Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2003, 14:34
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Hoi,

Op school (middelbare school, VWO6) hadden wij vandaag het debat en om allerlei redenen is dat naar mijn idee voor mij zeer nadelig verlopen. Ik verwacht dat mijn cijfer lager is dan een 6,5 en daar ben ik het totaal niet mee eens, omdat het gewoon niet eerlijk was. Het gaat nu ff niet om dat debat ofzo, maar om het feit dat ik het niet eens ben met de gang van zaken.

Nu kan ik gaan naar de conrector, de rector, de coordinator, de mentor en daarna naar degene van de comissie voor problemen op school, dat is één leraar bij ons, mijn mentor. Maar mocht dat nu toch niet helpen, wat kan ik in zo'n geval doen? Is er een inspectie of een instelling die controleert op de schoolexamen cijfers? Op eindexamens wordt namelijk heel veel controle enzo gelegd, maar op de schoolexamens helemaal niet heb ik het idee. Dat is de zaak van de school, maar is daar helemaal geen comissie of instantie voor?


Op onze school gaat wel meer fout, zo is dat debat dus tot 2 keer toe verzet, waarvan de eerste keer dat we op school kwamen en ze zeiden dat het niet doorging, we hebben dus helemaal voorniets alles voorbereid. Zo gaat er wel meer fout op school. Ik móet echt met iemand daarover spreken die daar wat aan kan doen...

Als die er wel is, hoe kom ik daarmee in contact?
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2003, 14:48
ganralph
ganralph is offline
een school is verplicht een geschillencommissie te hebben (of toegang tot een te bieden)
dit is een onafhankelijk orgaan (dus geen groepje leraren) waar je met klachten terecht kunt

bij zo'n commissie gaat het er wel formeel aan toe: het lijkt meer op een rechtszaak, dan op een mentorgesprek; vraag op je school naar deze commissie

mocht het niet lukken, neem dan in eerste instantie contact op met het LAKS (landelijk actie kommitee scholieren)

mocht het echt een ramp zijn op jullie school:
er is de onderwijsinspectie die je zou kunnen inschakelen (heb ik geen contactgegevens van, maar het LAKS en de overheid kunnen je daar wel aan helpen)

jouw school valt onder het ministerie van onderwijs (hier hoort de onderwijsinspectie ook bij); je zou hier evt terecht kunnen; maar dat lijkt me iig erg langdradig en papier-gezeik

en een rechtszaak kan ook altijd...
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 14:57
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Bedankt!

Ik heb op overheid.nl gekeken naar wat wetten, ik ben namelijk op zoek naar de echte letterlijke wettekst waarin de regels voor de tweede fase staan. Het gaat hier om het aantal tussenuren dat ik heb bijvoorbeeld. Naast de 5 voor de tweede fase verplichte z-uren heb ik ook nog eens 6 tussenuren. Ik wil weten of dit mag.... Misschien weet iemand het hier zo ook wel?
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 15:04
ganralph
ganralph is offline
er bestaat ook zoiets als een leerlingenstatuut, waar veel regels instaan

en dit wordt niet zomaar door de schoolleiding geschreven, maar door verschillende groepen gemaakt - ook dit MOET (ter inzage) op jouw school te krijgen zijn

verder weet ik niets over de 2e fase, maar voor zover ik weet, mag een school jouw rooster indelen, precies zoals het hun uitkomt (tussen 8.30 en 17.00 geloof ik)
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 15:06
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
ganralph schreef op 03-04-2003 @ 16:04:
er bestaat ook zoiets als een leerlingenstatuut, waar veel regels instaan
Wat moet je doen als ze die niet naleven?
__________________
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 15:26
ganralph
ganralph is offline
een klacht indienen (eerst bij leraar/rector) en daarna de geschillencommissie enz.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 15:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
verder weet ik niets over de 2e fase, maar voor zover ik weet, mag een school jouw rooster indelen, precies zoals het hun uitkomt (tussen 8.30 en 17.00 geloof ik)
Waarom beginnen de lessen dan bij ons al om kwart over acht???
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 11:09
ganralph
ganralph is offline
tja, misschien is het ook wel 8uur of zo. iig mag de school binnen een bepaald aantal uren je lesrooster grotendeels invullen zoals zij dat willen - klagen mag altijd, maar wettelijk heb je geen punt te maken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:41.