Advertentie | |
|
18-05-2002, 20:57 | ||
Citaat:
Maar dit is natuurlijk dikke onzin....Ik ben niet anti-PF maar ik zou die prijs niet aannemen.....heeft hij nou politiek bedreven??
18-05-2002, 22:25 | |
Verwijderd
|
Hartstikke slecht idee...
Waarvoor moet die prijs uitgereikt worden dan? 'Nutteloos oreren, inspelen op simpele onderbuikgevoelens van het plebs, jezelf voordoen als hoogleraar terwijl je die titel niet eens meer mag voeren, aanzetten tot geloofshaat'? Als ik 'm zou krijgen zou ik er een drol in draaien. Kloteprijs. Klote-Fortuyn. |
18-05-2002, 23:08 | ||
Citaat:
18-05-2002, 23:08 | ||
Citaat:
19-05-2002, 01:36 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
19-05-2002, 01:59 | ||
Citaat:
19-05-2002, 02:36 | ||
Citaat:
de vvd heeft pim fortuyn ook na willen doen, gek he dat ze vet verliezen. Er zijn twee tiepen mensen in de wereld winnaars en verliezers, een winnaar weet zelf de finish te vinden en de verliezer sja die loopt achter de feiten aan. zoals de "jip en janeke" onzin van de vvd als dijkstal gewoon wat meer zichzelf was geweest en daarbij de partij standpunten naar voren brengt waren ze, mijns inzien veeel verder gekomen. misschien is dat wel de reden voor het grote succes van het CDA..
19-05-2002, 09:21 | |
ik vind dit echt pure onzin, waarom moet er voor PF een prijs worden opgericht? het is waar dat hij de politiek heeft wakkergeschud, maar verder heeft hij er niet echt veel in veranderd.
Ik denk ab-so-luut niet hetzelfde als hij dacht. ik zou de prijs niet aannemen
19-05-2002, 10:55 | |
Verwijderd
|
Ik vind het een beetje overdreven om nu, na de dood van Fortuyn, meteen maar een Pim Fortuynprijs uit te gaan reiken. Het is verschrikkelijk wat er gebeurd is, maar ik vind niet dat we hem nu in een keer als een heilige moeten gaan behandelen. Als ik de prijs zou krijgen zou ik 'm wel aannemen, ik vind het nogal laf om zo'n prijs niet aan te nemen... dan laat je je toch wel een beetje kennen. Ik weet niet of deze prijs een compliment is, voor Fortuyn aanhangers wel, maar ik weet niet of aanhangers van bijvoorbeeld de SP zo blij zijn met deze prijs...
|
Advertentie |
|
19-05-2002, 11:37 | ||
Citaat:
..maargoed..ik vraag me af wanneer ie een voorstel doet voor de Harry Mensch prijs?
19-05-2002, 13:53 | ||
Citaat:
Hoeveel mensen zouden dat zijn?
19-05-2002, 16:16 | |
Ik vind Harry Mens wel kewl. Maar als hij dit bedacht heb ben ik het totaal het er niet mee eens, omdat hij simpel weg nog nix gedaan heb voor Nederland, en of je nou denkt dat hij het heel goed of juist heel slecht zou gaan doen in de politiek. Dat weet je niet, maar tot nu in ieder geval nog niet, hij heb de boel een beetj wakkergeschut maar als je daar al voor een lintje of een eigen prijs voor krijgt of whatever gaat mij FLINK te ver
23-05-2002, 14:17 | ||
Citaat:
Geloofsboeken gaan over hoe een mens zich hoort te gedragen met daarbij de nodige geboden en verboden. Op zich een basis, maar te lang geleden geschreven om een basis te vormen waar je wat aan hebt in de moderne samenleving. Behalve als je ver terug in de tijd wilt gaan, en dan nog heb je vaak te maken met bijv. vormen van misdaad die toen nog niet bestonden. De gedragingen zijn veranderd, vaak zo gemoderniseerd dat teruggaan niet eens mogelijk is, mocht je 't al willen. Bovendien heb je te maken met mensen die zich niet aan geboden en verboden houden. En het 'gij zult branden in de hel' o.i.d. is voor veel mensen niet genoeg druk om op het rechte pad te blijven. Pim's boek geeft aanbevelingen voor een efficiëntere, veiligere moderne maatschappij. Met werkbare voorbeelden. En dan nog ff 'n by the way: Mocht je bijvoorbeeld toch de bijbel o.i.d. willen gebruiken als leidraad voor het besturen van een land, hoe beslis je dan democratisch welk boek je wilt kiezen? Alle geloofsleren op een rijtje en dan een referendum houden? De meeste stemmen gelden? Ten slotte: 't zit er dik in dat door het volgen van de standpunten in zo'n boek de democratie verloren gaat. Het boek van Pim doet juist het tegenovergestelde, nl. de democratie vertolken tot het uiterste puntje (maar blijkbaar zijn er ook weer mensen die dat te ver vinden gaan). |
23-05-2002, 19:01 | |
de verschillende boeken van Pim geven ook verschillende oplossingen. Ik ben het wel met je eens dat het actueel is en dus bruikbaarder dan de eerste de beste Bijbel of Koran.
Maar hoe kan je ooit zo overtuigd zijn van dat zijn aanpak werkt??? Hij heeft nooit iets te zeggen gehad, nooit iets kunnen uitvoeren..
24-05-2002, 00:27 | ||
Citaat:
|
24-05-2002, 08:40 | |
logica , grappig.
Ik heb ook Aristoteles gelezen en ik programmeer ook dus weet er ook wat van. Fortuyn wijst heel duidelijk de symptonen aan van een maatschappij waar wat mis is. Hij zegt hoe je zorgt dat die verdwijnen.... De symptonen ja! en optimistisch ben je dus niet als je denk dat t mis is in dit landen dat de gevestigde partijen die niet kunnen oplossen. en wat doe je tegen de tijd dat Pf's boeken ook niet actueel meer zijn? Al met al vind ik veel van wat ik hier lees wijzen op een irrationeel geloof in iemand die alleen bewezen heeft een grote mond te hebben.
24-05-2002, 18:27 | ||
Citaat:
(ik heb het een keer uitgezocht) Over de prijs: Ik vind dat die man zo zachtjes aan wel genoeg aandacht heeft gehad.
24-05-2002, 18:40 | ||
Citaat:
25-05-2002, 00:31 | |||
Citaat:
Citaat:
26-05-2002, 12:13 | |
We kunnen beter een Wim-kokprijs hebben, Wim kok vader des vaderland de afgelopen 8 jaar. En niet die oppurtunist van minder slimme in onze cultuur die alleen maar dingen riep, Wim Kok verdient zo'n prijs. Niet Pim Fortuyn, die krijgt wel ergens in rotterdam een standbeeldje!
26-05-2002, 13:09 | ||
Citaat:
Een prijs voor die politicus die het beste problemen kan ontkennen en verdoezelen onder het mom van 'als we zeggen dat we het goed doen en het niet beter kunnen doen, gelooft het volk (met name Tox) het wel'. |
|
|