toe.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 09-04-2020, 11:41
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Mssn mag je alsnog managment dingen gaan doen?

Of hoe zat het ook alweer met jullie team?
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 09-04-2020, 11:48
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Op mijn werk gaat het eigenlijk heel goed! We hebben goed nieuws gekregen voor volgend jaar en allerlei andere projecten zijn mede door corona nu in een stroomversnelling gekomen. En vanwege corona rollen we nu ook wereldwijd ineens dingen uit

En met onze collega's in India gaat het gelukkig nog goed nu, ondanks de chaos daar
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 09-04-2020, 11:52
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Daar heeft zij bar weinig over te zeggen.

En onze kansloze nieuwe manager, jeetje ja. Wat daar aan de hand is...... iig is hij niet per 1 april begonnen, noch heeft hij op enig moment gevraagd of hij ons ergens kan helpen, of het goed gaat of wat dan ook. (Hij komt van intern dus die kans was er prima). Onze externe communicatie coach heeft een aantal keer geprobeerd contact op te nemen maar de nieuwe manager zegt ‘naaaaaaaah dat komt wel als ik begin aan mn baan’
Maar inmiddels is t half april en heb ik mezelf in de afgelopen maand echt mad hard ontwikkelt vanuit thuis. Ik kan dingen waarvan ik niet had gedacht dat t zou lukken of dat ik dit inzicht had, maar t gaat ondanks dat t me leegzuigt, wel echt heel erg goed.
En zodra onze COO iets opgooit over hem en voor ons beginnen, heb ik een mooie speach klaar over waarom het onzin is als we deze knakker na deze periode ons nog laten managen en voornamelijk waarom ik nu meer geschikt ben tov anderhalve maand geleden.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 09-04-2020, 11:58
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Lekker bezig dus
Fijn om te "ontdekken" dat je meer in huis hebt dan je dacht en beter gaan ze dat dan ook zien op je werk!
Wil je de boel dus eigenlijk ook graag managen of eigenlijk niet?
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 09-04-2020, 12:10
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Nou ja zelf willen is een groot woord. Ik wil vooral heel erg niet deze dude als manager en zie mezelf als een betere fit.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 09-04-2020, 18:24
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb het uitgepraat met mijn collega van de aanvaring maandag. Het zat haar ook dwars. Hopelijk kunnen we nu genieten van een lang weekend en volgende week weer een nieuwe start maken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 09-04-2020, 18:37
Verwijderd
Gewoon ff met d'r scharen joh
Oud 09-04-2020, 19:05
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Ik heb alleen maar fijne dagen op 't werk zo'n crisis is toch nog ergens goed voor.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 09-04-2020, 19:07
Verwijderd
Als het nou ook hielp voor afstudeerdingen enzo.
Oud 09-04-2020, 19:08
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik merk bij ons dat omdat we in een heel klein team werken, dat iedereen ontzettend op elkaar let en dat komt de sfeer niet echt ten goede.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08.