Advertentie | |
|
03-10-2003, 18:36 | |||
Citaat:
Citaat:
03-10-2003, 19:16 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
en dan zal ik gelijk om van het gezeur af te komen bekennen dat ik ook wel eens geholpen heb met: een bord bij de bouw (zon houten plaat die na 2 maanden weg is ofzo) en idd stroomhuisje en ik eb necht niet iemand die zijn eigennaam of wat dan ook op andermans spullen of huizen/kantoren etc gaat kladden met graffiti of wat dan ook. |
04-10-2003, 17:30 | ||
Citaat:
04-10-2003, 22:15 | |
ik heb de volgende dingen gedaan (ff nadenken hoor...)
-electriciteitshuisjes -containers -geluidswallen -muren langs het spoor -bouwketen -muren onder bruggen/viaducten -GEEN mooie/historische gebouwen -ook GEEN trein ik denk gewoon na bij wat ik doe, het gaat om mijn naam bekend te maken op een originele mooie manier en de kick is ook gaaf! Op een bepaald moment als je bezig bent wordt je graffiti... elke muur die je ziet beschouw je als een mogelijke plaats om bezig te gaan, je tekent de hele dag etc. Ik denk ook niet dat mensen die er niet mee bezig zijn dit snappen. Ik geef graag een zaterdagnacht op door niet uit te gaan (o.a. bijv.geen meisjes ) en in plaats daarvan een mooie piece te zetten. Die kick is gewoon groter. Wat vinden niet-schrijvende mensen hier van? hoe denken jullie hierover? |
Advertentie |
|
05-10-2003, 12:19 | |
Ik heb iets meer dan een jaar terug eens een enquête gehouden over graffiti. Hier zijn wat antwoorden die ik toen gekregen heb. Namen heb je wel niet, maar misschien dat je er toch iets mee kan. Ik moet er hier nog ergens hebben, dus als je er iets mee kan PM je me maar. Btw, ik ken een groep die ook workshops en dergelijke organiseert en waar je altijd mag gaan kijken als ze pieces zetten. Ze zijn wel vooral in België werkzaam. Je kan iig eens gaan kijken op hun site: www.jungletactics.com
1)* geslacht (m/v): m * leeftijd: 17 * Hoe ben je begonnen met graffiti?: proberen te taggen, dat heb ik eerst een tijdje gedaan, dat aanleren * Waarom ben je begonnen met graffiti?: ik zag het op school denk ik, en toen wou ik dat ook kunnen, maar ik weet het niet zeker eigenlijk iig niet omdat mn vrienden het deden * Wie is/zijn je grootste voorbeeld(en)?: seen, shoe, delta (e.a.) * Beschouw jij graffiti als kunst? Waarom wel/niet?: mooie pieces zijn kunst, en mooie tags vind ik ook kunst, omdat ik het mooi vind. Lelijke pieces en tags kun je in principe ook kunst noemen (je kunt alles kunst noemen nl.), maar ik vind het niet mooi, dus geen kunst. (samenvatting: ik vind mooie dingen kunst) * Weet je iets over de geschiedenis van graffiti?: ja (moet ik het ook helemaal gaan vertellen?) * Tref je voorzorgsmaatregelen eer je gaat spuiten? Zo ja, welke?: mja, beetje onopvallende kleding waar ik dingen in kwijt kan, handschoenen zijn ook best handig, en caps mee * Spuit je het liefst op illegale of legale plaatsen?: hmm legaal denk ik * Vind je dat het spuiten op illegale plaatsen verboden moet worden?: als het niet verboden zou zijn, zou het niet illegaal zijn Het zou leuk zijn als alle plekken legaal waren, maar de spanning zou er ook af zijn * Krijg je soms opdrachten?: hmnee zo goed ben ik niet 2)* geslacht (m/v): man * leeftijd: 17 * Hoe ben je begonnen met graffiti?: door mensen die ik ken die het deden, en mn broer * Waarom ben je begonnen met graffiti?: zie vorige vraag, en omdat ik het mooi vind * Wie is/zijn je grootste voorbeeld(en)?: seen, delta, daim, mode2, etc * Beschouw jij graffiti als kunst? Waarom wel/niet?: het is zeker een kunst, ten 1e omdat het vaak erg kunstig is gedaan (knappe pieces) maar ook omdat er officieel een betekenis aanzit.. * Weet je iets over de geschiedenis van graffiti?: ja hoor, alleen dat is wel een erg lang verhaal om dat hier uit te gaan leggen, ik zou zeggen, ga naar de bieb, en haal het boek Subway Art * Tref je voorzorgsmaatregelen eer je gaat spuiten? Zo ja, welke?: ontwerp, bussen, caps en handschoenen * Spuit je het liefst op illegale of legale plaatsen?: legaal, dat werkt prettiger, kun je rustig aan doen, en ondertussen even relaxen enzo. Maar natuurlijk geeft illegaal een betere kick * Vind je dat het spuiten op illegale plaatsen verboden moet worden?: het is illegaal, dus het is verboden. Maar om niet te gaan mierenneuken, nee, men moet er gewoon mee doorgaan. Alhoewel je in mijn ogen bijvoorbeeld niet op auto's gaat spuiten * Krijg je soms opdrachten?: neen, ikzelf niet, niet goed genoeg, en de tijd heb ik niet. Wel help ik anderen mee bij opdrachten.. maar alles zelf niet.. 3)* geslacht (m/v):m * leeftijd:17 * Hoe ben je begonnen met graffiti?: Ik ben meegesleurd in het graffitigebeuren door vrienden. * Waarom ben je begonnen met graffiti?: L'town heeft geen ene fuck te bieden. Uigaansgelegenheid is