Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2007, 16:52
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 25-01-2007 @ 17:42 :
Cruesli vult ook niet lekker.
Het enige wat goed vult zijn twee bruine boterhammen. Een kommetje all bran plus vult minder, maar is wel een fijne vervanger, zeker als je 's ochtends wat minder hongerig bent
Oh nou cruesli vult bij mij heel goed hoor.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 25-01-2007, 17:36
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik heb het ook wel, dat muesli ed. minder vult dan brood. Maar fruit&fibre met kwark en appel werkt ook wel Met melk vult het inderdaad minder.
Oud 25-01-2007, 21:59
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Had gisteren en vandaag psychologisch onderzoek bij de GGZ om achter mijn probleem te komen. Ben eerlijk geweest, dus ze weten daar nu van mijn onregelmatige eten, ietsje ondergewicht en buien dat ik me slecht voel...
Ben benieuwd wat er uit dat onderzoek zal komen... Ik hoop echt niet dat ze vinden dat ik nog meer aan moet komen, wat dat is de laatste tijd toch wel gebeurd... Ik wil echt niet nog meer...

Ik eet nu voor mijn doen redelijk veel en gezond (met kleine tussendoortjes), maar meer dan dit gaat gewoon niet.

Heeft er iemand tips voor kleine dingen die makkelijk te eten zijn voor tussendoor, zonder dat het je hongergevoel wegneemt? Ik heb nu al nooit honger...
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Oud 25-01-2007, 22:05
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Als je geen hongergevoel hebt valt er ook niks af te nemen, moet je dus eten met verstand en dan maar tegen je zin in.

Lees anders wat oude topics terug waarin mensen je al heel vaak tips gegeven hebben.
Oud 26-01-2007, 11:21
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Woohoo, weer een kilo afgevallen. Logisch ook, gezien ik de afgelopen twee weken niet echt normaal gegeten heb. (Liefdesverdriet is toch nog ergens goed voor )
Oud: 84kg
Nu: 80 kg (-4 )
Streef: 70kg
__________________
<):o)
Oud 26-01-2007, 12:00
Verwijderd
Ik ga vanavond uit eten naar de Italiaan en wil dus niet in een keer alle gewonnen kcal er weer aan eten
Nou dacht ik zelf dat een rode saus beter was dan een romige saus, maar ik hoorde laatst dat in de rode saus heel veel olie zat en dat dat nog rijker is aan kcal. Weet iemand dat?

Edit: en verder gaat het afvallen langzaam. Ik had gehoopt dat het sneller zou gaan, maar dat is niet helemaal realistisch en gezond. En zo drastisch ben ik nou ook niet aan het lijnen, daar zal het ook wel aan liggen..
Oud 26-01-2007, 12:27
Danny
Avatar van Danny
Danny is offline
Citaat:
Ave schreef op 26-01-2007 @ 13:00 :
Nou dacht ik zelf dat een rode saus beter was dan een romige saus, maar ik hoorde laatst dat in de rode saus heel veel olie zat en dat dat nog rijker is aan kcal. Weet iemand dat?
Waarschijnlijk ging dat over pindasaus, daar zitten inderdaad veel kcal in.

Rode sauzen zijn vaak op basis van tomaat, en die zijn veel gezonder en kcarmer dan sauzen op basis van room of mayonaise. Ik weet niet wat je van plan bent te gaan eten vanavond, maar je kunt natuurlijk altijd vragen of ze van bepaalde ingredienten (zoals saus, of kaas) wat minder er op/bij willen doen. Veel plezier!
__________________
Red Red Wineeee
Oud 26-01-2007, 12:37
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Danny schreef op 26-01-2007 @ 13:27 :
Waarschijnlijk ging dat over pindasaus, daar zitten inderdaad veel kcal in.

