Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2003, 17:38
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-03-2003 @ 18:39:
@stout!: laten we dat soort sites ajb niet posten...'t kan mensen aanzetten tot *jeweetwelwat*.
Oh god, dat was juist allesbehalve mijn bedoeling. Ik vond het juist ontzettend schokkend, maar misschien heb je gelijk.
__________________
All that is solid melts into air.
Oud 17-03-2003, 11:25
Verwijderd
Ik weeg nog steeds 59 . Misschien vermager ik niet zo vlug als ik wel zou willen, maar ik verdik tenminste niet meer é.
Ik heb gisteren 2.5 km gaan lopen (vroeger kon ik met gemak 5km, dus was geen overbelasting, zelfs geen pijn aan mijn milt ).
Ik heb ook 100 set ups gedaan en dan nog 20 keer mijn benen opgetilt. Dus 't is aan het lukken é. Ik eet minder grote hoeveelheden, doch nog normaal, aangezien dat mijn moeder me zelfs uitlacht. Ik bedoel, ze zei: 'Gij op dieet?? Haha, ocharme de mensen die echt een dieet volgen!'. Ik heb namelijk gisteren een paasei, confituurtaartje en een halve zak chips gegeten...
Och ja, ik heb het er af gesport.
Ik zou iedereen aanraden setups te doen.
Als je dit nog nooit gedaan hebt, begin dan met 5.
Dit om de 2-3 dagen. Per week doe je er wat meer. Dit bepaal je zelf. Forceer u niet.

Btw, zalig Iamre18, uw reply, er staat heel wat nuttige info in.

Nog een vraagske, werkt die methode (gehoord van een vriendin)?

Je eet een hap, kauwt er 20 keer op of zo en dan drink je een slok water. Dan weer de volgende hap, 20 keer...enz.
Rekt je maag daar dan niet van uit? Bedoel, als je zoveel water binnen hebt..
Oud 17-03-2003, 14:13
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
morgen begint mijn tweede serieuze poging
Oud 17-03-2003, 14:17
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 17-03-2003 @ 15:13:
morgen begint mijn tweede serieuze poging
succes en probeer er een beetje zin in te hebben want anders lukt het al helemaal niet (dat heb ik iig altijd).
__________________
All that is solid melts into air.
Oud 17-03-2003, 19:31
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
stout! schreef op 17-03-2003 @ 15:17:
succes en probeer er een beetje zin in te hebben want anders lukt het al helemaal niet (dat heb ik iig altijd).
Ik heb er absoluut geen zin in, want nu na mijn eerste poging ben ik erachter gekomen dat ik veel te veel van eten hou

Dank je trouwens
Oud 17-03-2003, 19:46
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
veel water is echt tof, heb nu ook totaal geen last meer van puistjes, had weleens een paar en nu niets meer, en ik heb een veel minder vette huid dan anders!
water rules
Oud 17-03-2003, 21:00
Sannetje
Avatar van Sannetje
Sannetje is offline
Citaat:
iamre18 schreef op 16-03-2003 @ 12:40:
Ik denk dat zwemmen zeker kan helpen!. Volgens mij is zwemmen een sport, waarbij je vrij veel caloriën verbrand. (mits het in combinatie is met een goed eetpatroon.
Het hangt er een beetje van af, hoe intensief jij van plan bent te willen afvallen, maar als je op een gezonde manier, wat kilootjes er af wilt werken, denk ik dat je met een uurtje zwemmen per week al wel resultaat bereikt.(in comb. met goed gezond eten). Maar precies weten doe ik niet....

Op zich wil ik rustig afvallen. Ik ben al 14 kilo kwijt en wil die er in elk geval af houden. Daarnaast wil ik alles wat verstevigen en nog wat kilo's kwijtraken als het effe kan.
Ik eet nu vrij mager omdat ik geen vetten mag ivm maagaandoening. Daardoor van ik op zich al af zonder te sporten, maar ik wil er toch nog wel iets bij doen.

Bedankt in elk geval voor de uitgebreide reactie!
__________________
*pro-hug* *anti-krullie* *anti-school* *pro-kunstacademie* *anti-slaap* *pro-leuk* *anti-stom* *pro-lieve-mensen* *anti-bijna-alles* *NEE*
Oud 18-03-2003, 10:25
Verwijderd
wat ik me nou afvraag, wanneer ben je nou eigenlijk klaar met lijnen, en hoe zorg je ervoor dat je op dat gewicht blijft?? (nooit meer vette en snoep en chocola eten????)
Oud 18-03-2003, 18:18
Verwijderd
Is aarbeienkwark van Vifit een goed 'tussendoortje' of toetje?
(d'r zitten 50cal per 100g in...maar dat zegt natuurlijk ook niet alles)
Oud 18-03-2003, 19:06
SHAZZ
SHAZZ is offline
Lang leve de pil....Ik kreeg zo'n enorme vreetbuien, ik at voor twee. Nou ja dat resulteerd dus in het feit dat ik nu 4 kilo zwaarder ben, en het is te zien!!!

