Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2003, 10:33
miss chocolate
miss chocolate is offline
Citaat:
******** schreef op 15-08-2003 @ 16:43:
nee iedereen gaat zomaar in het lijntopic posten

In citroensap zit toch ook suiker?

de honger weg van kaugom eten geloof je t zelf?? T houd je mond bezig, traint desnoods je kaakspierne.. Maar je honger weghalen, nee dat zeker niet

Ik dacht altijd dat er in ontbijtkoek toch wel redelijk wat calorieen in
Ik weet niet of er suiker in zit..Maar bij mij houd het mijn honger weg....En met kauwgom ben je bezig met eten...dus hoef je ook niks anders te eten!!En dan trekt écht wel de honger weg na een poos....Maar je hoeft het niet te gebruiken hoor..maakt mij niks uit...wou alleen helpen
Oud 16-08-2003, 10:53
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
develinn schreef op 16-08-2003 @ 10:33:
Ik weet niet of er suiker in zit..Maar bij mij houd het mijn honger weg....En met kauwgom ben je bezig met eten...dus hoef je ook niks anders te eten!!En dan trekt écht wel de honger weg na een poos....Maar je hoeft het niet te gebruiken hoor..maakt mij niks uit...wou alleen helpen
Nouja blijkbaar is het bij jou anders, maar als ik mn kauwgumpje uitdoe voel ik me zo leeg dat ik snak naar iets te eten.

En voor het suiker: daarvoor heb je gewone en suikervrij. Maar alsof je echt daarop moet gaan letten bij zoiets kleins als een kauwgumpje
Oud 16-08-2003, 11:36
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 15-08-2003 @ 16:43:
In citroensap zit toch ook suiker?

de honger weg van kaugom eten geloof je t zelf?? T houd je mond bezig, traint desnoods je kaakspierne.. Maar je honger weghalen, nee dat zeker niet

Ik dacht altijd dat er in ontbijtkoek toch wel redelijk wat calorieen in
In citroensap suiker...? Lijkt me niet...ja, vruchtensuikers, maar verder toch niet...? In een appel zit toch ook geen suiker?

Ontbijtkoek bevat niet super veel calorieën, de ontbijtkoek die ik altijd heb (als ik het al heb ) iig niet. En het bevat idd niet zo heel veel vet. (Calorieën zijn niet het enige waar het omdraait bij afvallen, vetten, vezels en dergelijke spelen ook een belangrijke rol.)

Kauwgom helpt bij mij ook absoluut niet tegen de honger, net als WishfulDreaming krijg ik er eerder alleen maar meer honger van.
Oud 16-08-2003, 12:17
Verwijderd
Citaat:
develinn schreef op 16-08-2003 @ 10:33:
Bij sommige mensen werkt het inderdaad, maar bij mij iig niet.
Als je kauwgom kauwt dan verstuur je een berichtje naar je hersenen dat je aan het eten bent. Je hersenen denken dan dat er daadwerkelijk ook eten naar je maag gaat (wat dus niet zo is). Je houd dus eigenlijk jezelf voor de gek, want je krijgt niks binnen. Sommige mensen worden er zelfs misselijk van, omdat je hersenen denken dat je eten binnenkrijgt, maar dat niet zo is.

Misschien niet een heel erg duidelijk/kloppend verhaaltje, maar vandaag wil het ff niet beter lukken
Oud 16-08-2003, 16:47
Verwijderd
Citaat:
LittleStar3 schreef op 16-08-2003 @ 12:17:
Bij sommige mensen werkt het inderdaad, maar bij mij iig niet.
Als je kauwgom kauwt dan verstuur je een berichtje naar je hersenen dat je aan het eten bent. Je hersenen denken dan dat er daadwerkelijk ook eten naar je maag gaat (wat dus niet zo is). Je houd dus eigenlijk jezelf voor de gek, want je krijgt niks binnen. Sommige mensen worden er zelfs misselijk van, omdat je hersenen denken dat je eten binnenkrijgt, maar dat niet zo is.

Misschien niet een heel erg duidelijk/kloppend verhaaltje, maar vandaag wil het ff niet beter lukken
Correct me if I'm wrong, maar volges mij ist zelfs zo dat als je een kauwgum gaat eten, je spijsverteringsstelsel zich klaar maakt om je eten te gaan verteren. Als het dan nix krijgt omdat je alleen maar op een kauwgum zit te kauwen, dan begint het zelfs te vragen om eten en krijg je honger. En als het dat al nie is dan komt er nog bij dat een actief spijsverteringsstelsel zoon 40% van alle binnengekregen energie nodig heeft. En als het da nie krijgt dan begint het andere energie op te maken ern krijg je alsnog honger.
Dusss, maja ik ga me er nie mee bezig houden, ik ben ff weg geweest en ik moet mailtjes beantwoorden
Veel suc6 en tot de volgende keer mensen!
Oud 17-08-2003, 11:19
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
Als jullie het niet erg vinden doe ik ook gewoon gezellig mee, want ik heb hier weleens rondgesnuffeld en ik moet zeggen dat dit topic mij erg motiveert verder te gaan met afvallen.

Ik heb in principe doordat ik nu al een aantal weken wat bewuster probeer te eten weer een gezond BMI maar zit wel aan de zwaardere kant (24,6...ik weeg 78 kg). Daarnaast heb ik een conditie van 0,0 , zwem sinds kort maar deed daarvoor helemaal niets en eet ik gewoon superongezond (mona toetjes als ontbijt is ehm..weleens voorgekomen en elke keer ontbijt op bed met vriend helpt ook niet mee ).
Mijn gezonde eetpatroon is nog enigszins een overblijfsel van een lichte eetstoornis van steeds mezelf verhongeren (500 caloriën op een dag) om vervolgens dit na een aantal dagen niet meer vol te houden en alles te vreten wat los en vast zit voor een aantal weken. Ik ben nu gelukkig geestelijk weer helemaal gezond, maar vind het nog steeds moeilijk om mate te houden als het gaat om ongezond eten. Zo'n megagrote chocoladereep moet gewoon echt in 1 keer op omdat het zo superlekker is.

