Advertentie | |
|
18-02-2003, 17:47 | |
Verwijderd
|
Heey, het valt echt allemaal wel mee; als je het tot nu toe redelijk zonder problemen hebt gered ga je je examen ook echt wel halen!!! Ik neem aan dat je in de tweede fase zit; dus je kunt zometeen al precies uitrekenen wat voor punten je moet halen. Welk profiel doe je eigenlijk? Ik had natuur en gezondheid; en voor mij vielen alle 'alfa-vakken' zoals de talen en aardrijkskunde al af om te leren, omdat ik daar goed voor stond en daar dan 4'en en 5'en voor zou kunnen halen; maar dat gebeurd niet als je al die tijd goeie punten hebt gehaald. Verder, jah, ik was altijd erg aan het rekenen, ben ik erg aan het stressen geweest voor natuurkunde, daar MOEST ik een 6 voor staan aangezien ik voor wiskunde erg slecht stond en het me niet zou gaan lukken daar een voldoende voor te halen. Ik heb daar wel heel erg hard voor geleerd, maar ik denk pas zo'n 2 weken van te voren. Als je dan constant daarmee bezig bent, eninderdaad vooral de examenbundels gebruiken, dan krijg je het echt wel doorgewerkt!! Uiteindelijk was het zo dat ik voor wiskunde een 2,5 moest halen om een 4 te staan, en daar heb ik dan ook helemaal niks meer aan gedaan.. bleek ik uiteindelijk toch nog een 4,5 voor te hebben. Voor natuurkunde had ik zelfs zo goed geleerd dat ik gewoon een 7,1 heb gehaald ruiiiiim voldoende.. dus niet zo stressen, echt, gewoon van te voren wat dingen herhalen, je hoeft geen bepaalde dingen knalhard uit je kop te leren, het is gewoon een test van wat je de afgelopen jaren hebt geleerd, voldoende slapen en het valt zoooooo mee.. heeeeeel veel succes iig..
|
20-02-2003, 14:00 | |
Aaaaahh.... kalmte en sereenheid....ohm.......
Nee, geintje. Ik ben naar de bieb gegaan om wat boeken te leren over mediteren, yoga dat soort dingen, werkt inderdaad, en verder ter aanvulling inderdaad. Ik heb ook natuur en gezondheid met informatica als extra vak (ik wilde ook wiskunde b2 en wiskunde a, ben namelijk gek op wiskunde, maar dt was "roostertechnisch niet mogenlijk", stelletje spelbrekers). En verder ben ik als een idioot de leraren gaan stalken om te controleren of al mijn handelingsdelen wel in orde waren (zul je altijd zien). En verder heb ik inderdaad ADHD, maar gelukkig krijg ik hierdoor extra tijd, wat wel een pluspunt is. Hoe gaat het trouwens tijdens een examen? is het er echt doodstil? (bij ons in de klas is een soort "rage" aan de gang onder de jongens: het gaat erom om zovel mogenlijk herrie te maken, door met je voet op de grond te "tappen", met je vingers op het tafelblad te drummen of door met je pen te gaan klikken. Echt vreselijk irritant) En als je klaar bent, mag je dan meteen weg (en gebeurt dit een beetje stil)? Oef... Ik sta nu overal goed voor, maar ik ben zo'n pieker type die niet zal rusten voor alles achter de rug is, je weet wel, verkoop de huid niet voor de beer is geschoten ofzoiets... offtopic: stresskip... da's wel een leuke, ik mag over een paar maanden m'n nick veranderen...
20-02-2003, 14:05 | |
als het goed is heb ik mijn eerste examen 19 mei, ik begin dan gewoon 1 mei met leren
heb in totaal 5 examens: nederlands, engels, natuurkunde, scheikunde en wiskunde natuurkunde zijn we nu al bezig om de hele examenbundel door te werken en daar krijg ik ook nog een toets over dat is daarna dus alleen nog herhalen en doorlezen ook gaan we vanaf volgende week met nederlands de examens van 2001 en 2002 doen, als me dat lukt zit dat er ook wel in, dat is elk jaar hetzelfde engels ben ik sowieso goed in, ik ga alleen een beetje trainen op de werkwoordsvormen wiskunde en scheikunde blijven dan over en daar moet ik die ruim 2 weken gewoon hard aan besteden |
20-02-2003, 14:55 | |
Ik heb vorig jaar mijn vwo examen gehaald op een manier die ik je niet aanraad.
