Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2004, 15:51
Verwijderd
Citaat:
Tricks' schreef op 02-12-2004 @ 16:49 :
Kijk, dat bedoel ik nou. Daar hebben we het toch niet over? Over verkrachtingen?
je leest over een citaat uit de Hadieth heen:

"De profeet, vrede en zegeningen zij met hem, heeft geen 1 van zijn vrouwen geslagen, en zei dat de beste mannen, de mannen zijn die het beste met hun vrouwen om gaan".

Laatst gewijzigd op 02-12-2004 om 15:53.
Advertentie
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Tricks' schreef op 02-12-2004 @ 16:49 :
Kijk, dat bedoel ik nou. Daar hebben we het toch niet over? Over verkrachtingen?
Dat is een vorm van mishandeling.
Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
BiL@L schreef op 02-12-2004 @ 16:50 :
Niet? Dat verklaart dan waarschijnlijk het belachelijk grote aantal verkrachtingen in dit land. Men ziet het niet als 'mishandeling'. Is dat ook weer zo'n Nederlandse standaard?
Huiselijk geweld. Daar gaat het over

Andere problemen, daar open je maar een nieuw topic over.
Oud 02-12-2004, 15:52
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
S. schreef op 02-12-2004 @ 16:51 :

"De profeet, vrede en zegeningen zij met hem, heeft geen 1 van zijn vrouwen geslagen, en zei dat de beste mannen, de mannen zijn die het beste met hun vrouwen om gaan".
Misschien moet je het vetgedrukt schrijven en grotere lettertype.
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 02-12-2004 @ 16:44 :
Profeet Mohammed was een analfabeet. Wie was volgens jou de auteur?
Dat maakt de tekst zo mogelijk nog twijfelachtiger.
Citaat:
Er zijn geschriften gevonden uit die tijd en vergeleken met die van nu. Daaruit bleek dat ze zeg maar voor 100 % hetzelfde waren/zijn.
Elke letter? en vertalingen dan? en hoe weten dat wat gevonden werd 'uit die tijd' geen manipulatie heeft ondergaan?

trouwens zeer interessant zo'n bewering, zou je mischien ergens een link kunnen geven? archeologie is altijd wel leuk om over te lezen.
Citaat:
Spreek voor jezelf.
Het feit dat het mij lukt betekent dat het mogelijk is.

Citaat:
Je komt nogal lomp over altijd. Daarom was enige toelichting nodig.
Je kent mijn mening onderhand wel, je vraagt dus in feite naar de bekende weg..

Citaat:
Ik denk dat jij eerder een ban verdiend omdat je nooit een positieve bijdrage hebt aan een discussie.
beledigend en respectloos waren eigenlijk tot nu toe de verwijten, geen bijdrage leveren is me nog niet verweten...
Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:

Ja. Feesten.

Maar wat wil je daar mee zeggen.
Je komt met aanleidingen waarom dingen die zo blijken te zijn niet zouden kunnen zijn. Je komt met redenen waarom niet zou gebeuren wat wel gebeurt. Ik wil verklaringen horen waarom gebeurt wat gebeurt.
Oud 02-12-2004, 15:54
BiL@L
BiL@L is offline
Citaat:
Tricks' schreef op 02-12-2004 @ 16:51 :
Huiselijk geweld. Daar gaat het over

Andere problemen, daar open je maar een nieuw topic over.
En de verkrachtingen die in een huis gepleegd worden dan? Vallen die niet onder huiselijk geweld? Ik ben het met je eens dat er geen sprake kan zijn van verkrachting wanneer het om een getrouwd echtpaar gaat, maar wanneer het twee vreemden van elkaar zijn, of er op zijn minst geen sprake is van een verbintenis d.m.v. een huwelijk, dan kan er wel degelijke sprake zijn van verkrachting in een huis, wat dan weer onder huiselijk geweld valt.

Oud 02-12-2004, 15:54
T_ID
T_ID is offline
Citaat:

granted, maar wat moeten we dan denken van teksten waarop conservatieven en fundamentalisten zich baseren?

dan belanden we weer in de discussie van wat de juiste interpretatie is.
Oud 02-12-2004, 15:55
Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 02-12-2004 @ 16:50 :
Ik zie geen cijfers.
verder zoeken. Maar ik zal je helpen

http://www.partnermishandeling.nl/ma...em=rus20040917

en lees het hele stuk. Niet stoppen bij het begin, want op het eind wordt uitgelegd waarom degene die beweert dat Hirshi Ali niets nuttigs doet geen gelijk heeft.

Door een deskundige.
Oud 02-12-2004, 15:56
Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
BiL@L schreef op 02-12-2004 @ 16:54 :
En de verkrachtingen die in een huis gepleegd worden dan? Vallen die niet onder huiselijk geweld? Ik ben het met je eens dat er geen sprake kan zijn van verkrachting wanneer het om een getrouwd echtpaar gaat, maar wanneer het twee vreemden van elkaar zijn, of er op zijn minst geen sprake is van een verbintenis d.m.v. een huwelijk, dan kan er wel degelijke sprake zijn van verkrachting in een huis, wat dan weer onder huiselijk geweld valt.

