19-01-2004, 16:51 | |||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
19-01-2004, 16:52 | ||
Citaat:
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
19-01-2004, 16:57 | ||
Citaat:
en je was zwanger wat je helemaal niet wilt. wat zou je doen? zou je gewoon het kind geboren laten worden? Hoe zit dat met de gene die je zwanger heeft gemaakt? ik durf te wedden dat hij je laat stikken en dan sta je er alleen voor
19-01-2004, 17:00 | ||
Citaat:
|
19-01-2004, 17:04 | ||
Citaat:
|
19-01-2004, 17:06 | ||
Citaat:
Dan heb ik liever een abortus, omdat jou later wilt leren kennen en het gaat denken dat je hem/haar in de steek hebt gelaten. Bij een abortus kan dat dus niet.
19-01-2004, 17:08 | ||
Citaat:
|
19-01-2004, 17:08 | ||
Citaat:
1. Je bent de pil vergeten. 2. comdoom gescheurt 3. je bent bezopen(maar dat is gewoon dom)
19-01-2004, 17:09 | |
ik ben voor abortus...
of ik het zelf zou doen weet ik niet. ik denk dat ik voor de rest van mij leven met een schuldgevoel zou rondlopen. maar ik wil nog lang geen kinderen dus als het me onverwacht zou overkomen weet ik niet wat ik zou doen
19-01-2004, 17:39 | |
Ik vind dat abortus de láátste manier moet zijn om het probleem op te lossen.
En ValliantWarrior, misschien heb je gelijk. Maar je brengt het op een totaal verkeerde manier! Vooral die lijkt me erg ongepast. Ik schaam me bijna voor je, omdat mensen op deze manier een ontzettend raar beeld krijgen van gelovige mensen.
19-01-2004, 18:02 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Anyway, het is iets dat iedereen voor zichzelf moet uitmaken. Abortus draagt sowieso het karakter van een ultimum remedium, dat staat buiten kijf voor mij. Wel is het zo dat er omstandigheden denkbaar zijn waarin het onontkoombaar is een abortus te plegen. Bijvoorbeeld een meisje of vrouw die geheel tegen haar zin zwanger is geraakt, door verkrachting. In zo'n geval is het onmenselijk om zo iemand op te zadelen met de last van het opvoeden en onderhouden van een kind. Ze heeft dat zelf op geen enkele manier gewild. In de situatie waarin een meisje zwanger wordt doordat er onveilig gevreeën wordt, of wanneer tijdens de seks de bescherming niet goed blijkt te zijn, is het een iets ander verhaal, maar ook dan ben ik geneigd te zeggen dat abortus acceptabel is. Je doodt weliswaar een levend wezen, een vrucht, maar dat wordt gerechtvaardigd door het feit dat dat kind ook een ellendig leven krijgt als je het wél ter wereld laat komen. Echt lekker, als je moet opgroeien met de gedachte dat pappa en mamma je eigenlijk helemaal niet wilden, dat je een foutje bent en dat pappa en mamma zelf nog een stel snotapen zijn die net van de middelbare school komen. Ik beweer zeker niet dat er met abortus moet worden omgesprongen als een gewoon voorbehoedsmiddel. Er moeten bijzondere omstandigheden zijn die het rechtvaardigen. Welke dat zijn, valt niet in algemene zin te zeggen. Dat zal afhangen van de omstandigheden van het geval en de opvattingen van degene die het moet doen. Ik (en niemand anders behalve die persoon zelf) kan niet oordelen over de noodzaak van abortus, hoe klemmend die is voor een persoon die het overweegt. Het is aan de moeder zelf om dat te besluiten. Daarom wijs ik dat gewauwel over God die het niet wil ook faliekant af. De gruwelijke arrogantie waarmee gelovigen denken te mogen beslissen over het wel en wee, over de morele waarde van andermans gedrag, irriteert me mateloos. Laatst gewijzigd op 19-01-2004 om 18:07. |
19-01-2004, 18:21 | ||
Citaat:
En misschien moet je even beter lezen. Ik geloof dat dit de waarheid is. En volgens mij staat er dat ik mijn mening niet aan anderen op wil leggen. Basta! Maar ik mag mijn mening wel geven.
19-01-2004, 19:30 | ||
Citaat:
Tuurlijk zou ik de pil slikken etc, maar fout kan het altijd gaan. Dan laat je het toch weghalen? Liever dat dan een onwelkom kind. Punt. En ik vind het gewoon loos om te zeggen dat 'het leven' is, want dat is het niet. Het heeft nog geen bewustzijn. Het is gewoon nog niks. En als een meisje een fout maakt door onveilig seks te hebben, wil je haar straffen met een kind? Goh, sympathiek.
19-01-2004, 19:38 | |||
Citaat:
Citaat:
Dan 'leeft' het voor mij ook niet...
20-01-2004, 15:23 | |
Het is wel super dom als je neit goed oplet en geen voorbehoedsmiddelen gebruikt, maar als het al zo is ben ik wel voor hoor.
De foetus weet toch nog niks van de buitenwereld, en is dus ook nog niet echt mens, het is ook niet echt moord wnat het is toch nog niet levensvatbaar en het is vind ik wel beter om abortus te doen dan op je 16e een kindje te nemen terwijl je er nog geen tijd en geld voor hebt. en je verpest je eigen leven er ook wel mee denk ik, je hebt helemaal geen tijd meer voor school en je kunt bijna niks meer met vriendinnen doen enzo. ik vind dat je pas een kind meot nemen als je er helemaal klaar voor bent: een goede baan hebt, een kind echt kan opvoeden en een goede relatie hebt.
20-01-2004, 15:28 | ||
Citaat:
20-01-2004, 16:58 | ||
Citaat:
Maar ja, als jij uit geloofsovertuiging tegen abortus bent dan moet je dat natuurlijk helemaal zelf weten Dit is geen discussie over godsdienst dus daar zal ik verder niet op in gaan. Dus, stél dat jij ongewenst zwanger zou zijn... dan zou je dus het kind houden omdat God dat zo geregeld heeft? Ik vind gewoon dat je het wat praktischer moet bekijken... met het feit dat iemand zwanger is heeft God IMO niks te maken, hij heeft zich er niet mee bemoeid ofzo Jíj bent zwanger, jíj zal voor dat kind moeten zorgen en als jíj daar gewoon niet toe in staat bent dan vind ik dat je gewoon voor jezelf moet kiezen en dat het dan voor iedereen beter is om die zwangerschap te beeindigen. Want waar is God dan als jij op je 18e ergens op een flatje drie hoog achter zit met een krijsende baby?
20-01-2004, 17:07 | ||
Citaat:
|
20-01-2004, 17:18 | ||
Citaat:
Verder kan per ongeluk zwanger raken voor jou karma zijn in de zin van dat je moet leren iets lief te hebben en een keer de zorgende taak en verantwoordelijkheid op je te nemen, omdat je dat in vorige levens steeds niet gedaan hebt ofzo... Ik denk dat de kwestie van moord of geen moord spiritueel gezien zo zit: als de ziel van het ongeboren kind al verbonden is met de vrucht, is het in zekere zin misschien moord. Als de ziel van het ongeboren kind nog niet is verbonden met de vrucht, is het geen moord want dan zit er geen bewustzijn in de vrucht. Echter, het ligt volgens mij helemaal aan de ziel wanneer het zich verbindt met de vrucht....dat kan vroeg zijn of laat....daar zijn volgens mij niet echt regels voor maar dat weet ik ook niet... Nouja praktisch gezien blijf ik nog steeds voor abortus, spiritueel gezien twijfel ik dus door wat ik allemaal heb gehoord en gelezen, |
20-01-2004, 18:59 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
21-01-2004, 13:43 | ||
Citaat:
Ik zal het nu ff anders brengen. Stel je voor je bent volwassen je woont op je zelf en je hebt een hond. Je bent helemaal gek op die hond, die hond betekend alles voor je. Die hond was alweer een tijd geleden weggelopen, jij natuurlijk in tranen, maar hij was gelukkig weer terug gekomen. Maar... nu blijkt dat je hond puppies heeft gekregen. Je kan die puppies niet zelf onderhouden, want ze worden te duur of vul maar een reden in. Wat doe je (ze moeten echt weg). Je gaat kijken als je ze kan weggeven Of je doet ze in een zak en gooit ze in het eerste en beste kanaal, rivier dat je tegenkomt. Wat doe je?????
|
21-01-2004, 17:38 | |
Ik ben onder alle omstandigheden voor. Zelfs als een meisje onvoorzichtig is geweest. Er is geen god, dus wie zou het ons kunnen verbieden? Inderdaad, niemand. Waarom zou zo'n meisje voor de rest van haar leven moeten bloeden voor een foutje van vroeger? Dat slaat nergens op. Als zij geen zin heeft in problemen, moet ze deze gewoon kunnen ontwijken. Niemand die er last van heeft, niemand die gebaat is bij behoud van zo'n nutteloze vrucht. Is het kind eenmaal weg, dan is alles weer koek en ei en is hele probleem opgelost zonder dat iemand er last van heeft. Althans, voor de rest van de wereld is het opgelost, want het aborteren van een kind is een vaak slopend proces met veel pijn en leed voor de vrouw(en haar eventuele partner natuurlijk) in kwestie. Dat gezeik van die geflipte jezusneukers kunnen ze dan echt niet gebruiken, dat kan ik je vertellen. Dus laat haar gewoon met rust, ze heeft het al zwaar genoeg.
Laatst gewijzigd op 21-01-2004 om 17:40. |
21-01-2004, 17:42 | ||
Citaat:
(lees: wat een domme vergelijking is dat )
21-01-2004, 17:47 | |
Ik ben er niet voor of tegen. Het ligt puur aan de omstandigheden. Stel dat ik (Ik ben 15) nou met iemand het bed in duik. Ik word zwanger. Het is dan stom van me, dus dan kan je zeggen, 'je moet het houden, het is je eigen verantwoordelijkheid, abortus is moord.' ik zou dat kindje niks kunnen bieden! en dan kan je zeggen, poept t er maar uit en sta het af. Denk dan ff aan het moedertje! dat gaat door een hel! je houd van die buik waar een mensje in groeit. je lijdt er pijn voor, poept het uit, ziet het even en weg is het. "Was je eigen schuld, had je maar een condoom moeten gebruiken." Moet je een 15jarige dan zo'n straf geven? STOM! dus eigenlijk is het nee. Ik ben er niet tegen. Als ik zelf zwanger zou worden zou ik het alleen niet kunnen. Maar daar heb ik het zo vaak met mijn ouders over gehad, die zouden me gelukkig helpen...
21-01-2004, 17:49 | ||
Citaat:
21-01-2004, 19:45 | |
Een discussie over god heeft geen nut. Er is geen bewijs voor zijn bestaat en heel veel mensen geloven toch in hem. Je kunt er wel een discussie over gaan houden maar dat heeft dan alleen nut om de discussie zelf en niet om tot een resultaat te komen en dat mee te nemen in deze discussie. God heeft trouwens nooit iets gezegt over Abortus.
Trouwens, sinds wanneer gaan godsdienst en ethiek samen? Iedereen is tegen abortus, maar ook veel mensen zijn tegen ongewenste zwangerschappen. Maar er worden echt te veel en hele onnodige abortussen uitgevoerd. Ik weet eigenlijk geen systeem te bedenken hoe men er voor kan zorgen dat de arbortussen afnemen zonder dat mensen die het echt nodig hebben er geen last van krijgen. Abortus is inderdaad een soort verkapte moord, vooral in een later stadium. Maar het doel heiligt soms de middelen. |
22-01-2004, 14:00 | ||
Citaat:
Namelijk je word ongewenst zwanger, net als die hond. Dan kom je voor de keus te staan, Laat je abortus plegen? dus net als je die puppies in de rivier dumpt, Of geef je het ter adoptie af, net als je probeerd om die puppies weg te geven? Je hebt natuurlijk ook de keus om het kind te houden, maar dat staat hier niet ter discussie.
|
22-01-2004, 17:31 | |||
Citaat:
Citaat:
Ik ben voor abortus, wanneer er sprake is van verkrachting, ik kan best begrijpen dat een meisje/vrouw niet een kind wilt hebben dat deels van haar verkrachter is (Eng idee...) En wat die reincarnatie-betreft: "My only Fear of Death is Reincarnation!" |
22-01-2004, 17:35 | ||
Citaat:
Als het kind ongewenst is dan zal ik erop aandringen dat zij het weg laat halen, maar de uiteindelijke beslissing is aan haar. Als zij dus besluit om verder te gaan met dat kind dan kan ik niets anders doen dan er op zijn tijd zijn voor mijn zoon of dochter (óók als het uit is, want dat doet hier niets aan af) en accepteren dat je vanaf nu vader bent, actief of passief.
22-01-2004, 23:38 | |
Ik ben over het algemeen tegen abortus.
Maar ben blij dat die mogelijkheid bestaat vooral voor de meiden die verkracht zijn en zwanger blijken te zijn van hun verkrachter. Maar als een meisje zwanger raakt door verkeerd gebruik van of helemaal geen gebruik van anticonceptie het niet mag gebruiken als anticonceptie.. Snappen jullie me nog? ff kort gezegd Abortus is okee maar mag niet gebruikt worden als verlaat anticonceptiemiddel.
23-01-2004, 12:53 | ||
Citaat:
en die vergelijking slaat nergens op want honden blijven meestal niet bij hun moeder en kinderen wel..
23-01-2004, 14:45 | ||
Citaat:
En jullie kunnen nu wel blijven klagen dat de vergelijking sucks is maar nog niemand heeft geantwoord op de vraag wat je doet.
|
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
[ma]enquete over tienermoeders LiqqY | 22 | 07-02-2006 18:51 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
gehandicapte kinderen miss watson | 373 | 15-06-2005 17:42 | |
Abortusklinieken doelwit radicale christenen achkomopzeg7 | 26 | 02-03-2005 09:54 | |
Lichaam & Gezondheid |
overtijdbehandeling: zelfde als abortus?? Tulpje6 | 32 | 30-01-2004 11:55 | |
Lichaam & Gezondheid |
abortus moord?! ??? | 60 | 23-07-2003 19:36 | |
Zwangerschapstest op het Syndroom van Down "ja of nee?" Niccie | 96 | 16-10-2002 10:28 |