Advertentie | |
|
17-04-2002, 20:14 | |
Verwijderd
|
Je gaat achteruit
Overigens geloof ik niet in de elementaire puurheid van wederzijdse genegenheid bij een eerste ontmoeting. Mensen groeien naar elkaar toe, pure liefde is een utopie in mijn optiek. Vandaar dat wij voortdurend een compromis trachten te sluiten, anders zou een ieder tevergeefs naar zijn eigen ideaal streven .. tragisch als je het mij vraagt. Probeer van het leven te genieten zoals het is en leer andermans gebreken te accepteren! |
17-04-2002, 21:28 | ||
Citaat:
Sorry, moest ff om mezelf lachen
17-04-2002, 21:36 | ||
Citaat:
maar op innerlijkheden. Als jij zegt dat echte liefde ook daar kan ontstaan, dan spreek je of over het geval van 1 op de miljoen, of dan heb je niet het waarheidsgetrouwe besef van echte liefde. |
17-04-2002, 21:38 | ||
Citaat:
Ik vind juist dat ik mij voortreffelijk aan het vormen ben in deze moeilijke tijden! Ook in geloof niet in de door jou genoemde elementaire puurheid van wederzijdse genegenheid bij een eerste ontmoeting. Maar dan moet je het eigenlijk toch met me eens zijn? |
17-04-2002, 22:12 | |||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
17-04-2002, 22:23 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik dacht een tijd lang zoals jou, dat ik het helemaal niet wilde. Ik zag bijna alle mensen als bloedzuigers, vervelende figuren die mij toch alleen maar irriteren .. en ik bereikte mijn gehele isolatie. Maar op een dag kijk je in de spiegel en zie je jezelf. Een bleek mannetje dat haast nooit buiten komt, dat nergens meer de lol van inziet, omdat het toch nutteloos is allemaal, die zich afvraagt wat van hem geworden is.. De rest wil je niet weten |
18-04-2002, 11:39 | ||
Citaat:
Oké het kan maar gebeurt toch zelden, heel zelden. Ik ga graag af en toe eens uit maar ik ben tot een conclusie gekomen dat ik tiijdens het uitgaan nooit de ware zal tegen komen juist omdat het allemaal oppervlakkig is en geen dieptegang kent tijdens het uitgaan. Liefde op het eerste gezicht kan maar dan gaat het niet om het innerlijke van de persoon en dat is het stomme eraan: mensen vallen al te vaak op iemand gewoon voor het uiterlijk en dat zijn relaties die geen stand houden! |
18-04-2002, 11:52 | ||
Citaat:
18-04-2002, 12:01 | |
mooie woorden.... maar ze betekenen niets.
het gaat JOUW namelijk niet om liefde. Het gaat jou om mensen te imponeren van het forum Dat je woordenschat groot is, bewijst niet dat je psyche complex is... of... ben jij nu net betrapt op valse voorwenselen voor sociale motieven? Ik vind het wel jamer dat bij veel mensen hun taalvaardigheid niet evenredig met hun "denkniveu" verbeterd. Maargoed, subliminaal heb jij wellicht de hoop opgegeven op vergroten van je "denkniveau". En je hebt de thesaurus in word ook aangenaam weten te gebruiken. Een heel prestatie... En dat alleen maar voor een beetje aanzien op een illusionaire wereld "het forum". Ken je nagaan hoe verwaant je bent...... Maargoed, uit deze konklusie kan getrokken worden dat ik de opvatting erop nahoud: "intelligentie wordt gemeten door succes" maar ik zie het veel genuanceerder, uiteraard 8-) |
18-04-2002, 12:44 | ||
Citaat:
|
Advertentie |
|
18-04-2002, 14:29 | ||
Citaat:
|
18-04-2002, 21:52 | |
ik werk al een tijd in een reguliere uitgaansgelegenheid en ik heb meer dan genoeg echte liefdes zien ontstaan, en veel zijn nu nog steeds bij elkaar. mijn 'echte liefde' is in die zelfde reguliere uitgaansgelegenheid ontstaan. of begonnen moet ik eigenlijk zeggen!En dat is echte liefde, da weet ik zeker! Dus ik denk wel dat het kan hoor!
|
19-04-2002, 12:39 | |
Wat een onzin zeg. Waarom zou je geen leuke meid tegen komen bij het uitgaan, ken genoeg mensen met mooie relaties die mekaar bij het uitgaan zijn tegengekomen. De realiteit spreekt je tegen, Amaru.
BTW: Dat jij mensenschuw bent hoef je niet op deze manier goed te praten. Geen mens die er instinkt. |
19-04-2002, 12:45 | ||
Citaat:
19-04-2002, 14:24 | |
Ik ben het met Chimera eens, de realiteit spreekt je tegen.
Ik zeg niet dat als je iemand tegenkomt in een 'reguliere uitgaansgelegenheid', dat vanaf het begin pure en ware liefde is. Maar is het dat anders wel? Moet liefde niet groeien? En maakt het begin dan iets uit? Ik denk het niet. Tuurlijk is de kans niet groot dat die jongen waar je een avond mee staat te praten je grote liefde blijkt te zijn, degene met wie je een lange relatie krijgt. Maar jij doet alsof het onmogelijk is en dat is het zeker niet. Je kunt overal mensen tegen komen waar het mee klikt. Jij denkt misschien dat iedereen nep is op zo'n moment, maar dat is echt niet waar. En sociaal gedrag is niet per definitie een negatieve zaak hoor. Je doet alsof dat ook nep is. Voor sommige mensen is het echter wel normaal om op een leuke manier met elkaar te communiceren (=sociaal gedrag). Dat dingen voor jou niet werken wil niet zeggen dat ze onmogelijk zijn, dat ze niet bestaan.
Laatst gewijzigd op 19-04-2002 om 14:27. |
19-04-2002, 19:16 | ||
Citaat:
En niet iedereen doet zich anders voor en ookal zou dat zo zijn, dan wil het nog niet zeggen dat de werkelijkheid tegen zal vallen? Een risico dat het misloopt heb je altijd, zelfs als je iemand in bv de bibliotheek tegen komt. Ze ziet op het eerste gezicht nooit hoe iemands karakter is, daarvoor moet je iemand altijd beter leren kennen en dat kan overal. Maar dat is mijn mening. |
19-04-2002, 20:27 | ||
Citaat:
En ik ken 2 getrouwde stellen die elkaar ook in een uitgaansgelegenheid hebben ontmoet. Zijn nog steeds samen en errug gelukkig. Ik vind je stelling nergens op slaan eigenlijk... |
19-04-2002, 22:02 | |
ik denk dat het wel kan.
Ik heb vorig jaar een hele leuke jongen ontmoet met uitgaan. Ik heb de eerste avond ook alleen maar met hem geklets enzo Maar ik zag wel meteen dat hij mijn type was, qua kleding en qua doen. En van mijn kant voelde ik wel echte liefde voor hem. Hij was niet qua uiterlijk maar ook qua karakter erg leuk!!!
20-04-2002, 21:20 | ||
Citaat:
En, een mooie relatie? Een mooie relatie zegt niets over de wetendheid of onwetendheid van mensen. Helemaal niets. Het zegt iets over de onderlinge verhouding tussen twee mensen en over de band die zij hebben of denken te hebben. Over het absolute niveau van de relatie zegt het echter helemaal niets. Mensenschuw is misschien niet het juiste woord. Ik ben onwetendenschuw. Waar moeten iemand instinken? Ik vertel oprecht mijn mening in een oprecht gemeend betoog. |
20-04-2002, 22:03 | ||
Citaat:
Tevens kan ik zeggen dat een waarheid geen defect is als het enkel zo is dat de meerderheid te dom is om het in te zien. |
21-04-2002, 00:06 | |
Heb m'n vriendje ontmoet in een reguliere uitgaansgelegenheid. We zijn gekoppeld door een wederzijdse vriend (mijn ex). Kan het fouter? Maar we zijn nu al wel één jaar en 21 dagen samen en we hebben het altijd erg fijn met z'n tweetjes. Jaaaaa mensen, het kan!!!
21-04-2002, 01:09 | ||
Citaat:
De kwaliteit van een relatie is niet iets wat te meten is, het is geheel subjectief en bovendien alleen 'waarneembaar' voor de twee personen in die relatie. Hoe een relatie zich ontwikkeld is afhankelijk van de persoon, en niet van de plaats waar de relatie ontstaan is. Hoewel veel mensen in de disco alleen op zoek zijn naar one-night-stands (van zoenen t/m sex), betekent dat absoluut niet dat goede relaties onmogelijk zijn. Integendeel. De meerderhed van mijn vrienden en kennissen heeft zijn/haar wederhelft tijdens het uitgaan ontmoet. Een groot aantal daarvan heeft al meer dan een jaar een goede relatie. Dus nogmaals: Ten eerste spreekt de realiteit je tegen. Ten tweede zijn jouw sociale problemen niet 'standaard'. Je kunt niet zeggen dat mensen geen leuk iemand in een uitgaansgelegenheid kunnen vinden omdat jij dat niet kunt. En tenslotte hoop ik dat je eens een keer met argumenten aankomt in plaats van dat quasi-filosofische gezwam van je. Ik ken weinig mensen die zo goed kunnen niet-argumenteren. En nee, dat is geen compliment. |
|
|