Rode sauzen zijn vaak op basis van tomaat, en die zijn veel gezonder en kcarmer dan sauzen op basis van room of mayonaise. Ik weet niet wat je van plan bent te gaan eten vanavond, maar je kunt natuurlijk altijd vragen of ze van bepaalde ingredienten (zoals saus, of kaas) wat minder er op/bij willen doen. Veel plezier!
Idd. En al zou er olie inzitten, je kunt beter vloeibare vetten (die van zichzelf vloeibaar zijn, zoals olijfolie) eten dat vaste vetten als boter. Dus in dat opzicht is rode saus sowieso beter dan witte (vaak op basis van room/boter oid).
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 26-01-2007, 12:44
Black Soul
Black Soul is offline
Rode saus is idd beter dan witte, omdat het minder vet is. In rode saus zit dan geloof ik wel iets meer suiker, maar niet zo dat het `net zo slecht` wordt zeg maar.
Verder vind ik dat als je uit eten gaat, het er best een keertje van kan nemen, je gaat toch niet elke dag uit eten?
__________________
dracula is sexy
Oud 26-01-2007, 12:53
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 26-01-2007 @ 12:21 :
Woohoo, weer een kilo afgevallen. Logisch ook, gezien ik de afgelopen twee weken niet echt normaal gegeten heb. (Liefdesverdriet is toch nog ergens goed voor )
Oud: 84kg
Nu: 80 kg (-4 )
Streef: 70kg
volhouden!
Oud 26-01-2007, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Black Soul schreef op 26-01-2007 @ 13:44 :
Rode saus is idd beter dan witte, omdat het minder vet is. In rode saus zit dan geloof ik wel iets meer suiker, maar niet zo dat het `net zo slecht` wordt zeg maar.
Verder vind ik dat als je uit eten gaat, het er best een keertje van kan nemen, je gaat toch niet elke dag uit eten?
Nee ik ga niet elke dag uit eten, maar zou nogal stom zijn om te kiezen voor wat ik denk dat kcalarmer is en dat het het dan niet is. Ik neem sowieso iets wat ik lekker vind hoor

Dankjullie wel allemaal! Wordt een 'leuk' weekend qua eten en drinken trouwens, vanavond uit eten en dan vanavond én morgen een feestje. Nou ja, een beetje mee doen en een beetje niet dan maar
Oud 26-01-2007, 17:21
George
Avatar van George
George is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 25-01-2007 @ 17:42 :
Cruesli vult ook niet lekker.
Het enige wat goed vult zijn twee bruine boterhammen. Een kommetje all bran plus vult minder, maar is wel een fijne vervanger, zeker als je 's ochtends wat minder hongerig bent
Ik neem als ik cruesli eet wel gewoon zoveel dat het goed vult. Het is niet zo dat ik nog honger heb na het eten ervan, ik voel me gewoon nogal slap en wat misselijk enzo. Beetje vreemd.
__________________
I am Jack's wasted life.
Oud 26-01-2007, 18:36
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
George schreef op 26-01-2007 @ 18:21 :
Ik neem als ik cruesli eet wel gewoon zoveel dat het goed vult. Het is niet zo dat ik nog honger heb na het eten ervan, ik voel me gewoon nogal slap en wat misselijk enzo. Beetje vreemd.
Als ik dat doe zit ik echt al aan te veel calorieën voor alleen maar een ontbijt. (Dan kan ik bij wijze van spreken ook vier boterhammen, 2 stuks fruit en een beker melk drinken. Bovendien zit ik daar dan de hele ochtend mee vol, met cruesli niet). Cruesli weegt namelijk al heel snel heel erg veel
__________________
<):o)
Oud 26-01-2007, 20:02
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Hoeveel olie/boter is normaal? Als je een vegetarische burger bakt, hoeveel olie moet daar dan in?
ik deed zelf altijd niks, maar wil het 'normale" aanleren, maja wat is "normaal"?
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 26-01-2007, 20:05
Verwijderd
Citaat:
ikkuh15 schreef op 26-01-2007 @ 21:02 :
Hoeveel olie/boter is normaal? Als je een vegetarische burger bakt, hoeveel olie moet daar dan in?
ik deed zelf altijd niks, maar wil het 'normale" aanleren, maja wat is "normaal"?
Ik doe altijd gewoon een 'scheutje'...ik denk dat het overeenkomt met een eetlepel olie. Je kunt ook wat in de pan doen en het met een stukje keukenpapier uitsmeren, zodat de hele bodem 'bedekt' is.
Oud 26-01-2007, 20:19
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Hebben ze daar in je kliniek geen richtlijnen voor?
Oud 26-01-2007, 21:00
ikkuh15
ikkuh15 is offline
ik dacht idd ook 1 eetlepel, maar dat is dan meestal voor ongeveer 3 burgers..dus gewoon 1 eetlepel per pan zeg maar... maar vroeg me af of 1 dan wel "normaal" is, omdat er wel 3x zoveel vleesvervanger inzit.