Ten eerste ben je het niet met me eens. Natuurlijk kan er binnen een huwelijk sprake zijn van verkrachting! Ik vind het verachtelijk dat je kan denken van niet!!

Verder, kom dan met statistieken over verkrachting binnen het gezin. Anders hebben je statistieken niets te maken met het onderwerp hier.
Oud 02-12-2004, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Tricks' schreef op 02-12-2004 @ 16:52 :
Ja. Feesten.

Maar wat wil je daar mee zeggen.
Je komt met aanleidingen waarom dingen die zo blijken te zijn niet zouden kunnen zijn. Je komt met redenen waarom niet zou gebeuren wat wel gebeurt. Ik wil verklaringen horen waarom gebeurt wat gebeurt.
Als je wilt feesten, moet je dat vooral gaan doen, ik houd je niet tegen iig .

Hey, je moet niet van mij gaan verwachten dat ik het gedrag van iemand die niet de regels van de Islam naleeft, ga verdedigen.
Oud 02-12-2004, 15:58
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 02-12-2004 @ 16:54 :
granted, maar wat moeten we dan denken van teksten waarop conservatieven en fundamentalisten zich baseren?

dan belanden we weer in de discussie van wat de juiste interpretatie is.
Hoe weet jij dat conservatieven en fundamentalisten dit wel tolereren?

Oh, het was een gokje.
Oud 02-12-2004, 15:59
Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
S. schreef op 02-12-2004 @ 16:57 :
Als je wilt feesten, moet je dat vooral gaan doen, ik houd je niet tegen iig .

Hey, je moet niet van mij gaan verwachten dat ik het gedrag van iemand die niet de regels van de Islam naleeft, ga verdedigen.
Je begrijpt me werkelijk totaal niet.
Kennelijk zijn er een heleboel Islamieten, die het niet met jou eens zijn. Die niet handelen naar wat volgens jou is hoe de Kor'an geinterpreteert moet worden. Je zal dat vast geen echte moslims vinden. Dat kan en dat mag.
Maar er blijkt dat ze er wel zijn. En het zijn er veel. Kennelijk is er iets in de Islam, in een manier hoe je het kan lezen, die zorgt dat dit soort dingen gebeuren. Wat je moet doen is het analyseren en daaruit verder gaan. Het aan de kaak stellen. En dat is nou juist wat Hirshi Ali doet. Ze heeft het tegen mensen die dingen doen die jij NIET als islamitisch ziet. Je zou het daar roerend mee eens moeten zijn!
Oud 02-12-2004, 16:01
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
S. schreef op 02-12-2004 @ 16:58 :
Hoe weet jij dat conservatieven en fundamentalisten dit wel tolereren?
niet tolereren, maar aanmoedigen zelfs..

kijk eens naar Bil@ls copypaste van fundo-blogspot.com, daarin staat al waarop ze zich baseren..
Oud 02-12-2004, 16:03
BiL@L
BiL@L is offline
Citaat:
Tricks' schreef op 02-12-2004 @ 16:56 :
Ten eerste ben je het niet met me eens. Natuurlijk kan er binnen een huwelijk sprake zijn van verkrachting! Ik vind het verachtelijk dat je kan denken van niet!!
Ik vind jouw stelling niet realistisch, en dus larie. Maar ik besef me wel dat er meer zaken zijn die zo gezien worden.

Een man heeft andere capaciteiten met betrekking tot seksuele omgang dan de vrouw. Een vrouw kan bijvoorbeeld meerdere 'seksuele relaties' hebben zonder enige lustgevoel. Zoals bijvoorbeeld het geval is bij prostituees; zij kunnen met een groot aantal mannen sex hebben, direct achter elkaar, voor geld. Terwijl de man hier niet dezelfde capaciteiten toe heeft wanneer lustgevoel niet aanwezig is.

Een vrouw behoort geen huwelijk aan te gaan met een man als ze hem in bed zal weigeren. En als ze dat al wel doet, dan moet ze consequent scheiden.

Citaat:
Verder, kom dan met statistieken over verkrachting binnen het gezin. Anders hebben je statistieken niets te maken met het onderwerp hier.
Die bestaan niet. Verkrachtingen is gewoon mishandeling. Of dat het nou thuis gebeurd of daarbuiten. Dat zou wel heel dom zijn om daar onderscheid in te maken, maar ja Hirsi Ali is ook dom. Dus ik denk dat degenen met gezond verstand er verstandig aan zouden doen, om dit verdwaalde vogeltje niet teveel aandacht te schenken, in haar strijd enige betekenis aan haar leven te geven.
Oud 02-12-2004, 16:04
BiL@L
BiL@L is offline
Citaat:
T_ID schreef op 02-12-2004 @ 17:01 :
niet tolereren, maar aanmoedigen zelfs..

