Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2005, 13:01
ironflower
ironflower is offline
Tenminste, zo zou ik willen eten.
Meestal als ik begin met middag eten, dan lukt het me niet om me aan die 2 boterhammen te houden.
En rond een uur of 4 krijg ik lekkere trek.
__________________
So it's not hard to fall When you float like a cannonball
Oud 08-03-2005, 13:03
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Lijkt me niet dat je te vele eet , dus die pillen zijn voor niks nodig.
Je kan wel bv die hagelslag vervangen door iets mager, een muslireep bevat (soms) ook veel calorien.
Oud 08-03-2005, 13:04
JennyMindTricks
Avatar van JennyMindTricks
JennyMindTricks is offline
Is klote he om op zo'n tijd te werken en dan ook nog met je eten uit te moeten komen....
__________________
CoTN
Oud 08-03-2005, 13:07
ironflower
ironflower is offline
Citaat:
JennyMindTricks schreef op 08-03-2005 @ 14:04 :
Is klote he om op zo'n tijd te werken en dan ook nog met je eten uit te moeten komen....
Ja idd, ik dacht dat het een ideaal baantje zou zijn. Omdat ik de hele middag en de hele avond alsware nog heb. Maar ik kan nooit eens met mn huisgenoten mee eten, en rond 5 uur krijg ik gewoon honger. Ik doe het ook nog maar paar maandjes en dan stop ik er mee..
__________________
So it's not hard to fall When you float like a cannonball
Oud 08-03-2005, 13:08
JennyMindTricks
Avatar van JennyMindTricks
JennyMindTricks is offline
Citaat:
ironflower schreef op 08-03-2005 @ 14:07 :
Ja idd, ik dacht dat het een ideaal baantje zou zijn. Omdat ik de hele middag en de hele avond alsware nog heb. Maar ik kan nooit eens met mn huisgenoten mee eten, en rond 5 uur krijg ik gewoon honger. Ik doe het ook nog maar paar maandjes en dan stop ik er mee..
Ik heb het alleen op dinsdags van 5-8 [en heel soms op zaat ofzo ] maar ik vind het nu al irritant.
Laat staan voor jou als je het elke dag hebt
__________________
CoTN
Oud 08-03-2005, 13:08
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 08-03-2005 @ 10:43 :
Normaal eten. Allemaal leuk en aardig, maar wat is normaal?
Gezond eten, drie maaltijden per dag, een man maximaal 2500 calorieen en een vrouw 2000 calorieen. Tel ze maar na op het Voedingscentrum (www.voedingscentrum.nl), als je dan onder de 1500 zit, dan ben je heel slecht bezig.
En iedereen die hier post heeft het beste met de anderen voor, we zijn niet allemaal gefrustreerde dikke mensen, sommigen hebben overgewicht, sommigen ondergewicht, sommigen gewoon gewicht (ik bijvoorbeeld weer), maar als jij die adviezen niet wilt aannemen (of er tenminste over na wilt denken) dan heeft het toch ook weinig zin om constant overal tegen in te gaan? Ik ben zelf lang de koppigste niet, maar de rest heeft grandioos gelijk dat je zo gewoon fout bezig bent. En wil je dat niet inzien, dan is dat jouw probleem, niet de onze. En beledigingen zoals jij die uit, hebben verder niet zo heel veel zin. Bovendien kun je er mensen onnodig mee kwetsen.

Laatst gewijzigd op 08-03-2005 om 13:12.
Oud 08-03-2005, 13:13
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 08-03-2005 @ 14:08 :
Gezond eten, drie maaltijden per dag, een man maximaal 2500 calorieen en een vrouw 2000 calorieen. Tel ze maar na op het Voedingscentrum (www.voedingscentrum.nl), als je dan onder de 1500 zit, dan ben je heel slecht bezig.
Hij wil afslanken, niet blijven zoals ie nu is en gewoon een beetje gezond doen. Die gemiddelden aan caloriën zijn bullshit, het is een gemiddelde ja! dat zegt toch al genoeg. Individueel berekenen!

