Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2005, 06:12
Verwijderd
Citaat:
WolterB schreef op 14-09-2005 @ 22:50 :
Ging net even tellen hoeveel boeken ik de afgelopen 2 jaar gekocht heb en kwam tot mn grote verbazing tot 80 boeken
Dat is ruim 1 per 2 weken
Bij mij is het eerder twee boeken kopen in 80 jaar
Advertentie
Oud 17-09-2005, 12:24
Nijn*
Nijn* is offline
Soms kijk ik even achterom.

Tussen alle gehaaste gedaantes, van top tot teen in het pak en met een mobieltje aan hun oren geplakt, viel je onmiddellijk op. Vastbesloten keek ik recht vooruit, regelrecht naar je blauwe ogen, die straalden te midden van al dat zwart.
Even leek de woordenbrij om ons heen te stoppen wanneer jij je ogen vastschroefde op de mijne. Mijn rood fluwelen rok waaide sierlijk in de wind en mijn dieprode shawl verlangde eens van mijn nek weg te zweven en een eigen leven te beginnen - maar helaas - ik hield hem stevig vast. Je groene blouse plakte van het zweet tegen je borst aan en, heel even, vroeg ik me af waarom mijn kleren zo opstandig waren. Hoewel je ogen enkel naar de mijne keken, zagen ze toch hoe mijn mond de vorm van een glimlach aannam. Je lachte terug. Twee stappen vooruit. Elkaar op een meter afstand passeren en direct doorhebben hoe je je leven had geleefd. Zoveel liefde voelen op onbereikbare afstand. Nog geen meter verder wanneer onze ruggen elkaar gedag zeiden, voelde ik je omdraaien. Je mond openend en je ogen stralend alsof je iets geweldigs zou zeggen.
‘Ik houd van je.’ hoorde ik het nagalmen.

Verward keek je om je heen in de mensenmassa. Nergens een ander beeld dan een bellend pak. Ergens in het midden van al die mensen, waaide een rode shawl weg, verlangend naar een eigen leven. Ik wuifde hem vaarwel en zag je verbaasd om je heen kijken. Ik draaide me om en liep glimlachend naar het einde van de straat. Net voor je voeten landde een rode shawl, je boog je voorover om hem te pakken. Plotseling begon je broekzak te trillen en een ogenblik nadat je had opgenomen begon een mannenstem te tieren – je had de memo nog niet gelezen, de vergadering zou een half uur eerder beginnen. Meteen begon je te rennen, verdwijnend in de massa. Ergens in de goot ligt er nu een rode shawl, nog steeds opzoek naar een nieuw leven, een nieuw begin. Een beetje verlaten, een beetje alleen.

Wanneer ik boven een dampende kop koffie zit en glimlachend naar buiten kijk, zie ik hoe de pakken langzaam overgaan in dikke toeristen met fototoestellen. Ergens in een statig gebouw zit jij met een verhit hoofd aan een lange tafel, gebogen over wat papieren. En terwijl iedereen om je heen druk in het rond schreeuwt, vraag je je af: ben je niet wat vergeten? Het was iets roods. Wanneer ik naar school loop en mijn kleuters op me afstormen om de kleuren van de herfst te vertellen, kijk ik even achterom.
Maar ik wist al dat je me zou vergeten.

Nijn*- sorry dat met dat rode moest even
Oud 17-09-2005, 17:48
Roosje
Roosje is offline
@ Nijn*: Oh, mooi.
Oud 18-09-2005, 13:39
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Roosieh schreef op 17-09-2005 @ 18:48 :
@ Nijn*: Oh, mooi.
Oud 18-09-2005, 14:31
ragdoll
ragdoll is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 17-09-2005 @ 13:24 :
Soms kijk ik even achterom.

Dolce far niente, lege loomheid, zalig nietsdoen.
Oud 18-09-2005, 15:43
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
ragdoll schreef op 18-09-2005 @ 15:31 :
Dolce far niente, lege loomheid, zalig nietsdoen.
Jij ookal..?

Wij zoeken al schrijvende naar onszelf, doe je mee?
Oud 18-09-2005, 16:13
ragdoll
ragdoll is offline
Count me in
Oud 19-09-2005, 06:34
Kerboga
Kerboga is offline
Niets is minder waar.

