Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-06-2003, 09:42
Stitch
Stitch is offline
lieve mensen wat doe je als je er achter komt dat je proffesionele hulp nodig hebt? ik heb een serieus probleem en ik denk echt dat ik hulp nodig heb maar hoe pak je dat nou aan?stap je een instantie binnen en loop je naar de balie en zeg je vervolgens: ik heb hulp nodig?!? of kun je beter contact opnemen met je huisarts en daar eerst een gesprek mee voeren waarna hij je waarschijnlijk doorverwijst!
wie o wie kan mij hierover adviseren? thanx alvast!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-06-2003, 09:51
Miss Helena
Miss Helena is offline
Je kunt met je huisarts contact opnemen en hikj kan je doorverwijzen naar een psych/ instantie. Zo heb ik t tenminste wel gedaan... Sterkte!
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 10:01
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Hoi nippie!

Erg vervelend dat je hulp nodig bent, maar goed at je er 8er bent gekomen voordat alles er in een keer uitkomt zoals bij mij

Ik heb het altijd ontkent, ik wou er nooit over praten, af en toe met m'n moeder of met vriendinnen erover praten vond ik toen genoeg...
De klap voor mij kwam op school...Ik zat bij bio en de lerares legde gewoon wat uit, ging toen over zwangerschap geloof ik...Er was dus helemaal geen aanleiding voor, maar ik barste in tranen uit! Het was zo erg!De hele klas keek me aan en ik vluchtte snel de klas uit...Een vriendin van me kwam 8er me aan en ik hoefde niets te vertellen, want zij wist er al van...Zij ging toen zelf naar een maatschappelijk werkster bij ons op school, omdat zij ook veel had meegemaakt...We zijn toen naar de receptie gelopen om het nummer te vragen en dat heb ik gebeld, toen zag ik haar op school en hebben we een afspraak gemaakt...

Je zou eventueel naar de dokter kunne gaan...Hij heeft vast ook wel een nummer van een proff. iemand.

Als je daar al heen zou gaan, zou je kunnen zeggen dat je grag met iemand zou willen praten...

Sterkte en succes ermee!
Oud 01-06-2003, 10:15
Fantôme
Fantôme is offline
ja, je kan inderdaad beter naar je huisarts gaan denk.
zo zou ik het iig doen!
maar ik vind het heel knap dat je het van jezelf erkent!

kus! Wendy
Oud 01-06-2003, 10:21
Verwijderd
jups, via de huisarts lijkt mij ook het beste. zo hebben wij het ook gefixt.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 10:46
Eend
Eend is offline
Ik heb gewoon bureau jeugdzorg opgebeld, kreeg twee belgesprekken en daarna twee intakes en toen een maatschappelijk werkster en nog geen twee weken later een psycholoog en 2 maanden daarna ook een psychiater en 1 maand daaaarna een opname
Oud 01-06-2003, 10:59
Nona
Nona is offline
Eend, je bent eengeval apart . (j/k)

Naar de huisarts gaan lijkt me makkelijker. Hij kent je waarschijnlijk, hij weet waar je heen moet en hij weet het verschil tussen de instanties. Als je weet waar je heen moet kan je daar natuurlijk zo heen, maar ik zou persoonlijk liever eerst naar de huisarts gaan. Dat voelt ook zo veel veiliger...
Oud 01-06-2003, 11:08
Verwijderd
Het kan idd via de huisarts, is denk ik het makkelijkste ed. Voor jou, omdat je hem/haar kent, de drempel om daar naar toe te gaan is minder groot, hij/zij kan je doorverwijzen naar de persoon/instantie waarvan hij/zij denkt dat die het beste bij je past enz.

Misschien heb je op school ook wel iemand die hulp biedt? Zou je ook eerst naar toe kunnen. 't is ook maar net wat je zelf prettig vindt ed.

Succes iig!
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 12:09
sicilion
sicilion is offline
ik ben idd via school doorverwezen (met moeite)

eerst een gesprek of tien gehad met een councler daarna 2 gesprekken met speciale schooldokter
toen gesprek bij jabc
vervolgens 4 maanden wachtlijst
en nu ben ik zo ongeveer aan de beurt ...

huisarts lijkt me handiger ...
Oud 01-06-2003, 12:46
Eend
Eend is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 01-06-2003 @ 11:59:
Eend, je bent eengeval apart . (j/k)
nee, keb gewoon een hekel aan huisartsen
Oud 01-06-2003, 13:07
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
Eend schreef op 01-06-2003 @ 13:46:
nee, keb gewoon een hekel aan huisartsen
ik vind mijn huisarts veel toffer dan me psych
Oud 01-06-2003, 13:50
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Oom leo weet altijd raad als het niet pluis is in het hol van de muis

Bel leo maar
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 14:33
Vevay
Je kunt idd contact opnemen met je huisarts, ik denk dat deze wel goed kan inschatten wat voor hulp je nodig hebt en degene die hij/zij in gedachten heeft alvast kan informeren over jouw situatie en het eerste contact kan leggen tussen jou en diegene die jou gaat helpen.
Of je belt naar zo'n hulplijn waar ze je misschien telefoonnummers kunnen geven.

Succes
X
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 15:02
hajo
hajo is offline
je kan natuurlijk ook wat alternatiefd proberen. Nlp'er, homeopaat, Nei/Integra therapeut etc etc etc. Gewoon een kwestie van bellen. Maar wees gewaarschuwd: t draait allemaal om zelf confrontatie.
Oud 01-06-2003, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 01-06-2003 @ 11:46:
Ik heb gewoon bureau jeugdzorg opgebeld, kreeg twee belgesprekken en daarna twee intakes en toen een maatschappelijk werkster en nog geen twee weken later een psycholoog en 2 maanden daarna ook een psychiater en 1 maand daaaarna een opname
ik heb de huisarts opgebeld, daarna bureau jeugdzorg, meteen doorverwezen naar het riagg daarna doorverwezen naar de dagbehandeling en van daaruit na anderhalve week naar de crisis (owz, ben weer triest bezig haha)
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 16:54
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
ben naar leerlingenbegeleidster op school gegaan, toen (na 1,5 jaar) doorverwezen naar mw, die wouden me niet, dus nu miss naar bureau jeugdzorg..
dit gaat/ging dus allemaal nogal langzaam ( was ook mijn eigen schuld) maar k denk dat je beter naar je huisarts kunt gaan, dat zal wel sneller gaan, denk k..

kuzz mir
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 17:02
Stitch
Stitch is offline
bedankt voor jullie reacties, ik ga mijn moed verzamelen om naar de huisarts te stappen en dan hopen dat het goed gaat komen.
dikke X
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 18:33
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
nippie schreef op 01-06-2003 @ 18:02:
bedankt voor jullie reacties, ik ga mijn moed verzamelen om naar de huisarts te stappen en dan hopen dat het goed gaat komen.
dikke X
vast wel!
(laat je het nog even weten?)
Oud 01-06-2003, 18:51
Vevay
Citaat:
nippie schreef op 01-06-2003 @ 18:02:
dikke X
Het komt echt wel goed
En als je huisarts zijn/haar best niet genoeg doet, kun je altijd nog naar een andere instelling bellen.

X
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 16:08
hotrodmonster
hotrodmonster is offline
Ik ben niet doorverwezen door de huisarts, ik heb zelf naar een psych gebeld en verteld wat mijn probleem was, is het proberen waard, scheelt je anders een hoop gedoe
Reageren

Regels voor berichten