Afvallen? --> frequenter eten! Geef hem nou geen half kloppende adviezen van jan met de pet want hij is al zo sceptisch.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 08-03-2005, 13:16
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 08-03-2005 @ 14:13 :
Hij wil afslanken, niet blijven zoals ie nu is en gewoon een beetje gezond doen. Die gemiddelden aan caloriën zijn bullshit, het is een gemiddelde ja! dat zegt toch al genoeg. Individueel berekenen!

Afvallen? --> frequenter eten! Geef hem nou geen half kloppende adviezen van jan met de pet want hij is al zo sceptisch.
En wat het Voedingscentrum zegt moet je maar gewoon negeren? Ik snap wel dat hij wil afvallen, maar aangezien hij nauwelijks voor rede vatbaar is, helpt het misschien als hij de feiten onder ogen krijgt.
Wat klopt er trouwens niet?
Oud 08-03-2005, 13:23
-(L)-
Citaat:
Krummeltje schreef op 08-03-2005 @ 14:16 :
En wat het Voedingscentrum zegt moet je maar gewoon negeren? Ik snap wel dat hij wil afvallen, maar aangezien hij nauwelijks voor rede vatbaar is, helpt het misschien als hij de feiten onder ogen krijgt.
Wat klopt er trouwens niet?
Ik denk trouwens dat hij geen enkele vorm van kritiek echt serieus neemt...
Oud 08-03-2005, 13:24
ironflower
ironflower is offline
Citaat:
JennyMindTricks schreef op 08-03-2005 @ 14:08 :
Ik heb het alleen op dinsdags van 5-8 [en heel soms op zaat ofzo ] maar ik vind het nu al irritant.
Laat staan voor jou als je het elke dag hebt
Ik heb het 3 avondjes per week. Maar ach, ik heb het geld eventjes nodig dus hou het nog wel even vol
__________________
So it's not hard to fall When you float like a cannonball
Oud 08-03-2005, 13:32
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ironflower schreef op 08-03-2005 @ 13:59 :
Ik ben 1.72
weeg 64/65
En mijn streef gewicht is 60
Mijn BMI is 22, maar mijn buikomtrek is te groot..
Hoe groot is die 's ochtends dan voor je gegeten hebt?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 08-03-2005, 13:40
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Haihai
Ik ben nog steeds bezich met aankomen.. want overigens niet lukt. Ik mag nu alleen helemaal niet meer sporten en ook geen buikspieroefeningen doen e.d. totdat ik een bmi van 20 heb. ik wou even iedereen hier nogmaals waarschuwen: ik weet dat op internet staat dat een bmi van 18,5 de ondergrens is, maar in de medische wereldwordt een bmi van 20 als absolute ondergrens beschouwd. Dat weet ik omdat een familielid arts is en daar net een hele scholing over achter de rug heeft. Onder de 20 loop je al kans spieren te verbranden ook als je nog een normaal vetpercentage hebt, ook neemt de kans op infecties toe. Onder de 18,5 kan al je spierweefsel worden aangesproken, dus ook je hart, want die bestaat ook uit spierweefsel. Onder een bmi van 18 moet kunstmatig worden bijgevoed.
Dus voor iedereen met een streefgewicht onder een bmi van 20, doe dr alsjeblieft een kilotje bij, er is niemand die dat ziet behalve jij zelf, maar je bent een stuk gezonder.
Oud 08-03-2005, 13:44
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
@Ironflower : is die foto van op dat feestje van op je profiel recent ? Daar zie ik namelijk helemaal geen dikke buik op
Oud 08-03-2005, 13:45
-(L)-
Citaat:
Sassiefje schreef op 08-03-2005 @ 14:40 :
Haihai
Ik ben nog steeds bezich met aankomen.. want overigens niet lukt. Ik mag nu alleen helemaal niet meer sporten en ook geen buikspieroefeningen doen e.d. totdat ik een bmi van 20 heb. ik wou even iedereen hier nogmaals waarschuwen: ik weet dat op internet staat dat een bmi van 18,5 de ondergrens is, maar in de medische wereldwordt een bmi van 20 als absolute ondergrens beschouwd. Dat weet ik omdat een familielid arts is en daar net een hele scholing over achter de rug heeft. Onder de 20 loop je al kans spieren te verbranden ook als je nog een normaal vetpercentage hebt, ook neemt de kans op infecties toe. Onder de 18,5 kan al je spierweefsel worden aangesproken, dus ook je hart, want die bestaat ook uit spierweefsel. Onder een bmi van 18 moet kunstmatig worden bijgevoed.
Dus voor iedereen met een streefgewicht onder een bmi van 20, doe dr alsjeblieft een kilotje bij, er is niemand die dat ziet behalve jij zelf, maar je bent een stuk gezonder.
Lang niet meer gepost hier. Jammer dat 't aankomen niet lukt Wat is je BMI inmiddels?
Oud 08-03-2005, 13:46
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 08-03-2005 @ 14:16 :
En wat het Voedingscentrum zegt moet je maar gewoon negeren? Ik snap wel dat hij wil afvallen, maar aangezien hij nauwelijks voor rede vatbaar is, helpt het misschien als hij de feiten onder ogen krijgt.
Wat klopt er trouwens niet?
Ghehe dat is een lang verhaal. Je hebt het lijntopic de afgelopen maanden niet gevolgd?

