Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2004, 15:39
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 02-11-2004 @ 16:37 :
Ik vind het belachelijk en walgelijk dat mensen hier durven te zeggen dat moslims westers-georienteerd moeten zijn. Wat een onzin! Alleen het westen is goed?
Als in: als je ergens woont moet je je daar aanpassen aan de heersende cultuur.
Advertentie
Oud 02-11-2004, 15:40
aniki
aniki is offline
Citaat:
meisje schreef op 02-11-2004 @ 16:38 :
Dat heeft ook vét veel invloed zeg.
Waarschijnlijk meer dan jij denkt.
Metal
Metal is offline
metallicat, jij hebt zeker net het nieuws gekeken?
Verwijderd
Opzich zou het wel fijn zijn als hij gewoon drugsschuld had. Hij is toch al zoo lang aan de drank en de coke, en dat hij nu vermoord word daarom. Nog meer verdeeldheid tussen "blank" en "gekleurd", christen en moslim, auto en allochtoon, dat lijkt me geen goed idee.

verder. ach ja. ik zal hem niet missen maar het is jammer, hij was erg vindingrijk en creatief, kon mensen goed boeien.
Oud 02-11-2004, 15:41
meisje
meisje is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 02-11-2004 @ 16:39 :
Als in: als je ergens woont moet je je daar aanpassen aan de heersende cultuur.
Misschien, dat is een mening.
DopeBean
DopeBean is offline
Ten eerste is het echt ontzettend laf maar ook ontzettend stom om zo'n actie te maken. Jullie discrimineren roepen ze uit het AZC. JAh jongen vind je ut gek. Wat zou jij doen....
Splodge
Splodge is offline
Citaat:
Floris82 schreef op 02-11-2004 @ 16:36 :
Kennelijk weet jij precies wat ik denk, dus het heeft geen zin om nog erover te praten.
En als jij goed leest, dan bedoel ik dat ik niks tegen Turken, Marokanen of wat dan ook heb, zolang ze westers georienteerd zijn, en niet het moslim geloof aanhangen.

En jij eerste alinea bevalt me niet echt. Commentaar op mij hebben ok, maar dit zijn geen zaken om aan te halen.
Sommigen mensen moeten direct weer Hitler erbij halen. Die kerel is al 59 jaar dood. En laat hem vooral zo.
Ik vergelijk jou ook niet met een of andere halve zool.
Het gaat me er absoluut niet om jou te vergelijken met Hitler. Het gaat me er puur en alleen om, om je duidelijk te maken wat voor gevaar er in je opmerkingen schuilt. Wat jij voorstelt verschilt bijzonder weinig van wat die historische figuur voorgesteld en in de praktijk gebracht heeft.

Verder weet ik niet precies wat jij denkt, dat is ook waarom ik op je reageer, wat jij schrijft is zo verschrikkelijk erg dat ik graag zou willen weten wat er in jouw hoofd omgaat. Naar mijn mening werken dit soort reacties van nederlanders de integratie enorm tegen, zou het niet meer lonen om eens een keer constructief bezig te zijn in plaats van alleen maar te schelden over hoe erg ze ons land zouden verzieken?
Oud 02-11-2004, 15:42
aniki
aniki is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 02-11-2004 @ 16:39 :
Sorry maar met deze opmerking maak je een fundamentele fout.
De Islam is namelijk niet een vreedzame religie. Sommige moslims zijn wel vredelievend, maar de kern van de Islam wijst geweld niet af. Integendeel, geweld tegen de 'ongelovigen' wordt juist aangemoedigd, het is zelfs de 6e (onofficiële) zuil. Kijk ook eens naar het midden-oosten. Zo'n zelfmoordaanslag in ruil voor 72 gewillige hoeren komt voort uit vredelievendheid.

Ps: moslims zitten hier (in grote getalen) vanaf de jaren '60 toen de gastarbeiders kwamen. Daarvoor kwamen er mensen uit indonesie, maar de meesten daarvan waren niet-moslim.
En je bent op deze conclusie gekomen na de Quran zolgvuldig te hebben bestudeerd?
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
ze zouden nu eigenlijk de hele avond die film moeten uitzenden
Verwijderd
Citaat:
Splodge schreef op 02-11-2004 @ 16:37 :
zou je een simpele ziel als ik eens helder uit kunnen leggen wat er precies bedoeld wordt met uitwassen?
Ik moet hier voorzichtig zijn wat ik zeg, maar ik durf te beweren dat 'in die hoek' daadwerkelijk een sterke voedingsbodem ligt voor dit soort gedrag. Om maar een 'als' erin te gooien: Als Van Gogh op een dergelijk wijze zou ageren tegen christenen ( wat ie ook deed overigens), zou het gewoon niet gebeuren dat hij door een christen vermoord werd. Ondenkbaar.
meisje
meisje is offline
Citaat:
aniki schreef op 02-11-2004 @ 16:42 :
En je bent op deze conclusie gekomen na de Quran zolgvuldig te hebben bestudeerd?
Ongelovigen mogen de Koran niet eens aanraken, dat weet je toch?!
Oud 02-11-2004, 15:43
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
aniki schreef op 02-11-2004 @ 16:42 :
Ik bezit een qur'aan en ja, af en toe lees ik daar uit.
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
Het is duidelijk dat er wat verandert in de maatschappij, maar dit kun je van 2 kanten bekijken:
1) tegenwoordig kun je je eigen mening niet meer geven, want dan word je neergeschoten.
2) tegenwoordig gooien mensen met als excuus 'vrijheid van meningsuiting' alles eruit, generaliseren, scheren groepen over één kam en schilderen ze onschuldigen af als criminelen, zo erg dat mensen in staat zijn hen te vermoorden.

Ik ben het absoluut niet eens met de moord op Van Gogh, er is geen enkel excuus voor moord. Ik ben het echter ook niet geheel eens met het eerste scenario dat door de hedendaagse media (inclusief Van Gogh) van de daken wordt geschreeuwd (en overgenomen door 'het volk'). Misschien dat deze mensen eens na moeten denken wat er tegenwoordig allemaal voor onzin wordt uitgekraamd door sommigen en hoe de vals beschuldigden zich daar bij voelen.
meisje
meisje is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 02-11-2004 @ 16:42 :
Ik moet hier voorzichtig zijn wat ik zeg, maar ik durf te beweren dat 'in die hoek' daadwerkelijk een sterke voedingsbodem ligt voor dit soort gedrag. Om maar een 'als' erin te gooien: Als Van Gogh op een dergelijk wijze zou ageren tegen christenen ( wat ie ook deed overigens), zou het gewoon niet gebeuren dat hij door een christen vermoord werd. Ondenkbaar.
Maar als hij dat zou doen in een land waar het Christendom nog veel macht en invloed had gehad.....
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 02-11-2004 @ 16:41 :
Uiteraard. Echter wel een sterk beargumenteerde en redelijk mening.

Niet een walgelijke.
Oud 02-11-2004, 15:44
meisje
meisje is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 02-11-2004 @ 16:43 :
Uiteraard. Echter wel een sterk beargumenteerde en redelijk mening.

Niet een walgelijke.
Ik heb niet gezegd dat dat een walgelijke mening was. Ik heb gezegd dat het walgelijk is om te zeggen dat alleen het Westen goed is. Ik heb niets gezegd over het aanpassen aan de heersende cultuur.
Oud 02-11-2004, 15:45
stampertjuh
stampertjuh is offline
Citaat:
meisje schreef op 02-11-2004 @ 16:43 :
Maar als hij dat zou doen in een land waar het Christendom nog veel macht en invloed had gehad.....

Oud 02-11-2004, 15:45
Metal
Metal is offline
Citaat:
meisje schreef op 02-11-2004 @ 16:41 :
tot in zekere mate wel.
Oud 02-11-2004, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Splodge schreef op 02-11-2004 @ 16:41 :
Het gaat me er absoluut niet om jou te vergelijken met Hitler. Het gaat me er puur en alleen om, om je duidelijk te maken wat voor gevaar er in je opmerkingen schuilt. Wat jij voorstelt verschilt bijzonder weinig van wat die historische figuur voorgesteld en in de praktijk gebracht heeft.

Verder weet ik niet precies wat jij denkt, dat is ook waarom ik op je reageer, wat jij schrijft is zo verschrikkelijk erg dat ik graag zou willen weten wat er in jouw hoofd omgaat. Naar mijn mening werken dit soort reacties van nederlanders de integratie enorm tegen, zou het niet meer lonen om eens een keer constructief bezig te zijn in plaats van alleen maar te schelden over hoe erg ze ons land zouden verzieken?
Sowieso vind ik het voorbarig dat iedereen gelijk De Moslims (alsof ze ook echt een ondergronds netwerk tegen Ons De Reine Nederlanders hebben) aanwijst. En als iedereen dat doet heeft dat een reden, dan weet iedereen dus hoe erg die mensen gekwetst zullen zijn door de provocatie van van Gogh. Ik denk persoonlijk dat hij wel heel heel erg ver ging met die filmpje, en natuurlijk mag je je mening op zo'n manier geven maar dan moet je in je achterhoofd houden dat er mensen zijn die dat niet aan kunnen. Niet dat ik zeg dat hij het verdiende though.

+ ik had de schoenen van jouw avatar.
Splodge
Splodge is offline
Citaat:
De Islam is namelijk niet een vreedzame religie. Sommige moslims zijn wel vredelievend, maar de kern van de Islam wijst geweld niet af. Integendeel, geweld tegen de 'ongelovigen' wordt juist aangemoedigd, het is zelfs de 6e (onofficiële) zuil. Kijk ook eens naar het midden-oosten. Zo'n zelfmoordaanslag in ruil voor 72 gewillige hoeren komt voort uit vredelievendheid.

Ps: moslims zitten hier (in grote getalen) vanaf de jaren '60 toen de gastarbeiders kwamen. Daarvoor kwamen er mensen uit indonesie, maar de meesten daarvan waren niet-moslim.
Wat jij hier zegt is ook niet helemaal correct. Er is namelijk nogal wat ophef over wat het woord dat meestal naar 'ongelovigen' wordt vertaald betekent. Het betekent meer zoiets als 'zij die weten dat God bestaat, maar hem negeren.' Bovendien lees ik geen Arabisch, dus weet ik ook niet of er tot geweld op geroepen wordt of dat er misschien gezegd wordt dat je moet proberen die mensen het licht te laten zien. Beeldspraak is niet zeldzaam in heilige boeken en we moeten er als Nederlanders net zo erg voor waken dat we het niet verkeerd interpreteren, als moslims dat moeten doen.
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 02-11-2004 @ 16:43 :
Dan ook niet. Het zou voor een christen onlogisch zijn iemand te doden om welke reden dan ook. Gij zult niet doden.

En blijkbaar ligt het bij dergelijke islam-extremisten anders. Het is moeilijk te verwoorden, maar ergens heb ik gewoon het gevoel dat geweld gewoon ergens dicht bij de islam zit.
Oud 02-11-2004, 15:47
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 02-11-2004 @ 16:46 :
Het zou voor een christen onlogisch zijn iemand te doden om welke reden dan ook. Gij zult niet doden.
Heb je vijand lief en bid voor hem .
Floris82
Floris82 is offline
Citaat:
Splodge schreef op 02-11-2004 @ 16:41 :

Wat ik niet begrijp is wat mij in godsnaam verbind aan die mafkees. Ik heb geen hekel aan alle moslims, Hitler wel aan alle joden. Hij wou ze allemaal doodhebben. Ik wil alleen dat geloof eruit hebben. (ok onmmogelijke missie)

En weet je wat de intergatie tegenwerkt, een achterlijke Marokaan die Theo van Gogh vermoord. Misschien moet je daar maar eens bij stil staan. In plaats van eerst weer de normale mensen erop te wijzen dat ze ook zo politiek correct moeten blijven tegenover moslims.
martiny
martiny is offline
Ik vind het echt kut. kwam thuis en hoorde het en heb eerst een kwartier staat schreeuwen dat het niet waar was en vooral dat het niet mocht. Ontkenning. Dit gebeurd niet in Nederland. Mijn Veilige Nederland. Vergeet het maar. Het is gebeurd. We zijn niet alleen een voorman van de vrijheids van meningsuiting kwijt, maar ook een geweldig regisseur. BTW: Was hij niet degene die de serie Najib & Julia regisseerde?
Oud 02-11-2004, 15:49
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
het leuke is hoe je op tv ziet dat sommige mensen er gewoon staan bij te lachen
Verwijderd
Ja dat was ie.
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 02-11-2004 @ 16:49 :
leuk?
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Splodge schreef op 02-11-2004 @ 16:46 :
Wat jij hier zegt is ook niet helemaal correct. Er is namelijk nogal wat ophef over wat het woord dat meestal naar 'ongelovigen' wordt vertaald betekent. Het betekent meer zoiets als 'zij die weten dat God bestaat, maar hem negeren.' Bovendien lees ik geen Arabisch, dus weet ik ook niet of er tot geweld op geroepen wordt of dat er misschien gezegd wordt dat je moet proberen die mensen het licht te laten zien. Beeldspraak is niet zeldzaam in heilige boeken en we moeten er als Nederlanders net zo erg voor waken dat we het niet verkeerd interpreteren, als moslims dat moeten doen.
Oftewel, je keurt het goed wat de mullahs zeggen onder het mom van ik versta het niet, zo erg zal het niet zijn en gun hun de religieuze vrijheid. Dat is een foute houding. Daar zullen ze gretig gebruik van maken.

Ongelovigen zijn simpel genomen gewoon niet-moslims. Je kunt wel zeggen mensen die in g-d geloven maar allah ontkennen maar joden en christenen zijn volgens hen ook ongelovigen.
Niet moslims = ongelovigen.
Oud 02-11-2004, 15:50
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
martiny schreef op 02-11-2004 @ 16:47 :
Ik vind het echt kut. kwam thuis en hoorde het en heb eerst een kwartier staat schreeuwen dat het niet waar was en vooral dat het niet mocht. Ontkenning. Dit gebeurd niet in Nederland. Mijn Veilige Nederland. Vergeet het maar. Het is gebeurd. We zijn niet alleen een voorman van de vrijheids van meningsuiting kwijt, maar ook een geweldig regisseur. BTW: Was hij niet degene die de serie Najib & Julia regisseerde?
veilige nederland? veilig is het nooit geweest
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 02-11-2004 @ 16:49 :
leuk?
Lachen toch?
Splodge
Splodge is offline
Citaat:
z0pje schreef op 02-11-2004 @ 16:46 :
Sowieso vind ik het voorbarig dat iedereen gelijk De Moslims (alsof ze ook echt een ondergronds netwerk tegen Ons De Reine Nederlanders hebben) aanwijst. En als iedereen dat doet heeft dat een reden, dan weet iedereen dus hoe erg die mensen gekwetst zullen zijn door de provocatie van van Gogh. Ik denk persoonlijk dat hij wel heel heel erg ver ging met die filmpje, en natuurlijk mag je je mening op zo'n manier geven maar dan moet je in je achterhoofd houden dat er mensen zijn die dat niet aan kunnen. Niet dat ik zeg dat hij het verdiende though.

+ ik had de schoenen van jouw avatar.
Ik was, als niet-moslim, enorm gekwetst door dat filmpje. Ik snap dan ook goed dat de dader het conflict met Van Gogh op wilde zoeken, maar dat hij dat op deze manier doet is onbegrijpelijk en onvergeefelijk.

+ ik heb nog steeds de schoenen van mijn avatar
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 02-11-2004 @ 16:49 :
leuk?
je begrijpt wat ik bedoel.
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
Citaat:
Dan ook niet. Het zou voor een christen onlogisch zijn iemand te doden om welke reden dan ook. Gij zult niet doden.
Wat een onzin! Nog nooit gehoord van een Christen die een moord heeft gepleegd?
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 02-11-2004 @ 16:50 :
Lachen toch?
sarcasme.....
Oud 02-11-2004, 15:51
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
Dat komt omdat die mensen emotioneel geschokt zijn. Als je net iemand voor je ogen vermoord zit worden weet je niet hoe je emotioneel moet reageren. Het is dan redelijk normaal dat die mensen gaan lachen. Zag zelf ook een vrouw met een glimlach vertellen hoe ze zag dat hij daar dood lach met twee messen in z'n buik.

Komt dus gewoon omdat die mensen overrompelt met emoties zijn.
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:

En blijkbaar ligt het bij dergelijke islam-extremisten anders. Het is moeilijk te verwoorden, maar ergens heb ik gewoon het gevoel dat geweld gewoon ergens dicht bij de islam zit.
Pffft. Er zijn talloze Christenen (vooral in de VS) die met de Bijbel in de hand mensen dood willen maken. Denk aan de doodstraf (oog om oog...) en aanslagen op abortusklinieken. Of mensen die anderen vermoorden omdat ze denken dat ze duivels zijn.
Verwijderd

Ik krijg zin om in een prachtig bloemperkje te braken.
Oud 02-11-2004, 15:52
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
Young Grow Old schreef op 02-11-2004 @ 16:50 :
Wat een onzin! Nog nooit gehoord van een Christen die een moord heeft gepleegd?
Juist, wat dacht je van al die mensen op het amerikaanse continent, de inqusitie, de mensen in afrika, nederland in Indo-china, de kruistochten, WWI en WII.

Men heeft niet voor niets in de nieuwe bijbelvertaling deze keer wel correct staat: "Gij zult niet moorden." ipv "Gij zult niet doden."

En de islam kent zo z'n eigen anti-moord uitspraken. Zoals "Wie een persoon dood, dood de hele wereld."

Alleen hier weet ik niet of het 'dood' of 'moord' moet zijn.
Oud 02-11-2004, 15:53
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
het gaat er gewoon om, tegenwoordig moet je je bek houden in nederland want voor je het weet word je op de fiets neergeschoten...
Co
Co is offline
Hoppakee, op naam nummertje 3
meisje
meisje is offline
Citaat:

Dat denk ik niet. Ik denk dat je moet denken in 'cultuurgebonden' en 'religiegebonden'. Christendom is geseculariseerd, maar vroeger werden mensen ook omgebracht omdat ze kritiek hadden op het Christendom.
Oud 02-11-2004, 15:54
Fade of Light
Fade of Light is offline
Grappig die reacties van mensen die dachten dat je veilig was in Nederland ....
Maargoed, dit kan altijd gebeuren, moet je niet alle moslims of allochtonen op afrekenen, maar het is wel een extra gewichtje bij het gewelddebakel van "de laatste tijd"
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 02-11-2004 @ 16:53 :
het gaat er gewoon om, tegenwoordig moet je je bek houden in nederland want voor je het weet word je op de fiets neergeschoten...
Dat geldt enkel voor mensen die kritiek hebben op de Islam.

Mensen die anti-Israel / anti-semitisch zijn mogen doen en laten was ze willen en kunnen rekenen op support ipv een mes tussen hun ribben.
Metal
Metal is offline
Citaat:
wie dat dan?

je mag het best zeggen hoor
Oud 02-11-2004, 15:55
Splodge
Splodge is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 02-11-2004 @ 16:49 :
Oftewel, je keurt het goed wat de mullahs zeggen onder het mom van ik versta het niet, zo erg zal het niet zijn en gun hun de religieuze vrijheid. Dat is een foute houding. Daar zullen ze gretig gebruik van maken.

Ongelovigen zijn simpel genomen gewoon niet-moslims. Je kunt wel zeggen mensen die in g-d geloven maar allah ontkennen maar joden en christenen zijn volgens hen ook ongelovigen.
Niet moslims = ongelovigen.
Dat is niet waar. Ik maak alleen een onderscheid tussen wat de Islam daadwerkelijk is en hoe het door sommigen geïnterpreteerd wordt. En valt het doden van mensen niet onder religieuze vrijheid, dat is een belachelijke stelling die ook nooit zou aanhangen. Het enige dat ik duidelijk probeer te maken is dat, hoewel sommigen de Koran misbruiken voor hun geweldadige doeleinden, moslims niet per definitie geweldadig zijn. Als je kijkt naar hoe verschrikkelijk veel verschillende 'afdelingen' van de Islam er zijn zal je zien dat het zelfs voor insiders enorm moeilijk is om te bepalen wat er precies bedoeld wordt.
Oud 02-11-2004, 15:56
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 02-11-2004 @ 16:54 :
Grappig die reacties van mensen die dachten dat je veilig was in Nederland ....
Veiligheid in Nederlands is slechts een illusie.
Oud 02-11-2004, 15:56
Verwijderd
Citaat:

Een Moslim wilt dat zijn mede mens, ook Moslim wordt. Zodat die persoon ook een kans krijgt naar de hemel te gaan (of je het ermee eens bent of niet, doet er ff niet toe). Een strijd tegen ongelovigen schrikt anderen toch juist af? Hoe kan je iemand je geloof met geweld laten opdringen? dan kan je tong zeggen dat je Moslim bent, maar je hart zegt iets anders. Er is geen 6de zuil die zegt, dat we alle ongelovigen de pan moeten inhakken. Als er in de Islam sprake is van de strijd tegen de ongelovigen, moet je bij jezelf afvragen wat er precies met strijd wordt bedoeld. Allah zegt niet, hak je medemens in de pan, als die gene geen moslim wilt worden. Want rechtvaardigheid komt uiteindelijk toch wel, en ik denk dat je beter naar jezelf moet kijken voordat je andere wilt'verbeteren'. Als je als Moslim echt graag wilt dat je medemens ook moslim wordt, kun je beter het goede voorbeeld geven en er veel over praten (dit is ook een soort van strijden, strijden met je tong) . Dan komen geintresseerden vanzelf wel naar je geloof, ipv dat je het bij iedereen opdringt (die zich eraan gaat irriteren). Die zelfmoordaanslagen btw in het Midden Oosten zien die mensen als zelfverdediging. Ik snap niet dat een tank die mensendood maakt, minder barbaars is, dan een man die zichzelf opblaast.
Oud 02-11-2004, 15:57
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
500
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Metal schreef op 02-11-2004 @ 16:54 :
wie dat dan?

je mag het best zeggen hoor