Ik eet dus sinds 2 weken veel bewuster. Veel groente, fruit en andere gezonde producten. Af en toe, als ik er niet omheen kan of er echt zin in heb mag ik van mezelf snoepen, maar let er wel op dat ik niet teveel neem (5-10 pringle chipjes in plaats van de hele bus, één koekje in plaats van de hele trommel). Het is nog wel heel moeilijk, maar ik voel me niet meer schuldig en begin gewoon elke dag weer opnieuw en vreet me niet meer helemaal vol.

Ik ben vorige week begonnen met zwemmen wat ik minstens 3 keer in de week wil doen en wat me goed bevalt. Daarnaast wil ik over een tijdje joggen weer oppakken en weer met gewichten in de weer om wat sterker te worden. Ik ga alleen niet alles tegelijk doen omdat ik dan zeker weet dat ik het niet volhoud als ik dingen niet langzaam opbouw.

Mijn eerste doel is de 70 te bereiken, maar ik wil uiteindelijk zo rond de 65 wegen. Als ik dit laatste getal niet haal is het ook niet erg. Wat voor mij het belangrijkst is, is dat ik me weer goed voel en mijn gezondheid en conditie verbetert.
Oud 17-08-2003, 11:31
Verwijderd
Citaat:
[D0RIEN] schreef op 17-08-2003 @ 11:19:
Zo'n megagrote chocoladereep moet gewoon echt in 1 keer op omdat het zo superlekker is.
Tip: koop een kleine. (Doe ik altijd met chips...een grote zak gaat in één keer leeg (waarna ik vervolgens vaak misselijk ben), vaak alleen maar omdat hij leeg 'moet', dus koop ik een klein zakje, als ik dat leeg heb, dan heb ik nog wel zin, maar ja, dan is het op en een nieuwe open maken doe je niet zo heel snel dan.)

Citaat:
Ik ga alleen niet alles tegelijk doen omdat ik dan zeker weet dat ik het niet volhoud als ik dingen niet langzaam opbouw.
(Niet dat je het dan niet volhoudt, maar dat je het langzaam opbouwt. )
Citaat:

Mijn eerste doel is de 70 te bereiken, maar ik wil uiteindelijk zo rond de 65 wegen. Als ik dit laatste getal niet haal is het ook niet erg. Wat voor mij het belangrijkst is, is dat ik me weer goed voel en mijn gezondheid en conditie verbetert.

Sorry, beetje nutteloze post, maar ik word blij van jouw post. Ik hoop dat je ook echt denkt en gelooft wat jezelf post en ik hoop ook heel erg dat je het volhoudt en dat het allemaal lukt ed.

(Ik ben op vakantie (één week) btw 2,5 kilo aangekomen. 'k heb echt vakantie gehouden, ook wat betreft m'n dieet. 'k ben nu weer een dag of 4 thuis en ben dus weer 4 dagen netjes aan het eten enzo. En eergister was er al weer ruim 0,5 kilo af, 't is dus wel te merken dat ik normaal op een voor mij gezond gewicht zit. Over een week of twee weken hoop ik dat ik dat ook gewoon weer weeg.)
Oud 17-08-2003, 12:18
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-08-2003 @ 11:31:
[B]Tip: koop een kleine.
goeie tip . op zich doe ik dat ook zoveel mogelijk, of koop ik het gewoon niet aangezien ik er niet echt veel behoefte aan heb als het niet in huis is. Jammergenoeg heb ik nog steeds een oma die eten gelijk stelt aan liefde en gezelligheid en dat duurt vaak een aantal maanden voordat ze doorheeft dat ik het echt niet wil, zo'n mega reep. Het is al heel wat dat ik haar heb over kunnen halen dat ik in 2 uur tijd echt niet èn een roombroodje èn een halve zak chips èn chocolade èn een magnum nodig heb...daar heb ik ook twee jaar over gedaan
Trouwens, ik streef ernaar dat zo'n reep gewoon in huis kan liggen. Het ligt niet aan die reep, maar aan mijn manier van met eten omgaan. Ik moet gewoon heel erg leren om te matigen, maar dat gaat gelukkig steeds beter

Citaat:
Sorry, beetje nutteloze post, maar ik word blij van jouw post. Ik hoop dat je ook echt denkt en gelooft wat jezelf post en ik hoop ook heel erg dat je het volhoudt en dat het allemaal lukt ed.
blij van mijn post? haha, ok nou geloof me, na al dat gedonder met eetstoornissen en overtrainen ben ik er wel achter gekomen dat ik meer schade dan goed heb gedaan, dus ik geloof het echt wat ik schreef en wil daar echt naar streven. En nu alle psychische problemen weg zijn en ik gewoon weer rationeel kan denken, heb ik al dat gedoe ook niet meer nodig. Ik wil gewoon een gelukkig leven en 500 caloriën per dag en binge-aanvallen helpen daar nou niet echt aan mee, maar maken dingen alleen maar erger.
Ik denk op zich dat het wel gaat lukken, omdat ik hier gewoon heel bewust voor kies en nu een hele andere instelling heb. Ik hoef geen anorexia-dun lichaam. Ik wil gewoon gezond zijn.
In iedergeval bedankt voor de support (wordt ook een beetje blij van jouw post )

Veel succes trouwens met het eraf halen van die 2 kilo die je er nog af wil. Trouwens, als je in 1 week 2,5 kilo aankomt zal het toch ook best veel vocht zijn hoor, dus ik zal me niet al te veel zorgen maken. Vocht haal je er vrij makkelijk weer af. En dat beetje vet wat er misschien bijzit lukt je ook makkelijk als je weer normaal eet en weer een beetje gaat bewegen
In iedergeval heb je zo te horen lekker genoten van je vakantie en dat is toch ook heeeeeel wat waard .
Oud 17-08-2003, 18:52
Mara
Mara is offline
Hallo

Ik heb me vandaag iets heel leuks gerealiseerd: Ik heb al tijden geen vreetbuien meer gehad
Dit was ook mijn eerste doel, zorgen dat die vreetbuien stoppen. Dit is me dus gelukt (voorlopig).