In de kliniek is daar geen richtlijn voor, vandaar dat ik het hier even vraag. We krijgen namelijk standaard warme maaltijden en dat is dan gewoon al helemaal klaargemaakt en ligt al op een bord...
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 26-01-2007, 23:00
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ah oke. Nou, ik doe het altijd op gevoel, eigenlijk bijna evenveel olie voor 1 als voor 2 burgers (gewoon een scheut namelijk) maar als ik 1 burger bak blijft er natuurlijk wat meer over in de pan dan wanneer ik er 2 bak.
Oud 27-01-2007, 13:15
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Ik doe altijd een flinke scheut, en als het dan teveel is giet ik er wat uit. Maar meestal is het precies goed. In ieder geval meer dan een eetlepel, dan vind ik het veelte droog worden.
Oud 27-01-2007, 17:10
Verwijderd
Het ligt er ook maar net aan wat voor burger, als er paneermeel op zit moet er wat meer in de pan want anders brandt het aan.
Oud 29-01-2007, 07:37
Maresha
Maresha is offline
kan iemand mij vertellen wat voor schema goed is, ongeveer
om af te vallen?
ik dacht zoiets:

O:beker melk, boterham met boter en kaas + boterham met sandwichpread
T: appel
L:beker melk, boterham met boter en kaas+boterham met boter en ham en een met sandwichpread of stroop ofzo
T: tussendoortje zoals mueslireep, liga of ontbijtkoek ofzo
A: aardappelen, groente en vlees + toetje
T: kiwi

verder veel water, groene thee drink ik ook en ik altijd donkere boterhammen

3x in de week fitness en 1x zwemmen

ik weeg 98 kg bi een lengte van 1.71
Oud 29-01-2007, 09:30
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Maresha schreef op 29-01-2007 @ 08:37 :
kan iemand mij vertellen wat voor schema goed is, ongeveer
om af te vallen?
ik dacht zoiets:

O:beker melk, boterham met boter en kaas + boterham met sandwichpread
T: appel
L:beker melk, boterham met boter en kaas+boterham met boter en ham en een met sandwichpread of stroop ofzo
T: tussendoortje zoals mueslireep, liga of ontbijtkoek ofzo
A: aardappelen, groente en vlees + toetje
T: kiwi

verder veel water, groene thee drink ik ook en ik altijd donkere boterhammen

3x in de week fitness en 1x zwemmen

ik weeg 98 kg bi een lengte van 1.71
5 boterhammen is net op het randje. Het aantal cal is ook erg weinig als je 4x per week sport. Je zou kunnen proberen om een boterham meer te eten en je beleg te vervangen in dieetbeleg. Probeer die 6 boterhammen dan over 3x te verspreiden, dat voorkomt ook een beetje dat je gaan snacken.

Opzich heb je serieus overgewicht, dus daarom zou je hiermee kunnen starten, maar er komt een moment dat je niet meer afvalt, dan zul je eerst dit weer moeten opbouwen, om later weer iets te minderen, maar dat is voor latere zorg...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 29-01-2007, 10:34
Verwijderd
Argh ik ben gewoon weer iets aangekomen zelfs. niet ten opzichte van startgewicht, maar goed. Snap er niks van, heb bijna iedere dag tussen de 1600 en 1800 kcal gehad. Afgelopen weekend wel feestjes gehad, en wel wat alcohol gehad, maar verder dan ook geen chips of zo.

Weet iemand hoe dit kan? Minder moet ik ook niet gaan eten toch?
Oud 29-01-2007, 11:15
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Ave schreef op 29-01-2007 @ 11:34 :
Argh ik ben gewoon weer iets aangekomen zelfs. niet ten opzichte van startgewicht, maar goed. Snap er niks van, heb bijna iedere dag tussen de 1600 en 1800 kcal gehad. Afgelopen weekend wel feestjes gehad, en wel wat alcohol gehad, maar verder dan ook geen chips of zo.

