Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2003, 21:45
Luego
Luego is offline
Dag schaatsers die dit lezen, en anderen,

Ik had even een vraagje....
Ben dit seizoen met een vriendin gaan schaatsen, gewoon zelf, zonder les dus, nu aantal keer geweest en t gaat al aardig goed , maar als ik een bocht rij (pootje over) voelt het 'natuurlijk' om mn buitenste arm op mn rug te houden en met mn binnenste arm mee te zwaaien.
En dat doet iedereen andersom.

Natuurkundig zou ik zeggen dat ik dus niet schuin genoeg hang.

Dus: Waarom moet t andersom en misschien kan iemand me vertellen waarom dat heel raar aanvoelt >> wat ik nu fout doe??

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2003, 22:26
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Kan het te maken hebben met of je links of rechtshandig bent?
Dat lijkt mij opzich een hele eenvoudige uitkomst van jou probleem.
Maar ik kan het ook helemaal mis hebben.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 10:06
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 26-11-2003 @ 23:26:
Kan het te maken hebben met of je links of rechtshandig bent?
Dat lijkt mij opzich een hele eenvoudige uitkomst van jou probleem.
Maar ik kan het ook helemaal mis hebben.
ik had ook best lang de neiging om met mn linkerarm te zwaaien op het rechte stuk.
t ziet er idd denk ik best raar uit als je dan je rechterarm op je rug hebt maar volgens mij kan het op zich best wanneer je toch niet zo hard mogelijk wil. als je je arm niet helemaal door naar achter haalt. het is namelijk de makkelijker om pootje over te doen als je bovenlichaam een beetje richting de buitenkant van de baan staat.
ofzo

schuin hangen kan alleen als je een beetje snelheid hebt of iemand die je rechterhand vasthoud.
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 10:20
Verwijderd
misschien doe je het net als bij 'shorttrack' die gebruiken hun binnenste arm om het ijs aan te raken voor het geval ze onderuit gaan, misschien heb jij dit idee ook een beetje?

anders zou ik het niet weten.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 11:24
Verwijderd
Citaat:
Dr. Oetker schreef op 27-11-2003 @ 11:06:
*knip*

schuin hangen kan alleen als je een beetje snelheid hebt of iemand die je rechterhand vasthoud.
Briljant!
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 21:21
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
kun je zelf je schaatsen slijpen met een slijpsteen voor messen?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 21:48
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 27-11-2003 @ 22:21:
kun je zelf je schaatsen slijpen met een slijpsteen voor messen?
Kan vast wel
Het is alleen niet echt goed voor je schaatsen want die worden anders geslepen dan messen.
In het midden van het ijzer zit een gleuf en aan de zijkanten is het dus scherp, denk niet dat jij dat voorelkaar krijgt op de manier waarop jij zei.
Breng ze gewoon ff naar een fietsenmaker ofzo dat is niet zo duur over het algemeen.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 20:49
Verwijderd
Het lijkt mij logisch om je buitenste arm te zwaaien, zodat je er tegenkracht/tegengewicht mee creëert. Als je met je binnenarm gaat zwaaien verplaats je alleen maar je gewicht nog schuiner en zal je sneller onderuit gaan, me dunkt.

Dus wel 'naar binnen' hangen en dan aan de buitenkant tegendruk geven om niet om te gaan.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 22:17
boer
Avatar van boer
boer is offline
je zwaait met de verkeerde arm, lijkt me duidelijk.
ok, en nu ff serieus, ik denk dat je niet genoeg snelheid heb om echt in de bocht te hangen
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 18:30
Luego
Luego is offline
ok bedankt allemaal!

ga t volgende keer dus anders proberen....
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 15:07
phmpruim
phmpruim is offline
Citaat:
Luego_407 schreef op 26-11-2003 @ 22:45:
Dag schaatsers die dit lezen, en anderen,

Ik had even een vraagje....
Ben dit seizoen met een vriendin gaan schaatsen, gewoon zelf, zonder les dus, nu aantal keer geweest en t gaat al aardig goed , maar als ik een bocht rij (pootje over) voelt het 'natuurlijk' om mn buitenste arm op mn rug te houden en met mn binnenste arm mee te zwaaien.
En dat doet iedereen andersom.

Natuurkundig zou ik zeggen dat ik dus niet schuin genoeg hang.

Dus: Waarom moet t andersom en misschien kan iemand me vertellen waarom dat heel raar aanvoelt >> wat ik nu fout doe??

Alvast bedankt!
grappig
ik heb hetzelfde probleem
nou kan ik geen pootje over, dus dan heb ik het probleem niet, maar op de rechte stukken heb ik inderdaad ook mijn verkeerde arm los.
leuk om te zien dat ik niet de enige ben.
__________________
"God houdt niet van ons omdat we waardevol zijn, wij zijn waardevol omdat God van ons houdt!"
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 19:30
Luego
Luego is offline
Citaat:
phmpruim schreef op 03-12-2003 @ 16:07:
grappig
ik heb hetzelfde probleem
nou kan ik geen pootje over, dus dan heb ik het probleem niet, maar op de rechte stukken heb ik inderdaad ook mijn verkeerde arm los.
leuk om te zien dat ik niet de enige ben.
rechte stukken is er toch geen verkeerde arm? of hangt dat er dan vanaf of je links- of rechtshandig bent?

ben zelf opzich rechts, maar mijn afzetbeen als ik spring is links en voor ik een vinger van mijn linkerhand brak was links ook altijd sterker... heel raar.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 17:28
phmpruim
phmpruim is offline
de meeste hebben op het rechte stuk hun rechter arm los, omdat dat in de bochten ook zo is.
ik heb op het rechte sutk mn linker arm los, dus zou ik dat ook doen waarschijnlijk als ik bochten kon maken.

overigens, ik ben 100% rechts, ik zou niet weten wat ik met links doe (behalve dan dat links mijn losse arm is bij schaatsen).
__________________
"God houdt niet van ons omdat we waardevol zijn, wij zijn waardevol omdat God van ons houdt!"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Is mijn manier van trainen wel goed ?!
HDuck
28 04-03-2010 06:42
ARTistiek Verhaal: Twee werelden
Kapee
14 22-02-2002 23:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:24.