M'n verdere dieet kan beter, ik zondig nog regelmatig, maar niet meer in supergrote hoeveelheden. Nu zondig ik door soms 's een koekje te pakken, en niet meer door me helemaal vol te proppen.
Ik zondig nu best vaak, minstens 1x per dag, meestal wel 2 of 3x. Hier ga ik aan werken.

Ook moet ik meer drinken. Ik merk dat ik daar in de vakantie niet meer op gelet heb. Op school heb ik altijd 3 flesjes a 0.5L water mee, en kan ik er dus op letten dat ik die 3 flesjes leeg moet drinken zodat ik minstens 2 liter vocht binnenkrijg (inclusief wat ik thuis nog drink).
Ook is m'n lichamelijke beweging weer beneden 't nulpunt, maar ik begin weer met fitness (verwaarloosd in de vakantie).

De punten waar ik dus nog aan moet werken:
  • Minder zondigen
  • Meer drinken
  • Meer bewegen

Verder ook nog een leuk berichtje: Ik ben heel langzaam aan 't afvallen. Langzaam ja. Natuurlijk wil ik snel afvallen, maar eigenlijk is dit beter want dit is beter vol te houden. Nu maar hopen dat ik 't vol houd Ik zit nu op 66 kg, en daar moet nog tussen de 8 en de 10 kg van af. Ik heb dan een bmi tussen de 21 en de 20.3.
Oud 18-08-2003, 08:52
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
hey meellfriek,

Ik herken me een beetje in wat je schreef .
goed van je zeg, dat je je weet te beheersen en geen vreetbuien meer hebt . Natuurlijk zou snel afvallen fijn zijn, maar als je langzaam afvalt blijft het er meestal eerder allemaal vanaf en kom je minder snel al die kilo's weer aan.
Af en toe zondigen mag best, want ooit zal je toch ook weer vrij normaal willen eten (dus ook af en toe een koekje), dus waarom zou je af en toe nu ook geen koekje of wat dan ook nemen? Zolang je gewoon matigt en voor de rest gezond eet kan het niet zoveel kwaad.

Ik zelf heb vorige week vrij veel 'gezondigd' (friet, ijs, koekjes, chocolade), maar nooit heel veel genomen en bijvoorbeeld bij m'n friet tomatenketchup in plaats van de halve pot mayonaise. Ik ben weer 4 ons afgevallen (weeg nu 77,6 bij een lengte van 1.78 m), ondanks dus het feit dat ik me niet aan een streng dieet houdt. Het gaat inderdaad langzamer dan ik gewend ben, maar dat bevalt me wel. Toen ik heel snel afviel kwam het er ook heel snel weer aan.
Oud 18-08-2003, 11:24
Verwijderd
Citaat:
[D0RIEN] schreef op 18-08-2003 @ 08:52:

Het gaat inderdaad langzamer dan ik gewend ben, maar dat bevalt me wel. Toen ik heel snel afviel kwam het er ook heel snel weer aan.
Dat heb ik inderdaad ook gemerkt. Wat ik nu doe is heel veel fruit eten. Dat vult je maag namelijk, zitten vitamines in en je komt er niet van aan. Ik zondig ook wel af en toe door een koekje te eten en gisteren had ik een vreselijke vreetbui, maar ik heb mezelf weten te beheersen tot 2 koekjes, vind ik toch behoorlijk goed van mezelf eigenlijk. Ben nu sinds ik begonnen ben ongeveer 3 kilo afgevallen, waar een vakantie tussen zat. IN de vakantie ben ik niets aangekomen, dus dat is ook wel weer goed. Moet komende week weer naar school, dus dan heb ik ook meer een ritme. Succes iedereen!
Oud 19-08-2003, 16:34
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
summer1986 schreef op 07-08-2003 @ 16:00:
Zo, mijn 1e week zit erop. Ik doe trouwens het 40 punten dieet, om het zo maar even te noemen. Ik zal even een korte beschrijving geven van afgelopen week:

Mijn 'begin-gewicht' = 64.5 kilo

dag 1: 1530 calorieën
dag 2: 576 calorieën
dag 3: 1500 calorieën
dag 4: 1105 calorieën
dag 5: 856 calorieën
dag 6: 610 calorieën
dag 7: 1267 calorieën

Mijn 'eind-van-de-eerste-week-gewicht' = 62.5 kilo

Op naar de tweede week! Succes allemaal
Zo mijn tweede week zit er ook op Al wat meer moeite met het gezond eten, ipv patat, chips, chocolade enz. Maar het gaat de goede kant op!

dag 8: 892 calorieën
dag 9: 1135 calorieën
dag 10: 1026 calorieën
dag 11: 837 calorieën
dag 12: 912 calorieën
dag 13: 1637 calorieën
dag 14: 617 calorieën

Mijn 'eind-van-de-tweede-week-gewicht' = 61.0 kilo
Oud 19-08-2003, 16:40
Verwijderd
Hopelijk blijft het er af als je straks weer normaal gaat eten...'k neem iig aan dat je dat straks weer gaat doen...?
Oud 19-08-2003, 22:23
WishfulDreaming
Inderdaad, is erg leuk als die kilo's eraf vliegen.. maar ze vliegen er ook zo weer aan

Waarschijnlijk raakt je lijf nou zo gewend aan dit aantal calorieen (en waarschijnlijk vetten)dat als je straks weer gewoon eet, die extra calorieen en vetten extra worden opgeslagen en daar ga je weerrrr
Oud 20-08-2003, 09:02
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Citaat:
summer1986 schreef op 19-08-2003 @ 16:34:
Zo mijn tweede week zit er ook op Al wat meer moeite met het gezond eten, ipv patat, chips, chocolade enz. Maar het gaat de goede kant op!

Mijn 'eind-van-de-tweede-week-gewicht' = 61.0 kilo

YES! Whoehoe, you go girl!

Ik denk dat ik mezelf ook maar ga verhongeren, screw dat verantwoord afvallen!

Ter verduideliking: dit was geen serieuze post... nou ja wel een serieuze post maar een sarcastische .

