Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2003, 20:30
C'est moi
Avatar van C'est moi
C'est moi is offline
wie heeft er net zo als ik een eet verslaving dat als je je rot voelt niet mer kan stoppen om te eten. en er daarna hel veel spijt van hebt? ik weeg nml nu 100kg ongeveer. maar ik wil dat helemaal nniet en liujnen heeft dus noiet zo veel zin want op dat moment heb ik me niet in de hand. wie heft er tips erover? groetjes chretienne
__________________
nobody is perfect, I'm nobody!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2003, 21:04
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ga naar een psycholoog om hulp te zoeken, en vraag je moeder of ze je kan steunen.

Niet lijnen in ieder geval, werkt alleen maar verkeerd.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 09:59
ajaccio
Avatar van ajaccio
ajaccio is offline
- geen tussendoortjes meer
* geen snoep/koek meer

verder weet ik ook nie.. srry.. (vraag je moeder..)

btw. hoe oud ben je?...
__________________
Greetzz $ander !
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 10:06
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
ajaccio schreef op 22-06-2003 @ 10:59:
- geen tussendoortjes meer
Tussendoortjes zijn oké.. Maar het ligt er maar net aan wát voor tussendoortjes..

Maar daar ging het niet over; ga iets anders doen dan eten als je je rot voelt. Ga op een sport (val je ook nog eens mee af, 2 vliegen in een klap), doe fitness ofzo en als je je dan rot voelt ren je je lekker suf op een loopband. Of ga alles opschrijven, ga zingen, zeg het tegen je moeder als je je rot voelt, dan kan ze je misschien opvrolijken of zorgen dat je niet eet.. Spaar elke keer dat je een eetbui tegen houdt 10 euro (wazig idee, maar het is een idee ).. Doe iets wat het waard maakt om niet te eten..

En als dat niet lukt; naar de psycholoog...
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 10:34
Verwijderd
Probeer er eens achter te komen waarom je je zo rot voelt. En als je dat weet, probeer er dan iets tegen te doen. En zoals al is gezegd, zoek afleiding door te gaan sporten o.i.d
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 10:37
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Citaat:
chretienne schreef op 21-06-2003 @ 21:30:
begin verhaal

ik heb het ook, ik ben nu 15 en 120+ kilo, ik weet niet meer goed wat ik moet doen...
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 10:46
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ik denk dat je met je problemen met iemand over moet praten. Daardoor komen namelijk al die vreetbuien en ga gezellig met een vriendin op een sport, veel sterkte!
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 10:47
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
ajaccio schreef op 22-06-2003 @ 10:59:
- geen tussendoortjes meer
* geen snoep/koek meer

dat is echt heel erg dom. Als ze zegt dat ze vaak vreetbuien heeft kan je haar niet verbieden snoep te eten want dat lukt juist niet.. Ik weet hoe het voelt, je weet dat je niet wilt eten maar je gaat toch.

Ik zou ECHT naar de psych gaan
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 10:47
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
LittleStar3 schreef op 22-06-2003 @ 11:34:
Probeer er eens achter te komen waarom je je zo rot voelt.
Idd, hoe kan ik dat vergeten....
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 13:37
pyres74
Avatar van pyres74
pyres74 is offline
ja idd

hoe oud ben je precies?
en over dat eten

fruit is ook heel lekker als snoep en een stuk gezonder dus probeer ipv snoep als tussendoortje een stuk fruit te nemen.
probeer je ook te houden aan 3 maaltijden per dag.
veel water drinken.
na half acht geen vettig/dikmakend voedsel eten.
veel sporten.

en als dat nog niet helpt
dietiste
psycholoog

veel succes
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 15:19
blackfairy
Avatar van blackfairy
blackfairy is offline
Ik begrijp volkomen wat je bedoelt, en dat je ermee zit.

dit los je echt niet zomaar op met het advies, geen tussendoortjes en meer fruit en groente eten en hou je aan 3 maaltijden.
als je zo'n vreetbui hebt , heb je m en dan prop je alles naar binnen.

Ik heb het zelf af en toe in mn diptijden, en ik ben ook absoluut niet de dunste. Maar het belangrijkste is idd je eerst afvragen waarom je je zo kut voelt.

als de oorzaak is dat je je niet lekker voelt omdat je mollig/dik bent, dan kan dat weer een motivatie zijn om proberen het tegen te gaan van die vreetbuien. Probeer je in positieve tijden je houden aan niet zo veel eten, en ook gezond eten. Als je dat ene paar dagen doet, voel je je al gelijk een stuk beter, ook al zie je geen resultaat.

Is het onzekerheid, dan moet je jezelf leren accepteren en stapje voor stapje jezelf leren waarderen. denk aan je kwaliteiten, en niet alleen aan de negatieve dingen. Het kost tijd maar wel effectief *bij de meeste mensen*.

Is het iets anders, like, gepest worden of dingen uit het verleden trauma's of dagelijkse dingen, lijkt het me slim om inderdaad hulp te zoeken.
En dat hoeft echt niet gelijk bij de psychologe. begin bij je huisarts, en als je dat niet durft, schrijf of bel anoniem naar een dergelijke instelling als de Riagg of GG&GD *is het toch tegenwoordig?* of de jeugdzorg. Als je de moed hebt verzamelt kun je een afspraak maken met huisarts of vertrouwenspersoon. die kan je dan verder helpen met wat voor hulp je nodig hebt.

iig succes, want ik weet hoe het voelt om diep treurig te zijn, en dat dan dmv eten af proberen te reageren terwijl je er later enorme spijt van hebt.

Ciao

*edit* Als je er trouwens over wilt praten (met iemand die je niet kent..) is dit mn mail/msn: vizje@hotmail.com
__________________
No one likes us We don't Care | H.A.R.D.C.O.R.E | die bass moet je niet horen..DIE MOET JE VOELEN!!!

Laatst gewijzigd op 27-06-2003 om 15:29.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 07:14
Janey
Janey is offline
Hoe strenger je tegen jezelf bent (ik mag geen chocola enz.) hoe moeilijker het wordt om het vol te houden, hoe meer je gaat eten hoe dikker je wordt. Hoe je het wel op moet lossen? Ik wou dat ik het wist.
Ik eet ook als ik geen honger heb, en terwijl ik aan het eten ben denk ik....waarom doe ik dit nou, maar toch kan ik niet stoppen.

Ik probeer het toch maar tegen te houden door veel gezonde dingen te eten maar meestal lukt het gewoon niet.
Gelukkig ben ik niet overdreven zwaar, maar toch, je voelt je er niet prettig bij.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 08:23
Verwijderd
Citaat:
chretienne schreef op 21-06-2003 @ 21:30:
wie heeft er net zo als ik een eet verslaving dat als je je rot voelt niet mer kan stoppen om te eten. en er daarna hel veel spijt van hebt? ik weeg nml nu 100kg ongeveer. maar ik wil dat helemaal nniet en liujnen heeft dus noiet zo veel zin want op dat moment heb ik me niet in de hand. wie heft er tips erover? groetjes chretienne
Niet alleen een psycholoog kan helpen maar misschien helpt het ook om naar een diëtiste te gaan. Het kan best zijn dat je een eetstoornis hebt en daar kom je meestal niet in je eentje vanaf. Dus ga zoals de anderen hier ook al zeggen hulp zoeken.

veel sterkte en succes
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Saailimentatie #1518
Verwijderd
500 03-10-2011 21:05
Psychologie Het Grote Lucht-Je-Hart Topic #98
Miracle
496 05-06-2007 14:16
Liefde & Relatie Uiterlijk begint toch een rol te spelen.
langejongen
419 06-01-2006 17:34
De Kantine Jouw mening over de 7 zonden?
Quiana
26 11-06-2003 10:48
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #9!
Snufje
315 07-04-2003 17:40
Psychologie Waar haalt ie het gore lef vandaan....... !
whizzer
12 17-09-2002 17:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:24.