Weet iemand hoe dit kan? Minder moet ik ook niet gaan eten toch?
Je vochtbalans verschilt ontzettend. Dat kan zo een paar kilo per keer schelen. Moet je ongesteld worden? Ben je het net geweest? Heb je veel zout gegeten, dat soort dingen schelen zo een paar kilo. Daarom moet je maar af en toe wegen. Of nog beter meet in cm'ers. Gewoon doorgaan. Misschien is je lichaam (nog) op spaarstand. Je weet het niet. Gewoon geduld hebben, resultaat komt vanzelf (als je je over het algemeen netjes aan alles houdt).
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 29-01-2007, 12:29
daqueen
daqueen is offline
Ik ben een slank meisje, niet mager, maar ik kan wel alles eten zonder aan te komen. Hoewel ik vanaf m'n 20e wel wat aangekomen ben.
Ik ben eigenlijk nooit een goede eter geweest in de zin van, ik eet pas iets als ik het echt heel lekker vindt en anders eet ik gewoon niet, mijn lichaam heeft ook erg weinig nodig. Ik zit al m'n hele leven heel snel vol van eten.
Echter woon ik nu anderhalf jaar op kamers en ik heb bij mezelf gemerkt dat ik niet goed voor mezelf zorg. Vaak hebben we geen brood in huis of als het er wel is is het oud of hebben we geen beleg, dat resulteert bij mij dus in erg weinig eten. Het komt er vaak op neer dat ik overdag ongeveer 2 bruine boterhammen eet en dan nog 1 of 2 croissantjes en avondeten. Vaak heb ik dan ook niet echt honger, dat komt pas aan het einde van de middag maar dan wacht ik gewoon tot het avondeten.
Als ik in het weekend thuiskom bij mijn ouders word ik helemaal volgestopt met lekker eten. Niet alleen ongezond, ook gezonde dingen. Hier eet ik dan m'n buikje flink vol. Dus eigenlijk zit het hele weekend m'n buik gewoon vol, er zijn geen momenten van trek.
Nu vroeg ik me af in hoeverre het slecht is voor mn lichaam dat ik dus doordeweeks heel weinig eet en in het weekend heel veel? Want ze hebben het wel over balansdagen enzo dus in principe kan er niet zoveel kwaad aan zijn lijkt mij. Als laatste wil ik vragen of ik hierdoor afval want ik eet dan wel weinig doordeweeks maar doordat ik wel weer veel eet in het weekend zou er een jojo effect kunnen ontstaan waardoor ik dus eigenlijk aankom?
Iemand antwoord op mijn vragen? Dus of het slecht is en of ik er door aankom/afval?
Oud 29-01-2007, 15:46
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
daqueen schreef op 29-01-2007 @ 13:29 :
Ik ben een slank meisje, niet mager, maar ik kan wel alles eten zonder aan te komen. Hoewel ik vanaf m'n 20e wel wat aangekomen ben.
Ik ben eigenlijk nooit een goede eter geweest in de zin van, ik eet pas iets als ik het echt heel lekker vindt en anders eet ik gewoon niet, mijn lichaam heeft ook erg weinig nodig. Ik zit al m'n hele leven heel snel vol van eten.
Echter woon ik nu anderhalf jaar op kamers en ik heb bij mezelf gemerkt dat ik niet goed voor mezelf zorg. Vaak hebben we geen brood in huis of als het er wel is is het oud of hebben we geen beleg, dat resulteert bij mij dus in erg weinig eten. Het komt er vaak op neer dat ik overdag ongeveer 2 bruine boterhammen eet en dan nog 1 of 2 croissantjes en avondeten. Vaak heb ik dan ook niet echt honger, dat komt pas aan het einde van de middag maar dan wacht ik gewoon tot het avondeten.
Als ik in het weekend thuiskom bij mijn ouders word ik helemaal volgestopt met lekker eten. Niet alleen ongezond, ook gezonde dingen. Hier eet ik dan m'n buikje flink vol. Dus eigenlijk zit het hele weekend m'n buik gewoon vol, er zijn geen momenten van trek.
Nu vroeg ik me af in hoeverre het slecht is voor mn lichaam dat ik dus doordeweeks heel weinig eet en in het weekend heel veel? Want ze hebben het wel over balansdagen enzo dus in principe kan er niet zoveel kwaad aan zijn lijkt mij. Als laatste wil ik vragen of ik hierdoor afval want ik eet dan wel weinig doordeweeks maar doordat ik wel weer veel eet in het weekend zou er een jojo effect kunnen ontstaan waardoor ik dus eigenlijk aankom?
Iemand antwoord op mijn vragen? Dus of het slecht is en of ik er door aankom/afval?
Het is goed dat je in het weekend gezond eet, maar dat zou je doordeweeks ook moeten doen. 2 dagen per week gezond eten is niet genoeg om gezond te blijven. Je lichaam heeft die vitamines en vezels en andere belangrijke voedingsstoffen iedere dag nodig, en die kun je niet alleen even in het weekend aanvullen. Probeer dus te zorgen dat er voortdurend dingen in huis zijn die jij lekker vindt en die gezond zijn. Om het mogelijke tekort aan vitamines een beetje aan te vullen zou je vitaminepillen kunnen slikken, maar deze mogen het gezonde eten niet vervangen!
Over dat aankomen/afvallen kan ik niet zo heel veel zeggen. Ik weet niet of jij in het weekend zoveel eet dat je het energietekort van een hele week aanvult. Hier kom je alleen maar achter door je wekelijks op een vast moment te wegen met dit eetpatroon. Maar aangezien je zegt dat je slank bent, zie ik de meerwaarde van het wegen ook niet zo in. Gewicht zegt niet alles over de gezondheidstoestand van je lichaam. Je kunt beter zorgen dat je weer beter voor jezelf gaat zorgen, dan merk je vanzelf wel aan je lichaam of er iets verandert. Iig succes
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 29-01-2007, 15:55
Maresha
Maresha is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 30-12-2006 @ 09:40 :
dat klopt hoor!
ik heb hier ook een variatielijst voor tussendoortjes en daarbij is een oliebol gelijk aan een pakje sultana/boterham met beleg/pakje evergreen...(qua calorieen, het is dan namelijk een B-tussendoortje = normaal tussendoortje van ongeveer 150 kcal)
heb je ook A tussndoortjes en C tussendoortjes?
wat is het verschil allemaal?

zou je willen uitleggen waarom zoiets een B tussedoortje heet enzo?
Oud 29-01-2007, 16:09
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Gokje hoor...
Een A-tussendoortje is een appel ofzo, dus iets duidelijk gezonds.
Een B-tussendoortje zit er tussen in
Een C-tussendoortje is iets ongezonds, dus chips of chocolade.

Tenminste dit denk ik
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 29-01-2007, 16:10
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
En het heet zo omdat ze die termen in een eetstoorniscentrum gebruiken. Maar dat denk ik dan weer
Oud 29-01-2007, 16:13
Maresha
Maresha is offline
ik heb boulimia gehad, en ben ook in behandeling geweest en daar haden we dat niet, geen a b of c
Oud 29-01-2007, 18:18
ikkuh15
ikkuh15 is offline
toen ik zelf nog niet opgenomen was had ik van een meisje een eetlijst gekregen uit Rintveld (ja, idd een kliniek voor eetstoornissen) en daar gebruiken ze A B en C tussendoortjes.

A is een klein tussendoortje, van maximaal 70 kcal. Dus bijvoorbeeld 2 biscuitjes, 1 scholiertje enz...
B is een normaal tussendoortje tussen de 100 en 200 kcal. Dus een pakje sultana, of softijsje of pakje evergreen enz.
C is een groot tussendoortje van boven de 200 kcal, dus bijvoorbeeld een mars, patat, gebak enz...

En dan moeten ze daar 3x per dag een B tussendoortje en soms komt het dan uit op 1x A en 1x B en 1x C (wat dan dus weer gelijk is aan 3x B)

Dat was 't
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 30-01-2007, 19:31
Saarah
Saarah is offline
Bij mij gaat het tot hiertoe goed! Soms heb ik wel ongelooflijk veel zin in wat chocola of een koekje of wat chips, maar meestal weet ik die goed te onderdrukken.
Gisteren was het even moeilijk; een klasgenootje gaf voor haar verjaardag aan iedereen een (klein) zakje chips. Hmm en dat smaakte heerlijk maar ik heb het maar half opgegeten en toen weggegooid dus de schade viel nog mee!

En zaterdag heb ik een paar complimentjes gekregen (hoewel ik toch nog maar iets meer dan 2 weken bezig ben), en dat is leuk! Het motiveert je om door te gaan.

Laatst gewijzigd op 30-01-2007 om 19:37.
Oud 31-01-2007, 20:27
Verwijderd
Ik heb honger, maar ik mag volgens mijn dieet nu niks meer eten. Het is de eerste dag sinds lange tijd dat ik me weer aan mijn dieet houd, dus gek is het niet dat ik honger heb, maar kan iemand mij even door dit moeilijke moment heen slepen? Als het goed is, is mijn hongergevoel na een paar dagen weer op een normaal niveau, maar nu heb ik het gewoon even moeilijk.
Oud 31-01-2007, 20:46
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
water drinken geeft mij wel een vol gevoel, misschien helpt dat?
Oud 31-01-2007, 21:01
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
lentekriebel schreef op 31-01-2007 @ 21:27 :
Ik heb honger, maar ik mag volgens mijn dieet nu niks meer eten. Het is de eerste dag sinds lange tijd dat ik me weer aan mijn dieet houd, dus gek is het niet dat ik honger heb, maar kan iemand mij even door dit moeilijke moment heen slepen? Als het goed is, is mijn hongergevoel na een paar dagen weer op een normaal niveau, maar nu heb ik het gewoon even moeilijk.
weet je zeker dat je honger hebt ipv trek? ja ik moest ook eerst wennen an dat gevoel.

kopje groene thee
of water met wat citroensap
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Oud 31-01-2007, 23:22
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
lentekriebel schreef op 31-01-2007 @ 21:27 :
Ik heb honger, maar ik mag volgens mijn dieet nu niks meer eten. Het is de eerste dag sinds lange tijd dat ik me weer aan mijn dieet houd, dus gek is het niet dat ik honger heb, maar kan iemand mij even door dit moeilijke moment heen slepen? Als het goed is, is mijn hongergevoel na een paar dagen weer op een normaal niveau, maar nu heb ik het gewoon even moeilijk.
Heb je wel een tussendoortje in de avond gepland? Lijkt me wel verstandig, gewoon ee nschaaltje yoghurt of nog wat fruit ofzo.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 01-02-2007, 05:08
Verwijderd
tnx voor de tips! Ik heb veel gedronken vanavond/vanacht/vanochtend (cola light) en heb gedanst en toen vergat ik het honger gevoel. Nu is het wel weer terug, maar ik ga zo toch maar slapen (voor meer details: lees het lucht-je-hart-topic ).
@ Roos: Ik heb 'savonds wel nog een tussendoortje gepland: ik eet mijn toetje (optimelyoghurt) later op de avond en ik mag 2 crackertjes met 20+ of 30+ kaas.
@ pyres: ja, het is echt honger. Mijn maag rammelt van alle kanten. Als ik een weekje heb gedieet zal het wel overgaan. Nu is mijn lichaam gewoon gewend dat ik 'savonds nog veel eet(lekkers of een aantal boterhammen).
Helpt groene thee echt? En citroensap? Een vriend van me raadde me vandaag ook al aan om een lepel azijn in een glas water te doen en dat te drinken. Daar zou je maag van krimpen en je hongergevoel minder door worden, maar ik vraag me af of het niet een fabeltje is.
Oud 01-02-2007, 11:34
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
lentekriebel schreef op 01-02-2007 @ 06:08 :
tnx voor de tips! Ik heb veel gedronken vanavond/vanacht/vanochtend (cola light) en heb gedanst en toen vergat ik het honger gevoel. Nu is het wel weer terug, maar ik ga zo toch maar slapen (voor meer details: lees het lucht-je-hart-topic ).
@ Roos: Ik heb 'savonds wel nog een tussendoortje gepland: ik eet mijn toetje (optimelyoghurt) later op de avond en ik mag 2 crackertjes met 20+ of 30+ kaas.
@ pyres: ja, het is echt honger. Mijn maag rammelt van alle kanten. Als ik een weekje heb gedieet zal het wel overgaan. Nu is mijn lichaam gewoon gewend dat ik 'savonds nog veel eet(lekkers of een aantal boterhammen).
Helpt groene thee echt? En citroensap? Een vriend van me raadde me vandaag ook al aan om een lepel azijn in een glas water te doen en dat te drinken. Daar zou je maag van krimpen en je hongergevoel minder door worden, maar ik vraag me af of het niet een fabeltje is.
mja ik vind "waterdrinken" altijd zo smaakloos
dus doe ik er een beetje citroensap in
en bij mij helpt het wel
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Oud 04-02-2007, 16:43
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Weet iemand hoe het zit met aankomen vanuit ondergewicht; moet je dan ook 3500kcal 'teveel' eten om in de praktijk een halve kilo aan te komen? Of is dit nog afhankelijk van andere factoren?
En wanneer ga je echt een halve kg aankomen? Hoelang moet je dan echt véél eten???

Laatst gewijzigd op 04-02-2007 om 16:46.
Oud 04-02-2007, 18:10
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
liek88 schreef op 04-02-2007 @ 17:43 :
Weet iemand hoe het zit met aankomen vanuit ondergewicht; moet je dan ook 3500kcal 'teveel' eten om in de praktijk een halve kilo aan te komen? Of is dit nog afhankelijk van andere factoren?
En wanneer ga je echt een halve kg aankomen? Hoelang moet je dan echt véél eten???
Ik denk dat dit van een heleboel factoren afhangt. Weten ze dat in de eetstoorniskliniek niet? Sowieso moet je zoveel eten totdat je gewicht weer gezond is.

Ik heb geen idee hoe erg jouw metabolisme gestoord is, of je wel of niet nog ongesteld bent, dat soort dingen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 04-02-2007, 19:49
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 04-02-2007 @ 19:10 :
Ik denk dat dit van een heleboel factoren afhangt. Weten ze dat in de eetstoorniskliniek niet? Sowieso moet je zoveel eten totdat je gewicht weer gezond is.

Ik heb geen idee hoe erg jouw metabolisme gestoord is, of je wel of niet nog ongesteld bent, dat soort dingen...
Had het wel aan mn therapeute gevraagd maar ze wist er nog niet zoveel vanaf dus vandaar dat ik het hier even vraag...
Over dat gestoorde metabolisme: ik ben flink afgevallen maar wél heel regelmatig blijven eten en niet extréém weinig. Dus dat gestoorde zal denk ik wel meevallen denk ik dan toch??
Ben al een aantal maanden niet meer ongesteld. Wat heeft dat er dan mee te maken??
Oud 05-02-2007, 08:17
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
liek88 schreef op 04-02-2007 @ 20:49 :
Had het wel aan mn therapeute gevraagd maar ze wist er nog niet zoveel vanaf dus vandaar dat ik het hier even vraag...
Over dat gestoorde metabolisme: ik ben flink afgevallen maar wél heel regelmatig blijven eten en niet extréém weinig. Dus dat gestoorde zal denk ik wel meevallen denk ik dan toch??
Ben al een aantal maanden niet meer ongesteld. Wat heeft dat er dan mee te maken??
Dat laat zien hoe slecht het met je lichaam gaat. Dus dat je veel te weinig weegt en/of eet. Er vallen dus al functies uit. Je lichaam krijgt niet genoeg binnen, dus dingen die niet nodig zijn om in leven te blijven, schakelt ze uit.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 05-02-2007, 09:01
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Maar dat heeft toch niks te maken met hoeveel kcal je nodig hebt om aan te komen?
Oud 05-02-2007, 10:15
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Bloem schreef op 05-02-2007 @ 10:01 :
Maar dat heeft toch niks te maken met hoeveel kcal je nodig hebt om aan te komen?
Tuurlijk wel, dat hangt van je metabolisme af. In theorie moet je 3500 cal eten om een halve kilo aan te komen. Is je metabolisme gestoord kan het sneller gaan, maar ook minder snel (dat je dus nog meer moet eten voor die halve kilo). Op spaarstand zal het sneller gaan. Maar het feit dat ze niet meer ongesteld is, laat zien dat ze al verder is dan iemand wie nog wel ongesteld wordt...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 05-02-2007, 10:53
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 05-02-2007 @ 11:15 :
Tuurlijk wel, dat hangt van je metabolisme af. In theorie moet je 3500 cal eten om een halve kilo aan te komen. Is je metabolisme gestoord kan het sneller gaan, maar ook minder snel (dat je dus nog meer moet eten voor die halve kilo). Op spaarstand zal het sneller gaan. Maar het feit dat ze niet meer ongesteld is, laat zien dat ze al verder is dan iemand wie nog wel ongesteld wordt...
verder in welke zin? Moet ik dan juist nóg meer dan die 3500kcal extra eten om aan te kunnen komen omdat er dus al functies zijn uitgeschakeld? Of begrijp ik het nou helemaal vekeerd

Laatst gewijzigd op 05-02-2007 om 10:55.
Oud 05-02-2007, 14:41
Mara
Mara is offline
Citaat:
liek88 schreef op 05-02-2007 @ 11:53 :
verder in welke zin? Moet ik dan juist nóg meer dan die 3500kcal extra eten om aan te kunnen komen omdat er dus al functies zijn uitgeschakeld? Of begrijp ik het nou helemaal vekeerd
Iemand die al niet meer ongesteld is al een stuk verder in 't 'veel te veel afvallen' omdat je een aardig laag gewicht moet hebben om niet meer ongesteld te worden.
Oud 05-02-2007, 15:26
Crimson
Crimson is offline
Even een super ontbijt tip:

Kellogs special K met pure chocolade.. Echt lekker! Ik ben een moeilijke ontbijter, sowieso vind ik cornflakes met melk niet te eten, maar omdat die chocolade die erin zit wat zachter van smaak is, smaakt het zonder melk helemaal niet droog.
Oud 05-02-2007, 15:35
Verwijderd
Citaat:
liek88 schreef op 05-02-2007 @ 11:53 :
verder in welke zin? Moet ik dan juist nóg meer dan die 3500kcal extra eten om aan te kunnen komen omdat er dus al functies zijn uitgeschakeld? Of begrijp ik het nou helemaal vekeerd
Als je lichaam op spaarstand staat, is het mogelijk dat je sneller aankomt dan je zou verwachten op basis van 4500 kcal per halve kilo. Maar dat hangt van zoveel factoren af en kun je eigenlijk alleen bepalen door daadwerkelijk aan te gaan komen. Je eet nu nog steeds minder dan je per dag nodig hebt, zeker als je door blijft gaan met 1400 kcal/dag, dus je moet behoorlijk wat meer eten wil je een beetje aan gaan komen. En dan nog zal het een paar maanden duren voordat je vanaf jouw BMI weer in de gezonde range van 19-25 komt.
Oud 05-02-2007, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Crimson schreef op 05-02-2007 @ 16:26 :
Even een super ontbijt tip:

Kellogs special K met pure chocolade.. Echt lekker! Ik ben een moeilijke ontbijter, sowieso vind ik cornflakes met melk niet te eten, maar omdat die chocolade die erin zit wat zachter van smaak is, smaakt het zonder melk helemaal niet droog.
Je kunt het ook met (vruchten)yoghurt of (vruchten)kwark eten?

En er zijn aardig wat cerealdingen die zonder melk ook best te eten zijn, vind ik. (Maar ik ben ook geen moeilijke ontbijter. )
Oud 05-02-2007, 17:02
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
Friday schreef op 05-02-2007 @ 16:35 :
Als je lichaam op spaarstand staat, is het mogelijk dat je sneller aankomt dan je zou verwachten op basis van 4500 kcal per halve kilo. Maar dat hangt van zoveel factoren af en kun je eigenlijk alleen bepalen door daadwerkelijk aan te gaan komen. Je eet nu nog steeds minder dan je per dag nodig hebt, zeker als je door blijft gaan met 1400 kcal/dag, dus je moet behoorlijk wat meer eten wil je een beetje aan gaan komen. En dan nog zal het een paar maanden duren voordat je vanaf jouw BMI weer in de gezonde range van 19-25 komt.
Nouja heb nog steeds als doel zo rond de 2000kcal te eten op drukke dagen maar daar heb ik me een beetje op verkeken...
Maar als ik eerst zorg dat ik dat voor mekaar krijg, is dat lichamelijk toch al een stuk beter denk ik? (Ik bedoel; heb geen levensgevaarlijk ondergewicht dat aankomen noodzakelijk is.)
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding, Gewicht & Gezondheidtopic #26
Balance
500 08-09-2012 18:00
Lichaam & Gezondheid Voeding & gezondheid topic #17
=zwart wit=
500 10-04-2007 13:44
Lichaam & Gezondheid Hoeveel eten op een dag is gezond?
Verwijderd
6 14-06-2006 14:09
Eten & Drinken Wat heb je vandaag allemaal gegeten en gedronken #5
blurred
500 10-01-2006 17:49
Beleidszaken Dieet/gewicht/lijf topics op L&G
Bloem
180 24-11-2005 15:42
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding en gezondheidstopic #42
blurred
500 05-04-2005 21:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:16.