Ik heb eendieet op mijn computer staan uit een kookboek. Het is bedoeld voor mensen die snel moeten afvallen vanwege bv een operatie of lijdende gewrichten ofzo. Ik heb het zelf (nog?) niet geprobeerd maar ik weet niet zeker of ik het hier neer kan zetten. Er staat namelijk duidelijk bij dat je normaal gesproken het langzaam moet doen, dit is voor als het echt noodzakelijk is om snel af te vallen vanwege gezondheidsproblemen. Ik wil er niet aan mee werken dat mensen onverantwoord gaan lopen doen maar als ik dan mensen als de gequote persoon hierboven mij zie, dan denk ik: 'die kun je beter dat dieet geven danwant dat is wel zo samengeteld dat het wel verantwood is.'

Eigenlijk een vraag aan Leonoor dus, moet ik dat dieet hier gaan neerzetten of beter van niet?
Oud 20-08-2003, 09:28
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
Citaat:
summer1986 schreef op 19-08-2003 @ 16:34:

Jij zit behoorlijk te klooien met je spijsverteringssysteem, maar ik neem aan dat je oud genoeg bent om zelf te weten wat daar de consequenties van zijn (dus niet alleen dat de kilo's er weer snel zullen aankomen en dat je op een gegeven moment vreetbuien krijgt omdat je lichaam gaat opeisen waar het recht op heeft - voedingsstoffen die je nu mist - maar ook alle lichamelijke ongemakken), dus ik zal je verder niet lastig vallen met preken enzo...

@maffluitketeltje: Volgens mij heb ik daar ook weleens van gehoord en is dat vooral bedoeld voor héééle dikke mensen die echt genoodzaakt zijn voor een operatie af te vallen omdat ze het anders niet zullen overleven (of in iedergeval, kleine kans). Volgens mij, als dit hetzelfde dieet is, is het niet écht gezond voor mensen die nog niet heel veel overgewicht hebben (BMI 30 of hoger geloof ik). Maar ik weet dit niet zeker hoor.

Voor de rest gaat het met mijn afvallen best goed. Ik weeg 77,2 kg op dit moment, hoewel ik naast het gezonde eten nog wel vrij veel ongezonde dingen eet. Het grote verschil is dat ik nu "bewust" deze dingen eet en niet in de vorm van vreetbuien. Het is nu echt mijn eigen keuze wat er in mijn mond gaat en wat er uit blijft. Als ik deze ongezonde dingen eet is dat trouwens niet eens omdat ik echt behoefte heb, maar meer omdat ik het voorgeschoteld krijg en het eigenlijk niet af kan slaan.
Ik zou iedereen wel kunnen vertellen dat ik aan het afvallen ben en liever gezonde dingen eet, maar als ik over een tijdje op mijn streefgewicht ben wil ik toch ook af en toe een koekje bij de thee of een romige ipv waterige soep, dus dat doe ik bewust niet. Ik zal namelijk in mijn leven nog duizenden uitnodigingen krijgen voor barbecues en duizenden koekjes, chipjes en snoepjes aangeboden krijgen, en om die nou alleMAAL af te slaan...dan wordt het leven wel heel erg saai
Ik ben echt mijn eetpatroon aan het veranderen voor altijd, ipv voor alleen de maanden die ik nodig heb om op gewicht te komen.

Oh, ik zou trouwens wat meer mogen bewegen want ik heb deze week nog helemaal niets gedaan en ben ook echt te lui. ik hoop dat ik vandaag de zelfdiscipline heb om te gaan zwemmen ofzo.

Veel succes iedereen met afvallen
Oud 20-08-2003, 09:29
no name
no name is offline
heej bij weight watchers hebben ze toch zon puntensysteem ?? weet iemand misschien hoe ik aan zon lijst kan komen met die punten bij elk voedingsmiddel erop ?? alvast bedankt !
Oud 20-08-2003, 09:39
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
no name schreef op 20-08-2003 @ 09:29:
heej bij weight watchers hebben ze toch zon puntensysteem ?? weet iemand misschien hoe ik aan zon lijst kan komen met die punten bij elk voedingsmiddel erop ?? alvast bedankt !
Kopen. (boekhandel ed) Op inet staat vrij weinig (lees: vrijwel niets), heb iig niets gevonden.

Lijkt me ook niet logisch dat er veel op inet staat,
aangezien ze dan ook niet veel meer verkopen ed.
Oud 20-08-2003, 11:33
Sannetje
Sannetje is offline
volgens mij kun je die boeken alleen bij de weight watchers zelf kopen (of je lid moet zijn van de WW, weet ik niet zeker, maar ik geloof het wel)

Vraagje: De laatste tijd merk ik dat als ik een groot ontbijt neem, ik de hele dag trek heb en veel eet. Als ik maar een beetje ontbijt, eet ik de rest van de dag ook minder. Ik vind dit vrij onlogisch
Hebben meer mensen dit?
Oud 20-08-2003, 12:14
Verwijderd
hmm ben gestopt met lijnen maar kon het niet laten nog 1 laatste berichtje te posten.. nouwja. echt gestopt ben ik niet maar ik heb mn gewicht geaccepteerd en ben blij met hoe ik dr nu uitzie..

Op een normale dag eet ik nu

1 boterham ontbijt (of 3 beschuitjes met jam/hagelslag)
2 koekjes tussedoor
2 boterhammen lunch
1 banaan tussedoor
avondeten normaal meedoen
savonds 2 bakjes yoghurt/vla

Verder wandel ik elke dag gem 1.5 uur met mn honden en fiets ik nog wel een half uurtje naar school enzo (heen en terug samen dus)

Wat denken jullie hiervan? (ok het is niet echt heel veel maar ik heb soms uitschieters, en in het weekend eet ik bijv iets meer tussedoor)

(ok dit is niet echt lijnen, maar een belangrijk deel van het lijnen, is als je klaar bent een nieuw eetpatroon te maken dus het heeft er wel wat mee te maken)

Ik weeg op dit moment 70 kilo bij 1.75 (ik ben dus nog wel wat mollig, maar zoals ik eerder al zei, het is leefbaar en ik heb geen behoefte nog verder af te vallen (hoewel ik het niet erg zou vinden als het gebeurd))
Oud 20-08-2003, 12:18
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 20-08-2003 @ 12:14:
Wat denken jullie hiervan? (ok het is niet echt heel veel maar ik heb soms uitschieters, en in het weekend eet ik bijv iets meer tussedoor))
Beetje weinig brood, fruit en vetten (dat laatste ligt natuurlijk ook aan dingen als je broodbeleg en avondeten enzo)... 't is idd niet echt heel veel, maar als jij geen honger hebt ed...'k zou btw nog wel wat fruit er aan toevoegen (dus niet ipv iets, maar erbij).