Ik keek naar jou, althans jij was wie ik dacht te zien. Je zag mij ook, want je zwaaide even en glimlachte. Mijn ogen konden me natuurlijk bedriegen, maar de spiegel niet. Je liep naar me toe. Nog steeds lachte je, al was het nu minder uitbundig dan een paar minuten geleden. Kort hierop voelde ik jouw hand op mijn schouder. Zachtjes kneep je er in, een klein gebaar met een grote betekenis. Het zou goed komen, dat was zeker?
Nergens kon ik nog ik geloven, zelfs op mijn eigen ik kon ik maar in beperkte mate vertrouwen. Zekerheid, dat was waar ik alles voor over zou hebben. Het had echter geen nut jou te vragen mij dat te schenken, omdat je zelf niet wist wat je met me aanmoest. Laat staan dat ík mijzelf begreep.
De hand gleed van mijn schouder, jouw beeld vervaagde en ik besefte dat ook de spiegel nooit bestaan had.
Oud 19-09-2005, 10:59
Astuanax
Astuanax is offline
Gelukkig hebben we sterren en de maan gekregen om de donkere nachten te verzachten.
Oud 19-09-2005, 13:46
Verwijderd
En ze vloog weg. Ze opende haar ogen en schudde alle twijfel van zich af. De wind speelde zachtjes met haar lokken. Ze had haar ogen heel even gesloten, genietend van de nacht achter haar oogleden, zonder de sterren of de maan die er zouden moeten zijn. Ze zou straks wegvliegen, weg van de aarde en de maan. Maar er was een plan. Ze wilde weg, dat wist ze, maar haar leven zou zo doorgaan zoals het altijd was. Ze rende verder. Er werd geschreeuwd. Snel zouden ze haar achtervolgen, haar vinden, ophangen en verbranden.

De deur viel in het slot. Achter haar gaf ze de deur een zetje, maar veel tijd om er bij stil te staan was er niet. Door de woonkamer, de keuken en de bijkeuken, steeds sneller ging ze. Ze begon te rennen, wat was er nog voor haar over, behalve de dood en de ziekten. Met verschrikte ogen keek ze naar wat ze had aangericht. Het mes stond in zijn buik en hij viel achterover. Ze opende haar ogen en keek naar zijn gelaat.
Hij sloeg haar, maar de kracht achter zijn vuist was weg.
'Vuile hoer, sterven zul je!' riep hij.
Hij keek op en zag de scherven op de grond liggen.
Het glas spatte uit elkaar, het bier bleef in een plasje liggen.
Het viel en was niet meer te redden, ze probeerde het nog te vangen maar het was al te laat.
'Als de glazen er maar niet afvallen!' dacht ze wanhopig.
Ze struikelde en het dienblad schommelde gevaarlijk.
Hij ergerde zich aan haar, dat wist ze. Dit keer moest het goed gaan.
Ze haalde diep adem en deed de deur open.

Laatst gewijzigd op 19-09-2005 om 14:46.
Oud 19-09-2005, 14:37
Tovenaar
Tovenaar is offline
Mijn blaadjes hingen slap. Platgetrapt, samen met het steeds natter wordende gras dat me gevangen hield in zwarte kille aarde. Zoete geuren verdwenen. Opgepakt door de wind naar plekken waar vreugde was. Maar ik, geknakte bloem, moest blijven staan. Een zachte hand daalde neer. Verlegenheid tekent blosjes, verliefdheid schildert grotere. Ik werd naar boven gedragen, in een warme omhelzing. Jij tilde me op en verwarmde me. Jij schonk me mijn verliefde kleur. In jouw vensterbank wil ik bloeien. Daar zal ik altijd een rode roos zijn.
Oud 20-09-2005, 20:42
Nijn*
Nijn* is offline
Meest geweldige citaat allertijden uit Te Gek! van Guy van Gestel:

'Psychotici bouwen luchtkastelen,
Psychiaters innen de huur.'

Prach-tig!
Oud 20-09-2005, 21:02
Roosje
Roosje is offline
Oeh, die is tof.
Oud 21-09-2005, 13:01
Verwijderd
Overal om me heen hoor ik de laatste tijd verhalen van mensen die bepaalde dingen nog zo graag es een keer zouden doen. Op voettocht naar Israël, bungeejumpen, een wereldreis maken of parachutespringen.

Terwijl ík de laatste tijd bij heel veel dingen juist denk; "Dat zou ik echt noooooit doen!" En niet omdat ik het niet durf, maar omdat ik het gewoon niet wil.

Polefitness bijvoorbeeld. Als je eraan doet, prima hoor, voel je niet gekwetst, maar als-je-blieft zeg! Wie gaat er nu voor zijn plezier, onder begeleiding van wereldkampioen Denise Mulder (van wie ik vermoed een man te zijn, maar oké), rondjes draaien om een paal, daarbij z'n benen hoog in de lucht gooiend en zich in de meest onmogelijke posities wringend? En moet je daar dan ook zwoel bij kijken? Ja, u zult nu misschien lachen, maar paaldansen zie ik als een erotische bezigheid, dus waarom niet?

Bungeejumpen, parachutespringen, of andere extreme dingen, leuk, gezellig, ik doe mee. Maar paaldansen? Haha, no way!

Oud 21-09-2005, 18:27
Astuanax
Astuanax is offline
Citaat:
Mijns. schreef op 21-09-2005 @ 14:01 :
Overal om me heen hoor ik de laatste tijd verhalen van mensen die bepaalde dingen nog zo graag es een keer zouden doen. Op voettocht naar Israël, bungeejumpen, een wereldreis maken of parachutespringen.

Terwijl ík de laatste tijd bij heel veel dingen juist denk; "Dat zou ik echt noooooit doen!" En niet omdat ik het niet durf, maar omdat ik het gewoon niet wil.

Polefitness bijvoorbeeld. Als je eraan doet, prima hoor, voel je niet gekwetst, maar als-je-blieft zeg! Wie gaat er nu voor zijn plezier, onder begeleiding van wereldkampioen Denise Mulder (van wie ik vermoed een man te zijn, maar oké), rondjes draaien om een paal, daarbij z'n benen hoog in de lucht gooiend en zich in de meest onmogelijke posities wringend? En moet je daar dan ook zwoel bij kijken? Ja, u zult nu misschien lachen, maar paaldansen zie ik als een erotische bezigheid, dus waarom niet?

Bungeejumpen, parachutespringen, of andere extreme dingen, leuk, gezellig, ik doe mee. Maar paaldansen? Haha, no way!

Er zijn wel vreemdere hobbies...
(aan de alomgekende leterenmuggezifters: is het hobbies of hobby's?)
Oud 21-09-2005, 19:01
Verwijderd
hob·by (de ~ (m.), ~'s)
1 bezigheid die men voor zijn genoegen of ontspanning doet => liefhebberij
Oud 22-09-2005, 22:28
ragdoll
ragdoll is offline
'But I'm smoking way too much pot now, cos my roommate is like no 1 pothead of the school.'

Aldus een mallotige canadees
Oud 23-09-2005, 10:24
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Geachte heer, mevrouw, B. W.K.

Het doet ons genoegen u te kunnen mededelen dat de BoekenZoekDienst van De Slegte het volgende boek voor u heeft gevonden:
Herbert
Duin Messias

Uw boek staat gereserveerd onder nmmer: ******* tot 10/10/2005
Nu hopen dat ze ook goed gekeken hebben naar de druk die ik op gaf, want dan is mn serie compleet en kan ik beginnen lezen als ik dit boek uit heb

Laatst gewijzigd op 25-05-2008 om 17:29.
Oud 23-09-2005, 20:41
Roosje
Roosje is offline
"Papa, waar is een schaar? Ik wil een stukje van mijn broek afknippen, anders zit hij niet lekker!"
"He, mama!" (Tegen mij. )
"De huizen zijn uitverkocht!"

Aldus mijn ene zusje, mijn ene broertje en weer mijn ene broertje tijdens het eten.

Voortaan heet ik trouwens Roosje. Dat wil zeggen, hier op het forum. Niet voor irritante Duitse leraressen die maar niet kunnen onthouden dat ik voor hen gewoon Roos heet, en ze me geen Roosje mogen noemen. Argh, frustrerend.

