Advertentie | |
|
04-04-2002, 17:49 | |
tegen:
04-04-2002, 18:17 | ||
Citaat:
04-04-2002, 18:34 | ||
Citaat:
04-04-2002, 18:36 | |
Verwijderd
|
jullie willen allemaal op korte termijn resultaat zien...
op de lange termijn kan rusland de EU helpen een stuk zelfstandiger te worden.. en dat er in rusland nog aan mensenrechtenschending wordt gedaan.... vreemd hè, overal waar mensen vrij arm zijn, gebeut dat... misschien omdat de politie er ook verdomd weinig verdient? dan zou ik ook gefrustreerd raken |
04-04-2002, 20:55 | |
Als Rusland dit hypothetisch gezien zou willen, waarom dan niet?
Als Rusland het voor elkaar zou krijgen om aan de voorwaarden van toetreding tot de EU zou kunnen voldoen (wat nog heel lang zal duren), mogen ze van mij er best inzitten. De oppervlakte van de EU zal dan wel meteen minstens tien keer zo groot worden. Ook zullen de door de overbevolking mensen van West Europa naar Rusland kunnen trekken. Zoals reeds gezegd valt er uit Rusland economisch (o.a. qua grondstoffen) nog best wat te halen en denk ook is aan de technologie van de Russische ruimtevaart die dan tot onze beschikking zal staan! Niet alles in Rusland hoeft slecht te zijn. Maar het belangrijkste argument is waarschijnlijk dat de macht van de EU (die nu al zelfs door Israël niet eens serieus wordt genomen) enorm zal toenemen, waardoor we eindelijk écht iets in te brengen hebben en niet meer afhankelijk zijn van de corruptheid van de VS. Kortom: het zou mooi zijn als Rusland er ooit bij zou zijn, maar ik zie het niet zo snel gebeuren. Laatst gewijzigd op 05-04-2002 om 19:53. |
04-04-2002, 21:15 | |
rusland is nog een te grote rotzooi, zowel sociaal, maatschappelijk als economisch, laat ze dat eerst opbouwen (ext. met hulp van ons) dan is goed om erover te denken. Bovendien is maar een heel klein gedeelte van rusland europa, is het geografisch gezien dan nog juist om EU te heten? (vraag ik me gewoon af hoor)
maar anyway is denk dat rusland ontzettende mogelijkheden biedt en als ik poetin was wilde ik helemaal niet bij de eu
04-04-2002, 22:26 | |||
Citaat:
Citaat:
Hongarije bijvoorbeeld is de afgelopen 10 jaar ontzettend ontwikkeld ook omdat het bij de EU wil horen (lonen zijn van 250€ p maand naar 750€ p maand gegaan in 4 jaar) dus zelfs al de wil om bij de EU te horen kan een land veel sterker maken. |
05-04-2002, 16:31 | ||
Citaat:
En ik zie helemaal niet in waarom Roemenië wel een potentiële kandidaat is, en Rusland niet. Terwijl men in Roemenië nog niet eens de helft verdient van het Russisch gemiddelde. Bovendien is het wel degeleijk voor import enorm voordelig; vrijwel al ons aardgas is import uit Rusland, en als er geen heffingen meer zouden zijn daarop, zou dat de energie flink goedkoper kunnen maken, met medewerking van Gazprom dan. Dus, ja, ik ben wel voor. En dat gezanik over mensenrechten moet ook eens ophouden, als men meer verdient houden de corruptie en de mafia-boel ook sneller op.
05-04-2002, 18:45 | ||
Citaat:
08-04-2002, 19:46 | |
de e in eu staat nog altijd voor europa,
ik vind dat we zowiezo aleen landen die voor meer dan 50 % in europa liggen bij de eu mogen voegen, als we rusland erbij hebben welke landen komen dan straks, china, japan, en uiteindelijk zal de hele wereld op een paar staatjes zoals bv irak na, en dan zijn we net zo ver als voordat we de eu waren
11-04-2002, 10:50 | ||
Citaat:
11-04-2002, 16:25 | |
Verwijderd
|
Rusland is mij toch iets te economisch instabiel. En wat iemand eerder opmerkte, om die economie een beetje de goede richting te laten gaan is heel veel geld nodig. En dan is het nog maar de vraag of dat geld ook goed besteed wordt. Corruptie is daar nog erg groot denk ik en het land zelf is ook gewoon te groot om economisch omhoog te boosten.
Heeft het Westen in het verleden (begin 20e eeuw) ook niet al veel geld geinvesteerd in Rusland? (was om iets andere redenen maar Rusland werd er niet erg veel beter op die tijd) |
11-04-2002, 16:45 | ||
Citaat:
11-04-2002, 17:31 | ||
Citaat:
naast de greep van de maffia, schending burgerrechten, corruptie, inflatie, problemen met uitvoer
12-04-2002, 15:01 | |
Rusland zal bij de E.U. komen ...
Waarom zouden ze anders zoveel besparingen doen ??? Ze moeten hun schulden kwijtschelden ... Als die weg zijn zijn wij groter dan dat landje van die god bless america bush . OBJECTIEF We laten Rusland erin en veroveren eerst Arabië met Russische tanks en dan Zetten we kernkoppen van Oekraïne neer op cuba en stellen langeafstandsraketten in ... Dan vermorzelen we het pentagon en veroveren we Amerika... En dan is de rest aan de beurt FANTAIE/SUBJECTIEF |
12-04-2002, 20:40 | |||
Citaat:
Citaat:
Ik denk dat rusland die ontwikkeling goed op eigen kracht kan doen evt met hulp van de eu en amerika <--- wat geen toetreding tot eu betekend!!! wat voor consessies moet rusland wel niet allemaal doen om bij e eu te horen?? ze moeten bijv. met alles rekening houden met het europees beleid --> dat belemmerd rusland, rusland hoort niet bij europa, het heeft een sterke eigen wil en wil en kan niet altijd zich aan het europese beleid houden, voor de eu is dat missschien kut maar voor rusland lijkt het me gunstiger als ze in verschillende situaties zelf keuzes kunnen maken. Rusland wordt nou eenmaal de lachende derde en kan dat alleen door overal een beetje mee te flirten
14-04-2002, 00:38 | ||
Citaat:
17-04-2002, 20:32 | ||
Citaat:
wat dus?weet jij zoveel van rusland dan? om te kunnen zeggen dat ze op wereldniveau arm zijn? dat land is helemaal niet arm, en kan veel rijker worden met hulp, alleen er wordt alleen maar negatief nieuws gebracht over zulke landen, dus tja dan zeg je wel dat ze arm zijn. |
17-04-2002, 21:56 | ||
Citaat:
maargoed Rusland zou nooit bij de EU willen.... denk dat hun ego te groot is. als rusland bij EU wil toetreden moeten ze vele regels/wetgeving etc veranderen.. Verder zijn ze dan afhankelijk van de EU (wat ze denk ik niet willen) want zei zeggen wat wel en wat niet mag verder voldoet rusland bij lange niet aan de toetredingscriteria |
17-04-2002, 21:57 | ||
Citaat:
|
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Rusland bij de EU? empje2013 | 6 | 03-04-2013 20:04 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Europese Unie en uitbreiding: hoe verder? hhendrikxx | 53 | 04-02-2009 11:23 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
AK PO: Litouwen in de EU YourSchool | 3 | 05-01-2007 03:06 | |
Op wie ga je stemmen? #3 Mark Almighty | 500 | 09-11-2006 23:22 | |
Menigte bestormt parlement Georgië Gatara | 40 | 25-11-2003 19:55 | |
EU wil boycot van ambassadeur Israël Gatara | 90 | 19-11-2003 18:21 |