Ik ben in de 4e maar nét over gegaan waardoor ik in de 5e al best achterliep omdat ik de 'basis' niet beheerste waardoor ik maar nét overging naar de 6e. Ik heb alles steeds maar net gehaald waardoor ik met niet echt goede punten mijn examens inging. Daar komt bij dat ik super goed ben in uitstellen, dus voor sommige vakken heb ik alleen een dag voor het examen de samenvattingen doorgelezen Voor ik wiB1 had was ik zooo zenuwachtig dat ik bijna flauwviel, dit was dan ook mijn struikelvak.. Ik heb vreselijk in de stress gezeten toen ik op de uitslag moest wachten, ik had toen echt kei veel spijt dat ik er niet meer aan had gedaan, niet eerder was begonnen enz... Toch, ondanks alles heb ik mijn examen gahaald, ik had zelfs geen her en ik ben niet heel slim, en ik heb ook geen fotografisch geheugen of zoiets dusss maak je niet te druk, houd nu gewoon steeds alles bij, zorg dat je met goede voldoendes de examens ingaat en je hebt je diploma eigenlijk al binnen |
20-02-2003, 15:50 | |
Bij ons op school hadden we zo'n cursus tegen examenvrees, misschien bij jullie ook?
(Van wat ik heb gehoord: ) Het gaat er natuurlijk om dat je zo goed mogelijk je best doet (meer dan je best kun je niet doen) bij de voorbereiding, dus nu gewoon goed blijven werken en dingen herhalen. Als je nu problemen hebt met een vak (en daardoor slechte cijfers haalt), vraag je aan je docent of (leerling) of ie datgene wilt uitleggen en hoe je wel goed leert. Sorry, ik heb je stukjes niet zo goed doorgelezen. Je kunt gewoon nu beginnen met wat oefeningen uit die examenbundels en altijd vragen stellen als je iets niet snapt. Als je tijdens je toets super zenuwachtig bent, helpt het je als je recht zit, benen naast elkaar hebt en je handen losjes laat hangen en dan rustig in (via neus) en uit (via mond) ademt (via je buik) en eventueel naar een punt staren als je dat doet. Neem een klein 'geluksdingetje' mee, iets waar je veel waarde aan hecht omdat je het van die goede vriendin/vriend/familielid hebt gekregen, Verder denken dat je leven er niet van afhangt, succes. Laatst gewijzigd op 20-02-2003 om 15:53. |
23-02-2003, 18:20 | |
Ik zat ook vet over mijn examens in en vooral ook omdat ik niet altijd had opgelet en niet alles snapte. Begin gewoon op tijd met *saai* alles doorlezen.. Niet doorleren.. En daarna gewoon examenbundels.. Komt het vast goed.. Ik duim voor je..
24-02-2003, 20:13 | |
Als je voor alle vakken ongeveer gemiddeld een 6 staat dan haal je het zeker als je een beetje leert! (kan ik uit ervaring zeggen)
Volgens mij slaagt 90% voor zijn examen. Waarom jij dan niet? Ik weet zeker, ga zelf maar even na, dat er veel mensen bij je op school zitten die veel slechter zijn dan jij en er ook veel slechter voorstaan. Als zij het kunnen halen (want dat zijn er echt wel meer dan de 10% die niet slagen) dan kun jij dat zeker! Echt waar! En denk eraan dat ze het examen echt niet heel moeilijk maken, want het slagingspercentage mag natuurlijk niet te laag worden. Anders geven ze je wel punten bij of wordt de normering aangepast in jullie voordeel. Het lijkt van te voren eng, maar het is niet meer dan een proefwerk; als je eenmaal bezig bent dan gaan die zenuwen vanzelf weg.