Ik ben 1,67 m en weeg nu 57/58 kg.

Ik snoep nu niet meer, drink altijd al veel water, en probeer gewoon minder te gaan eten, de vreetbuien zijn wel al veel minder geworden.

Ik heb vandaag gegeten:

's ochtends:
1 boterham met kaas
1 flesje spa blauw

's middags:
4 boterhammen met kaas (anders kiep ik echt om)
1 droog hard broodje

's avonds
2 harde broodjes met vleeswaren
2 boterhammen met gekleurde hagel
2 boterhammen met kaas

(ja tis te zien dat ik toch nog honger heb

pak dalijk nog een appel, en maybe een kaakje

normaal eet ik wat minder, maar heb vandaag hard gefitnesst..

of is het echt te veel/ongezond??
Oud 18-03-2003, 19:11
Morphia
Avatar van Morphia
Morphia is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-03-2003 @ 19:18:
Is aarbeienkwark van Vifit een goed 'tussendoortje' of toetje?
(d'r zitten 50cal per 100g in...maar dat zegt natuurlijk ook niet alles)
Ja, heel goed. Het vult ook goed.
__________________
I hide my soiled hands behind my back.
Oud 18-03-2003, 19:12
Verwijderd
Citaat:
SHAZZ schreef op 18-03-2003 @ 20:06:
of is het echt te veel/ongezond??
Volgens mij is het best gezond, beter teveel brood dan teveel snoep ed. Die vier boterhammen tussen de middag zijn echt niet teveel (hoogstens wat teveel kaas, misschien kun je ook nog een ander broodbeleg vinden), hoor. Waarom geen warm avondeten?
Oud 18-03-2003, 19:27
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 18-03-2003 @ 11:25:
wat ik me nou afvraag, wanneer ben je nou eigenlijk klaar met lijnen, en hoe zorg je ervoor dat je op dat gewicht blijft?? (nooit meer vette en snoep en chocola eten????)
tja gewoon, je eet iets meer dan wanneer je eerst lijnde, maar verder.. gewoon ik blijf op gewicht door het snoep buiten de deur te houden (ok ik eet het nog wel, maar ik haal het niet meer zelf binnen) en gewoon nog steeds alles met mate te doen.. je merkt van zelf wel hoeveel je moet hebben..1 keertje flink snoepen kan best maar je meot dr geen gewoonte van maken
Oud 19-03-2003, 21:59
Ilona1
Ilona1 is offline
Mag ik vragen, wie sport hier eigenlijk om af te vallen? Hoe vaak, wat doe je en werkt het ook echt?
__________________
A dream costs nothing unless you want it to come true
Oud 20-03-2003, 10:29
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Citaat:
Ilona1 schreef op 19-03-2003 @ 22:59:
Mag ik vragen, wie sport hier eigenlijk om af te vallen? Hoe vaak, wat doe je en werkt het ook echt?
Ik ben niet echt gaan sporten om af te vallen, ik sportte altijd al. Ik train nu 2 keer in de week en heb elke zaterdag een hockeywedstrijd (hoewel die niet echt intensief is, want ik ben keeper). Nu/Als ik wil afvallen zorg ik wel dat ik iets actiever ben, bijvoorbeeld door meer te fietsen. Gisteren bijvoorbeeld zou een vriendin die 25 minuten fietsen verderop woont bij mij komen, maar toen heb ik opgebeld dat ik wel naar haar toe zou komen. Toch 50 minuten 'gesport' . Normaal kwam daar nog schoolgym bij maar dat is nu afgelopen.
__________________
All that is solid melts into air.
Oud 20-03-2003, 14:34
$tarlight
Avatar van $tarlight
$tarlight is offline
Citaat:
Ilona1 schreef op 19-03-2003 @ 22:59:
Mag ik vragen, wie sport hier eigenlijk om af te vallen? Hoe vaak, wat doe je en werkt het ook echt?
hmmm, tsja, ik sport wel meer dan dat ik eerst deed maar niet extreem veel bijzonders.
Ik fiets nu vaker naar school, elke dag dus, behalve zaterdag en zondag. Dat is anderhalf uur per dag. Ik volleybal nog 3x per week, 2x trainen en een wedstrijd, dat komt neer op ongeveer 4 uur. En als ik tijd over heb ga ik nog eens wandelen of skeeleren.

Als je wilt afvallen is het verstandig om elke dag een half uur tot 3 kwartier te bewegen, dat stimuleert niet alleen nu de vetverbranding, maar zorgt er ook voor dat je na het lijnen minder snel weer aankomt.
succes!

(ik ben inmiddels al 4,5 kg kwijt, nog 4 te gaan! )
Oud 20-03-2003, 20:05
Buffy
Buffy is offline
[COLOR=purple]

ik ga nu ook meedoen met dit topic. ik ben de afgelopen weken een paar kilootjes aangekomen *waarschijnlijk door mijn psylliumvezels, die ik ivm spastische darmen op doktersrecept slik* en ik weeg op dit moment 70 kilo. hiervoor altijd 67/68. mijn moeder denkt dat ik aangekomen ben door het vocht wat door die vezels wordt vastgehouden.
ik ben overigens 181 centimeter lang dus dat ik best netjes nog. maar ik baal wel heel erg; want mijn broeken zitten totaal niet lekker meer. mijn broeken bestaan voor 80% uit van die strakke broeken met super uitlopende pijpen. ik wil niet veel afvallen, maar gwoon die 3 kilo er weer af hebben. ik heb al een paar dagen alle lekkers zoals chips en andere tussendoortjes vermeden. ik drink veel, eet voor mijn gevoel best gezond en ik heb mezelf voorgenomen om meer te gaan sporten.
khou jullie oppe hoogte

liefs Buffy
__________________
Ik hald fan myn mantsje (wie weet wat dat betekend mag et zeggen! :P)
Oud 21-03-2003, 11:04
Black Bird
Black Bird is offline
Citaat:
SHAZZ schreef:
Lang leve de pil....Ik kreeg zo'n enorme vreetbuien, ik at voor twee. Nou ja dat resulteerd dus in het feit dat ik nu 4 kilo zwaarder ben, en het is te zien!!!

Ik ben 1,67 m en weeg nu 57/58 kg.
Ja. Toen ik de pil slikte kwam ik ook aan. Toen ik ermee stopte ben ik echt kilo's afgevallen.
Maar jij zit nu toch op een goed gewicht (lijkt mij)?

Ik ben aangekomen trouwens. Jeej.
Oud 21-03-2003, 11:21
Sweet_t
Sweet_t is offline
hi, allemaal. Dat ding van spinning lijkt me heel erg goed, maar jammer genoeg heeft mijn sportschool dat niet, MAAR waar ik naar toe gaat is een les van body-shape,..ooo wat is dat goed. Als je vet wil verbranden en spieren opbouwen,dus wat betreft : je borsten , buikspieren, benen etc dan moet naar die les gaan. Het is echt goed!!!
Oud 21-03-2003, 12:39
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Hej mensen,
ik haak ook in bij dit lijntopic! Ik ben vandaag begonnen met lijnen, omdat het vandaag de eerste lentedag is
__________________
xxx
Oud 21-03-2003, 16:54
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Ik voel me dik vandaag.
__________________
All that is solid melts into air.
Oud 21-03-2003, 22:14
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 17-03-2003 @ 15:13:
morgen begint mijn tweede serieuze poging
Ik ben de volgende dag al afgehaakt




Ik kan het ECHT niet
Oud 22-03-2003, 12:18
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
Sweet_t schreef op 21-03-2003 @ 12:21:
hi, allemaal. Dat ding van spinning lijkt me heel erg goed, maar jammer genoeg heeft mijn sportschool dat niet, MAAR waar ik naar toe gaat is een les van body-shape,..ooo wat is dat goed. Als je vet wil verbranden en spieren opbouwen,dus wat betreft : je borsten , buikspieren, benen etc dan moet naar die les gaan. Het is echt goed!!!
Idd jammer, maar wat is BodyShape precies?
__________________
A dream costs nothing unless you want it to come true
Oud 24-03-2003, 20:50
Dashja
Avatar van Dashja
Dashja is offline
Beetje offtopic, maar niet helemaal...
Morgenochtend ga ik naar de huisarts en haar vertellen over
het braken wat ik al te veel te lang doe en wat steeds erger
word.. Dit verklaart waarschijnlijk ook de pols van 144 in rust..
Ik vind het eng, maar ik ga het doen!!!!
Want ik wil het veranderen. Echt. Ik wil leven...

Knuffels



__________________
We are, each of us, angels with only one wing.. And we can only fly embracing each other..
Oud 24-03-2003, 21:29
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
stout! schreef op 21-03-2003 @ 17:54:
Ik voel me dik vandaag.
daar heb ik nou ook al de hele dag last van: en dan neem ik me prompt voor morgen weer 'echt' te beginnen met afvallen..

probleem; dat neem ik me elke dag voor, dat ik mórgen begin dus...

@WishfulDreaming: ik heb boven mn bed hangen: Het enige wat je nodig hebt als je alles geprobeerd hebt, is een nieuwe poging.

en boven de comp hangt: een winnaar geeft nooit op, een opgever wint nooit.

of te wel, hou de moed erin, lukt het vandaag niet, dat morgen misschien wel > geloof in jezelf!
Oud 25-03-2003, 16:27
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
(= Leonoor)

@Dashja: hoe is het gegaan bij de dokter?
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Oud 25-03-2003, 19:40
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
sublime schreef op 24-03-2003 @ 22:29:
daar heb ik nou ook al de hele dag last van: en dan neem ik me prompt voor morgen weer 'echt' te beginnen met afvallen..

probleem; dat neem ik me elke dag voor, dat ik mórgen begin dus...

@WishfulDreaming: ik heb boven mn bed hangen: Het enige wat je nodig hebt als je alles geprobeerd hebt, is een nieuwe poging.

en boven de comp hangt: een winnaar geeft nooit op, een opgever wint nooit.

of te wel, hou de moed erin, lukt het vandaag niet, dat morgen misschien wel > geloof in jezelf!
aangezien ik een redelijk eetverslaving heb, geloof ik even niet i mezelf Maar bedankt voor je aanmoediging Ga maar es met een dietiste praten ofzo
Oud 25-03-2003, 20:42
Hagel
Hagel is offline
aan wishfuldreaming
ik heb ook een soort van eetverslaving denk ik, denk de hele dag aan niks anders. Maar toch ben ik nu al 5 kilo kwijt. gewoon blijven proberen en doorzetten, je mag best eens wat snoepen of wat meer eten, dan heb je het niet gelijk fout gedaan en moet je ook niet stoppen of de volgende dag NOG minder eten, gewoon "kan gebeuren, zal er geen kilo van aankomen" en doorgaan.
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 25-03-2003, 21:19
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 25-03-2003 @ 20:40:
aangezien ik een redelijk eetverslaving heb, geloof ik even niet i mezelf
probeer het toch vol te houden

ik heb ook eetverslaving gehad... ben heel veel aangekomen daardoor maar op een dag heb ik gewoon alles omgedraait (ok ik geef toe ik was toen al meer dan half jaar bezig met dieeten en het was al stuk minder erg dan in het begin)

ik heb al het lekkers uit het huis gedaan, en gezegd dat er nooit meer lekkers in het huis mocht komen, of in elk geval niks dat ik ook lus. nu ligt dr wel lekkers in huis, ook hetgene wat ooit mn lievelingseten was, maar ik raak het spul niet meer aan

eerste paar maanden heb ik echt geen lekkers gehad, en nu neem ik heel af en toe wat. maar alleen als ik met anderen ben.

verder heb ik mijn dieet ook aangepast zodat ik nu maar 3 keer per dag eet, die 3 keer eet ik dan normaal tot veel.. ik lijd nog wel de rest van de dag honger maar ik hou het vol.. eerste paar weken waren heel zwaar maar het werd beter en ik ben nu al 7 kilo afgevallen in ehh ongeveer 1 a 2 maanden maanden.

misschien heb je hier wat aan

Laatst gewijzigd op 26-03-2003 om 07:09.
Oud 25-03-2003, 21:28
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
ik ben nu aan het 'vasten' dwz geen snoep en frisdrank en extra dingen enzo... in 3 weken tijd ben ik al 2 kilo kwijt... daar was ik wel heel blij mee... Want stiekum doe ik dat vasten gewoon om te lijnen, wat mijn omgeving onzin vindt... (ik ben 1.80 en 62 kilo) Maar soms voel ik me gewoon echt dik (en bij sommigen is dat in verhouding, maar bij mij niet)... Dus ik ga dat vasten maar volhouden denk ik....
En als je echt wilt, dan lukt het... Waar een wil is, is een weg... Succes allemaal!!!
__________________
Lief zijn!
Oud 26-03-2003, 10:14
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
Dashja schreef op 24-03-2003 @ 21:50:
Beetje offtopic, maar niet helemaal...
Morgenochtend ga ik naar de huisarts en haar vertellen over
het braken wat ik al te veel te lang doe en wat steeds erger
word.. Dit verklaart waarschijnlijk ook de pols van 144 in rust..
Ik vind het eng, maar ik ga het doen!!!!
Want ik wil het veranderen. Echt. Ik wil leven...

Knuffels



Ja hoe ging het? ?
En hoe reageerde je dokter?
__________________
A dream costs nothing unless you want it to come true
Oud 26-03-2003, 11:21
Dashja
Avatar van Dashja
Dashja is offline
Citaat:
iamcj schreef op 25-03-2003 @ 17:27:
(= Leonoor)

@Dashja: hoe is het gegaan bij de dokter?
Citaat:
Ilona1;
Ja hoe ging het? En hoe reageerde je dokter??
's ochtends zat ik daar in die wachtkamer, ik was
echt bijna weg gegaan. Ik vond het zo doodeng..
Er was ook een arts in opleiding bij, maar vond dat niet zo erg.
We hadden het over mijn pols, omdat hij zo erg hoog is.
Dus arts en co-arts allebei een pols en meten, was wel komisch
op zich. Pols was wel weer erg hoog..
Lab-uitslagen bekeken en alles was prima in orde.
Toen zei ik; Ik weet waarschijnlijk wel waar het aan ligt
en ik vertelde van het braken. Ik heb echt zo erg zitten huilen daar..
Het was echt de eerste keer dat ik het aan iemand vertelde met
de bedoeling van; Help!!

Ze was echt heel erg begripvol en meelevend, echt heel erg fijn.
Ze gaat zorgen dat er spoed wordt gezet bij de Riagg, want die
aanmelding loopt voor geen meter...
Verder moet ik een lijstje bij gaan houden hoeveel, waar en
wanneer ik overgeef. Ik denk dat het mij ook ergens wel stimuleerd
om het te minderen... Als ik zie hoeveel ik overgeef..

Maar ik wil er echt vanaf, Ik wil dit niet meer, echt niet!
De huisarts zei ook dat het voor mij heel belangrijk is dat ik andere
dingen in mij ga waarderen, om wie ik ben, om wat ik doe.
(Zei ze; Ik waardeer heel veel dingen aan jou, zie je die zelf ook?
Ik; nee ik geloof het niet. Zij; Je uitstraling, de gesprekjes met jou,
om wie je bent, je bent mooi! Ik vind het zo jammer dat je dat
zelf niet ziet!)
(Lief he?!)
Echt naar de positieve dingen kijken en die waarderen om zo dat
braken (controle etc)misschien wat los te kunnen laten..
Ze heeft daar wel gelijk in.

Het zal bij de Riagg ook het eerste zijn, waar ik aan wil werken,
want ik wil het niet meer, ik wil niet meer braken. Het moet
echt afgelopen zijn!

Verder moet ik mijn hartslag/pols ook heel erg in de gaten houden
en zodra hij boven de 150 in rust is, contact opnemen met haar.
Hij komt nu niet hoger dan 144 in rust, dus is nog oke.

Ik ben echt heel blij dat ik gegaan ben, het heeft me opgelucht
maar ook ergens wel verdrietiger gemaakt. 's middags uitgehuild
bij mijn beste vriendin, voelde goed.
Ook bij haar blijven eten, en ik heb gisteren helemaal NIET overgegeven!!!!!!!


Bedankt voor jullie intresse!
Liefs,
Dashja

__________________
We are, each of us, angels with only one wing.. And we can only fly embracing each other..
Oud 26-03-2003, 14:26
Verwijderd
Citaat:
Multilot schreef op 25-03-2003 @ 22:28:
ik ben nu aan het 'vasten' dwz geen snoep en frisdrank en extra dingen enzo... in 3 weken tijd ben ik al 2 kilo kwijt... daar was ik wel heel blij mee... Want stiekum doe ik dat vasten gewoon om te lijnen, wat mijn omgeving onzin vindt... (ik ben 1.80 en 62 kilo) Maar soms voel ik me gewoon echt dik (en bij sommigen is dat in verhouding, maar bij mij niet)... Dus ik ga dat vasten maar volhouden denk ik....
En als je echt wilt, dan lukt het... Waar een wil is, is een weg... Succes allemaal!!!
Ik ben zwaarder en kleiner...je bent echt niet dik...ik weet wel dat het niet uit maakt wat ik zeg, maar ik zeg het toch. Kijk je ajb uit met 'vasten'? Zorg er voor dat het niet uit de hand loopt.

@Dashja: fijn dat het meeviel bij de dokter en dat ze zo begripvol en meelevend was/is. En ook fijn dat je bij die vriendin uit kon huilen. En fijn dat je gister niet over hebt gegeven. Ik hoop dat je snel bij het riagg terecht kunt.
Oud 26-03-2003, 18:01
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 25-03-2003 @ 22:19:
verhaal
Mja maar ik heb niet echt dat ik per se iets zoets wil, dus eten het huis uit gooien heeft geen zin. Want of ik eet gewoon veel te veel brood, of ik koop het wel in de winkel Maar tis bij mij pure verveling.

Maar ik heb dus sinds gister afleiding gevonden, zodat ik zelfs in de eerste pauze op school geen behoefte had aan eten Dus ik zet weer door ja, en ik ga denk ik proberen toch weer voor mijn verjaardag een kilootje of 3 eraf te hebben (20 april)

Weet van mezelf dat heel veel water drinken wel helpt.

Trouwens ff tegen jou: je zegt dat je de rest van de dag honger lijdt, maar dat is ook niet goed. Ik weet niet wat, maar dan gebeurde er iets in je lichaam, wat niet mocht eigenlijk. Honger lijden is dus niet erg slim.

Ik eet nou ook gewoon 4 keer per dag, en dan steeds weinig. Sochtends cruesli, tussen de middag 3 sneetjes roggebrood, na school weer iets (1 of 2 boterhammen of een appel) en avondeten. Gaat wel goed geloof ik

Nouja, het gaat weer teveel over mij
Oud 26-03-2003, 18:11
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-03-2003 @ 15:26:
Ik ben zwaarder en kleiner...je bent echt niet dik...ik weet wel dat het niet uit maakt wat ik zeg, maar ik zeg het toch. Kijk je ajb uit met 'vasten'? Zorg er voor dat het niet uit de hand loopt.
doe ik Jullie zijn lief hier allemaal!!!
en dashja, heel veel sterkte ermee, ik vind het al heel goed dat je hier je verhalen verteld en toch naar de dokter bent gegaan. Hoop dat je snel bij het riagg terecht kunt!!!
__________________
Lief zijn!
Oud 26-03-2003, 21:14
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
Ik eet niet meer dan 2000kcal op een dag (ik weet dat dat voor jullie megaveel is... )...en das toch redelijk normaal...iig wat een mens toch wel nodig heeft (ik heb ook dan continu honger...) en toch kom ik aan... Ik ben nu in, 'k denk 1,5 maanden tijd 3,5 kilo aangekomen... Iemand een idee wat ik er aan kan doen? Mezelf uithongeren kan natuurlijk...maar niet echt een goed plan, denk ik. Sporten kan ik niet echt, lopen ('wandelen') probeer ik al zoveel mogelijk te doen, maar ik loop op dit moment 5 dagen in de week stage (veel staan ed) en ik ben helemaal gesloopt 's avonds, dus veel kan ik eigenlijk niet doen...
__________________
Het is groen en het zit op een hekje.

Laatst gewijzigd op 26-03-2003 om 21:17.
Oud 27-03-2003, 09:31
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Juliah schreef op 26-03-2003 @ 22:14:
Ik eet niet meer dan 2000kcal op een dag (ik weet dat dat voor jullie megaveel is... )...en das toch redelijk normaal...iig wat een mens toch wel nodig heeft (ik heb ook dan continu honger...) en toch kom ik aan... Ik ben nu in, 'k denk 1,5 maanden tijd 3,5 kilo aangekomen... Iemand een idee wat ik er aan kan doen? Mezelf uithongeren kan natuurlijk...maar niet echt een goed plan, denk ik. Sporten kan ik niet echt, lopen ('wandelen') probeer ik al zoveel mogelijk te doen, maar ik loop op dit moment 5 dagen in de week stage (veel staan ed) en ik ben helemaal gesloopt 's avonds, dus veel kan ik eigenlijk niet doen...
das voor alle mensen veel dacht ik zo.. anyway ik heb ook een tijd gehad waarbij ik elke keer dat ik honger had wat ging eten.. Ik kreeg steeds meer honger en uiteindelijk had ik de hele dag honger en het maakte niet uit hoeveel ik at.. Ik werd verslaafd aan eten.. Maarja, nu heb ik het veranderd.. En nu eet ik 3 keer per dag en als ik echt honger heb neem ik boullion..
Veel eten helpt niet, dan rekt je maag alleen maar uit zodat je toch honger blijft houden, nu is mijn maag flink gekrompen en kan ik niet meer zoveel eten..
Ik zou je er gewoon aan houden maar bijvoorbeeld 3 keer per dag te eten, vaker mag ook maar niet de hele dag door en neit teveel vette dingen eten.. Eet dan caloriearm of negatieve calorieeb (die zitten bijv in worstels en komkommer, het kost je meer calorieen om het op te eten dan je eruit haalt en het is nog gezond ook) Verder is boullion een goede hongerstiller omdat het je maag vult, andere dingen kunnen ook maar in bouliion zitten bijna geen calorieen
Oud 27-03-2003, 13:30
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
ok ik ga nu voor altijd deze topic verlaten want ik ben klaar met afvallen
ben mijn goede voornemen nagekomen en 10 kilo afgevallen in 3 maandjes

weeg nu 78, alleen nog proberen vast te houden
succes verder allemaal
Oud 27-03-2003, 15:44
Verwijderd
Citaat:
dyfusica schreef op 18-03-2003 @ 20:27:
tja gewoon, je eet iets meer dan wanneer je eerst lijnde, maar verder.. gewoon ik blijf op gewicht door het snoep buiten de deur te houden (ok ik eet het nog wel, maar ik haal het niet meer zelf binnen) en gewoon nog steeds alles met mate te doen.. je merkt van zelf wel hoeveel je moet hebben..1 keertje flink snoepen kan best maar je meot dr geen gewoonte van maken

dat is ook het probleem:

ik eet eigenlijk helemaal niet vet, en snoepen doe ik ook niet...
(ik snoep wel, maar dan appeltjes, haring, gemengde sla)
Oud 27-03-2003, 18:12
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 27-03-2003 @ 10:31:
Ik zou je er gewoon aan houden maar bijvoorbeeld 3 keer per dag te eten, vaker mag ook maar niet de hele dag door en neit teveel vette dingen eten.. Eet dan caloriearm of negatieve calorieeb (die zitten bijv in worstels en komkommer, het kost je meer calorieen om het op te eten dan je eruit haalt en het is nog gezond ook) Verder is boullion een goede hongerstiller omdat het je maag vult, andere dingen kunnen ook maar in bouliion zitten bijna geen calorieen
Als ik drie keer op een dag eet word ik ziek en val ik flauw. Dat weet ik uit ervaring. Dus maar drie keer eten op een dag is geen optie, ziek worden en flauwvallen heb ik er niet voor over, helaas. Ik wou vandaag 6 boterhammen, een appel en avondeten eten, om 4 uur had ik dat en wat meloen gegeten, best goed dus. Maar toen ik thuis kwam werd ik kotsmisselijk, heel erg moe en kon ik niks meer, teken dat ik moet eten. Dus heb ik wat yoghurt (optimel vifit) en wat zoutjes gegeten, hierna ging het wel weer. Verder mag ik veel dingen niet, bouillon ed is geen optie voor mij bv.

Volgens mij rekt je maag btw uit bij veel eten in één keer, als je steeds kleine beetjes eet (wat ik dus doe) valt het denk ik best mee. Maar goed, dingen als drie keer op een dag eten werkt niet, want dan ben ik niks waard omdat ik me verrot voel (en het dan ook ben, das niet 'psychisch') enz. Anders had ik dat natuurlijk allang gedaan, wat jij opnoemt zijn nl de standaard dingen en die kan ik zelf ook verzinnen (heb ik ook gedaan en uitgeprobeerd).
__________________
Het is groen en het zit op een hekje.
Oud 27-03-2003, 19:06
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Juliah schreef op 27-03-2003 @ 19:12:
Als ik drie keer op een dag eet word ik ziek en val ik flauw. Dat weet ik uit ervaring. Dus maar drie keer eten op een dag is geen optie, ziek worden en flauwvallen heb ik er niet voor over, helaas. Ik wou vandaag 6 boterhammen, een appel en avondeten eten, om 4 uur had ik dat en wat meloen gegeten, best goed dus. Maar toen ik thuis kwam werd ik kotsmisselijk, heel erg moe en kon ik niks meer, teken dat ik moet eten. Dus heb ik wat yoghurt (optimel vifit) en wat zoutjes gegeten, hierna ging het wel weer. Verder mag ik veel dingen niet, bouillon ed is geen optie voor mij bv.

Volgens mij rekt je maag btw uit bij veel eten in één keer, als je steeds kleine beetjes eet (wat ik dus doe) valt het denk ik best mee. Maar goed, dingen als drie keer op een dag eten werkt niet, want dan ben ik niks waard omdat ik me verrot voel (en het dan ook ben, das niet 'psychisch') enz. Anders had ik dat natuurlijk allang gedaan, wat jij opnoemt zijn nl de standaard dingen en die kan ik zelf ook verzinnen (heb ik ook gedaan en uitgeprobeerd).
nee ok, maar sommigen mensen hebben gewoonw at vaker eten nodig dan anderen.. ik geef toe ik kan ook niet veel meer tussen 4 uur smiddags en het avondeten vanwege de honger maar zo erg als jou heb ik het niet.. maar ehh wat zit dr in boullion dat je niet mag?? vraag ik me even af, want dr zit ongeveer niks in
bouillion behalve water en wat zout en nog paar kruiden.
maarja ik zou dan gewoon vullende dingen eten en dingen die niet zo veel calorieen hebben
Oud 27-03-2003, 19:14
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 27-03-2003 @ 20:06:
nee ok, maar sommigen mensen hebben gewoonw at vaker eten nodig dan anderen.. ik geef toe ik kan ook niet veel meer tussen 4 uur smiddags en het avondeten vanwege de honger maar zo erg als jou heb ik het niet.. maar ehh wat zit dr in boullion dat je niet mag?? vraag ik me even af, want dr zit ongeveer niks in
bouillion behalve water en wat zout en nog paar kruiden.
maarja ik zou dan gewoon vullende dingen eten en dingen die niet zo veel calorieen hebben
Je zegt het zelf al, in bouillon zitten kruiden, en die mag ik dus niet.

Ik eet al vullende dingen...bruin brood, fruit, enz. en ik drink behoorlijk veel...'t helpt alleen niet echt... Maar goed, 'k zal d'r maar mee moeten leren leven dat ik 'dik' ben, denk ik.
__________________
Het is groen en het zit op een hekje.
Oud 27-03-2003, 20:36
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ahum kuch Het lukt echt niet.
Oud 27-03-2003, 20:38
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
bij mij gaat t ook vrij slecht

>ik probeer hoop te houden<
Oud 28-03-2003, 11:56
Missy_X
Missy_X is offline
Jeah ik ben nu een week bezig en ben al 2 kilo afgevallen
vorige week vrijdag was ik 67,2 kilo en vanmorgen 65,2 kilo
En ik heb alleen maar drie keer per dag gegeten en niet gesnoept en 3 keer gefitnessed.
Oud 28-03-2003, 15:47
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 27-03-2003 @ 21:36:
Ahum kuch Het lukt echt niet.
Hahaha bij mij dus ook niet. Soms lukt het een tijdje en dan voel ik me goed en dáárdoor lukt het dan ook weer. Dan krijg je er lol in zeg maar. Maar ik zit dus nu in een periode dat het absoluut niet lukt.
Als je wil kunnen we wel een beetje mailen ofzo? Dat werkt voor mij altijd heel goed.. als een soort stok achter de deur en feedback en ook motivatie om door te zetten. Zeg het maar.
__________________
All that is solid melts into air.
Oud 28-03-2003, 17:31
Verwijderd
Mijn tante is vandaag overleden aan een hartstilstand, omdat ze te dik was.

Laat dit een motivatie zijn voor de mensen die te dik zijn en willen afvallen.




Ik haat eten
Oud 28-03-2003, 19:19
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Lieve mensjes,

Ik heb hier ook een tijd geleden gepost en heb nu een behoorlijk slechte periode achter de rug en geen andere manier om het kwijt te raken ... ik ben 4 kg aangekomen, wat op zich wel goed is, want 43 kg (bij een lengte van 1.60) is niet zo heel erg veel, en het verbaasd me zelfs dat ik het aankomen niet zo erg vond. Nou ja, als ik op de MANIER kijk waarop ik het aangekomen ben, is het echt een wonder dat het MAAR 4 kg is.
Ik weet niet wat ik hier in dit post allemaal mag zetten, want ergens boven heb ik iets gelezen en het leek er op dat zelfs de woorden die iets met een eetstoornis te maken hebben verbannen zijn uit dit topic, dus als ik een *nieuw* regel heb overtreden, shame on me.
Ik heb ... waarschijnlijk anorexia.
Ik voel me verschrikkelijk, omdat ik me 5 weken niet had gewogen en het was echt een opluchting, en dan dwingen mijn ouders mij naar de dokter te gaan, wie mij in 2 dagen TWEE KEER mijn gewicht heeft voorgegooid. Nou ... dankjewel. Over hoe aangevallen en onveilig en in een hoekje gedreven ik me nu voel ga ik het niet eens hebben, want dat heeft niet erg veel met lijnen te maken.

Om het maar enigzins *ontopic* te houden ... ik weet dat thee diuretisch werkt dankzij het theine dat het bevat, maar wie o wie weet of fruitthee hetzelfde effect geeft ? Ik bedoel fruitthee helemaal zonder theine.

Succes en sterkte iedereen.
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Oud 28-03-2003, 21:00
Black Bird
Black Bird is offline
Citaat:
freakjuh schreef:
Mijn tante is vandaag overleden aan een hartstilstand, omdat ze te dik was.

Laat dit een motivatie zijn voor de mensen die te dik zijn en willen afvallen.




Ik haat eten
Dat vind ik heel, heel erg voor je. Sterkte.

(Maar er gaan natuurlijk ook mensen dood doordat ze te licht wegen.)
Oud 28-03-2003, 21:33
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
stout! schreef op 28-03-2003 @ 16:47:
Hahaha bij mij dus ook niet. Soms lukt het een tijdje en dan voel ik me goed en dáárdoor lukt het dan ook weer. Dan krijg je er lol in zeg maar. Maar ik zit dus nu in een periode dat het absoluut niet lukt.
Als je wil kunnen we wel een beetje mailen ofzo? Dat werkt voor mij altijd heel goed.. als een soort stok achter de deur en feedback en ook motivatie om door te zetten. Zeg het maar.
Ja is goed
nieteensblond@hotm..........
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #48
Mara
500 30-04-2005 16:11
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #10
Snufje
390 08-05-2003 19:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:30.