kijk eens naar Bil@ls copypaste van fundo-blogspot.com, daarin staat al waarop ze zich baseren..
fun·di
de fundi (mannelijk), de fundi's, het fundietje

iemand die politiek bedrijft vanuit een levensbeschouwing

Ik bedrijf geen politiek. Sterker nog, ik ben tegen een Islamitische partij en zelfs tegen stemmen. Come again...
Oud 02-12-2004, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Tricks' schreef op 02-12-2004 @ 16:46 :
Je kan niet ontkennen dat huiselijk geweld in iedergeval in Nederland onder Islamieten veel meer voorkomt dan bij welke andere groep dan ook.
60% is huiselijk geweld bij Moslims, 1 miljoen mensen
40% bij de andere inwoners, 15 miljoen mensen....

dat is toch niet alleen maar toeval?

en het blijkt dus ook niet wegens achterstandspositie te zijn
Elke Turk of Marrokaan wordt gezien hier als een standaard moslim. Als een Nederlander zijn vrouw slaat is alleen hij de dader, als een moslim zijn vrouw slaat zal het ook wel de schuld zijn van de Islam blijkbaar.

Marrokanen en Turken hebben idd thuis wat losse handjes, maar wat wil je, als je rechtstreeks uit het platteland komt, en meestal niet beter weet. Of dat je na de hele dag in de fabriek werken thuis je frustraties kwijt wil. Dat wil niet zeggen dat ik hier vrouwen slaan goedkeur. Want ik heb een pest hekel aan mensen die dat doen.

Zoals hier al in dit topic geschreven is zei onze profeet:

Dus voorbeeldige moslims slaan hun vrouwen juist niet. Als Hirsi Ali nou eens met een filmpje komt, waarin ze uitlegt dat het slaan van vrouwen juist niet goed is in de Islam, helpt ze daar dus veel meer vrouwen ermee. Maarja de Moslim vrouwen kan haar waarschijnlijk geen reet schelen, ze wilt gewoon koste wat kost de Islam zwart maken. Wat hebben moslimvrouwen überhaupt aan iemand die toch niet van hun religie houd? Als moslimvrouwen het echt moeilijk hadden, zouden ze toch wel voor zich zelf opkomen? In Nederland hebben ze echt wel de mogelijkheden. Je ziet de laatste tijd zoveel moslim meisjes die studeren
Oud 02-12-2004, 16:08
T_ID
T_ID is offline
Salafisten zijn voorstander van politieke islam..

je bent het dus met alles met hen eens, behalve dat ene punt?

wacht even... "tegen stemmen"

aha, a la Iran moet het dus maar?
Oud 02-12-2004, 16:09
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 02-12-2004 @ 17:08 :

nee a la 'stil blijven niet mee bemoeien/ (of klagen) en maar accepteren'
Oud 02-12-2004, 16:10
Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
BiL@L schreef op 02-12-2004 @ 17:03 :
Ik vind jouw stelling niet realistisch, en dus larie. Maar ik besef me wel dat er meer zaken zijn die zo gezien worden.

Een man heeft andere capaciteiten met betrekking tot seksuele omgang dan de vrouw. Een vrouw kan bijvoorbeeld meerdere 'seksuele relaties' hebben zonder enige lustgevoel. Zoals bijvoorbeeld het geval is bij prostituees; zij kunnen met een groot aantal mannen sex hebben, direct achter elkaar, voor geld. Terwijl de man hier niet dezelfde capaciteiten toe heeft wanneer lustgevoel niet aanwezig is.

Een vrouw behoort geen huwelijk aan te gaan met een man als ze hem in bed zal weigeren. En als ze dat al wel doet, dan moet ze consequent scheiden.

Die bestaan niet. Verkrachtingen is gewoon mishandeling. Of dat het nou thuis gebeurd of daarbuiten. Dat zou wel heel dom zijn om daar onderscheid in te maken, maar ja Hirsi Ali is ook dom. Dus ik denk dat degenen met gezond verstand er verstandig aan zouden doen, om dit verdwaalde vogeltje niet teveel aandacht te schenken, in haar strijd enige betekenis aan haar leven te geven.
Jouw ideeen zijn ziek. Serieus. Ik weet wel dat ik niet zo hoor te discussieren en voor iedereen hier kan ik wel respect opbrengen, behalve voor jou. Als je serieus zo over mannen en vrouwen denkt dan is hoe jij denkt het probleem wat we hier hebben. Hoe jij denkt is wat moet veranderen voor het hier weer een normaal land is.

Bovendien kan je van Hirshi Ali vanalles beweren, behalve dat ze dom is. Ik ben er trots op dat mijn stem haar mede in de 2e kamer heeft gebracht.
Oud 02-12-2004, 16:12
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 02-12-2004 @ 17:09 :
nee a la 'stil blijven niet mee bemoeien/ (of klagen) en maar accepteren'
idd, ik generaliseerde dat alle Iraniers het eens zijn met het regime, foutje.

maar ja, dat is net zo goed een argument tegen politieke islam, want we zijn nu een jaartje of wat verder in de zelfbenoemde 'islamitiscghe heilstaat Iran' en hoe blij is iedereen er nu van geworden?
Oud 02-12-2004, 16:16
Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 02-12-2004 @ 17:07 :
Elke Turk of Marrokaan wordt gezien hier als een standaard moslim. Als een Nederlander zijn vrouw slaat is alleen hij de dader, als een moslim zijn vrouw slaat zal het ook wel de schuld zijn van de Islam blijkbaar.

Marrokanen en Turken hebben idd thuis wat losse handjes, maar wat wil je, als je rechtstreeks uit het platteland komt, en meestal niet beter weet. Of dat je na de hele dag in de fabriek werken thuis je frustraties kwijt wil. Dat wil niet zeggen dat ik hier vrouwen slaan goedkeur. Want ik heb een pest hekel aan mensen die dat doen.

Zoals hier al in dit topic geschreven is zei onze profeet:

Dus voorbeeldige moslims slaan hun vrouwen juist niet. Als Hirsi Ali nou eens met een filmpje komt, waarin ze uitlegt dat het slaan van vrouwen juist niet goed is in de Islam, helpt ze daar dus veel meer vrouwen ermee. Maarja de Moslim vrouwen kan haar waarschijnlijk geen reet schelen, ze wilt gewoon koste wat kost de Islam zwart maken. Wat hebben moslimvrouwen überhaupt aan iemand die toch niet van hun religie houd? Als moslimvrouwen het echt moeilijk hadden, zouden ze toch wel voor zich zelf opkomen? In Nederland hebben ze echt wel de mogelijkheden. Je ziet de laatste tijd zoveel moslim meisjes die studeren
Dit soort slachtoffergedrag maakt het discussieren zo onmogelijk. Het is bijna zo erg als iemand voor NSB-er e.d. uitmaken.
Ik zie niet iedere marokkaan of turk als standaardmoslim en ik zeg niet dat als een moslim iemand slaat het anders is dan als een ander dat doet.
Ik constateer dat het vaker voorkomt. En dat heeft niets met platteland of werk te maken. Dan zou het bij andere allochtonen, bij mensen hier van het platteland, bij andere fabriekswerkers ook zoveel voorkomen en DAT IS NIET ZO. Begrijp dat nou eens. Als het erom gaat dat blanke Nederlanders veel frauderen denk ik ook alleen maar dat daar iets aan moet gebeuren en voel ik me niet gekwetst. En dat is wel precies hetzelfde.
Oud 02-12-2004, 16:19
BiL@L
BiL@L is offline
Citaat:
T_ID schreef op 02-12-2004 @ 17:08 :

Ik zij toch al dat je niet weet waar je het over hebt. Bewijs jouw uitspraken maar uit een van deze links op deze startpagina: http://salaf.dk Als jij denkt dat je waarheid spreekt.

Iran? Pfff, nogmaals: http://salaf.dk En zeg aub niets meer zonder jouw beweringen ook te staven uit 1 van die bronnen, want, sorry dat ik het zeg, je raaskalkt echt alleen maar onzin uit op deze manier.

Ik wacht...
Oud 02-12-2004, 16:22
T_ID
T_ID is offline
wat een weerlegging, weer de persoonlijke aanval kiezen.

die linkpagina is trouwens een grote rotzooi (en werd eerder al vanwege die reden verwijderd uit de linkstopic van het religieforum).

Licht dan aub even jouw ideale staat toe in plaats van "pfff" te roepen, dat is namelijk veel constructiever.
Oud 02-12-2004, 16:22
BiL@L
BiL@L is offline
Citaat:
Tricks' schreef op 02-12-2004 @ 17:10 :
Jouw ideeen zijn ziek. Serieus. Ik weet wel dat ik niet zo hoor te discussieren en voor iedereen hier kan ik wel respect opbrengen, behalve voor jou. Als je serieus zo over mannen en vrouwen denkt dan is hoe jij denkt het probleem wat we hier hebben. Hoe jij denkt is wat moet veranderen voor het hier weer een normaal land is.

Bovendien kan je van Hirshi Ali vanalles beweren, behalve dat ze dom is. Ik ben er trots op dat mijn stem haar mede in de 2e kamer heeft gebracht.
Jammer dat ze jouw hartje heeft verovert. Ik hoop niet dat door deze media-geile vrouw nog meer mensen onnodig door het lint gaan en gaan moorden. Dankjewel trouwens, voor je fijne 'stem'...
Oud 02-12-2004, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Tricks' schreef op 02-12-2004 @ 17:16 :
Dit soort slachtoffergedrag maakt het discussieren zo onmogelijk. Het is bijna zo erg als iemand voor NSB-er e.d. uitmaken.
Ik zie niet iedere marokkaan of turk als standaardmoslim en ik zeg niet dat als een moslim iemand slaat het anders is dan als een ander dat doet.
Ik constateer dat het vaker voorkomt. En dat heeft niets met platteland of werk te maken. Dan zou het bij andere allochtonen, bij mensen hier van het platteland, bij andere fabriekswerkers ook zoveel voorkomen en DAT IS NIET ZO. Begrijp dat nou eens. Als het erom gaat dat blanke Nederlanders veel frauderen denk ik ook alleen maar dat daar iets aan moet gebeuren en voel ik me niet gekwetst. En dat is wel precies hetzelfde.
Ik beschuldig jou van niets, maar als je komt met constateringen, probeer ik er mijn verklaring bij te geven, voordat mensen weer gaan generaliseren . Ik heb mijn uitleg erbij gegeven, waarom ik denk dat turken en marrokanen het vaker doen. Meeste gastarbeiders komen uit turkije en marroko. Andere allochtonen (zoals chinezen ) hebben het hier verder geschopt dan achmed en ali (alhoewel het daar beter mee gaat ). verder zitten surinamers (en andere niet islamitische allochtonen) ook in hetzelfde schuitje, en die kunnen er ook op los rammen zeg Ik wil gewoon zeggen, als je het thuis slecht hebt, heb je meer frustraties en die kan je op je gezin afreageren. Ik geloof er geen zak van dat al die turken die hun vrouw in elkaar slaan, leven volgens de regels van de Islam. Een goede moslim houd zijn handen thuis en praat het netjes uit. Period

edit: kut, mijn hele reply zit vol met stijlfouten, let er niet op, ondertussen leerk natuurkunde
Oud 02-12-2004, 16:25
Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
BiL@L schreef op 02-12-2004 @ 17:22 :
Jammer dat ze jouw hartje heeft verovert. Ik hoop niet dat door deze media-geile vrouw nog meer mensen onnodig door het lint gaan en gaan moorden. Dankjewel trouwens, voor je fijne 'stem'...
Ten eerste is niemand door deze vrouw door het lint gegaan, maar door z'n eigen zieke ideeen. En denk je nou werkelijk dat je denigrerende opmerkingen ook maar enige indruk maken.
En ze is media-geil? Kom nou toch. Het is een vrouw die zichzelf in gevaar brengt alleen maar omdat ze mensen wil helpen.

En alsjeblieft. Komende keer krijgt ze em weer. En met een beetje geluk kan je de komende keer ook op mij stemmen.
Oud 02-12-2004, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Tricks' schreef op 02-12-2004 @ 17:25 :

En ze is media-geil? Kom nou toch. Het is een vrouw die zichzelf in gevaar brengt alleen maar omdat ze mensen wil helpen.

Mensen wilt helpen? Enige wat zij wilt doen is de Islam zwart maken en provoceren. Als ze echt die mishandelde vrouwen wilt helpen, zou ze het echt anders moeten aanpakken.

Laatst gewijzigd op 02-12-2004 om 16:29.
Oud 02-12-2004, 16:26
BiL@L
BiL@L is offline
Citaat:
T_ID schreef op 02-12-2004 @ 17:22 :
wat een weerlegging, weer de persoonlijke aanval kiezen.

die linkpagina is trouwens een grote rotzooi (en werd eerder al vanwege die reden verwijderd uit de linkstopic van het religieforum).

Licht dan aub even jouw ideale staat toe in plaats van "pfff" te roepen, dat is namelijk veel constructiever.
Mijn ideale staat? Waarom zou ik die toelichten? Ik woon toch in NL?! Ik ben al blij als ik geen shirk bega, en dan kom jij met iets als mijn ideale staat? Het enige wat ik je kan vertellen is dat van alle landen die er op de wereld zijn SA het dichtst bij de Qor-aan & Soennah staat.

Maar ik ben absoluut niet in staat om in te vullen hoe een ideale staat ingericht zou moeten zijn. Dat is teveel krediet aan mij T_ID.

Maar wat het belangrijkste is, is dat de mensen in vrede en veiligheid kunnen leven. Ik ben er natuurlijk wel van overtuigd dat de Islamitische levenswijze bij volledige toepassing hiervan, dit het beste mogelijk kan maken.

En de jouwe? Weet jij wel hoe een ideale staat eruit ziet?

Ow en wat het rotzooi gedeelte betreft. Ik kom 99.99% alleen maar rotzooi tegen, behalve daar dan...
Oud 02-12-2004, 16:29
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 02-12-2004 @ 17:23 :
*uitleg*
idd, de achtergronden die de mensen in een slechtere situatie stellen helpt ook, maar ze gebruiken de islam als excuus, maar juist het feit dat dit excuus vaak genegeerd dan wel gedoogt wordt is nu juist een onwenselijke situatie.

mensen die geweld tegen vrouwen daadwerkelijk goedkeuren op basis van de islam komen over het algemeen uit buitenlandse conservatieve kringen, en niet vanuit de Nederlandse moslimgemeenschap.

dat is goed, maar geen reden om stil te zetten wanneer dat soort figuren invloed proberen uit te oefenen op anderen.
Oud 02-12-2004, 16:30
Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
Ik beschuldig jou van niets, maar als je komt met constateringen, probeer ik er mijn verklaring bij te geven, voordat mensen weer gaan generaliseren . Ik heb mijn uitleg erbij gegeven, waarom ik denk dat turken en marrokanen het vaker doen. Meeste gastarbeiders komen uit turkije en marroko. Andere allochtonen (zoals chinezen ) hebben het hier verder geschopt dan achmed en ali (alhoewel het daar beter mee gaat ). verder zitten surinamers (en andere niet islamitische allochtonen) ook in hetzelfde schuitje, en die kunnen er ook op los rammen zeg Ik wil gewoon zeggen, als je het thuis slecht hebt, heb je meer frustraties en die kan je op je gezin afreageren. Ik geloof er geen zak van dat al die turken die hun vrouw in elkaar slaan, leven volgens de regels van de Islam. Een goede moslim houd zijn handen thuis en praat het netjes uit. Period

edit: kut, mijn hele reply zit vol met stijlfouten, let er niet op, ondertussen leerk natuurkunde
Ik snap ook wel dat je het zo uitlegt. En ik vind het al heel wat dat je er redelijk op ingaat.
Het is idd zo dat andere groepen beter terecht zijn gekomen hier, maar wat je bijvoorbeeld over surinamers zegt klopt totaal niet met cijfers over geweld. Maar, naar wat ik erover heb gelezen en gehoord van deskundigen (ik ben afgelopen jaar nog naar een congres over integratie waar allerlei vormen van beleid vergeleken werden door zovel autochtonen als allochtonen)), blijkt het niet te komen vanuit de achterstandspositie, maar uit de cultuur. Dat moet je gewoon kunnen zeggen en dat moet je aan kunnen pakken. Het vervelende is dat de aanpak pas werkt als de boodschap bij de mensen aankomt en er niet meteen wordt geroepen dat dingen provocerend, beledigend of zelfs rascistisch zijn. "het sluimerende rascisme" waar het o.a. bij "Hoezo Jihad" over ging is al helemaal belachelijk, aangezien ik nog nooit van het islamitische ras heb gehoord. Bovendien zijn er altijd idioten, maar de gemiddelde Nederlander is heus niet racistisch, maar hecht wel aan zijn samenleving.
Oud 02-12-2004, 16:32
Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 02-12-2004 @ 17:26 :
Mensen wilt helpen? Enige wat zij wilt doen is de Islam zwart maken en provoceren. Als ze echt die mishandelde vrouwen wilt helpen, zou ze het echt anders moeten aanpakken.
En dat wil ze omdat ze zelf enorm graag bedreigd wil worden. Verder vindt ze het fijn als vrienden van haar vermoord worden.
Ze stelt iets aan de kaak. Dat is alles. En dat doet ze omdat ze mensen die mishandeld worden te helpen ja!

Voordat ze het er over had, had niemand het erover. Nu is er eindelijk aandacht voor.
Oud 02-12-2004, 16:32
Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:

Maakt niet uit joh. Ik ben sinterklaasgedichtjes aan het afmaken tegelijkertijd
Oud 02-12-2004, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Tricks' schreef op 02-12-2004 @ 17:32 :
En dat wil ze omdat ze zelf enorm graag bedreigd wil worden. Verder vindt ze het fijn als vrienden van haar vermoord worden.
Ze stelt iets aan de kaak. Dat is alles. En dat doet ze omdat ze mensen die mishandeld worden te helpen ja!

Voordat ze het er over had, had niemand het erover. Nu is er eindelijk aandacht voor.
Zoals ik al vaker heb betoogd is het enige waar ze tot nu toe in geslaagd is, het op de agenda zetten van dat punt. Ze draagt verder niet inhoudelijk bij aan het debat dat ze heeft willen opstarten. Daarvoor is ze te ongenuanceerd.
Oud 02-12-2004, 16:47
Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-12-2004 @ 17:44 :
Zoals ik al vaker heb betoogd is het enige waar ze tot nu toe in geslaagd is, het op de agenda zetten van dat punt. Ze draagt verder niet inhoudelijk bij aan het debat dat ze heeft willen opstarten. Daarvoor is ze te ongenuanceerd.
Hoezo? Ze is een van de beleidsbepalers/controleurs in Nederland. Woordvoerder op haar gebied van een van de regeringspartijen. Natuurlijk heeft ze ook invloed op het daadwerkelijk uitvoeren van overheidszijde van een (politiek) agendapunt.
Verder is ze als je een keer echt naar haar luistert, zoals zij naar Moslims luistert en met ze in debat gaat, zeer genuanceerd.
Oud 02-12-2004, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Tricks' schreef op 02-12-2004 @ 17:47 :
Hoezo? Ze is een van de beleidsbepalers/controleurs in Nederland. Woordvoerder op haar gebied van een van de regeringspartijen. Natuurlijk heeft ze ook invloed op het daadwerkelijk uitvoeren van overheidszijde van een (politiek) agendapunt.
Dat is helemaal niet wat ik bedoel. Wat ik bedoel, is dat ze gewoon nog geen concrete plannen heeft geopperd om vrouwenmishandeling in islamitische gezinnen terug te dringen. Vooralsnog hebben haar optredens in de media alleen nog maar het karakter gehad van een aanklacht.

Citaat:
Verder is ze als je een keer echt naar haar luistert, zoals zij naar Moslims luistert en met ze in debat gaat, zeer genuanceerd.
Of ze nu genuanceerd is of niet, op dit moment is ze alleen nog maar bezig met het aan de schandpaal nagelen van mensen.
Oud 02-12-2004, 16:57
Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-12-2004 @ 17:49 :
Dat is helemaal niet wat ik bedoel. Wat ik bedoel, is dat ze gewoon nog geen concrete plannen heeft geopperd om vrouwenmishandeling in islamitische gezinnen terug te dringen. Vooralsnog hebben haar optredens in de media alleen nog maar het karakter gehad van een aanklacht.

Of ze nu genuanceerd is of niet, op dit moment is ze alleen nog maar bezig met het aan de schandpaal nagelen van mensen.
Je moet ook wel de volgorde goed houden. Eerst de aandacht, dan discussie, dan oplossing. Prima. Overigens heeft ze wel degelijk mede ervoor gezorgd dat er nu een campagne tegen huiselijk geweld is vanuit de overheid. Kortom, een maatregel.
Ze is totaal niet bezig mensen aan de schandpaal te nagelen. Jij doet hier dingen, die je eerder laat merken zelf te verachten. Je geeft je mening als feit. Het meest vreemde is dat je mening in deze totaal ongefundeerd is en uit een breed heersend gevoel voortkomt. Er zijn ontzettend veel mensen met een mening over Hirshi Ali en bar weinig mensen die er echt wat van weten, zich echt verdiepen en echt luisteren.
Oud 02-12-2004, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Tricks' schreef op 02-12-2004 @ 17:57 :
Je moet ook wel de volgorde goed houden. Eerst de aandacht, dan discussie, dan oplossing. Prima. Overigens heeft ze wel degelijk mede ervoor gezorgd dat er nu een campagne tegen huiselijk geweld is vanuit de overheid. Kortom, een maatregel.
Wel, mooi. Dat is alvast een (klein) begin.

Citaat:
Ze is totaal niet bezig mensen aan de schandpaal te nagelen. Jij doet hier dingen, die je eerder laat merken zelf te verachten. Je geeft je mening als feit. Het meest vreemde is dat je mening in deze totaal ongefundeerd is en uit een breed heersend gevoel voortkomt. Er zijn ontzettend veel mensen met een mening over Hirshi Ali en bar weinig mensen die er echt wat van weten, zich echt verdiepen en echt luisteren.
Oh, alsjeblieft zeg. Als ik iets zeg, dan kun je toch op je klompen aanvoelen dat dat mijn eigen mening is? Ik heb toch nooit gepretendeerd een absoluut universele waarheid te verkondigen of iets in die geest? Of ben jij er zoééntje die meteen gaat zeiken als iemand 'het is' in plaats van 'ik vind' zegt? In dat geval zijn we uitgepraat.

Verder ga ik er prat op goed op de hoogte te zijn van de actualiteit. Ik volg in beginsel alle belangrijke debatten en interviews en ben van mening dat ik mezelf dus een goed beeld kan vormen van de dingen die Hirsi Ali in de media verkondigt. En tot op heden heb ik haar niet kunnen betrappen op echt inhoudelijke, materiële voorstellen.

Ik krijg een beetje de mening dat jij haar op nogal emotionele gronden wilt verdedigen, alleen maar omdat je een voorkeursstem op haar hebt uitgebracht. Als jij vindt dat ik ongefundeerde uitspraken doe dan ligt er een kans om die te weerleggen. Ik hoor het wel.
Oud 02-12-2004, 17:17
Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-12-2004 @ 18:01 :
Wel, mooi. Dat is alvast een (klein) begin.

Oh, alsjeblieft zeg. Als ik iets zeg, dan kun je toch op je klompen aanvoelen dat dat mijn eigen mening is? Ik heb toch nooit gepretendeerd een absoluut universele waarheid te verkondigen of iets in die geest? Of ben jij er zoééntje die meteen gaat zeiken als iemand 'het is' in plaats van 'ik vind' zegt? In dat geval zijn we uitgepraat.

Verder ga ik er prat op goed op de hoogte te zijn van de actualiteit. Ik volg in beginsel alle belangrijke debatten en interviews en ben van mening dat ik mezelf dus een goed beeld kan vormen van de dingen die Hirsi Ali in de media verkondigt. En tot op heden heb ik haar niet kunnen betrappen op echt inhoudelijke, materiële voorstellen.

Ik krijg een beetje de mening dat jij haar op nogal emotionele gronden wilt verdedigen, alleen maar omdat je een voorkeursstem op haar hebt uitgebracht. Als jij vindt dat ik ongefundeerde uitspraken doe dan ligt er een kans om die te weerleggen. Ik hoor het wel.
Je kan natuurlijk gewoon je mening zeggen en ik ben juist niet iemand die 'ik vind' overal neerzet. Maar bij sommige dingen, als je die stellig zegt, mag je wel even er bij laten blijken dat je het eigenlijk niet echt ergens op baseert.
Je hebt verder een totaal verkeerd beeld van mij. Ik ben iemand die ook altijd alles volgt, van iedere kant. Ik lees er bovendien nog veel over. De afgelopen 5 boeken die ik gelezen heb gaan alleen maar over Islam. Ik probeer me altijd te verdiepen in dingen voor ik een mening vorm. Daarom stoor ik me er zo aan als mensen beweren dat wat Hirshi Ali zegt niet goed onderbouwd is, uit media geilheid zou zijn, onverstandig, provocerend, dat ze op de man zou spelen.. omdat iedereen die zich er heel even in verdiept kan weten dat dit ver van de waarheid is. Ik ben zeer verbaasd als jij beweert dat ze "bezig (is) met het aan de schandpaal nagelen van mensen". Dat is gewoon klinklare nonsens. En als je je echt zo verdiept, echt ook probeert om het zonder vooringenomenheid te bekijken, dan zou je dat weten.
Oud 02-12-2004, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Tricks' schreef op 02-12-2004 @ 18:17 :
Je kan natuurlijk gewoon je mening zeggen en ik ben juist niet iemand die 'ik vind' overal neerzet. Maar bij sommige dingen, als je die stellig zegt, mag je wel even er bij laten blijken dat je het eigenlijk niet echt ergens op baseert.
Je hebt verder een totaal verkeerd beeld van mij. Ik ben iemand die ook altijd alles volgt, van iedere kant. Ik lees er bovendien nog veel over. De afgelopen 5 boeken die ik gelezen heb gaan alleen maar over Islam. Ik probeer me altijd te verdiepen in dingen voor ik een mening vorm. Daarom stoor ik me er zo aan als mensen beweren dat wat Hirshi Ali zegt niet goed onderbouwd is, uit media geilheid zou zijn, onverstandig, provocerend, dat ze op de man zou spelen.. omdat iedereen die zich er heel even in verdiept kan weten dat dit ver van de waarheid is. Ik ben zeer verbaasd als jij beweert dat ze "bezig (is) met het aan de schandpaal nagelen van mensen". Dat is gewoon klinklare nonsens. En als je je echt zo verdiept, echt ook probeert om het zonder vooringenomenheid te bekijken, dan zou je dat weten.

daarom nogmaals het linkje:
http://www.fortuynpolitiek.nl/topic....87&whichpage=1

een essay van Hirsi Ali
Oud 02-12-2004, 18:01
Verwijderd
Zeg, Tricksie, nu ben jij op je beurt weer bezig met precies datgene te doen wat je mij net verweet.
Oud 02-12-2004, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 02-12-2004 @ 16:10 :
Ja, andere mensen die blind zijn voor de slechte kanten van de Islam zijn het vast volkomen met je eens!

Ik verwar jou niet met alle moslims, wees gerust.
Dat vind ik dus nou echt kortzichtig van je
Oud 02-12-2004, 19:29
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
BiL@L schreef op 02-12-2004 @ 16:47 :

Ow en wat de statistieken betreft, jij je zin:

20. Netherlands 1648 (2000)

52. Saudi Arabia 87 (2000)
dat zegt natuurlijk geen fuck aangezien het een groter taboe is om in SA een verkrachting aan te geven, laat staan of je ueberhaupt serieus genomen wordt of erger: de familie-eer niet schaadt met je aangifte.
Oud 02-12-2004, 20:05
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
BiL@L schreef op 02-12-2004 @ 16:50 :
Niet? Dat verklaart dan waarschijnlijk het belachelijk grote aantal verkrachtingen in dit land. Men ziet het niet als 'mishandeling'. Is dat ook weer zo'n Nederlandse standaard?
uiteraard worden duizenden andere factoren genegeerd...

maar ja, wie heeft dan ook genuanceerde statistieken nodig...

en dan nog: heiligt het doel de middelen?

Is het het waard om in zo'n absolute onderdrukkende klotestaat als Saoudi-Arabie te leven?

Laatst gewijzigd op 02-12-2004 om 20:24.
Oud 02-12-2004, 20:14
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-12-2004 @ 20:29 :
dat zegt natuurlijk geen fuck aangezien het een groter taboe is om in SA een verkrachting aan te geven, laat staan of je ueberhaupt serieus genomen wordt of erger: de familie-eer niet schaadt met je aangifte.
Of je wordt zelf schuldig bevonden (je lokte het uit) en jij krijgt straf en de dader gaat vrij uit.
Oud 02-12-2004, 20:16
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:

Oud 02-12-2004, 20:54
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
S. schreef op 02-12-2004 @ 16:39 :
maar zo maak jij wel telkens bewust of onbewust je vooroordelen over moslims kenbaar, ga vooral lekker door )
Ik heb geen vooroordelen over moslims, hoor. Zoek er maar alle topics op na die met dit onderwerp te maken hebben: ik heb me altijd verzet tegen vooroordelen en ben met mensen die die wél hadden, de discussie aangegaan. Ik heb hier in deze topic voor het eerst echter wél een punt van kritiek richting een groot deel van de moslims: namelijk het niet in staat zijn om de nadelige kanten van hun geloof te bekritiseren.
Oud 02-12-2004, 21:04
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 02-12-2004 @ 17:26 :
Mensen wilt helpen? Enige wat zij wilt doen is de Islam zwart maken en provoceren.
Kun je ook een keer een andere plaat opzetten? Deze blijft steeds hangen.
Oud 02-12-2004, 21:11
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Kun je ook een keer een andere plaat opzetten? Deze blijft steeds hangen.

maar het klopt wel, wat ie zegt.
Oud 02-12-2004, 21:12
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 02-12-2004 @ 22:11 :

maar het klopt wel, wat ie zegt.
Volg jij dan ook maar mijn advies aan Kenjirro op.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten