Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2002, 17:37
Ilona1
Ilona1 is offline
Ik hoor steeds wel van iedereen dat je na bijvoorbeeld een maand nog niet kan zeggen dat je van iemand houdt. Maar wanneer kan je het dan wel zeggen volgens jullie? En wanneer weet je het dan? Als het liefde op het 1e gezicht is dan is het toch eigenlijk al houden van. En zoiets voel je soms toch al gelijk op het begin of niet? (Maarja dat geldt trouwens niet voor mij, want telkens als ik denk dat is van iemand hou gaat het uit..)
__________________
A dream costs nothing unless you want it to come true
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-02-2002, 17:43
Verwijderd
nou ja verliefd zijn op elkaar, en houden van elkaar daar zit een groot verschil in ja. Ik vind dat je de eerste maanden kan zeggen dat je echt verliefd bent, en als je dan zegt ik hou van je heeft dat voor mij persoonlijk een hele grote betekenis want houden van vind ik echt ehm klinken als je je leven met elkaar wilt delen voor altijd zeg maar....jah ik vind het moeilijk uit te leggen maar als je verkering met iemand hebt terwijl je toch weet dat dit een poosje zal duren en hem leuk vind (maar toch weet dat je nog andere jongens wilt en dat je niet oud met hem wilt worden) vind ik het niet kunnen dat je zegt ik hou van je...dan ben je gewoon meer verliefd...ja ik vind het echt moeilijk uit te leggen sorry...
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 17:53
laydee
laydee is offline
Dacht altijd dat het lang duurde voordat je 'houden van' kunt zeggen en heb het dan ook voor bijzondere personen gehouden.
Toch hier onlangs van afgeweken, en het voelde goed, want volgens mij is het niet meer alleen verliefdheid maar ook al echt dat houden van. Vraag me nog eens over een paar maanden .
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 17:57
Verwijderd
keej doen we....
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 18:01
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
Het verschilt echt, ik denk dat dat voor iedereen en tot ieder persoon waar je een relatie mee krijgt verschilt.

Een maand is mogelijk. Zeker weten. Korter zou ik niet weten maar ik denk het wel.
__________________
Há lekker, appeltaart!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 18:07
Black Sugar
Avatar van Black Sugar
Black Sugar is offline
Ik weet het niet hoor maar volgens mij voel je oiets echt wel. Tenminste ik voel het soms echt, dat ik van hem houd dus. En om eerlijk te zijn heb ik dat gevoel bij eerdere vriendjes nooit gehad. En dat gevoel kwam bij mij al redelijk snel, kweenie na een paar weken al geloof ik.
__________________
Everything in moderation. Including moderation.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 18:18
GekkahWauz
GekkahWauz is offline
Houden van. Dat is toch vrij betrekkelijk. Zeker op jonge leeftijd. Je weet echt niet wat houden van inhoud....zo praten mijn ouders. Maar wat ik niet snap. Als jij op dat moment happy en gelukkig bent. En je vriend(in) zegt dat zij/hij van je houdt...dan voel je je toch helemaal geweldig en zeg je toch ook ik ook van jou! Dat is toch juist het mooie van liefde? Laat het een sprookje zijn, als jij van iemand houdt, hoef je je toch niet aan te passen aan wat anderen vinden!?

Toch?
__________________
Love can be so damn complicated when you try 2 understand your feelings...
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 22:23
PsYGoTHiC
Avatar van PsYGoTHiC
PsYGoTHiC is offline
Als je meer om diegene geeft dan om jezelf. Zo zie ik het.
__________________
~°~I've been CRUCIFIED, JUSTIFIED and MORTIFIED by my behaviour.. Both FEMININE and MASCULINE.. I am a CONTRADICTION~°~ Kasper, Æ ælskår dæ!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 22:29
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
PsYGoTHiC schreef:
Als je meer om diegene geeft dan om jezelf. Zo zie ik het.
Precies. "Houden van" is jezelf indien nodig volledig kunnen wegcijferen ten gunste van de ander. Ik zou zeggen: als je evenveel om de ander geeft als om jezelf. Dat "evenveel" is namelijk een voorwaarde, anders ontstaat er een scheefgroei die alleen maar door van nature uiterst altruïstische mensen kan worden weerstaan.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 22:36
KrizzZzZZzzjE :P
Avatar van KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
als je het best wel spannend vind om dit te zeggen tegen diegene...omdat je het dan echt meent.
snapst?


__________________
Estilapo coge la dretticos !!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 00:34
Verwijderd
Je kan binnen 2 weken al zeggen dat je van hem /haar houdt. Dat is gewoon zo. Houden van betekent (naar mijn mening): "zeer gesteld zijn op een ander persoon" En dat je hem/haar niet kwijt wilt, dat heb ik met m'n 'bloedverwanten' maar dat heb ik ook met al m'n vrienden.
Dus je kan het zeer snel zeggen denk ik
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 06:42
jenny13
jenny13 is offline
Nou ik denk dat je pas kan zeggen als je van iemand houd, dat je gewoon echt alles weet en zo en tja eh dat je niet zonder de ander kan....
__________________
When I saw ya, I knew, U R mine!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 08:08
Verwijderd
Als je het meent.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 10:00
Potter
Potter is offline
Als je zin in sex hebt.
__________________
Fok sucks!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 10:26
Mevrouwtjuh
Mevrouwtjuh is offline
Als je na un jaar ofsow nog super in de wolken bent van die gast/meid. En als je denk dat het de ware is ofsow?!
__________________
School is Practice 2 Be Perfect, But No One Is Perfect... So Why Practice?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 13:32
ZzZzJaNtAlZzZzkiE
Avatar van ZzZzJaNtAlZzZzkiE
ZzZzJaNtAlZzZzkiE is offline
Citaat:
KrizzZzZZzzjE schreef:
als je het best wel spannend vind om dit te zeggen tegen diegene...omdat je het dan echt meent.
snapst?


ja snap ut
__________________
ach...:) haha lievurg ook :) jij!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 13:44
lekker zoet beertje
lekker zoet beertje is offline
Citaat:
PsYGoTHiC schreef:
Als je meer om diegene geeft dan om jezelf. Zo zie ik het.
jaaah, helemaal mee eens
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 13:51
lekker zoet beertje
lekker zoet beertje is offline
mijn vriendje zei laatst ook tegen mij: "ik hou van je," en toen heb ik gezegd tegen hem:" weet je wel wat dat betekent?" en toen zei hij:" jah ik weet wel dat het vroeg is..."
tsjah, nou weet ik zelf eigenlijk niet wat de perfecte tijd ervoor is
ik heb ook wel het gevoel ik hou van je tegen hem te zeggen omdat ik supergek op hem ben, maar ik weet niet, hij is mijn eerste vriendje en mijn eerste echte liefde.. dus ik weet niet of dit gevoel gek zijn op/ of houden van is..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-02-2002, 14:25
Verwijderd
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat-ie weer...

Houden van is niet een vaststaand begrip, je moet het voor jezelf invullen..sommige (vaak jongere) mensen noemen gewoon verliefd zijn, graag bij zijn en aanraken al 'houden van'. Naarmate je ouder wordt ga je meer eisen stellen aan het begrip en kom je op waarden als wederzijds vertrouwen, respect, en wat dies meer zij. Het is iets wat je voor jezelf moet bepalen, er is niet een objectief bepaalbaar moment waarop je van iemand houdt.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 14:40
lekker zoet beertje
lekker zoet beertje is offline
Citaat:
nare man schreef:
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat-ie weer...

Houden van is niet een vaststaand begrip, je moet het voor jezelf invullen..sommige (vaak jongere) mensen noemen gewoon verliefd zijn, graag bij zijn en aanraken al 'houden van'. Naarmate je ouder wordt ga je meer eisen stellen aan het begrip en kom je op waarden als wederzijds vertrouwen, respect, en wat dies meer zij. Het is iets wat je voor jezelf moet bepalen, er is niet een objectief bepaalbaar moment waarop je van iemand houdt.

mooi gezegd
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 16:51
eztah
Avatar van eztah
eztah is offline
Ik was eerst zelf gewoon heel verliefd, maar ik hou nu echt vab hem. En dat voelt toch echt anders dan alleen verliefd zijn! Het gevoel is niet echt te beschrijven, ik voel het gewoon zelf, weet het zeker
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 20:59
Little me
Little me is offline
Ik denk dat dat helemaal aan jezelf ligt. Ik had het er laatst nog over en ik vind dat als je op een gegeven moment niet meer verliefd bent op diegene, dat je die verliefdheids-kriebels hebt omgezet in houden van....dat heb ik tenminste
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 21:01
AMDFreak
Avatar van AMDFreak
AMDFreak is offline
Je moet elkaar zowiezo eerder hebben gezien.. en het 1ste afspraken gehad hebben. En daarvan uit kan je pas beordelen of je van iemand houd ja nee...
__________________
Vrijgezelllll
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 16:19
Koningin van de Nijl
Koningin van de Nijl is offline
als je 100% voor die persoon gaat
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 17:35
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
als je zo'n vriendin als ik heb
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Undercover Weerwolfspel #2
Fawkes
462 16-12-2011 11:27
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 14:40
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Liefde & Relatie Jullie moeten deze chat lezen!!
devilcat
105 03-12-2002 09:56
Liefde & Relatie Ik wil jullie mening hierover weten graag
Verwijderd
34 24-02-2002 22:46
ARTistiek Een verhaaltje van mij...
Eend
5 03-12-2001 14:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:25.