70kg bij 1.75m is goed, hoor.
Oud 20-08-2003, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 20-08-2003 @ 12:18:
Beetje weinig brood, fruit en vetten (dat laatste ligt natuurlijk ook aan dingen als je broodbeleg en avondeten enzo)... 't is idd niet echt heel veel, maar als jij geen honger hebt ed...'k zou btw nog wel wat fruit er aan toevoegen (dus niet ipv iets, maar erbij).

70kg bij 1.75m is goed, hoor.
ja maar ik hou nietzo van brood.. We krijgen ook nog wel gewoon vaak fruit in toetjes enzo..Hmm ja (die vla is optimel, dus vetloos) Als broodbeleg heb ik meestal wel vette dingen, pindakaas (als dat niet vet is weet ik het ook niet meer) en vlokken enzo.. Fruit kan ik wel proberen, gewoon appeltje mee naar school nemen ofzo..

Ik heb eigenlijk helemaal geen honger als ik dit eet, vreemd genoeg,,.

(Als drinken neem ik btw meestal light dranken, vitamine drankjes en water Ik neem epr dag 1 liter water mee naar school en drink thuis ook nog best veel)

weet ik.. Daarom zeg ik ook dat ik wel tevreden ben (ok het mag natuurlijk altijd wat minder maar dit is goed leefbaar)
Oud 21-08-2003, 18:44
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
maf fluitketeltje schreef op 20-08-2003 @ 09:02:
YES! Whoehoe, you go girl!

Ik denk dat ik mezelf ook maar ga verhongeren, screw dat verantwoord afvallen!

Ter verduideliking: dit was geen serieuze post... nou ja wel een serieuze post maar een sarcastische
Ik begrijp heel erg goed wat je bedoeld. Je bent namelijk niet de enige die het tegen me zegt. Maar het gekke is (voor mij is dit niet gek, maar voor omstanders wel), dat ik voorheen niet veel meer at. Maar toen was hetgeen wat ik at, bijna altijd ongezond. Nu eet ik bijna altijd gezond. Dus ik ben er in elk geval op vooruit gegaan qua eetpatroon. Want hoe vaak ik al te horen heb gekregen: "Wat eet je weinig, eet is wat meer!"...
Maarja, als ik vol zit, zit ik vol.
Oud 21-08-2003, 18:45
Lotte
Lotte is offline
Heeft iemand tips over hoe je kan omgaan met een constant hongergevoel? Ik probeer er niet aan te denken maar na 15 min, denk ik er alweer aan.
Oud 21-08-2003, 18:58
psychobunny
psychobunny is offline
*ik probeert te lijnen*
's avonds eet ik nog platte kaas,smiddags niet teveel,en smorgens goed,maar dr gaat nix af

owja,van op de eerste pagina: voor zover ik weet is ephedra toch een drug,heb ik nog wel eens genomen om energie te hebben tijdens het uitgaan...
Oud 21-08-2003, 19:29
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
Lotte schreef op 21-08-2003 @ 18:45:
Heeft iemand tips over hoe je kan omgaan met een constant hongergevoel? Ik probeer er niet aan te denken maar na 15 min, denk ik er alweer aan.
Water drinken! Dat geeft een vol gevoel zodat je minder honger hebt. En het is heel gezond! En voor de rest, probeer je zinnen ergens anders op te zetten, ga een stukje fietsen, vriendin bellen, noem maar op!
Oud 22-08-2003, 08:42
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
Citaat:
Lotte schreef op 21-08-2003 @ 18:45:
Ga na waarom je een constant hongergevoel hebt. Eet je misschien te weinig? Eet je de goede dingen? Eet je niet regelmatig (bijv. maar 2 keer op een dag)? Of is het geen echte honger maar gewoon ongelooflijke zin in vreten?

In het eerste geval; eet meer! wel gezond natuurlijk, maar eet meer. Als jouw lichaam echt honger heeft is dat een teken dat het voedsel tekort komt en misschien dat het nu heel goed lijkt dat je jezelf kan verhongeren, maar op de lange termijn is dat voor je lichaam EN voor je gewicht niet goed.

Ga na of je wel de goede dingen eet. Als je alleen maar fruit en groenten eet om te lijnen is niet zo gezond als dat het misschien klinkt. Je hebt meer eiwitten en vetten nodig. Volkoren producten zijn ook heel goed, ook om minder honger te hebben. Je kan beter volkoren brood dan bijvoorbeeld witbrood eten.

Eet regelmatig. Liefst 5 tot 6 keer op een dag (3 maaltijden en 2-3 tussendoortjes zoals bijvoorbeeld wat fruit ofzo). Als je tussen de maaltijden door niet iets tussendoor eet kan je namelijk ook honger krijgen, hoe groot je 3 maaltijden dan ook waren.

Als je ongelooflijk zin in vreten hebt, waar ik zelf ook altijd last van had, leer jezelf dan eerst gezonde dingen te eten (fruit is weer ideaal, of gewoon een ordinaire boterham) in plaats van de pakken naar chips, koeken, snoep en ijs enzo. Veel water drinken zoals eerder gezegd en jezelf belonen voor elke dag dat je niet toegaf aan een vreetbui. Op een gegeven moment leer je vanzelf nee te zeggen tegen teveel lekkers.

