Advertentie | |
|
26-07-2003, 19:58 | |
Verwijderd
|
Als het om medicijnen gaat heb ik er absoluut niets tegen als die op dieren getest worden, het kan mijn leed en het leed van vele anderen wegnemen als daardoor medicijnen worden ontdekt die bruikbaar zijn tegen ziektes.
Als het om make up gaat of shampoo vind ik het over het algemeen toch weer wat minder als er op dieren word getest, maar waarop anders? |
26-07-2003, 19:58 | ||
Citaat:
26-07-2003, 20:00 | ||
Citaat:
26-07-2003, 20:00 | ||
Citaat:
Ik vind het ook niet kunnen dat er proefdieren worden gebruikt ze kunnen beter die shapoo in de ogen van de dierenbeschermers spuiten. Sla je twee muggen in een klap, er zijn geen proefdieren meer en wij consumenten kunnen toch veilige shampoo kopen.
26-07-2003, 20:05 | |
Negeer dat (kees17 over dierenbeschermers) maar.
Ik ben het er zeker mee eens. Proefdieren voor luxe, dat is gewoon te misselijk voor woorden. En het is wel een misselijke streek van die producenten met hun "niet op dieren getest" verhaaltje als dat echt waar is. Wat een idioten. Voor medicijnen vind ik het wel ietsje anders. Dat is geen luxe namelijk. Maar volgens mij kan je 99 % wel op andere manieren testen dan op dieren. En dat moet dan ook echt wel gebeuren, en dat doet het niet . `k Wordt wel lid van je partij
26-07-2003, 20:07 | ||
Citaat:
A) Ik wil graag weten wat ik op mijn hoofd smeer en waar het vandaan komt, zodat ik zelf kan kiezen wat ik het beste vind, en zodat ik kan achterhalen welk product de oorzaak is van de uitslag die ik eventueel krijg ("goh, dat had ik met die-en-die shampoo ook, en daar zit dit-en-dit ook in!") B) Fabrikanten moeten maar eens wat minder tijd besteden aan het bedenken van nieuwe "innovaties" en "revoluties", en wat meer tijd vrijmaken voor onderzoek over zoveel mogenlijk alternatieven voor dierproeven en het verbeteren van de werkomstandigheden van de boeren in maleisië en india.
Laatst gewijzigd op 26-07-2003 om 20:11. |
26-07-2003, 20:10 | ||
Citaat:
Trouwens, voor woe er geïntereseerd is: "ONMHONWH!" staat voor: "Onze kinderen Moeten Hier Ook Nog Wonen Hoor!"
26-07-2003, 20:20 | ||
Citaat:
27-07-2003, 03:35 | |
gebruik puur natuur producten. Bijvoorbeeld van weleda.
The body shop heeft misschien toch ingredienten die op dieren zijn getest. Het eindproduct alleen niet. Vermijd producten met e-nummers, deze nummers zijn ook op dieren getest. Ik probeer geen producten te gebruiken waarvoor op dieren zijn getest. Hiermee bedoel ik vooral de producten waar niet meer mee op dieren word getest, want eigenlijk alles is weleens getest. Ook weet je het soms niet. Medicijnen wil ik niet meer zomaar gebruiken. Pijnstillers voor hoofdpijn enzo vind ik overbodig. Daarvoor heb je ook alternatieven (natuurlijke producten). SuperSanne, ben je al lid/vrijwilliger van bijvoorbeeld proefdiervrij of een dergelijke organisatie? Misschien iets voor jou. Proefdiervrij heeft ook een www.cosmeticagids.nl Betere lijst is van peta: http://www.stopanimaltests.com/c-cconsdont.html
27-07-2003, 10:43 | |||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar je hebt idd gelijk: bijna alles is wel eens op dieren getest. Citaat:
|
27-07-2003, 13:37 | ||
Citaat:
27-07-2003, 13:41 | ||
Citaat:
27-07-2003, 13:45 | |||
Citaat:
Citaat:
27-07-2003, 16:20 | ||
Citaat:
Ook kunnen ze gebruik maken van slachtafval wat anders verbrand gaat worden ofzo. (niet mijn keus, maar beter dan levende dieren laten lijden). Dit zijn enkele goedgekeurde methoden. (ik kan er meer opzoeken als iemand daar behoefte aan heeft) Waarom testen ze op dieren? De huid van mensen is anders en dus is er nog steeds gevaar voor mensen.
27-07-2003, 16:23 | ||
Citaat:
Natuurlijke producten kunnen goed helpen alleen bij de ene werkt het ene natuurproduct beter dan een ander. Ik was op vakantie in Zakynthos (Griekenland). Ik ben veel in het water daar geweest en mijn rode huid is bijna daar weggegaan. Thuis is het momenteel weer wat erger. Ik denk dat ik dodezeezout producten moet gebruiken, dus die ga ik ook maar eens proberen.
|
27-07-2003, 16:25 | ||
Citaat:
27-07-2003, 16:29 | |
Vind het een beetje onzin.
Die ingredienten zijn op dieren getest ja, maar moet je dan zomaar die testen weggooien? Het eindproduct is niet op dieren getest. Het is misschien wel zielig om de ingredienten op dieren te testen, maar echt niet voor elke shampoo wordt dat weer gedaan. Elk ingredient is dus op een dier getest en nu hebben we dus de uitslagen. Moeten we die dan zomaar weg doen? NEE En als je nu dus een shampoo op de markt wilt brengen dan lees je een aantal van die test rapporten en ben je klaar. Het is dus niet zo dat elke keer weer opnieuw dieren worden gemartelt. En waarom is het wel oke om een mug dood te slaan maar niet om een hond dood te slaan? Heeft die hond meer recht tot leven alleen omdat wij 't een leuker dier vinden NEE Wij mensen zijn gewoon ontzettend hypcriet (ik ook hoor) Ik bedoel ik eet graag een stukje kip, maar een stuk konijn eet ik niet terwijl ik wel weet dat de smaak oke is (ik heb het geproeft). Toch eet ik het niet omdat ik het een vies idee vind. Dat is toch ook hypocriet !
27-07-2003, 17:07 | ||||||
Citaat:
Ingredienten schijnen elke 5 jaar op dieren getest te moeten worden volgens EU regels. Ik snap het ook niet. (tenminste betreft de E-nummers). Citaat:
Citaat:
Citaat:
[quote]En waarom is het wel oke om een mug dood te slaan maar niet om een hond dood te slaan? Heeft die hond meer recht tot leven alleen omdat wij 't een leuker dier vinden NEE Wij mensen zijn gewoon ontzettend hypcriet (ik ook hoor)[/quote[ Ik sla nooit muggen dood. En daar ben ik trots op. Maar je hebt hierin gelijk. Citaat:
27-07-2003, 17:32 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
27-07-2003, 19:09 | ||
Citaat:
27-07-2003, 19:32 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
28-07-2003, 10:37 | ||
Citaat:
28-07-2003, 12:29 | ||
Citaat:
Ik doe misschien volgend jaar wel mee met : http://www.runningofthenudes.com/ Ook leuk om aandacht te krijgen Ik doe toch liever mee met vast houden van spandoeken of foldertjes uitdelen
28-07-2003, 21:34 | ||
Citaat:
Overigens spreekt die ONMHONWH! partij mij wel aan....jammer dat ik al lid van de SP ben. Gelukkig voor mij is deze partij ook tegen het gebruik van proefdieren (tenzij het in het belang van de volksgezondheid is en alternatieven ontbreken).
30-07-2003, 22:50 | ||
Citaat:
31-07-2003, 11:06 | ||
Citaat:
31-07-2003, 12:21 | ||
Het is opzich wel een goed idee om een mails te sturen aan die shampoofabrikanten. Want Gillette (scheermesjes) testen hun scheermesjes eerst ook op dieren, totdat er een actie tegen gilette kwam (door de DB mogelijk gemaakt) met stickers: Gilette does test on animals!!! En sinsdien worden er geen dieren meer gebruikt om de producten op te testen.
Een partij is overdreven, je zou wel een actie kunnen beginnen. De DB een brief schrijven? Om te beginnen zoveel mogelijk mensen verzamelen die idd een mailtje willen sturen naar die Fabrikanten. Als je even de sites doorgeeft zou dat fijn zijn Citaat:
Waarom zit jij uberhaupt op het FF forum? |
31-07-2003, 12:29 | ||
Citaat:
02-08-2003, 14:22 | |||
Citaat:
Citaat:
02-08-2003, 14:40 | ||||
Citaat:
Weet ook niet over palmolie. Ik heb het ook liever over de oerbossen. Regenwoud word vaak opgevat als alleen waar het regenwoudhout vandaan komt. Oerbossen zijn eigenlijk alle (natuurlijke) bossen/wouden die we hebben. Dus die verspreid staan over de hele aarde Andere dingen met hout is, dat je eigenlijk hout moet kopen met keurmerk. Dan weet je dat er zorg is, dus er worden per boom weer nieuwe bomen geplant e.d. Citaat:
Dan word het per stelling anders alleen ja-knikken ofzo. Citaat:
Ga je nu de fabrikant aanklagen? Wat ik even wil weergeven is dat dierproeven geen gerantie geven dat het goed is voor mensen. De dieren waarop er getest word zijn geen mensen dus 100% zekerheid kunnen ze nooit geven. Dit is gewoon een feit. En wie mooi wil zijn moet pijn lijden en niet iets anders pijn laten lijden. Er is een organisatie waar doktoren en ex-vivisectie artsen zijn aangesloten die pleiten voor het stoppen van dierproeven. Indien interesse zoek ik de link even op. Ook wil ik nog zeggen dat als er proeven zijn gedaan op mensen dat dit dan ook nog niet eens wil zeggen dat het bij iedereen goed 'werkt'. De ene kan allergie krijgen, de ander brandplekken, etc. Niks is zeker, maar het zou wel zekerder zijn als er op mensen word getest of op huidcellen van mensen.
02-08-2003, 15:11 | ||
Citaat:
02-08-2003, 15:17 | ||
Citaat:
02-08-2003, 15:43 | ||||
Citaat:
Het is echter nog nieuw en daarom doen bedrijven niet zo snel iets anders. Een voorbeeld is gebruik maken van slachtafval ipv van levende dieren. Het scheelt al iets in dierenleed. Bijvoorbeeld kunnen ze huid en ogen e.d. goed gebruiken. Ander dingen zijn: huidkweek. Ook zeer nieuw. Dit kan gebruikt worden om te kijken wat gif voor invloed heeft op de menselijke cellen. Het geeft iig meer zekerheid om op huid(cellen) van mensen te testen dan op die van andere dieren. En nog wat leuke dingetjes: Citaat:
Citaat:
Echter test de EU om de 5 jaar (geloof ik) allerlei stoffen op dieren (of dit deden ze vroeger op dieren). Deze dingen staan op voedingsproducten enzo vermeld als E-nummer. Iets wat ik ook probeer te vermijden. PS. Wil je even gewoon quoten ipv tussen mijn quote 'schrijven'? Is wat makkelijker voor degene die op jouw berichten wil reageren. En overzichtelijker.
02-08-2003, 23:47 | ||
Citaat:
02-08-2003, 23:51 | ||
Citaat:
04-08-2003, 20:25 | |||
[
Citaat:
Citaat:
Ze krijgen allemaal een consentratie van het middel toegedient en dan wachten ze hoeveel er doodgaan. Gaan ze allemaal dood weet je dat het middel zeer giftig is(het het zal dus nooit in de handel komen, of er moet geen andere middel wezen) Gaan er maar 2 dood of minder dan is het middel veilig. Aan de hand van deze test kun je uit zoeken wat voor persoonlijke berschermings middellen de gebruiker aan moet hebben.
04-08-2003, 20:50 | |||
Citaat:
Het is namelijk gewoon nog onbetrouwbaar. Een mens is niet hetzelfde als een ander dier. Dus je kan de resultaten niet gebruiken om te zeggen wat er bij een mens gebeurd. Alternatieven zijn er ook. En 68% van de proeven zijn overbodig. Een voorbeeld is dat medicijnen van zelfde recept en alleen ander merk dubbel getest worden. Dit is natuurlijk helemaal niet nodig. Citaat:
Misschien interessant: http://www.trouw.nl/zorgengezondheid...974462560.html
11-08-2003, 08:31 | |
als je die partij opricht, maak dan de regel dat mensen die levenslang in de gevangenis zitten getest moeten worden inplaats van die zielige diertjes!
|
|
|