Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2006, 19:25
Verwijderd
Gefelciteerd! CSN
Advertentie
Oud 10-04-2006, 17:00
CSN
CSN is offline
omffffg

Diegene die VERS organiseert, zeg maar, belde net op dat het NRC had gebeld en vroeg om twee namen om te interviewen, en ze verontschuldigde zich eigenlijk dat ze zonder toestemming o.a. mijn naam had doorgegeven en vroeg als nog om die toestemming. Die heb ik gegeven en nu kom ik binnenkort waarschijnlijk in de NRC next
Ik ben benieuwd maar ik geloof dat ik het, als het doorgaat, wel heel erg tof vind
Oud 10-04-2006, 17:04
Verwijderd
Gaaf!

ik heb morgen een interview met de Stentor (regionale krant) ze komen bij mij thuis enzo met fotograaf. Eng
Oud 10-04-2006, 17:24
Porcelain
Porcelain is offline
Mééén, mensen worden beroemd . Die NRC wil ik hebben! Wat tof zeg, en jij ook Ave. Wel posten hier heh!
Oud 10-04-2006, 17:31
Anoniem
Oud 10-04-2006, 17:43
CSN
CSN is offline
Citaat:
Ave schreef op 10-04-2006 @ 18:04 :
Gaaf!

ik heb morgen een interview met de Stentor (regionale krant) ze komen bij mij thuis enzo met fotograaf. Eng
Tof!!! Ohh ik baal echt zo dat ik niet kan komen kijken de 13e mei .

(.. vertel je me hoe het ging? Dan kan ik me met die info voorbereiden, want er zou 'eventueel ook een fotograaf langs komen' ... )
Oud 10-04-2006, 18:01
gezweetwel
gezweetwel is offline
Proficiat CSN

Citaat:

Tof! Ik krijg totaal geen media-aandacht hier Kan iemand mij trouwens eens uitleggen wat ik precies van DMDM kan verwachten? Hoe wordt dat ongeveer op 13 mei enzo?

Heb er trouwens over gedroomd Was eerder een nachtmerrie. Het was een soort ellenlange stadswandeling met alle winnaars, en uiteindelijk kwamen we aan bij een soort zwembad en bleek dat we allemaal in badpak enzo moesten gaan staan en ik schaamde me rot. En een andere keer droomde ik dan dat een jongen die ik op de Gouden Flits uitreiking had ontmoet, op de DMDM-bus zat en me complimentjes gaf en een stoppelbaardje had laten groeien. Tot zover alle nutteloze info
Oud 10-04-2006, 18:23
CSN
CSN is offline
Hmm ik kan wel vertellen hoe het vorig jaar precies ging?
Oud 10-04-2006, 18:37
Verwijderd
Citaat:
CSN schreef op 10-04-2006 @ 19:23 :
Hmm ik kan wel vertellen hoe het vorig jaar precies ging?
Graag
Oud 10-04-2006, 18:40
Verwijderd
wedereom iedereen gefeliciteerd met alles .

@ CSN, ga je het over DoP hebben?
Oud 10-04-2006, 19:08
CSN
CSN is offline
Citaat:
Ave schreef op 10-04-2006 @ 19:37 :
Graag
Hmm, nou, eerst heb je dus die voorbereidingsdag: Aan het begin wordt je dan natuurlijk aan elkaar voorgesteld en vervolgens krijg je de opzet van de voorstelling van 13 mei te horen. Volgens mij werken ze elk jaar met een soort toneelstukje waarin dan alle gedichten aan bod komen en door de schrijver/ster voorgedragen worden, vorig jaar was dit althans wel zo. Het thema was toen poëzie door de jaren heen; ik zat in het groepje dat oude Nederlandstalige dichters voor moest stellen. We werden gefilmd terwijl we ons gedicht voorlazen, wat later in een schilderij van zo'n oude dichter, in mijn geval Guido Gezelle, gemonteerd werd.

Afijn, je krijgt dus je tekst te horen (ja, behalve je gedicht moet je ook nog andere stukjes tekst uit je hoofd leren - al is het niet veel en je krijgt 't script mee naar huis) en dan ga je aan de slag met de regiseur/begeleiding etc. Ondertussen leer je de andere winnaars kennen en krijg je lunch en avondeten. Er is niet echt tijd om te oefenen op voordracht, maar aan die voordracht kan eigenlijk ook niet zo heel veel fout gaan. Ik zou wel m'n gedicht alvast uit 't hoofd leren.

