Advertentie | |
|
29-01-2004, 20:18 | |||
Citaat:
Citaat:
|
29-01-2004, 20:19 | ||
Citaat:
Kom maar eens een keer langs als ik aan het werk ben dan.. Mensen lopen altijd met een smile op de gezicht de winkel uit.. |
29-01-2004, 20:22 | |
Ik ben ook cassiere en ben altijd vriendelijk zelfs tegen mensen die zeuren.
Wat wij vaak horen van klanten dat wij zulk leuk personeel hebben een goeie sfeer en de cassieres zijn aardig. Wat ik wel doe als er een klant is die niks tegen mij zegt dan zeg ik ook niks meer kom op zeg ga niet beetje aardig doen als die klant chag doet en niks zegt ben je bij mij verkeerd Ik kijk trouwens klanten altijd goed in de ogen aan dat is wel heel belangrijk.
29-01-2004, 20:32 | ||
Citaat:
|
29-01-2004, 20:36 | ||
Citaat:
ach ja ik vind het ouwehoeren het mooiste hoor sommige klanten die ken ik gewoon van de winkel werk er nou 3,5 jaar en ik weet niet maar je krijgt gewoon een beetje een band...
29-01-2004, 20:37 | ||
Citaat:
|
29-01-2004, 20:40 | ||
Citaat:
|
29-01-2004, 20:45 | ||
Citaat:
|
29-01-2004, 23:56 | ||
Citaat:
En vaak vragen sommige ook en wat ga je van het weekend doen en hoe gaat het met je ook geregeld... En hoe vaak ik wel niet bij naam word genoemd, zegt zo`n moeder tegen zijn kind: "kom we gaan bij carin aan de kassa" het heeft ook wel weer wat hoor
30-01-2004, 00:09 | ||
Citaat:
De krantenbezorger kan de krant ook niet bij iedereen in de tuin flikkeren omdat ie dan sneller klaar is in geval van regen. Een schoonmaakster kan ook niet een keer niet stofzuigen omdat het ding te veel herrie maakt. Unt so weiter...
30-01-2004, 00:13 | |
Verwijderd
|
dan werk je alleen, in je eigen tempo
@ aldi is altijd stress, en de klanten zijn doorgaans minstens zo onvriendelijk als de medewerkers "zou u nog even het kratje willen optillen mevrouw?" "Nee, dat doe je zelf maar als je me niet vertrouwt. De waard vertrouwt zijn gasten zoals hij zelf is toch?" .... |
30-01-2004, 00:21 | ||
Citaat:
30-01-2004, 11:30 | ||
Citaat:
30-01-2004, 12:41 | |
ligt ook aan het uiterlijk van die caissieren
k zelf heb een rotkop sacho zeg maar dat komt ook verkeerd over dus ben ik al 2 keer uit een winkel ontslagen nu aan t solliciteren bij de derde winkel
30-01-2004, 22:20 | ||
Citaat:
Ik ben daar voor boodschappen, dat is dagelijkse routine, voor sociaal contact heb ik andere plekken.......
30-01-2004, 23:16 | |
Verwijderd
|
Ach joh, weet je hoe vermoeiend het is om iedere week weer ongeveer 5 uur op een dag (gelukkig niet achter elkaar ) achter de kassa te zitten.. en vooral als het druk is.. ik heb 3,5 jaar bij de Hema gewerkt en in het begin vond ik kassa draaien echt leuk. Maar op een gegeven moment gaat dat vervelen hoor. Vooral als je moe bent.. en er staan hele rijen.. niemand doet een extra kassa open.. mensen die in de rij staan zijn soms ook niet al te begripvol en beleefd hoor.. die staan dan te zuchten. En jij maar je best doen om snel te werken.
Ik zie op een gegeven moment echt niet meer wie er dan voor me staat hoor. En robot-achtig.. ja. Je hoeft er niet bij na te denken hoor, als je iets in gaat scannen en af gaat rekenen. Maarjah. Uhm.. ik zei trouwens wel altijd "prettig weekend". Was wel een probleem om daar vanaf te komen als ik een keer doordeweeks werkte.. En "wilt u er een tasje omheen?" Bij de Hema moet je ook alles in een tasje doen. |
31-01-2004, 00:25 | |||
Citaat:
dat je 'wilt u er een tasje omheen?' vraagt terwijl de mensen alles zelf al in hun boodschappentas hebben gedaan. of ook wel eens dat ik dankublieft zeg ofzo, omdat je gewoon zo vaak dankuwel en alstublieft zegt dat het door elkaar gaat Citaat:
01-02-2004, 15:20 | ||
Citaat:
|
01-02-2004, 15:30 | |
Verwijderd
|
Als ik hier alle verhalen van cassieères lees, dan ben ik best een vervelende klant eigenlijk. Ik doe wel altijd meteen mijn pinpas erdoor en nummertje intoetsen, dat ik daarna alleen nog maar op ja hoef te drukken, maar ik ben ontzettend sloom met boodschappen in de tas doen en po de een of andere manier is er altijd een artikel dat zó van de band af valt dat het in het cassierehokje valt dat ze dan dus even open moet doen zodat ik mijn spullen kan pakken. Ik zeg ook niet altijd hallo, maar ik glimlach wel altijd. En ik zeg ook wel altijd sorry als ik onhandig bezig ben.
|
01-02-2004, 18:10 | |
Ik ben ook caissière en ik ben tegen de meeste klanten wel vriendelijk. Zo moeilijk is dat toch niet?
Ok, als het 5 minuten voor sluitingstijd is en de klant gooit nog even 2 volle karren leeg op de band dan neemt mijn vriendelijkheid natuurlijk wel af.. vooral als ze er dan nog trots op zijn dat ze de laatste zijn. Of dat ze besluiten dat ze iets toch niet willen (als ik het 20 producten geleden al heb aangeslagen) omdat ze het eigenlijk toch niet lusten. En dan heb je nog de klant die de hele tijd staat te zuchten, op z'n horloge kijkt en met een geergerde blik door de winkel kijkt. Reageer ik ook niet al te vrolijk op. Een gewone, vriendelijke klant ben ik echter gewoon vriendelijk tegen. Vriendelijk begroeten, als ze wat zeggen iets terug zeggen en evt. een praatje maken, en als ze weggaan iets zeggen zoals 'tot ziens' 'fijn weekend' of iets dergelijks. En ik merk dat het werk opzich ook veel leuker wordt op die manier.Onze supermarkt is niet voor niets beste supermarkt van de provincie geworden |
01-02-2004, 19:10 | |
Ik ben caissière bij de hema en ik ben altijd vriendelijk en heb mezelf er nog nooit op betrapt dat ik al naar de volgende klant kijk als ik nog met een klant afreken.
Maar als er een rij tot achter in de winkel staat dan vind ik het egoistisch van mensen als ze verwachten dat ik voor elke klant 'extra aandacht' heb, door bijvoorbeeld een praatje te maken (afgezien van het hoi, alstublieft/dankuwel en doei zeggen). Als ik dat ga doen, dan krijgen we straks een topic 'caissières zijn te langzaam'. En voor 3.03 euro per uur, zouden veel hun bed niet eens uitkomen, dus een beetje minder gezeur Aub |
01-02-2004, 19:33 | ||
Citaat:
01-02-2004, 19:37 | ||
Citaat:
|
01-02-2004, 19:46 | ||
Citaat:
01-02-2004, 20:06 | ||
Citaat:
wij doen niet van alles wat zeg maar, wij zijn of bij de kassa, of bij de planten ofzow.. je bent ook voor een bepaalde afdeling aangenomen. |
01-02-2004, 20:58 | ||
Citaat:
Ik ben namelijk altijd de vriendelijkheid zelve...
01-02-2004, 21:27 | |
Ik voel me toch ook niet aangesproken hoor.
Ik zit niet zo achter de kassa dat ik al met de volgende klant bezig ben terwijl de vorige nog moet betalen ofzo. Kijk, je hebt natuurlijk altijd van die dozen die dat wel doen, maar de enige die dat bij ons deed is gelukkig verhuist naar de boetiek. Yay!
01-02-2004, 23:20 | |
De slechte houding van kassiërres? Jeetje toen ik de titel las dacht ik dat deze topic over de houding van een Germaanse stam uit een Asterix-Obelix striphoek ging.....
Welnu, ook ik erger me soms aan die trutten. Met name van die arrogante verwaande trutten met die attitude van: wat the fok moet je en donder nu maar snel op. Je moet ze keihard pakken. Een keer was er weer eens zo'n arrogant typje. Dat was het niet alleen, ze gaf me nog eens te weinig geld terug. Ik zei laat die bon maar, waarna zei die in de prullebak dumpte. Twee tellen later schreeuwde ik: he je hebt me te weinig geld gegeven, ik gaf je een brief van vijf. Dus moest het prinsesje haar mouwen op stropen en gaan grabbelen in de vuilnisbak. Je moest haar hoofd zien, ze ontplofte haast van woede en alle mensen keken. Al met al een heerlijke ervaring. Laatst gewijzigd op 01-02-2004 om 23:29. |
01-02-2004, 23:39 | |
Verwijderd
|
@Machiavelli: ik ben ook ontslagen, nadat er een of ander kutgozertje zich kwam beklagen over een koude hamburger, hij smeet dat ding naar mijn hoofd en miste, ik smeet terug, en raakte......
Achteraf besefte ik dat ik voor dat soort werk te weinig tact en beleefdheid heb |
02-02-2004, 09:10 | ||
Citaat:
|
02-02-2004, 09:11 | ||
Citaat:
|
03-02-2004, 16:32 | ||
Citaat:
zat er saus op?
03-02-2004, 16:35 | ||
Citaat:
03-02-2004, 20:56 | ||