O, en:

Groen, zwart - roze
Een klein half maantje stond aan de donkere hemel en trachtte hen bij te lichten – het lukte hem niet, maar nodig was het óók niet. Zij wilden geen licht en als ze dat wel zouden willen, moest het van fakkels komen. Niet van een klein halfslachtig maantje, die avond werden dingen heel. Onder hun ruggen werd het gras platgedrukt en alledrie waren ze compleet ontspannen. Zij lag met haar hoofd in het gras, hij met zijn hoofd op haar buik en het laatste meisje had haar hoofd op zijn buik gelegd. Zo vormden ze een menselijke ketting, een warme cirkel van lijven. Het werkte helend en geruststellend. Handen in elkaars haar, stilte om hen heen, alleen de drie stemmen en de maan in het donker. Ze lagen in een afgelegen tuin in lang ongemaaid gras en het was nacht. Niemand had het koud – van binnenuit werden ze verwarmd door een gloeiend roze. Roze stond voor vriendschap, geborgenheid en intimiteit. Dat was alles wat zij op dit moment waren en voelden.
Ze waren gelukkig.

Oud 24-09-2005, 16:28
Anki
Anki is offline
Citaat:
Roosje schreef op 23-09-2005 @ 22:41 :

Voortaan heet ik trouwens Roosje. Dat wil zeggen, hier op het forum. Niet voor irritante Duitse leraressen die maar niet kunnen onthouden dat ik voor hen gewoon Roos heet, en ze me geen Roosje mogen noemen. Argh, frustrerend.
Ik zat al te kijken, deze naam is echt wel beter dan Roosieh..

Leuk!
Oud 24-09-2005, 17:01
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Anki schreef op 24-09-2005 @ 17:28 :
Ik zat al te kijken, deze naam is echt wel beter dan Roosieh..

Leuk!
Dank je, en ik was dat geRoosieh echt zat.
Oud 24-09-2005, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Roosieh schreef op 24-09-2005 @ 18:01 :
Dank je, en ik was dat geRoosieh echt zat.
Ha! Hier is ze op haar zwakst. Ik blijf Roosieh gewoon volhouden, ook in quotes.
Oud 24-09-2005, 17:57
Muspel
Muspel is offline
irritant ventje
Oud 24-09-2005, 18:05
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Grimm schreef op 24-09-2005 @ 18:49 :
Ha! Hier is ze op haar zwakst. Ik blijf Roosieh gewoon volhouden, ook in quotes.
Doe waar je zin in hebt.
Oud 24-09-2005, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Muspel schreef op 24-09-2005 @ 18:57 :
irritant ventje
Waar bemoei jij je mee?
Oud 24-09-2005, 18:26
Muspel
Muspel is offline
Citaat:
Grimm schreef op 24-09-2005 @ 19:22 :
Waar bemoei jij je mee?
Met dingen die ik opmerk
Oud 24-09-2005, 18:32
Changshan
Changshan is offline
Gna... mensen die je nog niet eens kent, mogen je soms al niet Grimmie.

@Muspel: Grimm kent RoosIEH (hehe, ik doe mee ) wel goed hoor.
Oud 24-09-2005, 18:32
Muspel
Muspel is offline
dus?
Oud 24-09-2005, 18:36
Changshan
Changshan is offline
Dus niets, ik zei het alleen voor het geval je het nog niet wist. 't Kan soms je mening ergens over een beetje veranderen.
Oud 24-09-2005, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Muspel schreef op 24-09-2005 @ 19:26 :
Met dingen die ik opmerk
Vade retro Satane!
Oud 24-09-2005, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Changshan schreef op 24-09-2005 @ 19:32 :
Gna... mensen die je nog niet eens kent, mogen je soms al niet Grimmie.

@Muspel: Grimm kent RoosIEH (hehe, ik doe mee ) wel goed hoor.
Kortzichtigheid. Valt niets aan af te dingen.
Oud 24-09-2005, 18:38
Muspel
Muspel is offline
Citaat:
Grimm schreef op 24-09-2005 @ 19:36 :
Vade retro Satane!
Ja, een werkelijk sterk argument.
Oud 24-09-2005, 18:38
Muspel
Muspel is offline
Citaat:
Grimm schreef op 24-09-2005 @ 19:37 :
Kortzichtigheid. Valt niets aan af te dingen.
Ben jij megalomaan, zelfgenoegzaam of ben je gewoon pissig omdat er een grote kern van waarheid in mijn opmerking zat?
Oud 24-09-2005, 18:42
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Muspel schreef op 24-09-2005 @ 19:38 :
Ben jij megalomaan, zelfgenoegzaam of ben je gewoon pissig omdat er een grote kern van waarheid in mijn opmerking zat?
Jij loopt gewoon te zieken omdat je niets hebt waarmee je hier ontopic kunt posten? Wat wil je hiermee bereiken?
Oud 24-09-2005, 18:45
Muspel
Muspel is offline
Citaat:
Changshan schreef op 24-09-2005 @ 19:42 :
Jij loopt gewoon te zieken omdat je niets hebt waarmee je hier ontopic kunt posten? Wat wil je hiermee bereiken?
Neen. Over kortzichtigheid gesproken.
en als mijn opmerking duidelijk is, wat geloof ik zo was, heb ik niets meer te bereiken.
Oud 24-09-2005, 18:47
Roosje
Roosje is offline
Ik vind jullie grappig.
Oud 24-09-2005, 18:47
Changshan
Changshan is offline
Ja, alleen voegt hij niets toe, dus kennelijk had je sowieso niets te bereiken.
Oud 24-09-2005, 18:48
Muspel
Muspel is offline
Citaat:
Changshan schreef op 24-09-2005 @ 19:47 :
Ja, alleen voegt hij niets toe, dus kennelijk had je sowieso niets te bereiken.
Wat een kromme redenering.
Oud 24-09-2005, 18:49
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Muspel schreef op 24-09-2005 @ 19:48 :
Wat een kromme redenering.
Leg uit? Ik heb eerder het idee dat je hier niet omheen kunt.
Oud 24-09-2005, 18:52
Muspel
Muspel is offline
Citaat:
Changshan schreef op 24-09-2005 @ 19:49 :
Leg uit? Ik heb eerder het idee dat je hier niet omheen kunt.
Ik had wel degelijk iets te bereiken met die opmerking, anders had ik die niet gemaakt, wel?
Of jij vindt dat hij iets toevoegt, hangt dan geheel van jou af.
Oud 24-09-2005, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Muspel schreef op 24-09-2005 @ 19:45 :
Neen. Over kortzichtigheid gesproken.
en als mijn opmerking duidelijk is, wat geloof ik zo was, heb ik niets meer te bereiken.
Ik wacht dan nog op je ontopic inhoud!

Tot die tijd is het nog lang niet kortzichtig hoor liefste.
Je bereikte sowieso niets, dus ach.

Citaat:
Ik ben chagrijnig en nee, dat komt niet door jou. Maar verder wil en ga ik grootse dingen bereiken. De kern van waarheid, ach, jouw mening gebaseerd op één opmerking. Noem dat maar waarheid. Vooral blijven doen. Hoef ik maar één woord te herhalen, namelijk 'kortzichtig'.
Oud 24-09-2005, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Muspel schreef op 24-09-2005 @ 19:38 :
Ja, een werkelijk sterk argument.
Het was niet bedoeld als argument.

'Ga terug Satan'.
Oud 24-09-2005, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Muspel schreef op 24-09-2005 @ 19:52 :

Of jij vindt dat jij iets toevoegt, hangt dan geheel van jou af.
Maar ik vind dat jij niets toevoegt, dus, ga vooral verder. Misschien vrolijk je me zelfs op, heb je toch wat nuttigs gedaan.
Oud 24-09-2005, 18:56
Muspel
Muspel is offline
Citaat:
Grimm schreef op 24-09-2005 @ 19:55 :
Het was niet bedoeld als argument.

'Ga terug Satan'.
Dank je, ik kan latijn.
Oud 24-09-2005, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Muspel schreef op 24-09-2005 @ 19:56 :
Dank je, ik kan latijn.
Dan is het helemaal verwonderlijk dat je het wilde zien als argument. Pootje, zagen, eigen stoel.
Oud 24-09-2005, 19:03
Muspel
Muspel is offline
Citaat:
Ik wacht dan nog op je ontopic inhoud!

Tot die tijd is het nog lang niet kortzichtig hoor liefste.
Je bereikte sowieso niets, dus ach.
1. Als jij vindt dat slecht ontopic inhouden iets bereiken/ nuttig zijn vind ik dat bekrompen

2. Volgens mij ligt je kortzichtigheid in het té overtuigd zijn van je eigen ideeën. Indruk. Ik vind de overgang van demon naar liefste trouwens nogal vreemd.

3. Of ik vind dat ik iets heb bereikt, is subjectief. Alleen al het feit dat jij de tijd neemt op me te reageren, zou ik al kunnen zien als 'iets bereiken'.
Of ík iets bereik, hangt helaas voor jou dus niet van jouw mening over het bereikte dan wel niet bereikte af.

2. Ik heb jouw bevestiging niet nodig om te weten of ik iets nuttigs heb gedaan. Ook dat bepaal ik zelf. En dat bevalt me nog goed
Oud 24-09-2005, 19:03
Muspel
Muspel is offline
Citaat:
Grimm schreef op 24-09-2005 @ 19:58 :
Dan is het helemaal verwonderlijk dat je het wilde zien als argument. Pootje, zagen, eigen stoel.
Of ironie.
Oud 24-09-2005, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Muspel schreef op 24-09-2005 @ 20:03 :
1. Als jij vindt dat slecht ontopic inhouden iets bereiken/ nuttig zijn vind ik dat bekrompen

2. Volgens mij ligt je kortzichtigheid in het té overtuigd zijn van je eigen ideeën. Indruk. Ik vind de overgang van demon naar liefste trouwens nogal vreemd.

3. Of ik vind dat ik iets heb bereikt, is subjectief. Alleen al het feit dat jij de tijd neemt op me te reageren, zou ik al kunnen zien als 'iets bereiken'.
Of ík iets bereik, hangt helaas voor jou dus niet van jouw mening over het bereikte dan wel niet bereikte af.

2. Ik heb jouw bevestiging niet nodig om te weten of ik iets nuttigs heb gedaan. Ook dat bepaal ik zelf. En dat bevalt me nog goed
1. Mag best, je wordt alleen maar ongelukkig van moeilijke dingen, dus speciaal voor jou houd ik het héél makkelijk.
2. Valt wel mee. En afwisseling mag er best zijn, vind ik.
3. Evenmin van de jouwe, gelukkig. Je mag wel vinden wat je wilt, zolang ik er dan ook om mag lachen .
2. wtf je telt terug?
Oud 24-09-2005, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Muspel schreef op 24-09-2005 @ 20:03 :
Of ironie.
Of je ironie is een smoesje om jezelf er onder uit te krijgen. Niet zeggen dat het niet zo is, ik doe het vaak genoeg zelf om te weten in welke situaties dat gedaan wordt.
Oud 24-09-2005, 19:13
Muspel
Muspel is offline
Citaat:
Grimm schreef op 24-09-2005 @ 20:08 :
1. Mag best, je wordt alleen maar ongelukkig van moeilijke dingen, dus speciaal voor jou houd ik het héél makkelijk.
2. Valt wel mee. En afwisseling mag er best zijn, vind ik.
3. Evenmin van de jouwe, gelukkig. Je mag wel vinden wat je wilt, zolang ik er dan ook om mag lachen .
2. wtf je telt terug?
1. Jij hoeft het voor mij niet makkelijk te maken, ik vind het nogal zwak dat je zoiets zegt (bij wijze van argument wellicht) want het is werkelijk nergens op gebaseerd.
2. Mijn mening zal duidelijk zijn.
3. Hm ja, dat van dat lachen komt steeds weer terug he? En ik ben niet dom.
4/2. Typfout. Maar als je wilt mag je het ook beschouwen als een creatieve uiting. Gelieve echter om inhoudelijk te reageren, als je dat toch per se wilt, ook al vind je het allemaal alleen maar 'om te lachen'.

Laatst gewijzigd op 24-09-2005 om 19:17.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten