Advertentie | |
|
11-05-2003, 16:42 | |
Logisch toch? Zou jij op iemand afgaan die ontzettend lelijk is, omdat hij of zij wel eens leuk kan zijn??
Maar goed, het gaat niet echt om het uiterlijk, meestal eerder om de uitstraling. Als ik een arrogante jongen zie lopen die nog zo knap is, ik vind hem al niet knap meer, omdat hij zo'n foute uitstraling heeft...
11-05-2003, 16:43 | ||
Citaat:
|
11-05-2003, 16:51 | |
Zoals ik al zei: ik stap niet op iemand af als hij lelijk is, omdat hij lelijk is. Je eerste indruk van iemand is altijd het uiterlijk... Klinkt misschien cru, maar bij de meeste mensen toch wel de waarheid. Je wil iemand leren kennen die jou leuk lijkt, en dat is meestal niet een lelijk iemand als je diegene nog niet kent...
11-05-2003, 16:53 | |
Er is een bepaalde aantrekkingskracht nodig om verliefd op iemand te worden en die aantrekkingskracht heb ik minder snel bij mensen die ik lelijk vind. Ik moet hem aantrekkelijk vinden, dus door hem aangetrokken worden.
Bij een lelijke jongen mis ik meestal die (lichamelijke) aantrekkingskracht, die wil ik niet de kleren van zijn lijf scheuren. In een vriendschap is dat geen probleem en vind ik geestelijke aantrekkingskracht genoeg, in een liefdesrelatie niet. Aantrekkelijk is wel iets anders dan knap; ook een objectief gezien lelijkere jongen kan door bepaalde dingen heel aantrekkelijk zijn.. maar voor een knappe jongen is het wel héél veel makkelijker . Oneerlijk, ja. Uiterlijk is niet perse aangeboren, zeker niet als het om verzorging ed gaat. Dit vind ik belangrijk omdat het ook laat zien hoe een persoon over zichzelf en over zichzelf ten opzichte van andere mensen denkt. Dingen als iemands houding, gezichtsuitdrukking en hoe iemand uit zijn ogen kijkt, zeggen veel over een persoon. Maar 'aantrekkingskracht' is dus het sleutelwoord.
11-05-2003, 16:53 | ||
Citaat:
|
11-05-2003, 16:54 | ||
Citaat:
Ksnap niet wat je punt nou precies is?
11-05-2003, 16:57 | ||
Citaat:
Hij vraagt: waarom dan niet? Wáárom stap je niet op iemand af omdat hij lelijk is ? Dat wil hij weten en die vraag heb je nog niet beantwoord. Ik weet het zelf ook niet precies (hoewel het me wel boeit) maar dat je zijn vraag niet begrijpt, is nog geen reden om zo onaardig te reageren.
11-05-2003, 16:58 | |
Nou, ik vind uiterlijk -en met name uitstraling- best belangrijk omdat ik graag met plezier tegen iemand aankijk. Dat is eigenlijk de voornaamste reden.
Ik val niet op mannen die algemeen als 'knap' of 'aantrekkelijk' worden gezien, maar op mannen waar ik iets moois in zie. Ik wil me trots voelen als ik naast hem loop, ook al vinden veel anderen hem misschien niks. |
11-05-2003, 17:08 | |
Oeh laten we dan maar even de mens als dier zien;
we willen allemaal dat we ons voortplanten, anders sterven we uit. Nou wil je ook dat je nakomelingen "goed" zijn en daar wil je een knappe meneer/mevrouw voor hebben. Zodat je gegarandeert bent van goeie kindertjes. Ofzo?
11-05-2003, 17:09 | ||
Citaat:
|
11-05-2003, 17:10 | ||
Citaat:
|
11-05-2003, 17:14 | ||
Citaat:
Ik weet hiet niet zo veel van, maar daar ben ik toch vrij zeker van.
11-05-2003, 17:17 | |
uiterlijk is het eerste waar je naar kijkt (zelfs ik die verliefd wordt nadat ik iemand minstens 4 maand goed ken let op het uiterlijk)... Mijn verliefdsheidsschema zit er ongeveer zo uit:
Issie knap? -- als hij knap is wil ik hem verder leren kennen -- Is hij aardig? -- als hij aardig is wil ik vrienden worden -- Is hij nogsteeds aardig als we vrienden zijn? -- zo ja bestaat de kans dat ik verliefd word -- Kijk, als hij niet knap was zou de kans tot vrienden worden kleiner zijn... Het is nature... dat knap vinden... Ohja aaqngeboren onbelangrijkheden let ik niet op, mijn vriendje heeft zelf diabetis en hoewel je dat qua uiterlijk haast niet kan zien is het toch wel een aangeboren onbelangrijkheid... een beetje en ohja... de-grens-van-knap ligt niet erg hoog, ik vind mensen snel knap
Laatst gewijzigd op 11-05-2003 om 17:19. |
11-05-2003, 17:57 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
11-05-2003, 18:08 | |
Het is een kwestie van de survival of the fittest. Wij zoeken allemaal een partner met sterk, niet gemuteerd genetisch materiaal. Symmetrie en verhouding is daar een belangrijke factor in.
Dat gaat zelfs dwars door cultureel bepaalde voorkeuren en modegrillen of tijdsverloop heen. Brigitte Bardo, Elizabeth Taylor, Alain Delon, Rutger Hauer. Allemaal knappe mensen, al is de mode nu heel anders. Onze genen zijn zo sterk op zoek naar andere goede genen, dat we foute genen afstotend vinden, en goede genen aantrekkelijk. Kwestie van natuurlijke selectie. De juiste genen kunnen een partner vinden en zich voortplanten. De foute niet, dus die mutatie sterft uit. Mensen zijn gewoon beesten hoor, Evito. Lees Desmond Morris maar eens( The naked ape)
|
11-05-2003, 19:12 | ||
Citaat:
|
11-05-2003, 19:22 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Ze vertellen mij dat als ik gemeenschap zou hebben met deze persoon, er geen gezonde en sterke kinderen uit voort zouden komen of dat deze persoon niet voor mij en mijn kinderen zou kunnen zorgen. zo. de oervrouw in mij heeft gesproken. oegaboega. |
11-05-2003, 19:27 | |
Verwijderd
|
Het is redelijk simpel en ik vraag me af waarom je er zelf niet bent opgekomen.
Een aantrekkelijk iemand wordt naar natuurlijke en evolutionaire, onderbewuste normen gezien als gezond, geschikt voor voortplanting. Een gave huid duidt op afwezigheid van ziektes, brede heupen en een mooie bolle kont duiden ook op een goede gezondheid, brede schouders en gespierde armen doen dat bij de man. Dat triggert bij de ander verliefdheid, wat in feite niets meer is dan een chemisch-hormonale reactie om de voortplantingsdrang te bevorderen. Het is algemeen bekend psychologisch inzicht dat mensen met een mooi uiterlijk ook aardiger en leuker worden gevonden, zonder dat ze nog met de waarnemer in contact zijn getreden. De verklaring daarvoor is niet echt duidelijk te geven, maar het is zo. Dat is een natuurlijke reflex. En zo is het met een hele hoop dingen: wij, als mensen, zijn nu eenmaal zo. We kunnen onze best doen om, middels de samenleving, normen en waarden, geconditioneerde reflexen, etcetera, onze natuur te miskennen, maar dat lukt niet altijd. Uiteindelijk blijven we toch een diersoort,. |
11-05-2003, 20:02 | ||
Citaat:
vind je jezelf lelijk en denk je daarom geen kans te maken ofzo het antwoord is namelijk pas 100000x gegeve, we willen een aantrekkelijke partner, omdat het volgens de natuur gaat om nakomelingen maken, en geef toe met een onwijz lelijke vrouw wil jij ook geen kindjes maken! Kijk per persoon verschild het wel wat je knap en wat je niet knap vind. Iemand die ik heel lelijk vind kan bij een vriendin een bepaalde uitstraling hebben. Maar ik vidn dat je nou wel f fkan stoppen met je waarom je lijkt wel een kleuter! (srry ik erger me) je antwoord waarom kunnen wij dus eigenlijk helemaal neit geven wij kunnen alleen zeggen omdat het de natuur is en als je wil weten waarom het de natuur is moet je het aan moedertje natuur vragen
11-05-2003, 20:18 | ||
Citaat:
|
11-05-2003, 20:26 | ||
Citaat:
11-05-2003, 20:30 | ||
Citaat:
|
11-05-2003, 20:35 | |
Ik heb een reden waarom uiterlijk belangrijk is (of ik heb niet goed gelezen) nog niet gezien. Het maakt ook indruk een knappe vriend(in) te hebben. Het voelt nu eenmaal lekker als mensen tegen je opkijken, als ze zeggen: kijk eens wie hij/zij heeft gescoord.
11-05-2003, 20:38 | ||
Citaat:
En nu moet ik van jou toegeven dat ik met een onwijs lelijke vrouw geen kindjes wil maken? Als iedereen dat dacht, was jij er goddomme ook niet geweest! Natuurlijk wil ik dat wel. Wie zegt dat je voor mij kunt spreken en dat je als je voor mij spreekt je walgelijke spelfouten kunt maken? Waarom zou ik met een lelijke vrouw geen kinderen willen maken? Omdat ik dan lelijke kinderen krijg? Wat the fuck boeit dat nou, al zijn ze dan oeronooglijk, ik en mijn zeer lelijke maar lieve vrouw zullen hen dan opvoeden met de meeste liefde en wijsheid. Alsjeblieft zeg. Donder op met je moedertje natuur. |
11-05-2003, 20:39 | ||
Citaat:
|
11-05-2003, 20:48 | ||
Citaat:
Degenen met meer verstand, kunnen hun natuurlijke instincten beter overrulen, en letten niet alleen of primair op uiterlijk, zoals de gemiddelede breezerdoos/player. Er is in onze gecompliceerde maatschappij namelijk meer van belang dan alleen de voortplanting op genetisch niveau. Je moet ze ook nog maar eens op zien te voeden tot verstandige mensen. Daar heb je een verstandige partner voor nodig. Die kan dan best geen stuk zijn. Evito, ook jij zal heus wel je grenzen hebben: duidelijke genetische mutaties, zul jij ook niet aantrekkelijk vinden. Ik bedoel, stap het eerste de beste gekkengesticht maar eens binnen. Daar wordt je niet blij van. Sorry, maar ik ga ook niet met een dwerg naar bed. Of met een ware Lombroso-tronie.
11-05-2003, 21:45 | ||
Citaat:
|
11-05-2003, 21:46 | ||
Citaat:
Vandaar die
12-05-2003, 00:53 | |
Omdat je iemand ziet en dan zie je het uiterlijk voordat je het innerlijk kent..... en als jij in de stad loopt zul je niet naar de minder mooie jonges/meisjes gaan kijken maar gaan je ogen eerst uit naar de voor jou aantrekkelijke jongens/meisjes....
Maar lang leve dat smaken verschillen en iedereen dus uiteindelijk iemand zal vinden die voor diegene zelf mooi is |
12-05-2003, 01:14 | |
mja.. ik heb t gehad toen ik met iemand ging.. en ik begon me mateloos te ergeren aan zijn jaloersheid en andere dingen.. en toen werd ie in mijn ogen dr steeds lelijker op... ik heb nu ook nog steeds exen waarvan ik denk: wauw hoe kan ik ooit met hem gehad hebben?!
Niet dat ze superlelijk zijn... maar gewoon totaal niet emer aantrekkelijk.... |
12-05-2003, 01:27 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
wat vinden jongens leuk? Hachina | 208 | 27-11-2011 14:42 | |
Liefde & Relatie |
Overal tussenin en uiterlijk te belangrijk vinden. krentenbol | 13 | 26-01-2010 22:21 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wetenschappers bevestigen de Tekenen van God. Iqra | 94 | 30-07-2003 22:36 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Zijn materiele en uiterlijke dingen belangrijk tegenwoordig?? niceman1984 | 53 | 29-06-2003 01:15 | |
Lifestyle |
wat is geil, mooi, cool, populair, belangrijk in dit leven? japannertje | 42 | 04-03-2003 17:28 | |
Liefde & Relatie |
Liefdesverdriet verwerken AnoniemIemand | 20 | 27-10-2002 11:39 |