Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2005, 22:04
heavyukkie
heavyukkie is offline
koolhydraten, proteine.---->>> zoals
calesthenics of pilates,----->>> en dat is....?
Oud 05-01-2005, 22:09
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
heavyukkie schreef op 05-01-2005 @ 23:04 :
koolhydraten, proteine.---->>> zoals
calesthenics of pilates,----->>> en dat is....?
Met koolhydraten bedoel ik dus bijv. bruin brood groente fruit en magere kwark. Met simpele koolhydraten cake taart witte rijst aardappelen etc. maar die zijn niet goed voor de lijn (al beweren sommigen hier dat witte rijst en aardappelen wel goed zijn).
Met proteine bedoel ik bijv. magere vlees, kip, kalkoen, vis en low-fat low-carb kaas.
Je vet moet je halen uit olijfolie, olijven, noten etc. MAAR IN MATE!! Niet teveel. En uit vette vis dat is het beste.
Kun je het allemaal nog volgen?

Calesthenics zijn oefeningen die je thuis op de vloer doet. Bijv. pushups en crunches op allerlei verschillende manieren. Leg-lift etc. dat soort dingen ik had eerder al een site gepost waar een aantal oefeningen beschreven stonden. Namelijk: http://www.weightlossforgood.co.uk/exercise_at_home.htm
Oud 05-01-2005, 22:24
Mara
Mara is offline
Citaat:
heavyukkie schreef op 05-01-2005 @ 22:49 :
Ik heb ook een vraagje. Ik wil gaan afvallen, ik ben veelste zwaar geworden en vind het nu tijd worden om af te gaan vallen(wel 30 kilo eraf) Maar hoe kan ik dit het beste aan pakken?? wat moet ik wanneer gaan eten en hoe kan ik beste het sporten aan pakken. omdat ik te dik ben mag ik niet trimmen ivm mn enkels...

wie weet dat??
Mag ik vragen wat je lengte en gewicht zijn? Om in de gaten te houden dat je wel reeële doelen hebt
Oud 05-01-2005, 22:49
heavyukkie
heavyukkie is offline
ik ben 1.58 en over de 100 weet het niet precies heb me al heeeeel lang niet meer gewogen, dus dat kan er echt wel af. als ik ongeveer 70 weeg ben ik al dik tevreden!!
Oud 05-01-2005, 22:52
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
heavyukkie schreef op 05-01-2005 @ 23:49 :
ik ben 1.58 en over de 100 weet het niet precies heb me al heeeeel lang niet meer gewogen, dus dat kan er echt wel af. als ik ongeveer 70 weeg ben ik al dik tevreden!!
Moet goed kunnen. Hoe meer je te verliezen hebt hoe makkelijker het gaat.

Laatst gewijzigd op 05-01-2005 om 23:02.
Oud 05-01-2005, 22:56
Mara
Mara is offline
Citaat:
Ah, ok, dan begrijp ik 't wel ja Kijk, 't gebeurt hier ook regelmatig dat meisjes van 1,85 meter beginnen "Ja ik ben nu 55 kg maar ik wil gaar 51 wegen!" , heel ongezond dus. Altijd even zeker weten of dat (niet) 't geval is.
Oud 05-01-2005, 23:01
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Hmm - lijkt me geen gek idee om eens naar de diëtiste stappen...

Ik denk wel dat je wat met de tips van hier kan, maar toch; als
je zo veel moet afvallen, lijkt het me wel verstandig om dat onder
begeleiding te doen...

Ook omdat het dan persoonlijker op je kan afgestemd kan
worden dan hier kan, denk ik.
Oud 05-01-2005, 23:03
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Quiana schreef op 06-01-2005 @ 00:01 :
Hmm - lijkt me geen gek idee om eens naar de diëtiste stappen...

Ik denk wel dat je wat met de tips van hier kan, maar toch; als
je zo veel moet afvallen, lijkt het me wel verstandig om dat onder
begeleiding te doen...

Ook omdat het dan persoonlijker op je kan afgestemd kan
worden dan hier kan, denk ik.
Nee ik denk niet dat je daar zoveel geld aan hoeft uit te geven joh. Juist als je veel te verliezen hebt kunnen kleine aanpassingen al veel doen.
Oud 05-01-2005, 23:26
-(L)-
Citaat:
Even een vraagje; Stel je volgt 1 maand (of in ieder geval een 'wat langere periode') een dieet waarin je per dag zo'n 1000 kcal binnenkrijgt, en je gaat na die maand weer normaal eten (dus zo'n 2000 kcal per dag), kom je dan meteen weer aan?
Ik weet niet wat je onder meteen verstaat, maar je zal het binnen 14 dagen merken als je blijvend 2000 kcal per dag blijft eten.

Citaat:
Ik snap zelf niet veel van de Jojo-effect, en weet ook niet in welke 'mate' dat geld, en wanneer het optreed.
Het treedt op (beter gezegd: kan optreden) als je bent afgevallen en dan weer terugvalt in je oude voedingspatroon. In welke mate dat voor jou geldt, weet je zelf denk ik het beste, het is voor iedereen verschillend. Het treedt in ieder geval sterker op als je veel afvalt in een (te) korte periode, en dan weer normaal gaat eten.
Je kunt na het afvallen wel iets meer gaan eten, maar zeker niet het dubbele, zoals jij aangeeft met 'van 1000 kcal per dag naar 2000 kcal per dag'.

Citaat:
Waar ik eigenlijk naar toe wil; Is het mogelijk een 'streng' dieet te volgen (dus in korte tijd veel af te vallen) zonder dat het Jojo-effect optreed? En zo ja, hoe kun je het dan voorkomen?
Zie wat ik hierboven zei. Ik ben er voor 100% van overtuigd dat het je niet lukt als je een maand lang 1000 kcal eet, en dan teruggaat naar je oude voedingspatroon (dus 2000 kcal per dag).

Citaat:
Spiermassa zal ik ook niet veel afvallen, want ik sport regelmatig. Ik sport zo'n 8 a 10 uur in de week, waarvan ik 2 tot 3 uur krachttraining (in de vorm van Body Pump) doe.
Ik weet niet hoe intensief je trainingen zijn, maar als je 8 a 10 uur per week sport, dan is 1000 kcal gewoon te weinig als je wil afvallen.

Citaat:
Als jij een hongergevoel hebt zegt dat toch iets. Het betekent niet dat je je vol moet proppen, maar het betekent wel dat je iets nodig hebt en je moet 't ook niet volledige negeren of onderdrukken.
Klopt inderdaad. Doordat je eet, komt de vertering opgang. Als je te lang niks eet, of voortdurend honger hebt, dan is dat een slecht teken (ja, zelfs als je wil afvallen).

Citaat:
Hoelang zou ik er volgens jou dan over moeten doen om die 3 kilo (van 58 naar 55) op een 'gezonde' manier kwijt te raken? En hou zou ik dit het beste kunnen doen?
Is je gewicht de afgelopen tijd stabiel geweest? 58kg dus? Normaal gesproken valt iemand die begint met lijnen zo'n 1 a 2 kilo per week af (de eerste weken). Bij jou zal het rond de 1kg liggen, want je hebt geen overgewicht. (Mensen met overgewicht vallen sneller af namelijk). Ik heb het hier dan wel over een gezonde manier van lijnen, waarbij je jezelf zeker niet uithongert.
Hoelanger je bent 't lijnen, hoe minder je per week afvalt. Ik denk dat je er het beste 3 tot 5 weken over kan doen, als je het er echt blijvend af wil hebben.

Citaat:
Nou ja, het ging een hele tijd goed, en dat ga ik gewoon ook weer verder volhouden
Als het een keer fout gaat kan je het inderdaad het beste de dag erna weer gewoon oppakken. Jezelf afstraffen door de dag erna minder te eten werkt in de meeste gevallen niet.
En als je af en toe de mist in gaat is dat nog helemaal niet zo erg. Wat veel erger is; als je het de dag erna niet weer gewoon kan oppakken.

Citaat:
Ik heb me trouwens net ingeschreven voor fitness, nou ja, ik heb 'n formulier ingevuld. Ik moet alleen nog invullen of ik een dieet volg en dan wat voor dieet, dat is een probleempje. Maar ik heb me ingeschreven, go me
Go go go! Ze stellen een persoonlijk programma voor je op, en daarom moeten ze weten welk dieet je volgt of wat voor een voedingspatroon je hebt. Als je dieet geen naam heeft, kan je dat beste gewoon ff persoonlijk zeggen daar, en uitleggen hoe je eet. Dat heb ik zelf namelijk ook gedaan.
Ik ben ongeveer 1,5 jaar gaan fitnessen (tot een paar maanden geleden), maar ik ben er mee gestopt omdat het bij mij niet werkte. En ik ben sowieso al niet zo'n sportfan

Citaat:
Ik heb ook een vraagje. Ik wil gaan afvallen, ik ben veelste zwaar geworden en vind het nu tijd worden om af te gaan vallen(wel 30 kilo eraf) Maar hoe kan ik dit het beste aan pakken?? wat moet ik wanneer gaan eten en hoe kan ik beste het sporten aan pakken. omdat ik te dik ben mag ik niet trimmen ivm mn enkels...

wie weet dat??
30 kilo, dat is best veel ja. Hoeveel weeg je en hoe lang ben je?
Als je echt zoveel wil afvallen (en als dat nodig is voor je gezondheid), dan is mijn advies; volg het weight watcher dieet. Vooral als je veel wil afvallen (en natuurlijk blijvend), dan is dit ideaal!!
Zelf was ik aan de flinke kant en ik wilde graag afvallen. Alles wat ik heb geprobeerd had geen effect, telkens kwam ik weer bij mijn oude gewicht terrecht. Een vriendin van mij was bij de Weight watchers, en zo ben ik het ook gaan volgen.
Je hebt per dag een vast aantal points, afhankelijk van je gewicht en geslacht. Je mag zelf bepalen wat je voor de points eet.
Het programma is heel makkelijk vol te houden en heel uitgebreid, je mag alles eten etc. Je moet alleen geen wonderen verwachten, bv dat je 5 kilo per week afvalt. Maar als je het gewoon volgt, zul je iedere week opnieuw wel iets afvallen.
Ga eens naar www.weightwatchers.nl. Veel info over hoe je moet eten staat er eigenlijk niet op de site, maar als je iets te vragen hebt dan hoor ik het wel. En als je interesse hebt dan wil ik je het hele dieet wel uittypen.

Laatst gewijzigd op 05-01-2005 om 23:29.
Oud 06-01-2005, 10:26
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 06-01-2005 @ 00:26 :

Ik ben ongeveer 1,5 jaar gaan fitnessen (tot een paar maanden geleden), maar ik ben er mee gestopt omdat het bij mij niet werkte. En ik ben sowieso al niet zo'n sportfan
Het is wel belangrijk om te blijven sporten, niet zozeer om gewicht kwijt te raken, maar om gezond te blijven. Alleen als je twee keer per week sport én geen overgewicht hebt, ben je gezond. Alleen 'dun' zijn, is dus niet genoeg. Dus ik zou weer gaan sporten als ik jou was: het is dus gezond en je krijgt er energie van. En als je fitnessen niet leuk vindt, zoek je toch een andere sport?
Oud 06-01-2005, 11:27
heavyukkie
heavyukkie is offline
ik heb net mn bmi uit gerekend en was (had geschat op 100 kilo maar is dus een schatting zal wel meer zijn) en was dus 40
Oud 06-01-2005, 11:31
Verwijderd
Citaat:
heavyukkie schreef op 06-01-2005 @ 12:27 :
ik heb net mn bmi uit gerekend en was (had geschat op 100 kilo maar is dus een schatting zal wel meer zijn) en was dus 40
Ik denk dat je het beste een keer (of meerdere keren) naar een dietist kunt gaan en samen met hem/haar kijken hoe je het beste af kunt vallen.
Oud 06-01-2005, 11:49
-(L)-
Citaat:
Krummeltje schreef op 06-01-2005 @ 11:26 :
Het is wel belangrijk om te blijven sporten, niet zozeer om gewicht kwijt te raken, maar om gezond te blijven. Alleen als je twee keer per week sport én geen overgewicht hebt, ben je gezond. Alleen 'dun' zijn, is dus niet genoeg. Dus ik zou weer gaan sporten als ik jou was: het is dus gezond en je krijgt er energie van. En als je fitnessen niet leuk vindt, zoek je toch een andere sport?
Ik heb altijd geprobeerd een sport te doen die ik leuk vind. Ik rij sinds kort weer paard, dat had ik opgegeven om meer tijd te hebben voor te fitnessen. En nu ik gestopt ben met fitnessen ben ik dus weer begonnen met paardrijden.
Oud 06-01-2005, 12:42
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 06-01-2005 @ 12:49 :
Ik heb altijd geprobeerd een sport te doen die ik leuk vind. Ik rij sinds kort weer paard, dat had ik opgegeven om meer tijd te hebben voor te fitnessen. En nu ik gestopt ben met fitnessen ben ik dus weer begonnen met paardrijden.
Nouja, ik weet niet precies hoe inspannend paardrijden is, maar misschien is dat ook wel genoeg. (Ik weet niet hoeveel het paard doet he )
Oud 06-01-2005, 16:03
-(L)-
Citaat:
Krummeltje schreef op 06-01-2005 @ 13:42 :
Nouja, ik weet niet precies hoe inspannend paardrijden is, maar misschien is dat ook wel genoeg. (Ik weet niet hoeveel het paard doet he )
In ieder geval inspannender als hoe 't er op 't eerste gezicht uitziet
Oud 06-01-2005, 16:21
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 06-01-2005 @ 17:03 :
In ieder geval inspannender als hoe 't er op 't eerste gezicht uitziet
Als je hier: http://www.sportstudio-do-it.nl/spor...everbruik.html je gewicht en de tijdsduur invult kun je het zien.
Oud 08-01-2005, 19:01
-(L)-
Whoehoee! Deze week 1 kilo afgevallen
Oud 08-01-2005, 20:07
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
heavyukkie schreef op 06-01-2005 @ 12:27 :
Misschien moet je je echt eens wegen, ik schat m'n gewicht ook altijd hoger in dan het is, misschien valt het wel mee...
Oud 08-01-2005, 21:19
-(L)-
Citaat:
Gothic schreef op 08-01-2005 @ 21:07 :
Misschien moet je je echt eens wegen, ik schat m'n gewicht ook altijd hoger in dan het is, misschien valt het wel mee...
Dat vind ik inderdaad ook een goed idee. Meestal val je af als je lange tijd niet met je gewicht bezig bent geweest.
Want als je niet lijnt (en dus in principe alles 'mag' eten), is de drang om te eten helemaal niet zo groot.
Oud 08-01-2005, 22:11
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 08-01-2005 @ 22:19 :
Dat vind ik inderdaad ook een goed idee. Meestal val je af als je lange tijd niet met je gewicht bezig bent geweest.
Want als je niet lijnt (en dus in principe alles 'mag' eten), is de drang om te eten helemaal niet zo groot.
Ik wou dat dat bij mij 't geval was Ik merk juist dat als ik d'r niet oplet er ongemerkt een heleboel mijn mond passeert. Ik móet er dus wel op letten.
Oud 08-01-2005, 22:14
-(L)-
Ik denk alleen maar aan eten als ik 't lijnen ben, en het dus maar in bepaalde maten 'mag'. En ja, dan krijg ik dus honger
Oud 08-01-2005, 22:20
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 08-01-2005 @ 23:14 :
Ik denk alleen maar aan eten als ik 't lijnen ben, en het dus maar in bepaalde maten 'mag'. En ja, dan krijg ik dus honger
Probleem bij mij is dat ik niet alleen eet als ik honger heb. Als ik d'r niet op let ga ik tussendoor heel vaak naar de kast, terwijl m'n lichaam 't niet eens echt wil. Ook als ik iets zie dan eet ik 't gewoon, meer gewoonte dan m'n lichaam dat d'r om vraagt dus.
Oud 08-01-2005, 22:25
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 08-01-2005 @ 23:20 :
Probleem bij mij is dat ik niet alleen eet als ik honger heb. Als ik d'r niet op let ga ik tussendoor heel vaak naar de kast, terwijl m'n lichaam 't niet eens echt wil. Ook als ik iets zie dan eet ik 't gewoon, meer gewoonte dan m'n lichaam dat d'r om vraagt dus.
Ja daar heb ik ook last van. Maar ik eet gewoon uit verveling. Dus ik probeer bezig te zijn, en dan is dat probleem al verholpen
Oud 09-01-2005, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 08-01-2005 @ 23:14 :
Ja, dat heb ik nou ook! En daarom las ik af en toe tussen mijn lijnperiodes door een 'eetdag' in. Dan hoef ik die dag eens niet te letten op wat ik weet, en mag ik gewoon eten wat ik lekker vind.

Vandaag was zo'n dag, dus ik heb zostraks lekker suikerpinda's gegeten. Ik kon het wel niet laten om toch even uit te reken hoeveel kcal ik naar binnen had gewerkt. Ik kwam rond de 2500 uit, dus dat viel dan nog wel mee.

Trouwens, een stomme vraag misschien, ik hoorde hier laatst dat er een maximum aan vet is dat je kunt verliezen in bijv. een week. Is er ook een maximum aan vet dat je lichaam kan aanmaken in een week? (Of in een dag?)
Oud 09-01-2005, 20:50
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Hoi, ik join the club (weer).

Ik denk niet dat ik nog geloofwaardig overkom want ik heb hier echt al wel 5 keer aangekondigd dat ik nu écht begon met lijnen...

Maar anyway! Even voor de statistieken, ik ben 1.82 (ofzo) en weeg 75 kg. Te veel, vind ik.

Ik ben vanaf vrijdag al heel goed bezig, al zeg ik het zelf. Elke dag drie maaltijden, en geen tussendoortjes (alleen fruit of groente). Ook let ik bij het avondeten op dat ik niet teveel opschep, want dat kwam nogal eens voor.

Ik hoop dat ik over 2 weken mn eerste kilootje kwijt ben... Ik ben benieuwd!

xxx
Oud 09-01-2005, 21:14
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 09-01-2005 @ 21:05 :
Trouwens, een stomme vraag misschien, ik hoorde hier laatst dat er een maximum aan vet is dat je kunt verliezen in bijv. een week. Is er ook een maximum aan vet dat je lichaam kan aanmaken in een week? (Of in een dag?)
Pfff, geen idee. Er is vast wel een maximum, maar ik denk dat dat heel hoog ligt.
Oud 10-01-2005, 00:03
Verwijderd
Ik heb het nou een week goed volgehouden (sinds ik er na een maand gekloot weer serieus voor ga) Dus ik ben best wel trots op mezelf. Morgen is eigenlijk een weegdag maar ik denk dat ik het met een week uitstel.
*Dit was eigenlijk meer een mededeling*
Oud 10-01-2005, 09:53
Mara
Mara is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 10-01-2005 @ 01:03 :
Ik heb het nou een week goed volgehouden (sinds ik er na een maand gekloot weer serieus voor ga) Dus ik ben best wel trots op mezelf. Morgen is eigenlijk een weegdag maar ik denk dat ik het met een week uitstel.
*Dit was eigenlijk meer een mededeling*
Goed zo En ach, dat je de weegdag uitstelt maakt niks uit
Oud 10-01-2005, 09:54
Mara
Mara is offline
Ok, even een laatste post, dan kan ik een nieuwe openen met een mooie beginpost
Topic gesloten

Regels voor berichten