24-02-2003, 22:32 | ||
Citaat:
Ik heb over een paar maanden ook examens en als het goed is heb je vanaf +/- half april geen school meer. Alleen als je iets niet snapt kun je naar school toe komen. Als je vanaf die dat gewoon kei, mega, super, ubergoed begint met leren, bv iedere week een ander vak en dan de laatste week voor de examens alles weer even herhalen voor jezelf en de dag vor het CE ook nog. Dan moet het gegarandeerd goed in je hoofd zitten Heel erg veel suc6 in mei.(welk niveau doe je? Ik mavo) XXX Esmay
24-02-2003, 23:00 | ||
Citaat:
En verder: maak je er niet te druk om. Kijk vooral wat je kan halen voor welk vak en beslis zo welke het belangrijkste is. Ga inderdaad verder die examenbundels maken en schrijf de vragen die je niet snapt op. Laat een leraar ze uitleggen en ga dan zelf weer verder. En mijn ervaring is dat je bij echt belangrijke dingen nooit te laat komt (hoewel ik echt heel vaak telaat kom, maar bij belangrijke dingen niet). Je gaat namelijk 's nachts al naar bed met het idee 'als ik me maar niet verslaap' waardoor je vrij licht slaapt en direct wakker wordt als de wekker gaat. En anders zijn d'r toch wel mensen die je willen helpen met wakker worden? En oh ja, iemand die nú al zo gestresst is om d'r examen zal vast wel goed genoeg leren hoor! Je moet je pas zorgen maken als je een dag voor je examen pas begint...!
05-03-2003, 17:02 | |
Ach vorig jaar ben ik de laatste 2 weken van april begonnen alles door te nemen en toen ben ik de eerste week van mei met een stel vrienden in mn ouders vakantiehuisje gaan zitten en daar hebben we dan voor elke dag een schema gemaakt om proefexamens te maken voor elk vak dat we hadden, net als bij de echte examens gewoon 3 uur achterelkaar en dan daarna relaxen...
We waren allemaal geslaagd dus blijkbaar heb t geholpen Terwijl ik de laatste 3 jaar van het vwo een beetje bezig was met joyriding geloof ik...
05-03-2003, 17:07 | ||
Citaat:
Engels, frans, duits etc....no problemo aangezien het daar om t lezen gaat en je je woordenboek erbij mag hebben en het veelal merkeuzevragen zijn. Wiskunde...je hebt altijd een formule kaart waar je altijd iets van kan gebruiken, dus als je niks weet lees je gewoon die kaart nog goed door. Natuurkunde en scheikunde...in de binas zijn als je echt niks meer weet, nog een hoop geheugensteuntjes te vinden die er wellicht voor zorgen dat je het wel weer weet... Bio...hetzelfde geldt voor de Biodata Dus wees niet bevreesd eco etc heb ik geen verstand van...
05-03-2003, 19:59 | |
Inderdaad, je moet gewoon relaxt die examen maken. (Iedereen moet een keer een examen maken en anderen zullen waarschijnlijk NOG zenuwachtiger zijn )
Waarschijnlijk zie je het als het belangrijkste in je leven en doe je daarom zo gestresst Maarja..leer het gewoon goed en zorg ervoor dat je het snapt en niet gaat twijfelen enzo. dan gaat alles veel makkelijker |
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eindexamens 2013 |
Examenstress Mahad | 9 | 24-05-2013 19:17 | |
Algemene schoolzaken |
examenstress Directioner | 5 | 07-12-2012 14:07 | |
Muziek |
[housy lounge] Examenstress-ontspanning [ccc]ivopila | 8 | 08-07-2006 20:32 | |
Eindexamens 2005 |
Examenstress door extreme hype? ExVaal | 31 | 27-05-2005 02:58 | |
Lifestyle |
verzorgende lifestyle *oma* | 51 | 20-03-2005 20:21 | |
Eindexamens 2003 |
Vraagje examenstress nodig voor school - Help aub. Verwijderd | 28 | 22-05-2003 14:15 |