De richtlijn van het voedingscentrum is te algemeen. Je kunt zo 500kcal te weinig of te veel hebben afhankelijk van jou individuele behoeften en stofwisseling dus dat werkt al niet goed.

Verder zijn 3 maaltijden per dag te weinig, de tijd tussen de voedingsmomenten is te lang om het metabolisme optimaal thermogeen te laten draaien en de gevoeligheid voor insuline en t3 te beinvloeden. En een efficient werkend metabolisme is nog altijd een pré om lichaamsvet te verliezen. Een lichaam in spaarstand geeft z'n reserves uiteraard niet vrij, simpelweg gezegd.

Laatste punt, het voedingscentrum rept nergens over verhoudingen bijstellen, KEV 55 - 10 - 35 is heel normaal, 35% van het dagelijks dieet uit vet is al vet-arm bij het voedingscentrum terwijl zoveel vet niet eens nodig is voor het welfunctioneren van het lichaam.

20% uit vet is voldoende, misschien 25 a 30 als je koolhydraatgevoelig bent en wat meer energie uit vetten wilt halen. Maar wederom is dat een individuele zaak waar je pas achter komt na persoonlijk alles berekenen en een aantal maal experimenteren.

In pleidooi voor bijv proteine, wat achter blijft bij de voedingsraad: Proteine beschermt en bouwt spiereiwit op. Proteine is moeilijk verteerbaar, veroorzaakt de minste schommelingen in de insulineproductie van de alvleesklier, proteine is desgevolg ook thermogeen, het kost de meeste energie om verteerd te worden.

Proteinen kunnen als "calorie-opvuller" dienen, wat het mogelijk maakt dieper in koolhydraten te gaan en dus meer lichaamsvet aan te spreken.

In pleidooi voor vetten, 20% van het dieet uit vetten is voldoende, slechts een beetje vet is nodig voor het onderhoud van organen en het functioneren van lichaamsprocessen als de productie van leptine en ASP in de vetdepots. Wat belangrijk is om vetzuren uit de depots te transporteren naar de bloedbaan. Alsmede zijn vetten moeilijker verteerbaar dan koolhydraten wat hun iets stabieler maar t.o.v. het bloedglucosegehalte.

Tevens leert een capabele dosering vet het lichaam omgaan met aerobe verbranding, wat zoveel betekent als vet, en dus zuurstof, gebruiken als energieleverancier.

Als laatste punt is ongeveer 5% van het totaal aan caloriën nodig uit, jawel, verzadigd vet. Hoewel kapot geschreven in (bodybuilding) voedings literatuur dient een kleine hoeveelheid vet ter handhaving van de hormoonspiegels testosteron en oestrogeen.

Als laatste, koolhydraten. Vaak verketterd omdat tegenwoordig een te grote hoeveelheid caloriën uit vooral simpele koolhydraten word gehaald. Mono- en eventueel di-sacchariden. Bij de meesten hier is het effect van glucose wel bekend dus dat leg ik niet meer uit ( tenzij je het niet weet, meld het dan maar even ). Algemeen bekend is het effect van deze producten op de alvleesklier, de insuline (alweer, belangrijk spijsverteringshormoon, jaja) gevoeligheid in de spiercel en de vetdepots en het effect van extreme schommelingen hierin op lange termijn (o.a. denk aan diabetes).

Het is dus vrij simpel, koolhydraten niet uitbannen ivm overgevoeligheid, ook niet overdrijven ivm resistentie. Matig houden dus. Proteinen hoog ivm het effect op de spiermassa en de stofwisseling en als invulling van bij koolhydraten wegelaten caloriën. Vetten sterk matigen/laag houden, nemen wat nodig is maar niet overdrijven.

Binnen deze marge kun je uiteraard wat spelen, cyclen met het aantal caloriën en de verhoudingen.

Bij deze een beknopte uitleg. Bedenk wel dat dit slechts een paar % is van het totaal plaatje, hoe gedetailleerder je manipulering van deze processen, hoe gezonder je blijft en hoe meer vooruitgang je boekt.

Dank u.

Wat is er stom aan de voedingsraad? Niks, maar mensen willen dit niet horen, mensen zijn niet geinteresseerd. Mensen zijn lui, willen kant en klare tips, willen niet teveel doen, willen vooral lekker blijven eten en zich niet teveel moeite troosten om hun dieet aan te pakken (zovaak eten? daar heb ik geen tijd voor hoor!)

Kortom, het voedingscentrum maakt zich er met een jantje van leien vanaf, kan ook niet anders, en verteld wat het volk wil horen.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae

Laatst gewijzigd op 08-03-2005 om 13:49.
Oud 08-03-2005, 13:48
-(L)-
Citaat:
kellytje schreef op 08-03-2005 @ 14:44 :
@Ironflower : is die foto van op dat feestje van op je profiel recent ? Daar zie ik namelijk helemaal geen dikke buik op
Als dat zo is, vind ik je buik idd ook niet dik. (Gaaf truitje trouwens)!
Oud 08-03-2005, 13:53
-(L)-
@ MightyDuck: Goede uitleg. Misschien kunnen we de openingspost een beetje uitbreiden met een deel van deze info?
Oud 08-03-2005, 13:54
oO-MyoSoTiS-Oo
oO-MyoSoTiS-Oo is offline
@ Mightyduck:

Uit welk voedsel haal je vooral proteine?
__________________
De wonderen zijn de wereld nog niet uit, toch......?!
Oud 08-03-2005, 13:56
-(L)-
Citaat:
Verder zijn 3 maaltijden per dag te weinig, de tijd tussen de voedingsmomenten is te lang om het metabolisme optimaal thermogeen te laten draaien en de gevoeligheid voor insuline en t3 te beinvloeden.
Ik kom ook nog ff met een achterlijke vraag; wat is t3?
Oud 08-03-2005, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 08-03-2005 @ 14:56 :
Ik kom ook nog ff met een achterlijke vraag; wat is t3?
Geen vraag is een achterlijke vraag
en idd wat is t3
Oud 08-03-2005, 14:05
Verwijderd
Citaat:
sweetsterretje schreef op 08-03-2005 @ 15:01 :
Geen vraag is een achterlijke vraag
en idd wat is t3
T3 is een schildklierhormoon, net als T4. Meer weet ik er ook niet vanaf.
Oud 08-03-2005, 14:05
-(L)-
Citaat:
sweetsterretje schreef op 08-03-2005 @ 15:01 :
Geen vraag is een achterlijke vraag
en idd wat is t3
Gelukkig, ik voel me al minder dom Ik denk dat 't een afkorting is..?
Oud 08-03-2005, 14:06
-(L)-
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 08-03-2005 @ 15:05 :
T3 is een schildklierhormoon, net als T4. Meer weet ik er ook niet vanaf.
Okee bedankt. Dat verduidelijkt de zaak
Oud 08-03-2005, 14:14
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 08-03-2005 @ 14:56 :
Ik kom ook nog ff met een achterlijke vraag; wat is t3?
Tyroid hormone. Schildklierhormoon. Verantwoordelijk voor de thermogenese van het lichaam en dus de snelheid waarmee het lichaam caloriën verbrand.

Wat betreft dat stuk in de openingspost, ik weet het niet. De uitleg is immers nooit compleet er ontbreekt altijd wel iets, het kan altijd nog perfecter etc. Het nadeel is dat je wel een paar korte richtlijnen kunt schetsen maar dan vragen de meesten zich nog af "waarom?" "hoe gaat het verder?". Ik zal er eens over denken of ik een dezer dagen een korte samenvatting kan maken. Misschien kan iemand deze post uploaden en als link bij de openingspost plaatsen?

Proteinevraag: Proteine = eiwit (vreemd genoeg stamt "pro" uit het griekse eerst, voorranghebbend dus. wat al genoeg zegt over het belang van proteine in het menselijk lichaam)

Eiwit vind je overal in, vlees, zuivel, zelfs plantaardige producten. Belangrijk bij eiwit is de biologische waarde een proteine bestaat uit een aminozuurketen. Indien die keten niet compleet is is het niet bruikbaar om omgezet te worden in bruikbare proteine in het lichaam.

Afgezien van soja is geen enkel plantaardig eiwit compleet, dierlijke proteine wel. Hoewel elk molecuul zn eigen structuur heeft. Daarom is het ook aan te bevelen een verscheidenheid aan proteinebronnen te eten. Van goed naar "slecht":

Whey (supplement)
Ei-eiwit (mét dooier. zonder dooier minder)
Melk/caseine ook kwark yoghurt etc.
Vis
Kip(filet)
Kalkoen(filet)
Rood/rundvlees/biefstuk
Kaas
Varkensvlees.
Soja
Plantaardige proteinen (granen, bonen, erwten etc) incompleet.

Hoewel allemaal leuk en aardig is het voor personen die op hun dieet letten ook van belang wat er allemaal bij zit, een proteine bron waar 40 gram aan suiker bij zit is natuurlijk waardeloos. dus:

Biefstuk, varkenshaas, tonijn, zalm, kipfilet, kalkoenfilet, kwark, whey-poeder zijn zo'n beetje de "schoonste" bronnen zonder al teveel andere nutrienten.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae

Laatst gewijzigd op 08-03-2005 om 14:31.
Oud 08-03-2005, 14:14
JennyMindTricks
Avatar van JennyMindTricks
JennyMindTricks is offline
Ik word gek van mezelf.
__________________
CoTN
Oud 08-03-2005, 14:14
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 08-03-2005 @ 14:45 :
Lang niet meer gepost hier. Jammer dat 't aankomen niet lukt Wat is je BMI inmiddels?
17,7
ik was aangekomen tot 18,2, maar ik denk dat ik vanwege het niet sporten mn spieren omzet in vet. ik was een nogal fanatiek hardloopster, en gigantisch trots op mn gespierde slanke benen, die nu dus nogal in omtrek toenemen .. en ik wil juist het vet op mn bovenlijf!! (lelijk: je ziet de ribbels van mn borstbeen, gigantisch uitstekende schouderbladen, ribben, e.d. )

ik post maar wat ik eet vandaag
7:00 2 bruine boterhammen met abrikozenjam, 1 witte boterham met pistachepasta (soort pindakaas van pistachenoten), 150 ml vruchtensap, 300 ml optimel
10:10 appel en een paar rozijnen
13:00 3 bruine boterhammen met sandwichspread komkommer
15:00 15 gram macadamia noten, kiwi
17:00 150 gram kwark of twee crackers met kaas ofzo
19:00 1,5 pegasusfilet, sugarschnaps (soort peultjes), sla met dressing, gebakken vruchten: mango uit blik (veel ik denk wel 110 gram of meer), appel of banaan
20:30 250 gram boerenyoghurt met bosvruchten of 250 gram roomyoghurt, maar dat laatste hoop ik niet, want dat is te vettig voor me, wordt ik heeeeel misselijk
Oud 08-03-2005, 14:25
marla
Avatar van marla
marla is offline
Pffffffffff. Ik heb vandaag echt een slechte dag!!!!!
Dit gegeten:
9:15
1 boterham met sandwichspread.
9:30
1 banaan
10:30
5 (jaaa zoveel ) koekjes
12:00
handje nootjes
13:00
beetje slagroom, ik was toetje aan t maken voor vanavond, wat ik zelf niet zal eten, maar daar moest ook slagroom in en er zat nog een beetje in de kom.
13:30
3 boterhammen met pate(2) en jam.
en 3 champigonnentjes en een appel.

Dit heb ik dus tot nu toe gegeten. Echt slecht.
De calorien zijn: 1373
__________________
Het is beter een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Oud 08-03-2005, 14:27
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
JennyMindTricks schreef op 08-03-2005 @ 15:14 :
Ik word gek van mezelf.
wat een nutteloze opmerking.. zou liever hebben dat je reageerde op het commentaar op je eerdere posts ipv telkens alleen maar losse zinnen te posten waar we niks mee kunnen.
En leg uit waarom je gek wordt van jezelf?
__________________
I'm in the forest
Oud 08-03-2005, 14:40
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
@Ironflower: Jouw doelstelling en wat je nu weegt/lengte ed komt bijna overeen met de mijne (ik ben 1.72, weeg 64 kg en wil minstens naar de 60 -terug-)

@Marla: Misschien dat het voor jou beter is als jij jezelf bijv. 1 koekje per dag gunt ofzo. Zodat je niet na een paar dagen niets lekkers uitschiet naar het andere uiterste. Ik weet eigenlijk niet of je dit al deed oid hoor
Oud 08-03-2005, 15:08
Verwijderd
Ik heb net mijn buikomtrek gemeten, voor het eerst, en ik vroeg me af hoeveel groter je buikomtrek is als je hem 's middags meet? Je hoort hem normaal toch 's morgens te meten?
Oud 08-03-2005, 15:22
Verwijderd
Citaat:
marla schreef op 08-03-2005 @ 15:25 :
Pffffffffff. Ik heb vandaag echt een slechte dag!!!!!
Dit heb ik dus tot nu toe gegeten. Echt slecht.
De calorien zijn: 1373
Mss zou je ook wat meer kunnen proberen om 3 maaltijden te eten. Ik bedoel je eet een banaan, een hand nootjes tussen door, dan weer beetje slagroom.
Mss een wat groter ontbijt? Zodat er wat minder trek is in koekjes.
Wat eerder lunchen, en dat je daardoor ook geen trek krijgt in nootjes.
Dan zou je rond een uur of 4 (dat is het alleen al geweest ), wel iets van fruit ofzo kunnen eten, anders dan is het wel een lange tijd tot het avond eten.

Zit vandaag aan de 3 boterhammen, tsjaa dat blijkt toch het beste te werken bij mij. Ga dadelijk als ik thuis kom wel even wat eten, want heb echt erge honger. Daarna sporten, en daarna avond eten .
Oud 08-03-2005, 15:31
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Even een tip voor meiden die soms moeite hebben ongezonde tussendoortjes (veel koekjes bijv.) te laten staan: neem suikervrije kauwgom! Dat helpt echt wel, je krijgt er niet minder trek van ofzo maar je bent toch iets "lekkers" aan het eten.
__________________
I'm in the forest
Oud 08-03-2005, 15:35
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 08-03-2005 @ 16:08 :
Ik heb net mijn buikomtrek gemeten, voor het eerst, en ik vroeg me af hoeveel groter je buikomtrek is als je hem 's middags meet? Je hoort hem normaal toch 's morgens te meten?
Per persoon verschillend.. Gewoon net als wegen 's morgens voor je ontbijt, nadat je naar de wc bent geweest.
Oud 08-03-2005, 15:38
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Ik dacht net dat kauwgum slecht was. Volgens mij had ik gelezen dat dat het hongergevoel opwerkt, doordat je steeds kauwt en slikt maar dat je maag geen eten krijgt.
Oud 08-03-2005, 15:43
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
kellytje schreef op 08-03-2005 @ 16:38 :
Ik dacht net dat kauwgum slecht was. Volgens mij had ik gelezen dat dat het hongergevoel opwerkt, doordat je steeds kauwt en slikt maar dat je maag geen eten krijgt.
Hmm, dat zou best kunnen ja.. Maar ik heb er geen last van, dan is er voor mij geen probleem toch? Of is kauwgom nog op een andere manier slecht.
__________________
I'm in the forest
Oud 08-03-2005, 15:48
ironflower
ironflower is offline
Die foto is van mei 2004.

En mijn buikomtrek is rond de 90.
Dus dat had ik ingevuld op www.overgewicht.nl, en daar kwam dus uit dat hij te hoog was etc. Maar dat is hij vanaf 88, en dat scheelt maar 2 cm. Dus het valt eigenlijk wel mee. (kwam ik later achter)
Maar liever zou ik hem iets minder willen hebben natuurlijk.

@Gothic; Ik weet niet hoeveel de omtrek is al ik opsta, maar ik geloof wel dat dat wat kan schelen.
__________________
So it's not hard to fall When you float like a cannonball
Oud 08-03-2005, 15:48
Mara
Mara is offline
Vandaag ging makkelijk! Zoals ik al zei, als het eenmaal goed gaat blijft het ook wel een tijd goed gaan. De moeilijkheid is bij mij om weer echt te beginnen.

Ontbijt
2 boterhammen, 1x light-jam 1x appelstroop (2x87,5+17+44kcal)
0,5 grapefruit (22,5)

Tussendoor
1 boterham rookvlees (87,5 + 20,3)
1 appel (60)

Lunch
2 boterhammen rookvlees (2x87,5 + 40,7)

Tussendoor
1 boterham met 1 gekookt ei (87,5+74)

Avondeten
200g aardappelen (172)
300g rode kool (84)
90g varkensfilet (160,2)

Avond
250g kwark (140)
200ml magere melk (66)


Ik zit nu aan de 1425kcal. De rode kool wordt hier met suiker bereid, dat stijgt dus in 't aantal kcal maar ik weet niet hoeveel dat is. Ten eerste weet ik niet hoeveel gram m'n moeder eroverheen gooit (wel 's geprobeerd te polsen, 'hoeveel is dat nou eigenlijk? 1, 2 kopjes' maar ze doet 't uit de losse hand en ik mag dat niet wegen want dan vindt ze dat ik doorsla) en ten tweede wordt dat weer verdeeld over de rode kool, deel komt in 't sap, blabla. Zorg gewoon dat ik dus wat spelingsruimte heb.

Misschien dat ik vanavond nog meer neem dan dit, bijv. nog 2 rijstewafels erbij. Maar dat zie ik dan wel
Oud 08-03-2005, 15:51
ironflower
ironflower is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 08-03-2005 @ 15:40 :
@Ironflower: Jouw doelstelling en wat je nu weegt/lengte ed komt bijna overeen met de mijne (ik ben 1.72, weeg 64 kg en wil minstens naar de 60 -terug-)

Ja, ik had het ookal gezien van jou
Ik weet trouwens niet precies hoeveel ik nu weeg, wantr hier in het studentenhuis heb ik geen weegschaal, dus het is al 2 weken geleden dat ik me gewogen heb, maar ik ga maar uit van 64/65
__________________
So it's not hard to fall When you float like a cannonball
Oud 08-03-2005, 15:55
Verwijderd
Ik zie dat ironflower het ook over buikomtrek heeft, en Gothic was laatst ook over buikomtrek bezig. Is dit een betrouwbaardere manier om te kijken of je afvalt en/of te dik/dun bent dan je gewicht? En wat betekent je buikomtrek dan precies? Ik weet mijn buikomtrek nu wel (van 's middags) maar het zegt me niets, voor mij is het maar een getalletje, waar ik verder niets mee kan als het ware.
Oud 08-03-2005, 15:56
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 08-03-2005 @ 16:55 :
Ik zie dat ironflower het ook over buikomtrek heeft, en Gothic was laatst ook over buikomtrek bezig. Is dit een betrouwbaardere manier om te kijken of je afvalt en/of te dik/dun bent dan je gewicht? En wat betekent je buikomtrek dan precies? Ik weet mijn buikomtrek nu wel (van 's middags) maar het zegt me niets, voor mij is het maar een getalletje, waar ik verder niets mee kan als het ware.
Kan je aan zien of je appel- of perenvorm dik bent. Perenvorm is gezonder, minder kans op hart- en vaatziekten. Daarom kijkt men met overgewicht daar ook naar.
Oud 08-03-2005, 15:59
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
ochtend :
1 ei in een kl margarine
25 gram emmenthaler kaas erover
2 cracottes
sinaasappel
glas limonade
(310cal)

lunch :
schoteltje en yoghurtje
(381.5) cal)

tussendoor :
60 gram bruin brood , sinaasappel
(kleine 200cal)

avond :
iets van een 140 gram brood met light jam en 100gram banaan
(rond de 500cal?)

Kom ik op een kleine 1400cal , straks wsl nog een kop chocolademelk (100cal) en wat komkommer

Lijkt me wel goed, alleen wat veel brood vind ik
Oud 08-03-2005, 16:01
Mara
Mara is offline
Citaat:
kellytje schreef op 08-03-2005 @ 16:59 :
ochtend :
1 ei in een kl margarine
25 gram emmenthaler kaas erover
2 cracottes
sinaasappel
glas limonade
(310cal)

lunch :
schoteltje en yoghurtje
(381.5) cal)

tussendoor :
60 gram bruin brood , sinaasappel
(kleine 200cal)

avond :
iets van een 140 gram brood met light jam en 100gram banaan
(rond de 500cal?)

Kom ik op een kleine 1400cal , straks wsl nog een kop chocolademelk (100cal) en wat komkommer

Lijkt me wel goed, alleen wat veel brood vind ik
60+140=200g brood
Boterham is 35g, 200/35= zo'n 5,5 boterham. Niet erg veel dus hoor.
Oud 08-03-2005, 16:03
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Valt wel mee idd. Ik vind het trouwens handiger om mijn brood te wegen. Je hebt altijd boterhammen van 10 gram en van 30 gram in je brood, hoe tel je dat dan Je kan toch niet alleen de 'grote' boterhammen eten
Oud 08-03-2005, 16:03
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 08-03-2005 @ 16:56 :
Kan je aan zien of je appel- of perenvorm dik bent. Perenvorm is gezonder, minder kans op hart- en vaatziekten. Daarom kijkt men met overgewicht daar ook naar.
Wat ben ik dan, peer lijkt me? Ik heb een vrije smalle taille.
Oud 08-03-2005, 16:04
ironflower
ironflower is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 08-03-2005 @ 16:56 :
Kan je aan zien of je appel- of perenvorm dik bent. Perenvorm is gezonder, minder kans op hart- en vaatziekten. Daarom kijkt men met overgewicht daar ook naar.
Mijn zusje heeft gelijnd, en in het begin merkte ze qua gewicht geen/weinig verschil, terwijl haar buikomtrek wel verminderde.

edit: was voor sneeuwvlokje bedoelt...
__________________
So it's not hard to fall When you float like a cannonball
Oud 08-03-2005, 16:08
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 08-03-2005 @ 17:03 :
Wat ben ik dan, peer lijkt me? Ik heb een vrije smalle taille.
Jups, peer is aan de onderkant (je kont dus ) wat breder. Is een gezondere manier van dik zijn, voor zover dat kan

En ik vind 't een mooiere manier van dik zijn, persoonlijk
Oud 08-03-2005, 16:14
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 08-03-2005 @ 17:08 :
Jups, peer is aan de onderkant (je kont dus ) wat breder. Is een gezondere manier van dik zijn, voor zover dat kan

En ik vind 't een mooiere manier van dik zijn, persoonlijk
Maar ik ben niet dik
Oud 08-03-2005, 16:18
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 08-03-2005 @ 17:14 :
Maar ik ben niet dik
Sommigen zijn echt zo mierenneukerig hier

Heb trouwens net m'n eten ingevuld op die 'valtaf' site (Mijn pagina *klik* ) en daar kom ik incl nog 2 rijstwafels (staan niet op mijn lijstje hierboven) maar op 1355kcal. Hoe ze dat invullen kan je op die site zien, vindt 't nogal vaag.
Oud 08-03-2005, 16:23
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Kan je trouwens op die site gewoon een aantal calorien invullen ? Als je iets koopt om op te warmen , kan je moeilijk de hele maaltijd zitten ontleden

Laat maar ik heb het al gevonde
Oud 08-03-2005, 16:24
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Meelfriek grappig dat jij op minder uitkomt, ik kom juist op meer uit, maar vulde het eerst in op overgewicht.nl, die rekent volgens mij heel erg weinig
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15.