Citaat:
summer1986 schreef op 21-08-2003 @ 18:44:
Ik begrijp heel erg goed wat je bedoeld. Je bent namelijk niet de enige die het tegen me zegt. Maar het gekke is (voor mij is dit niet gek, maar voor omstanders wel), dat ik voorheen niet veel meer at. Maar toen was hetgeen wat ik at, bijna altijd ongezond. Nu eet ik bijna altijd gezond. Dus ik ben er in elk geval op vooruit gegaan qua eetpatroon. Want hoe vaak ik al te horen heb gekregen: "Wat eet je weinig, eet is wat meer!"...
Maarja, als ik vol zit, zit ik vol.
Ok, je bent dus iets vooruit gegaan, maar "als ik vol zit, zit ik vol" wil nog niet zeggen dan het gezond is wat je doet. Ik kon vroeger namelijk helemaal geen honger meer voelen terwijl ik maar 200 caloriën per dag nam. Was dat gezond? Nee, aan mijn uitvallende haar, schilferende huid, hardkloppingen en flauwvallen toen der tijd te zien niet nee. Misschien een extreem voorbeeld, maar even om te laten zien dat geen honger meer hebben niet betekent dat het allemaal goed zit.
Probeer de komende tijd meer te eten als je ECHT vooruit wil gaan qua eetpatroon en dit niet alleen een excuus is om jezelf lekker uit te hongeren.

@ dysfusica: misschien dat je in plaats van brood nog andere (volkoren) ontbijtproducten erbij kan eten, of later op de dag? nah ja, op zich is het niet echt een grote ramp, 3 boterhammen ipv 5 denk ik, als je voor de rest gewoon normaal eet. In iedergeval gefeliciteerd natuurlijk dat je het gehaald hebt!

mijn stand van zaken
Ik heb heel de week nog niet echt gesport. Gisteren alleen een heel klein beetje en eigenlijk baal ik hier wel een beetje van. Ik ga dus volgende week in iedergeval beginnen met bewegen en deze laatste dagen van de week gewoon in iedergeval een rondje wandelen als ik te lui ben om echt fanatiek te doen.
Ben wel weer een heeel klein beetje afgevallen, maar het gaat wat minder snel omdat ik een aantal keren was uitgenodigd om uit eten te gaan, maar ik weeg nu 77,0 kg dus het is niet echt een GROTE ramp geweest dat uit eten gaan.

Laatst gewijzigd op 22-08-2003 om 08:55.
Oud 22-08-2003, 10:29
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
[D0RIEN] schreef op 22-08-2003 @ 08:42:
Ok, je bent dus iets vooruit gegaan, maar "als ik vol zit, zit ik vol" wil nog niet zeggen dan het gezond is wat je doet. Ik kon vroeger namelijk helemaal geen honger meer voelen terwijl ik maar 200 caloriën per dag nam. Was dat gezond? Nee, aan mijn uitvallende haar, schilferende huid, hardkloppingen en flauwvallen toen der tijd te zien niet nee. Misschien een extreem voorbeeld, maar even om te laten zien dat geen honger meer hebben niet betekent dat het allemaal goed zit.
Probeer de komende tijd meer te eten als je ECHT vooruit wil gaan qua eetpatroon en dit niet alleen een excuus is om jezelf lekker uit te hongeren.
Ten eerste eet ik rond de 1000 calorien per dag, dat is nog wel iets anders dan de 200 calorien die jij at. En ik heb nooit veel meer gegeten dan hetgeen wat ik nu op een dag eet. Ik nooit ergens last van! Ik geloof niet dat het nog komt, want mijn moeder en ik eten haast dezelfde hoeveelheid en zij is op haar 55ste nog springlevend! Ten tweede: ik eet erg gevarierd en gezond. Ik vraag me sterk af of hetgeen wat jij beweert volledig waarheid is.
Oud 22-08-2003, 10:55
Verwijderd
Die twee kilo zijn er dus weer af. En dat alleen maar door normaal te eten. 't is nu ook minder warm, 't zal ook wel aan vocht vasthouden hebben gelegen.

@summer1986: wat eet je dan op een dag?
Oud 22-08-2003, 11:07
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-08-2003 @ 10:55:
@summer1986: wat eet je dan op een dag?
1 x
ei gekookt

1 x
appel

1 x
sinaasappel 1 st. 150g

1 x
rundvlees mager 100g

2 x
melk mager 1 glas 175ml

2 x
sperciebonen/sperziebonen 150g

2 x
spinazie, gekookt 1 opschepl. 70g

3 x
brood volkoren 1 snee 30g

4 x
aardappel gekookt 1 kleine

3 x
boter halfvol op snee brood

Dit is wat ik bijvoorbeeld gisteren heb gegeten, willekeurige volgorde. Dit is precies 1000 caloriën.
Oud 22-08-2003, 11:16
Verwijderd
't is niet super ongezond idd, maar je eet wel nogal weinig idd. Te weinig brood...weinig vetten, weinig aardappels...en zo zullen er nog wel één of twee dingen zijn die je mist op deze manier...
Oud 22-08-2003, 11:27
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
@ leonoor: goed zo!

Citaat:
summer1986 schreef op 22-08-2003 @ 10:29:
Ten eerste eet ik rond de 1000 calorien per dag, dat is nog wel iets anders dan de 200 calorien die jij at. En ik heb nooit veel meer gegeten dan hetgeen wat ik nu op een dag eet. Ik nooit ergens last van! Ik geloof niet dat het nog komt, want mijn moeder en ik eten haast dezelfde hoeveelheid en zij is op haar 55ste nog springlevend! Ten tweede: ik eet erg gevarierd en gezond. Ik vraag me sterk af of hetgeen wat jij beweert volledig waarheid is.

Ten eerste was het zoals ik al zei een extreem voorbeeld, maar even om aan te geven dat geen honger voelen niet altijd wil zeggen dat het gezond is, want 200 caloriën per dag is OVERDUIDELIJK niet gezond.
Ten tweede had ik het niet zozeer over de dagen dat je 1000 caloriën per dag eet, meer over de dagen waarop je er 576 en 800nogwat at.
Ten derde ga je aan 1000 caloriën per dag niet dood, maar echt supergezond is het ook niet omdat het eigenlijk niet genoeg is, zeker niet als je nog jong bent. De laatste jaren, nu er veel meer bekend is over voedsel, komen specialisten ook een beetje terug op het 40punten/1000 caloriën dieet omdat blijkt dat er een grote kans is dat men niet genoeg binnenkrijgt bij 1000 caloriën wat vooral op latere leeftijd (botontkalking om 1 ding te noemen) pas te zien is.
Ten vierde, even voor de duidelijkheid; ik ben je niet aan het aanvallen, ik geef alleen aan dat het niet het allergezondst is wat je kan doen. Dit doe ik niet omdat ik wil dat je perse mijn raad opvolgt, ik geef je alleen eventueel advies over wat ik zou doen. Of je mijn raad wel of niet opvolgt kan me eigenlijk weinig schelen aangezien ik nog steeds van mening ben dat mensen vooral moeten doen waar ze zin in hebben en als dit naar jouw mening werkt voor jou en jij van mening bent dat het wel gezond is, moet je dat doen.
Oud 22-08-2003, 15:35
Verwijderd
Citaat:
[D0RIEN] schreef op 22-08-2003 @ 08:42:

@ dysfusica: misschien dat je in plaats van brood nog andere (volkoren) ontbijtproducten erbij kan eten, of later op de dag? nah ja, op zich is het niet echt een grote ramp, 3 boterhammen ipv 5 denk ik, als je voor de rest gewoon normaal eet. In iedergeval gefeliciteerd natuurlijk dat je het gehaald hebt!

euhhh die drie boterhammen zijn al vrij moeilijk voor mij om te halen.. ik vind brood absoluut niet lekker, en volkoren dingen zijn ook niet echt mijn ding.. Ik probeer gewoon dit brood te eten omdat ik dit nog gaatwel vind.. Dit is iig beter dan rijstewafels, beschuit e.d. En ik wissel het gewoon af, eet van alles wat.

Euhhh heb t nog niet echt gehaald.. Heb mijn doel bij lange na niet bereikt (toen ik begon was het 78 en wou ik 58 krijgen) maar hmm ja.. Aangezien ik ook nog zware botten heb en redelijk breed gebouwd ben is dat natuurlijk niet erg reeel en goed..

Op dit moment val ik nog langzaam af, (vanochtend op de weegschaal gekeken, woog 69 dus het loopt nog wel langzaam door) maar ik doe er geen moeite meer voor.. Ik snoep gewoon niet en dat is eigenlijk het enige dat ik als echte leefregel heb. (en als ik me toch niet kan inhouden eet ik japanse mix oid, of crackers.. )

Ik denk dat dat voor mij ook de reden is geweest dat ik die 78 ooit bereikt heb.. Was gewoon verslaafd aan het lekkers, en tja.. Als er in dat lekkers ook nog eens heel veel calorieen zitten werkt dat natuurlijk niet echt.

Daarom misschien een tip voor de anderen, probeer eens geen lekkers te eten (en met lekkers bedoel ik dingen zoals chocoladerepen, zakken chips en koeken. De dingen met echt veel calorieen) of het lekkers te vervangen voor gezondere dingen (wat dacht je van crackers, japanse mix (ja die smaak went, volkoren koekjes enzo)
Oud 22-08-2003, 18:35
Arashi
Arashi is offline
Ik ben afgevallen. Jee.

Citaat:
******** schreef op 22-08-2003 @ 15:35:
Daarom misschien een tip voor de anderen, probeer eens geen lekkers te eten (en met lekkers bedoel ik dingen zoals chocoladerepen, zakken chips en koeken. De dingen met echt veel calorieen) of het lekkers te vervangen voor gezondere dingen (wat dacht je van crackers, japanse mix (ja die smaak went, volkoren koekjes enzo)
Bij mij werkt dat juist in m'n nadeel, ga zo erg naar lekkers verlangen dat het uiteindelijk eindigt in (vr)eetbuien enzo.

Laatst gewijzigd op 22-08-2003 om 20:44.
Oud 23-08-2003, 17:27
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
grrr....don't ask.

ach ja, ik begin dinsdag (ben maandag de hele dag in een pretpark) gewoon lekker opnieuw en dan echt gemotiveerd enzo....hoop ik.
Oud 23-08-2003, 18:23
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 22-08-2003 @ 15:35:
euhhh die drie boterhammen zijn al vrij moeilijk voor mij om te halen.. ik vind brood absoluut niet lekker, en volkoren dingen zijn ook niet echt mijn ding.. Ik probeer gewoon dit brood te eten omdat ik dit nog gaatwel vind.. Dit is iig beter dan rijstewafels, beschuit e.d. En ik wissel het gewoon af, eet van alles wat.

Euhhh heb t nog niet echt gehaald.. Heb mijn doel bij lange na niet bereikt (toen ik begon was het 78 en wou ik 58 krijgen) maar hmm ja.. Aangezien ik ook nog zware botten heb en redelijk breed gebouwd ben is dat natuurlijk niet erg reeel en goed..
Er zijn ook andere dingen dan brood waar granen inzitten.

58 is achterlijk weinig, ben blij dat je dat iig uit je hoofd hebt gezet.
Oud 23-08-2003, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 23-08-2003 @ 18:23:
Er zijn ook andere dingen dan brood waar granen inzitten.

58 is achterlijk weinig, ben blij dat je dat iig uit je hoofd hebt gezet.
Weet ik

ja weet ik ookwel maar dan hoor je van anderen hoeveel zij wegen.. En dan is het allemaal rond de 58 (terwijl het dan mensen zijn die ongeveer even lang zijn) denk dat ik dat vooral daarom wou
Oud 23-08-2003, 21:39
someone
someone is offline
haiii!

ik heb een probleem... ik kan maar niet afvallen.
ik ben 167 en weeg ongeveer 68 kilo, maar voor mijn lichaam is dat te veel.. heb echt te veel vet rond mijn buik zitten en dat is erg slecht omdat zuikerziekte bij ons in de familie voor komt.
naar de dokter ben ik al geweest en die zegt gewoon minder eten.. en ja dat weet ik ook wel.. maar het lukt niet.

ik ben al ongeveer een half jaar bezig met afvallen.. en dan heb ik meestal zoiets van 5 kilo in een maand ofzo, en naja meestal lukte dat ook wel.. maar dan een ijsje ofzow en alles zat er meteen weer op.

nu wil ik gewoon 10 kilo afvallen en dan zonder termijn.,, of in een jaar ofzow zodat het ook weer niet te snel gaat en er dus niet zo snel weer bij aan zit.

alleen nu ben ik al een maandje bezig en lukt het eigenlijk helemaal niet... ik eet en eet maar door enzow.. dan hou ik het een weekje heel netjes vol en zit het er na een snoepje extra weer helemaaal bij.

sporten lukt ook niet, want heb het gewoon heel druk, meestal kom ik tegen half 7 thuis van school, dan huiswerk maken of werken en dan slepen heb eigenlijk nooit tijd om te sporte ofzow...

ik zou zo graag iets kwijt raken maar word alleen maar zwaarder..

heeft er iemand tips??
hoe werkt het punten dieet??
iemand makkelijk afgevallen misschien? en zo ja hoe??

alles is welkom want ik moet gewoon wat kwijt.

thanks...

Laatst gewijzigd op 23-08-2003 om 22:06.
Oud 24-08-2003, 07:51
Verwijderd
@someone: Door één ijsje komt er niet meteen 5kg aan. Ook bij jou niet. Een ijsje zelf weegt toch ook geen 5kg? 5kg in de maand is btw behoorlijk veel, 't is niet gek dat het er dan ook zo weer aan zit. Als je echt af wilt vallen, dan zou ik als ik jou was eens een afspraak maken bij een dietiste. Zij (of hij) helpt je dan om het op een verantwoorde manier te doen.

Als je blijvend wilt afvallen kun je het beste je eetpatroon aanpassen ipv streng te gaan lijnen. Gezond en gevarieerd eten en daarbij voldoende bewegen, dat helpt vaak het beste.

@********: ik weeg ook geen 58kg.
Oud 24-08-2003, 13:38
missunderstood
missunderstood is offline
het is bij mij ook zo dat als je wat eet je dan weer dikker word.. ik eet neit veel maar tog voel ik me buik opzwellen . echt vaag maarja er is een topic over en nog meer mense hebben het dus.. hmm is heel vreemd. het is trouwens echt oneerlijk dat als je goed lijnt en je dan een keer eet het er gelijk weer aan zit.. gaat 10x zo snel maar tipje.. zorg er gewoon voor dat je moeder geen snoep koopt kan je het ook niet eten en als je honger heb kan je gezonde dingen eten zoals komkommer.. tja minder lekker maar als er niks anders is tja.. dan meot je wel
xxx
Oud 24-08-2003, 13:59
WishfulDreaming
Citaat:
missunderstood schreef op 24-08-2003 @ 13:38:
het is bij mij ook zo dat als je wat eet je dan weer dikker word.. ik eet neit veel maar tog voel ik me buik opzwellen . echt vaag maarja er is een topic over en nog meer mense hebben het dus.. hmm is heel vreemd. het is trouwens echt oneerlijk dat als je goed lijnt en je dan een keer eet het er gelijk weer aan zit.. gaat 10x zo snel maar tipje.. zorg er gewoon voor dat je moeder geen snoep koopt kan je het ook niet eten en als je honger heb kan je gezonde dingen eten zoals komkommer.. tja minder lekker maar als er niks anders is tja.. dan meot je wel
xxx
Begrijp me niet verkeerd maar goed lijnen betekent niet weinig eten.. Eetgedrag aanpassen, zoals je zegt. Snoepen doe je met gezonde dingen (je mag best af en toe zondigen, maar niet teveel), en het belangrijkste is dat ook vol te houden als je klaar bent met lijnen, anders is het er natuurlijk in no time weer aan
Oud 24-08-2003, 14:41
missunderstood
nee dat wilde ik ook niet zeggen. alleen dat als je geen vreeetbuien meer wilt hebben.. je beter je snoep voor groente en fruit kunt omruilen want dan eet je tenminste gezond als je weer een vreetbui zou hebben en dat is dan dus beter voor je dan snoep
Oud 24-08-2003, 14:48
WishfulDreaming
Als ik een vreetbui heb, grijp ik niet naar appels en peren hoor :] ookal ben ik nog zo erg op dieet.
Oud 24-08-2003, 15:35
Fantôme
Fantôme is offline
ik ben heel dom maargoed.... hoeveel calorieen op een dag is dan wel gezond?!!
Oud 24-08-2003, 15:51
missunderstood
Als ik een vreetbui heb, grijp ik niet naar appels en peren hoor :] ookal ben ik nog zo erg op dieet.

en daarom moet je ook zorgen dat je niks anders in huis heb!!!! snappie
Oud 24-08-2003, 16:00
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
... schreef op 24-08-2003 @ 15:35:
ik ben heel dom maargoed.... hoeveel calorieen op een dag is dan wel gezond?!!
Gemiddeld heeft een mens 2200 caloriën nodig,
maar het hangt ook af van wat je allemaal overdag doet ed.

Let er wel op dat het niet alleen om de caloriën gaat..
Oud 24-08-2003, 16:15
WishfulDreaming
Citaat:
missunderstood schreef op 24-08-2003 @ 15:51:

en daarom moet je ook zorgen dat je niks anders in huis heb!!!! snappie
Ik heb 1 supermarkt op 100 meter, en eentje op 300 meter afstand

Maar als ik een vreetbui heb ga ik brood eten vooral enzo, met vet beleg
Oud 24-08-2003, 19:03
someone
someone is offline
kan iemand me vertellen hoe het puntendieet werk??
dat lijkt me namelijk best wel handig.... maar verder weet ik er niks van.

kus
Oud 24-08-2003, 19:16
WishfulDreaming
Citaat:
someone schreef op 24-08-2003 @ 19:03:
kan iemand me vertellen hoe het puntendieet werk??
dat lijkt me namelijk best wel handig.... maar verder weet ik er niks van.

kus
Je hebt allemaal etenswaar en dat is allemaal zoveel punten en je mag elke dag een maximaal aantal punten binnenkrijgen. Dus als je chocola hebt mag je daarna minder eten omdat dit waarschijnlijk veel punten is.

Weet geen site ofzo, maar waarschijnlijk moet je je dan ergens bij aanmelden ofzo of een boekie kopen en dus betalen etc etc..
Oud 24-08-2003, 22:15
xxessiexx
xxessiexx is offline
heey allemaal ik heb weleens gehoort van jeneverbes het schijnt ook goed te werken heeft iemand hier ervaring mee?
Topic gesloten

Regels voor berichten