zero. Om mijn leven toch interessant te maken ben ik maar gaan spuiten (graffiti dus). * Wie is/zijn je grootste voorbeeld(en)?: Loomit, Daim, Can2, Razor * Beschouw jij graffiti als kunst? Waarom wel/niet?: Zeker wel. Zolang het uit je zelf komt en je niemand z'n letters jat (wat hier veel gebeurd) is het kunst. Het komt nl. uit jezelf. * Weet je iets over de geschiedenis van graffiti?: Het begon in de jaren 80 in de grote steden. Toen besloot zo'n beetje iedere jongere een bus te pakken en te gaan spuiten. Er werd in die tijd enorm veel van elkaar geript (letters jatten). Ook was de sfeer rond graffiti toen veel aggressiefer. * Tref je voorzorgsmaatregelen eer je gaat spuiten? Zo ja, welke?: Veel capjes mee. Handschoenen mee. Ik zorg dat ik de plek ken waar ik ga spuiten (hoe je dus kan wegrennen als het fout gaat). * Spuit je het liefst op illegale of legale plaatsen?: Met legaal spuiten kan je je helemaal uitleven waardoor het resultaat dus beter is. Maar door illegaal te spuiten krijg je de kick waarvoor ik begon met spuiten. * Vind je dat het bestraft moet worden?: Zolang het illegaal is, krijg je de kick. Dus in principe ben ik voor bestraffing. * Krijg je soms opdrachten?: Eén keer mocht ik iemand z'n garagedeur spuiten. 4)* geslacht (m/v): M * leeftijd: 19 * Hoe ben je begonnen met graffiti?: vriendin van me kreeg opdracht voor school en ging op straat sprayen, ik was lookout :] * Waarom ben je begonnen met graffiti?: de kick vooral en mijn pieces op straat zien en die van vrienden is leuk, maakt de urban jungle een beetje kleurig. * Wie is/zijn je grootste voorbeeld(en)?: niemand * Beschouw jij graffiti als kunst? Waarom wel/niet?: yep, betekenis in een beeldend aspect * Weet je iets over de geschiedenis van graffiti?: nop * Tref je voorzorgsmaatregelen eer je gaat spuiten? Zo ja, welke?: spot uitchecken, vluchtroutes, of het goed zichtbaar is van bepaalde afstanden. handschoenen, smokes, eten drinken, soms lang lopen * Spuit je het liefst op illegale of legale plaatsen?: illegale, de kick om iets moois zo snel mogelijk te zetten. * Vind je dat het bestraft moet worden?: yup. de boetes mogen wel wat lager hehe. * Krijg je soms opdrachten?: nee ik ben kaka, euh nee ik bedoel underground :] 5)* geslacht (m/v): m * leeftijd: 17 * Hoe ben je begonnen met graffiti?: vrienden deden et ook, vond t altijd al mooie vorm van tekenen * Waarom ben je begonnen met graffiti?: dope stijl en kunstenaars waardoor ik beinvloed ben zitten ook in t wereldje * Wie is/zijn je grootste voorbeeld(en)?: cosh, Igor, Raoul Deleo (geen graffiti) * Beschouw jij graffiti als kunst? Waarom wel/niet?: standaard, kleine tagjes niet, maar pieces echt wel, niet alle uiteraard, ook niet elk schilderij is kunst... * Weet je iets over de geschiedenis van graffiti?: beetje * Tref je voorzorgsmaatregelen eer je gaat spuiten? Zo ja, welke?: onopvallende kleren, handschoenen * Spuit je het liefst op illegale of legale plaatsen?: zijn in adam geen legale plekken, dus das geen optie * Vind je dat het bestraft moet worden?: ach, sommige plekken niet, maar tis goed voor je adrealine * Krijg je soms opdrachten?: nope, ben nog maar n toy
05-10-2003, 17:43 | ||
Citaat:
Zie toch deze prachtige mechanische rups! Louter functioneel en een een geweldig spel van gele, grijze en blauwe lijnen zoeft door ons vlakke land! Eén beroering van jou aan deze transportcel door ijzeren aderen en ik word spreekwoordelijke spoorwegpolitie! Denkt u ook nog eens aan die arme reizigers op de onderste verdieping, de vormgevers die dit ding ontworpen hebben en de schoonmaakploegen: @wim wok, ik had niet voor niets altijd zessen voor Nederlands en daarnaast ga ik nu door een dyslectische fase in mijn leven.
Laatst gewijzigd op 05-10-2003 om 20:21. |
06-10-2003, 18:55 | ||
Citaat:
07-10-2003, 12:10 | ||
Citaat:
07-10-2003, 21:36 | |
Verwijderd
|
Waarom een tag zetten? Ach, t houdt je even bezig eh.
En foto? Ja ikke. Heel recent. >>Clickez ici<< |
07-10-2003, 21:39 | ||
Citaat:
*Dat ff offtopic *
09-10-2003, 13:50 | |
misschien heb je hier iets aan: http://www.tweevandaag.nl/home/body/...f+video+130041
|
09-10-2003, 13:54 | ||
Citaat:
26-10-2003, 21:44 | |
ik tag al eventjes... gewoon op overheidsgebouwen, vuilbaksjes, aanplakborden, bruggen,... waarom? daarom!
nee... gewoon ben tegen het rechtssysteem en iedereen heeft zijn manier om zichzelf ertegen af te zetten... pieces zet ik niet zoveel omdat het echt veel geld kost...
|
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #163 Eend | 466 | 29-05-2011 11:56 | |
Psychologie |
Het-grote-lucht-je-hart-topic #158 darkfairy | 487 | 25-10-2010 22:43 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Boekbespreking "La vie à reculons" designerfox | 5 | 18-04-2007 14:57 | |
Verhalen & Gedichten |