Die voorbereidingsdag werkt trouwens echt geruststellend; Voordat ik daar heen ging zag ik enorm op tegen de echte voorstelling, maar naderhand niet meer.

Goed, en dan ga je anderhalve week later dus naar Groningen. Ik geloof dat wij daar vorig jaar rond 12 uur moesten zijn. We hebben toen eerst met z'n allen gelunchd, waarna we ook de winnaars van de wedstrijd 'dichter bij vier en vijf mei' ontmoetten (zij lezen ook hun gedichten voor), een wedstrijd die ook elk jaar door doemaardichtmaar wordt georganiseerd. Na de lunch kregen we de tijd wat rond te kijken in de zaal, vervolgens was er een soort generale repetitie en hadden een aantal andere acts die 's avonds ook in het programma op zouden treden soundchecks e.d. Eigenlijk nam dit de hele middag in beslag. 's Avonds ga je eten bij een restaurant ergens in Groningen en dan is het tijd om on stage te gaan. Leuk om te zien hoe zo'n hele zaal zich vult (ik moest vorig jaar een half uur muisstil op het podium staan met m'n armen omhoog terwijl dit gebeurde - want dat 'hoorde bij m'n rol') en, nou ja, dat was het eigenlijk al wel zo'n beetje.

Als jullie nog meer willen weten, dan ask away. In elk geval, je zult vast zenuwachtig zijn, maar je er echt op een negatieve manier om druk maken is absoluut niet nodig (oh had iemand dat mij maar verteld vorig jaar ) - Je wordt de hele tijd goed begeleid door mensen van doemaardichtmaar en ik vond alles goed georganiseerd , bovendien: Half DoP loopt daar die dag rond yo!!!!!!!!!!!11111111111111

Laatst gewijzigd op 10-04-2006 om 19:11.
Oud 10-04-2006, 19:09
CSN
CSN is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 10-04-2006 @ 19:40 :
wedereom iedereen gefeliciteerd met alles .

@ CSN, ga je het over DoP hebben?
Ik was wel van plan DoP tussen neus en lippen door of gewoon drie keer heel erg nadrukkelijk te noemen ja
Oud 10-04-2006, 19:10
Verwijderd
Citaat:
CSN schreef op 10-04-2006 @ 20:09 :
Ik was wel van plan DoP tussen neus en lippen door of gewoon drie keer heel erg nadrukkelijk te noemen ja
Oud 10-04-2006, 19:11
Verwijderd
Als je weet wannner het in Next komt, moet je het zeggen, ga ik kijken of ik een exemplaar kan bemachtigen.
Oud 10-04-2006, 19:46
Reem
Reem is offline
Gaaf CSN, gefeliciteerd! En ook tof dat Ave in de krant komt. Is dat omdat je bij DMDM hebt gewonnen? Ik ben toen op de lokale radio geweest.

En wat een verhaal CSN, je maakt me weer helemaal zenuwachtig (alhoewel ik nog geen nachtmerries heb gehad)! Ik ben echt heel erg benieuwd.
Oud 10-04-2006, 20:11
CSN
CSN is offline
omg dat verhaal was juist om jullie minder zenuwachtig te maken
Oud 10-04-2006, 22:03
gezweetwel
gezweetwel is offline
Citaat:
CSN schreef op 10-04-2006 @ 21:11 :
omg dat verhaal was juist om jullie minder zenuwachtig te maken
Mij maakte het alvast iétsje minder zenuwachtig

Dat half DoP er gaat zijn, vind ik overigens het spannendste Want anders heb ik nooit de kans jullie te ontmoeten, wegens mijn Belg-zijn enzo
Oud 11-04-2006, 08:25
Anoniem
omg ik kom net tot de conclusie dat ik niets mág winnen met dmdm
het ook niet gezegd dat ik ga winnen, maargoed dan loop ik jullie ook mis want ik heb die dag tóch mijn toneeluitvoering!
Oud 11-04-2006, 13:52
Verwijderd
Citaat:
CSN schreef op 10-04-2006 @ 18:43 :
Tof!!! Ohh ik baal echt zo dat ik niet kan komen kijken de 13e mei .

(.. vertel je me hoe het ging? Dan kan ik me met die info voorbereiden, want er zou 'eventueel ook een fotograaf langs komen' ... )
Nou de fotografe had buiten een mooie boom gezien waar ze me voor wilde hebben. Nou best, dus zij heeft een stuk of heelveel foto's gemaakt en toen kwam de journalist en die heb ik mee naar binnen genomen
En hij ging echt heel veel dingen vragen waar ik geen antwoord op wist. Maar hij wilde voornamelijk veel weten over waarom ik schrijf, en waarover en hoe en wat ik er zelf van vind. En ik moest mijn gedicht uitleggen.

En hoe het kwam dat er alweer iemand uit Epse komt en of ik ook een keer met Sam samen ging werken. jaweetikveel.

maar hij heeft 4 a4tjes vol met aantekeningen dus, ik ben benieuwd. maar mijn verslaggever was wel heel aardig en helemaal niet eng
Oud 11-04-2006, 13:55
Verwijderd
Oud 11-04-2006, 14:14
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
Ave schreef op 11-04-2006 @ 14:52 :
mijn verslaggever
Hihi, dat vond ik grappig. Niet dat ik hier erg veel toe te voegen heb ofzo...
Oud 11-04-2006, 14:15
Verwijderd
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 11-04-2006 @ 15:14 :
Hihi, dat vond ik grappig. Niet dat ik hier erg veel toe te voegen heb ofzo...
jamaar dat was om aan te geven dat er misschien ook wel gemene zijn?
Oud 11-04-2006, 14:16
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
O vast wel, van die enge zweterige mannetjes die voor de Telegraaf schrijven ofzo .
Oud 11-04-2006, 14:16
Verwijderd
die halfkale bedoel je?
Oud 11-04-2006, 14:29
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Zijn ze niet allemaal halfkaal? Maar volgens mij weet ik wie je bedoelt...
Oud 11-04-2006, 14:41
Verwijderd
ja haha
Oud 12-04-2006, 12:35
Verwijderd
Hebben jullie ook van writenow een mail gekregen met workshop?
Oud 12-04-2006, 12:53
Porcelain
Porcelain is offline
Nee, alleen dat ze mijn telefoonnummer wilde en dat ik twintig april naar een feestelijke avond in Tivoli moet. MAAR DAT IS EEN DONDERDAG EN DAN KAN IK HELEMAAL NIET (dwz, ik mag vast niet van mijn moeder). Of ik moet tijdens de 'feestelijke avond' de hele tijd scheikunde leren en mijn mondeling voorbereiden enzo.

WAAAAH rotschool

Edit: rond pasen krijg je bericht van doemaardichtmaar als je in de bundel bent gekomen, staat op de site. Iemand al bericht? Dan weet ik of ik nog moet hopen of niet.
Oud 12-04-2006, 13:22
Verwijderd
ik heb geen bericht, maar zit ook hoogstwrs niet daarin dus..

Er stond wel bij dast het voor regio rdam was, maar ik dacht mss hebben andere regios dat ook ofzo
Oud 12-04-2006, 13:23
indigo
indigo is offline
Citaat:
CSN schreef op 10-04-2006 @ 18:00 :
omffffg

Diegene die VERS organiseert, zeg maar, belde net op dat het NRC had gebeld en vroeg om twee namen om te interviewen, en ze verontschuldigde zich eigenlijk dat ze zonder toestemming o.a. mijn naam had doorgegeven en vroeg als nog om die toestemming. Die heb ik gegeven en nu kom ik binnenkort waarschijnlijk in de NRC next
Ik ben benieuwd maar ik geloof dat ik het, als het doorgaat, wel heel erg tof vind
Weet je al wanneer? Want dan ga ik extra goed opletten bij lezen
Oud 12-04-2006, 13:29
Verwijderd
Gratis workshop Write Now!

Op vrijdag 21 april organiseert Write Now! speciaal voor haar deelnemers uit de regio Rotterdam een gratis workshop schrijven.

Docent van de workshop is Jeroen Naaktgeboren. Als de WoordDansers, samen met Arie Hordijk, heeft hij de afgelopen jaren honderden podia bestormd met 2-stemmige poëzievoordrachten. Daarnaast is hij sinds enige jaren landelijk actief als schrijf- en performancedocent. In 2003 wonnen De WoordDansers de landelijke finale Poetry Slam. In 2004 eindigden zij tijdens het eerste World Slampionship op de tweede plaats. Inmiddels werkt Jeroen als host en organisator van dit jaarlijks terugkerende wereldkampioenschap.

De inhoud van deze workshop is gericht op de verdere ontwikkeling van de schrijver. Het ontdekken van jezelf als schrijver en het vinden van originaliteit. Je krijgt handreikingen om verder te komen: schrijven, schrappen en weer verder schrijven. Natuurlijk wordt er ook nagedacht over de doelen die je stelt en wordt er ingegaan op de technische aspecten die een tekst versterken. Dit betreft zowel proza als poëzie.

Datum: vrijdag 21 april, van 19.30 tot 21.00 uur

Calandstraat 7 (Lokaal 24)

3016 CA Rotterdam

Aanmelden: info@writenow.nl of via het kantoor van Passionate 010-2762626 (vraag naar Maaike of Susanne)

Meld je dus nu aan voor deze workshop. Wees er snel bij, want er zijn maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar!!!

Maaike Schets
Oud 12-04-2006, 13:57
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Porcelain schreef op 12-04-2006 @ 13:53 :
Nee, alleen dat ze mijn telefoonnummer wilde en dat ik twintig april naar een feestelijke avond in Tivoli moet. MAAR DAT IS EEN DONDERDAG EN DAN KAN IK HELEMAAL NIET (dwz, ik mag vast niet van mijn moeder). Of ik moet tijdens de 'feestelijke avond' de hele tijd scheikunde leren en mijn mondeling voorbereiden enzo.

WAAAAH rotschool

Hoe bedoel je je kan niet?

Je weet al weken dat de prijsuitreiking op 20 april is, en dat dat een donderdag is.

Je komt, punt.
Oud 12-04-2006, 13:59
Verwijderd
Weet je bij writenow nou eigenlijk wel of niet van tevoren of je gewonnen hebt?
Want ik heb die avond ook een muziekavond..
Oud 12-04-2006, 14:15
Verwijderd
volgens mij sturen ze een brief ofzo of ze bellen wanneer je een prijs hebt maar blijven dan een beetje vaag.

ps, je ontgroeningsdicht heeft geen titel,
Oud 12-04-2006, 14:41
Porcelain
Porcelain is offline
Citaat:
Sketch schreef op 12-04-2006 @ 14:57 :
Hoe bedoel je je kan niet?

Je weet al weken dat de prijsuitreiking op 20 april is, en dat dat een donderdag is.

Je komt, punt.
Ja, wist ik veel dat het in mijn toetsweek was. Ik dacht op vrijdag. En ja, dat had ik kunnen checken. Bah.
Oud 12-04-2006, 15:07
CSN
CSN is offline
Citaat:
indigo schreef op 12-04-2006 @ 14:23 :
Weet je al wanneer? Want dan ga ik extra goed opletten bij lezen
25 april, als het doorgaat.

En Porce, dan leer je maar vooruit!
Maar, volgens mij krijg je als je hoog bent geeindigd een telefoontje met de vraag of je voor wilt dragen, althans, ik ken iemand die vanavond in nijmegen meedoet en ze hadden haar gebeld.
Oud 12-04-2006, 15:12
ChangeL
ChangeL is offline
Even ook hier mijn vraag posten,want ben nieuwsgierig!

Vanavond is de uitreiking in Nijmegen van Write Now!
Ik werd gisteren gebeld of ik kwam..heb natuurlijk maar even ja gezegd (was het eigenlijk niet van plan...)
Maar is iedereen gewoon gebeld of je naar de uitreiking gaat?
Oud 12-04-2006, 15:14
Porcelain
Porcelain is offline
Citaat:
ChangeL schreef op 12-04-2006 @ 16:12 :
Even ook hier mijn vraag posten,want ben nieuwsgierig!

Vanavond is de uitreiking in Nijmegen van Write Now!
Ik werd gisteren gebeld of ik kwam..heb natuurlijk maar even ja gezegd (was het eigenlijk niet van plan...)
Maar is iedereen gewoon gebeld of je naar de uitreiking gaat?
CSN zei net dat je zou worden gebeld als je hoog geeindigd was, en dan vragen ze of je voor wil dragen.
Oud 12-04-2006, 15:17
ChangeL
ChangeL is offline
Citaat:
Porcelain schreef op 12-04-2006 @ 16:14 :
CSN zei net dat je zou worden gebeld als je hoog geeindigd was, en dan vragen ze of je voor wil dragen.
Ja maar ik ben niet gevraagd om het voor te dragen..alleen of ik kom.. Dus vraag ik me af of ze dat van iedereen willen weten
Oud 12-04-2006, 15:19
Porcelain
Porcelain is offline
In de uitnodiging stond wel dat ik moest mailen of bellen om mijn komst te bevestigen (maar ik doe mee met Utrecht, dus ik weet niet of ze op 't laatste moment iedereen nog persoonlijk bellen).
Oud 12-04-2006, 20:24
Verwijderd
Citaat:
Porcelain schreef op 12-04-2006 @ 16:19 :
In de uitnodiging stond wel dat ik moest mailen of bellen om mijn komst te bevestigen (maar ik doe mee met Utrecht, dus ik weet niet of ze op 't laatste moment iedereen nog persoonlijk bellen).
Ga jij heen? Ik zoek nog iemand om mee uit te hangen die avond want ik heb weinig zin om in mijn eentje te gaan en mn vrienden vinden het niet echt wat geloof ik.
Oud 12-04-2006, 20:24
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 12-04-2006 @ 21:24 :
Ga jij heen? Ik zoek nog iemand om mee uit te hangen die avond want ik heb weinig zin om in mijn eentje te gaan en mn vrienden vinden het niet echt wat geloof ik.
Halogeen en ik gaan ook. Porcelain ook, ze moet.

Ben jij leuk? Dan willen we wel met je rondhangen.
Oud 12-04-2006, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Sketch schreef op 12-04-2006 @ 21:24 :
Halogeen en ik gaan ook. Porcelain ook, ze moet.

Ben jij leuk? Dan willen we wel met je rondhangen.
Ik ben heel cool
maar officieel wel een letteraar
Oud 13-04-2006, 09:43
Jon
Jon is offline
Citaat:
Gaaf!

http://www.destentor.nl/lochem/article252979.ece

Mooie credits voor Scholieren.com
Oud 13-04-2006, 09:52
Verwijderd
Citaat:
Jon schreef op 13-04-2006 @ 10:43 :

Oud 13-04-2006, 09:52
Verwijderd
nu de andere nog
Oud 13-04-2006, 09:54
Verwijderd
Citaat:
Ave schreef op 11-04-2006 @ 14:52 :
Nou de fotografe had buiten een mooie boom gezien waar ze me voor wilde hebben. Nou best, dus zij heeft een stuk of heelveel foto's gemaakt en toen kwam de journalist en die heb ik mee naar binnen genomen
En hij ging echt heel veel dingen vragen waar ik geen antwoord op wist. Maar hij wilde voornamelijk veel weten over waarom ik schrijf, en waarover en hoe en wat ik er zelf van vind. En ik moest mijn gedicht uitleggen.

En hoe het kwam dat er alweer iemand uit Epse komt en of ik ook een keer met Sam samen ging werken. jaweetikveel.

maar hij heeft 4 a4tjes vol met aantekeningen dus, ik ben benieuwd. maar mijn verslaggever was wel heel aardig en helemaal niet eng
Mooi stukje geworden
Oud 13-04-2006, 09:59
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Jon schreef op 13-04-2006 @ 10:43 :

Leuke foto ook.
Oud 13-04-2006, 10:57
CSN
CSN is offline
Tof, Eva!!

Citaat:
Dichten is voor haar dansen op papier.

Oud 13-04-2006, 12:31
Porcelain
Porcelain is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 12-04-2006 @ 23:05 :
Ik ben heel cool
maar officieel wel een letteraar
Laten we ons, doppers en letteraars, voor één avond met elkaar verzoenen, met het zicht op een totale scholieren.com overheersing bij WriteNow. Dus: de landelijke finale met alleen maar letteraars en doppers!!!

Ik mag alleen van mezelf als ik genoeg scheikunde & mondeling heb geleerd. Komt wel goed.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten