![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
"De profeet, vrede en zegeningen zij met hem, heeft geen 1 van zijn vrouwen geslagen, en zei dat de beste mannen, de mannen zijn die het beste met hun vrouwen om gaan". Laatst gewijzigd op 02-12-2004 om 15:53. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Andere problemen, daar open je maar een nieuw topic over.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
trouwens zeer interessant zo'n bewering, zou je mischien ergens een link kunnen geven? archeologie is altijd wel leuk om over te lezen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Maar wat wil je daar mee zeggen. Je komt met aanleidingen waarom dingen die zo blijken te zijn niet zouden kunnen zijn. Je komt met redenen waarom niet zou gebeuren wat wel gebeurt. Ik wil verklaringen horen waarom gebeurt wat gebeurt.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
dan belanden we weer in de discussie van wat de juiste interpretatie is.
||
Citaat:
http://www.partnermishandeling.nl/ma...em=rus20040917 en lees het hele stuk. Niet stoppen bij het begin, want op het eind wordt uitgelegd waarom degene die beweert dat Hirshi Ali niets nuttigs doet geen gelijk heeft. Door een deskundige.
||
Citaat:
Verder, kom dan met statistieken over verkrachting binnen het gezin. Anders hebben je statistieken niets te maken met het onderwerp hier.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Hey, je moet niet van mij gaan verwachten dat ik het gedrag van iemand die niet de regels van de Islam naleeft, ga verdedigen. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Oh, het was een gokje. |
![]() |
||
Citaat:
Kennelijk zijn er een heleboel Islamieten, die het niet met jou eens zijn. Die niet handelen naar wat volgens jou is hoe de Kor'an geinterpreteert moet worden. Je zal dat vast geen echte moslims vinden. Dat kan en dat mag. Maar er blijkt dat ze er wel zijn. En het zijn er veel. Kennelijk is er iets in de Islam, in een manier hoe je het kan lezen, die zorgt dat dit soort dingen gebeuren. Wat je moet doen is het analyseren en daaruit verder gaan. Het aan de kaak stellen. En dat is nou juist wat Hirshi Ali doet. Ze heeft het tegen mensen die dingen doen die jij NIET als islamitisch ziet. Je zou het daar roerend mee eens moeten zijn!
||
Citaat:
kijk eens naar Bil@ls copypaste van fundo-blogspot.com, daarin staat al waarop ze zich baseren..
|||
![]() |
Citaat:
Een man heeft andere capaciteiten met betrekking tot seksuele omgang dan de vrouw. Een vrouw kan bijvoorbeeld meerdere 'seksuele relaties' hebben zonder enige lustgevoel. Zoals bijvoorbeeld het geval is bij prostituees; zij kunnen met een groot aantal mannen sex hebben, direct achter elkaar, voor geld. Terwijl de man hier niet dezelfde capaciteiten toe heeft wanneer lustgevoel niet aanwezig is. Een vrouw behoort geen huwelijk aan te gaan met een man als ze hem in bed zal weigeren. En als ze dat al wel doet, dan moet ze consequent scheiden. Citaat:
||
![]() |
Citaat:
de fundi (mannelijk), de fundi's, het fundietje iemand die politiek bedrijft vanuit een levensbeschouwing Ik bedrijf geen politiek. Sterker nog, ik ben tegen een Islamitische partij en zelfs tegen stemmen. Come again...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Marrokanen en Turken hebben idd thuis wat losse handjes, maar wat wil je, als je rechtstreeks uit het platteland komt, en meestal niet beter weet. Of dat je na de hele dag in de fabriek werken thuis je frustraties kwijt wil. Dat wil niet zeggen dat ik hier vrouwen slaan goedkeur. Want ik heb een pest hekel aan mensen die dat doen. Zoals hier al in dit topic geschreven is zei onze profeet: "De profeet, vrede en zegeningen zij met hem, heeft geen 1 van zijn vrouwen geslagen, en zei dat de beste mannen, de mannen zijn die het beste met hun vrouwen om gaan". Dus voorbeeldige moslims slaan hun vrouwen juist niet. Als Hirsi Ali nou eens met een filmpje komt, waarin ze uitlegt dat het slaan van vrouwen juist niet goed is in de Islam, helpt ze daar dus veel meer vrouwen ermee. Maarja de Moslim vrouwen kan haar waarschijnlijk geen reet schelen, ze wilt gewoon koste wat kost de Islam zwart maken. Wat hebben moslimvrouwen überhaupt aan iemand die toch niet van hun religie houd? Als moslimvrouwen het echt moeilijk hadden, zouden ze toch wel voor zich zelf opkomen? In Nederland hebben ze echt wel de mogelijkheden. Je ziet de laatste tijd zoveel moslim meisjes die studeren ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bovendien kan je van Hirshi Ali vanalles beweren, behalve dat ze dom is. Ik ben er trots op dat mijn stem haar mede in de 2e kamer heeft gebracht.
||
Citaat:
maar ja, dat is net zo goed een argument tegen politieke islam, want we zijn nu een jaartje of wat verder in de zelfbenoemde 'islamitiscghe heilstaat Iran' en hoe blij is iedereen er nu van geworden?
||
Citaat:
Ik zie niet iedere marokkaan of turk als standaardmoslim en ik zeg niet dat als een moslim iemand slaat het anders is dan als een ander dat doet. Ik constateer dat het vaker voorkomt. En dat heeft niets met platteland of werk te maken. Dan zou het bij andere allochtonen, bij mensen hier van het platteland, bij andere fabriekswerkers ook zoveel voorkomen en DAT IS NIET ZO. Begrijp dat nou eens. Als het erom gaat dat blanke Nederlanders veel frauderen denk ik ook alleen maar dat daar iets aan moet gebeuren en voel ik me niet gekwetst. En dat is wel precies hetzelfde.
||
![]() |
Citaat:
Iran? Pfff, nogmaals: http://salaf.dk En zeg aub niets meer zonder jouw beweringen ook te staven uit 1 van die bronnen, want, sorry dat ik het zeg, je raaskalkt echt alleen maar onzin uit op deze manier. Ik wacht...
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() edit: kut, mijn hele reply zit vol met stijlfouten, let er niet op, ondertussen leerk natuurkunde ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En ze is media-geil? Kom nou toch. Het is een vrouw die zichzelf in gevaar brengt alleen maar omdat ze mensen wil helpen. En alsjeblieft. Komende keer krijgt ze em weer. En met een beetje geluk kan je de komende keer ook op mij stemmen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 02-12-2004 om 16:29. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar ik ben absoluut niet in staat om in te vullen hoe een ideale staat ingericht zou moeten zijn. Dat is teveel krediet aan mij T_ID. Maar wat het belangrijkste is, is dat de mensen in vrede en veiligheid kunnen leven. Ik ben er natuurlijk wel van overtuigd dat de Islamitische levenswijze bij volledige toepassing hiervan, dit het beste mogelijk kan maken. En de jouwe? Weet jij wel hoe een ideale staat eruit ziet? Ow en wat het rotzooi gedeelte betreft. Ik kom 99.99% alleen maar rotzooi tegen, behalve daar dan... ![]()
||
Citaat:
mensen die geweld tegen vrouwen daadwerkelijk goedkeuren op basis van de islam komen over het algemeen uit buitenlandse conservatieve kringen, en niet vanuit de Nederlandse moslimgemeenschap. dat is goed, maar geen reden om stil te zetten wanneer dat soort figuren invloed proberen uit te oefenen op anderen.
||
Citaat:
Het is idd zo dat andere groepen beter terecht zijn gekomen hier, maar wat je bijvoorbeeld over surinamers zegt klopt totaal niet met cijfers over geweld. Maar, naar wat ik erover heb gelezen en gehoord van deskundigen (ik ben afgelopen jaar nog naar een congres over integratie waar allerlei vormen van beleid vergeleken werden door zovel autochtonen als allochtonen)), blijkt het niet te komen vanuit de achterstandspositie, maar uit de cultuur. Dat moet je gewoon kunnen zeggen en dat moet je aan kunnen pakken. Het vervelende is dat de aanpak pas werkt als de boodschap bij de mensen aankomt en er niet meteen wordt geroepen dat dingen provocerend, beledigend of zelfs rascistisch zijn. "het sluimerende rascisme" waar het o.a. bij "Hoezo Jihad" over ging is al helemaal belachelijk, aangezien ik nog nooit van het islamitische ras heb gehoord. Bovendien zijn er altijd idioten, maar de gemiddelde Nederlander is heus niet racistisch, maar hecht wel aan zijn samenleving.
||
Citaat:
Ze stelt iets aan de kaak. Dat is alles. En dat doet ze omdat ze mensen die mishandeld worden te helpen ja! Voordat ze het er over had, had niemand het erover. Nu is er eindelijk aandacht voor.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Verder is ze als je een keer echt naar haar luistert, zoals zij naar Moslims luistert en met ze in debat gaat, zeer genuanceerd.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ze is totaal niet bezig mensen aan de schandpaal te nagelen. Jij doet hier dingen, die je eerder laat merken zelf te verachten. Je geeft je mening als feit. Het meest vreemde is dat je mening in deze totaal ongefundeerd is en uit een breed heersend gevoel voortkomt. Er zijn ontzettend veel mensen met een mening over Hirshi Ali en bar weinig mensen die er echt wat van weten, zich echt verdiepen en echt luisteren.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Verder ga ik er prat op goed op de hoogte te zijn van de actualiteit. Ik volg in beginsel alle belangrijke debatten en interviews en ben van mening dat ik mezelf dus een goed beeld kan vormen van de dingen die Hirsi Ali in de media verkondigt. En tot op heden heb ik haar niet kunnen betrappen op echt inhoudelijke, materiële voorstellen. Ik krijg een beetje de mening dat jij haar op nogal emotionele gronden wilt verdedigen, alleen maar omdat je een voorkeursstem op haar hebt uitgebracht. Als jij vindt dat ik ongefundeerde uitspraken doe dan ligt er een kans om die te weerleggen. Ik hoor het wel. |
![]() |
||
Citaat:
Je hebt verder een totaal verkeerd beeld van mij. Ik ben iemand die ook altijd alles volgt, van iedere kant. Ik lees er bovendien nog veel over. De afgelopen 5 boeken die ik gelezen heb gaan alleen maar over Islam. Ik probeer me altijd te verdiepen in dingen voor ik een mening vorm. Daarom stoor ik me er zo aan als mensen beweren dat wat Hirshi Ali zegt niet goed onderbouwd is, uit media geilheid zou zijn, onverstandig, provocerend, dat ze op de man zou spelen.. omdat iedereen die zich er heel even in verdiept kan weten dat dit ver van de waarheid is. Ik ben zeer verbaasd als jij beweert dat ze "bezig (is) met het aan de schandpaal nagelen van mensen". Dat is gewoon klinklare nonsens. En als je je echt zo verdiept, echt ook probeert om het zonder vooringenomenheid te bekijken, dan zou je dat weten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() daarom nogmaals het linkje: http://www.fortuynpolitiek.nl/topic....87&whichpage=1 een essay van Hirsi Ali |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
maar ja, wie heeft dan ook genuanceerde statistieken nodig... en dan nog: heiligt het doel de middelen? Is het het waard om in zo'n absolute onderdrukkende klotestaat als Saoudi-Arabie te leven?
Laatst gewijzigd op 02-12-2004 om 20:24. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Rohit | 501 | 26-12-2005 19:40 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' naam onbekend | 501 | 26-11-2005 23:55 |