Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2005, 21:51
H4NS0
H4NS0 is offline
Uit de test van "www.pilvergeten.nl" is ook de conclusie getrokken dat het dan nog wel veilig is.. Bedankt voor jullie reacties
Oud 08-06-2005, 14:05
kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
Hallow =]

Woensdag ga ik naar de dokter voor de pil, maar wat voor dingen vraagt ie dan allemaal?
Oud 08-06-2005, 19:49
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
kaarinetjuh schreef op 08-06-2005 @ 15:05 :
Hallow =]

Woensdag ga ik naar de dokter voor de pil, maar wat voor dingen vraagt ie dan allemaal?
Bij mij vroeg ie waarom ik aan de pil wou en hij heeft mijn bloeddruk opgemeten. Verder kan het voorkomen dat ie wat vragen stelt over je cyclus en dat ie je weegt maar veel zou ik er niet van verwachten. Ik kreeg ook nog een heel uitgebreid verhaal over hoe je hem moet slikken enzo en dat ie niet beschermt tegen soa's enzo.
Oud 08-06-2005, 20:01
Balance
Balance is offline
Citaat:
Hallow =]

bij mij vroeg hij alleen waarom ik aan de pil wilde.
Oud 08-06-2005, 20:24
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 08-06-2005 @ 20:49 :
Bij mij vroeg ie waarom ik aan de pil wou en hij heeft mijn bloeddruk opgemeten. Verder kan het voorkomen dat ie wat vragen stelt over je cyclus en dat ie je weegt maar veel zou ik er niet van verwachten. Ik kreeg ook nog een heel uitgebreid verhaal over hoe je hem moet slikken enzo en dat ie niet beschermt tegen soa's enzo.
Dat laatste is wel goed om er bij te vertellen als huisarts, want er zijn nog vele mensen die denken dat je ook tegen soa's beschermd bent.
Ik zei tegen mijn huisarts dat ik aan de pil wilden. Hij vroeg alleen of ik een vriend had. En verder meet hij je bloeddruk op ja.
Oud 08-06-2005, 21:20
Gothic
Gothic is offline
ik ben mn 17e pil vergeten... wanneer is ie weer veilig als ik door blijf slikken zonder stopweek?
Oud 08-06-2005, 21:23
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 08-06-2005 @ 22:20 :
ik ben mn 17e pil vergeten... wanneer is ie weer veilig als ik door blijf slikken zonder stopweek?
Je kiest dus voor de optie om je volgende strip er gelijk achteraan te slikken zonder stopweek? Dat is goed bij het vergeten van een pil in de derde week en volgens mij blijft ie dan gewoon veilig maar ik ben niet helemaal zeker.
Oud 08-06-2005, 21:59
charmedgirl
charmedgirl is offline
hoi..

ff een vraagie..
als je per ongeluk bij een tussentijdse bloeding met de pil ben begonnen in plaats van de eerste dag ongesteld.. en 4 weken later.. zou het dan zo kunnen zijn dat je tussendoor ongesteld ben en dan na 4 weken in je stoptijd dus ovulatie heb en zwanger kan raken? of is de pil dan zoiezo veilig.
xxx
Oud 08-06-2005, 23:22
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Hallow =]

Ik belde de huisarts, zei dat ik me er zelf in had verdiept en deed een voorstel mbt anticonceptie.. 3 dagen later kon ik depo provera komen halen Hij stelde verder geen vragen, deed geen (inwendige) onderzoeken oid.
Oud 08-06-2005, 23:36
Balance
Balance is offline
Citaat:
charmedgirl schreef op 08-06-2005 @ 22:59 :
hoi..

ff een vraagie..
als je per ongeluk bij een tussentijdse bloeding met de pil ben begonnen in plaats van de eerste dag ongesteld.. en 4 weken later.. zou het dan zo kunnen zijn dat je tussendoor ongesteld ben en dan na 4 weken in je stoptijd dus ovulatie heb en zwanger kan raken? of is de pil dan zoiezo veilig.
xxx
het gaat dus om de eerste keer dat je de pil gebruikte? In dat geval is de pil NIET veilig als je niet op de eerste dag begint. Het kan dus idd zijn dat je zwanger raakt wanneer je onbeschermde seks hebt. Of je ook tussendoor ongesteld kan worden weet ik niet, maar het lijkt me niet heel raar aangezien je lichaam meer rare reacties kan vertonen door de plotselinge hoeveelheid hormonen.
Oud 09-06-2005, 08:38
charmedgirl
charmedgirl is offline
Citaat:
Balance schreef op 09-06-2005 @ 00:36 :
het gaat dus om de eerste keer dat je de pil gebruikte? In dat geval is de pil NIET veilig als je niet op de eerste dag begint. Het kan dus idd zijn dat je zwanger raakt wanneer je onbeschermde seks hebt. Of je ook tussendoor ongesteld kan worden weet ik niet, maar het lijkt me niet heel raar aangezien je lichaam meer rare reacties kan vertonen door de plotselinge hoeveelheid hormonen.
Maar als je dan ongesteld bent en je was al begonnen dan ga je toch zoiezo verder met de eerste dag dat je ongesteld ben dus is dan ook echt niet veilig?
oeps
Oud 09-06-2005, 11:58
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
charmedgirl schreef op 09-06-2005 @ 09:38 :
Maar als je dan ongesteld bent en je was al begonnen dan ga je toch zoiezo verder met de eerste dag dat je ongesteld ben dus is dan ook echt niet veilig?
oeps
Als je op een andere dag begint dan de eerste dag van je menstruatie dan is je pil pas veilig als je aan je tweede strip begint.
Oud 10-06-2005, 15:16
tommygirll
tommygirll is offline
ik ben al een tijdje aan de pil. Normaal neem ik altijd op maandag mn laatste pil en word ik op zaterdag ongesteld. Dit is erg regelmatig maar dus altijd in het weekend,wat ik liever niet wil. Nu dacht ik als ik nou op donderdag ipv op dinsdag met een nieuwe strip begin, dan zou ik voortaan op dinsdag ongesteld worden. Maar dan moet ik dus de stopweek korter maken, deze zou dan maar 2/3 dagen duren. Ik neem dan dus maandag mn laatste pil en begin donderdag meteen met een nieuwe strip. Kan dit kwaad? Wordt ik dan wel gewoon ongesteld die week? Alvast bedankt.
Oud 10-06-2005, 15:37
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
tommygirll schreef op 10-06-2005 @ 16:16 :
ik ben al een tijdje aan de pil. Normaal neem ik altijd op maandag mn laatste pil en word ik op zaterdag ongesteld. Dit is erg regelmatig maar dus altijd in het weekend,wat ik liever niet wil. Nu dacht ik als ik nou op donderdag ipv op dinsdag met een nieuwe strip begin, dan zou ik voortaan op dinsdag ongesteld worden. Maar dan moet ik dus de stopweek korter maken, deze zou dan maar 2/3 dagen duren. Ik neem dan dus maandag mn laatste pil en begin donderdag meteen met een nieuwe strip. Kan dit kwaad? Wordt ik dan wel gewoon ongesteld die week? Alvast bedankt.
Als je nou je pilstrip afmaakt en dan nog een paar dagen van een nieuwe strip, dan verzet je je menstruatie naar na het weekend.
Oud 10-06-2005, 15:47
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 08-06-2005 @ 22:23 :
Je kiest dus voor de optie om je volgende strip er gelijk achteraan te slikken zonder stopweek? Dat is goed bij het vergeten van een pil in de derde week en volgens mij blijft ie dan gewoon veilig maar ik ben niet helemaal zeker.
je volgende strip erachteraan... weet iemand anders misschien zeker of het veilig is of wanneer m'n pil weer veilig is?
Oud 10-06-2005, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 10-06-2005 @ 16:47 :
je volgende strip erachteraan... weet iemand anders misschien zeker of het veilig is of wanneer m'n pil weer veilig is?
Kun je vast vinden op http://www.pilvergeten.nl.
Oud 10-06-2005, 17:43
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-06-2005 @ 17:27 :
Kun je vast vinden op http://www.pilvergeten.nl.
hij zegt: minimaal 7 dagen de pil slikken alvorens pauzeweek... betekent dit dat ie na 7 dagen extra veilig is weer?
Oud 11-06-2005, 17:08
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
(ik kon hier nergens precies zoiets vinden, maar als het al door iemand gevraagd is kan je me gewoon door laten linken hoor )

ik ben voor ong. 1,5 jaar aan de pil, is altijd goed gegaan. maar nu heb ik een keer doorgeslikt. ik stop normaal op woensdag, en begin dus de donderdag een week later met een nieuwe strip. nu ging ik dus gewoon donderdag door met een nieuwe strip, zonder stopweek. De donderdag daarna merkte ik dat ik hem de dag daarvoor (woensdag) vergeten was. Ik heb ze toen allebei ingenomen.

Mijn vraag is nu, zat ik nu in week 1 of week 2? en, ik heb het weekend ervoor nog seks gehad, heb ik kans op zwangerschap? en, moet ik nu een condoom voor een week gebruiken? ik vond het allemaal een beetje vaag in die bijsluiter en kon ook op internet geen goede dingen vinden.

ik heb wel een zwangerschapstest gekochjt maar daaar staat dat je die pas kan doe als je overtijd bent, maar dat ben ik natuurlijk niet.

Zou iemand me advies of antwoord kunnen geven? dankjewel alvast!

Laatst gewijzigd op 11-06-2005 om 19:03.
Oud 11-06-2005, 18:45
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
maantje tuurt schreef op 11-06-2005 @ 18:08 :
Mijn vraag is nu, zat ik nu in week 1 of week 2? en, ik heb het weekend ervoor nog seks gehad, heb ik kans op zwangerschap? en, moet ik nu een condoom voor een week gebruiken? ik vond het allemaal een beetje vaag in die bijsluiter en kon ook op internet geen goede dingen vinden.
Geen van beiden, je zat in week 3.
In week 3 heb je de keuze om gelijk een stopweek te houden, of minimaal 21 pillen erachteraan te slikken. Aangezien je niet gestopt bent, zou je de tweede keuze aan moeten houden.
Als je dat doet, is de pil gewoon veilig, zowel voor dat weekend ervoor, als voor de rest van de pillen en de stopweek daarna etc.
Oud 11-06-2005, 19:09
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Citaat:
Konijn schreef op 11-06-2005 @ 19:45 :
In week 3 heb je de keuze om gelijk een stopweek te houden, of minimaal 21 pillen erachteraan te slikken. Aangezien je niet gestopt bent, zou je de tweede keuze aan moeten houden.
Als je dat doet, is de pil gewoon veilig, zowel voor dat weekend ervoor, als voor de rest van de pillen en de stopweek daarna etc.

volgens mij zou ik niet in week 3 kunnen zitten want:
in de 'stopweek' ben ik door gaan slikken van een nieuwe strip, de eerste pil van die strip slikte ik op donderdag.
De eerstvolgende woensdag ben ik hem vergeten. dit is volgens mij op het randje van week 1 en week 2...?
Oud 11-06-2005, 19:10
Mara
Mara is offline
Citaat:
maantje tuurt schreef op 11-06-2005 @ 20:09 :
volgens mij zou ik niet in week 3 kunnen zitten want:
in de 'stopweek' ben ik door gaan slikken van een nieuwe strip, de eerste pil van die strip slikte ik op donderdag.
De eerstvolgende woensdag ben ik hem vergeten. dit is volgens mij op het randje van week 1 en week 2...?
Nee, als je doorslikt telt elke week ná je eerste strip na je stopweek als een 3e week.

Dus:
- Je houdt stopweek
- Je slikt 1 strip (21 pillen)
- Je slikt door, x aantal pillen/strippen. Je blijft dan in de 3e week zitten.
Oud 11-06-2005, 19:20
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 11-06-2005 @ 20:10 :
Nee, als je doorslikt telt elke week ná je eerste strip na je stopweek als een 3e week.

Dus:
- Je houdt stopweek
- Je slikt 1 strip (21 pillen)
- Je slikt door, x aantal pillen/strippen. Je blijft dan in de 3e week zitten.
Inderdaad, daarom zei ik dat ook.
Alles na je eerste strip is week 3.
Zie dus de mogelijkheden (of eigenlijk mogelijkheid) die ik hierboven gaf. Mocht je niet nog 21 pillen willen slikken, dan weet ik niet precies wanneer je wel of niet veilig bent.
Dus als ik jou was zou ik dat gewoon aanhouden, dat staat ook in de bijsluiter.
Oud 12-06-2005, 19:30
Arwyn
Arwyn is offline
Ik heb even een vraagje.
Ik ben nou sinds +/- een jaar aan de pil, vooral omdat ik me altijd zo beroerd voel tijdens de menstruatie.
Nou hielp de pil hier eerst wel goed tegen, maar de laatste paar keer heb ik weer de hele tijd buikpijn e.d.
Nou vroeg ik me fa, als ik een zwaardere pil haal bij de dokter, helpt die dan beter tegen de kramp e.d??
Ik slik trouwens microgynon 30.
Oud 12-06-2005, 22:51
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb 2 strips achter elkaar geslikt, zonder stopweek, heb daarna wel een stopweek gehouden en ben ongesteld geworden. Nu moest ik gisteren weer beginnen met de pil. Normaal slik ik hem rond 21u, en dit deed ik gisteren pas rond 22.30u, maar toen ik rond 22u naar de wc ging, zag ik dat ik wat roodsige afscheiding had. Vandaag was dit ook nog, maar minder dan gisteren.
Weet iemand of dit kan komen door die anderhalf uur 'aan de late kant', of zou het ergens anders aan liggen?
Oud 13-06-2005, 15:41
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
dankjullie wel, ik denk dat ik gewoon maar deze hele strip netjes afmaak.
en o ja HaWaHaai, volgens mij ligt dit echt niet aan de tijd. ik slik meestel 'ergens' in de avond en dan maken een paar uurtjes echt niet uit. (het is natuurlijk wel beter om het precies goed te doen)
Ik denk dat het gewoon nog een soort 'laatste restje' ongesteldheid was.
Oud 13-06-2005, 18:02
dark princess
dark princess is offline
Citaat:
Konijn schreef op 11-06-2005 @ 19:45 :

Maar ik had hier in het topic eerder gelezen dat je niet per se een hele strip daarna hoeft te slikken (na de 1e strip). Dat je dus ook gewoon 4 weken kan slikken en dan stopweek...maar is dat nou wel of niet veilig? De een zegt van wel en de ander van niet... en ik heb dat dus gewoon wel gedaan, want ik had hier gelezen dat dat wel gewoon kon
Oud 13-06-2005, 18:33
Mara
Mara is offline
Citaat:
dark princess schreef op 13-06-2005 @ 19:02 :
Maar ik had hier in het topic eerder gelezen dat je niet per se een hele strip daarna hoeft te slikken (na de 1e strip). Dat je dus ook gewoon 4 weken kan slikken en dan stopweek...maar is dat nou wel of niet veilig? De een zegt van wel en de ander van niet... en ik heb dat dus gewoon wel gedaan, want ik had hier gelezen dat dat wel gewoon kon
Ja hoor, kan gewoon Je lichaam kan nl niet echt tellen in weken/dagen Doe ik ook, ik slik hem constant door tot ik een tussendtijdse bloeding krijg door het 'te lang' doorslikken. Ik stop dan meteen, hou een stopweek, en ga dan gewoon verder met die strip omdat ik toch doorslik.
Oud 14-06-2005, 09:52
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
dark princess schreef op 13-06-2005 @ 19:02 :
Ja dat kan zeker wel, kijk ook maar eens bij de opties van 'pil vergeten'. Je zit dan in week 3 zeg maar, en als je dan de pil vergeet is een van de opties gelijk stoppen en een stopweek houden. Dat is dus precies dezelfde situatie (alleen stop je bewust ipv eerst een pil te vergeten).
Oud 14-06-2005, 17:22
dark princess
dark princess is offline
o gelukkig dan maar

dank jullie wel
Oud 14-06-2005, 19:37
Nonaj
Nonaj is offline
hoe lang duurt het eigenlijk voordat je weer ongesteld wordt als je met de pil gestopt bent?
Oud 14-06-2005, 19:50
MonaLoes
MonaLoes is offline
Ik ben dus zaterdag begonnen met m'n eerste strip. Op vrijdag ben ik ongesteld geworden, en ik op zaterdag heb ik m'n eerste pil ingenomen, dit was wel binnen 24 uur nadat ik ongesteld geworden was. Is de pil dan toch veilig?
Oud 14-06-2005, 22:40
Verwijderd
als je na of tijdens je menstruatie begint met de pil is ie dan gelijk betrouwbaar?
Oud 15-06-2005, 10:25
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
koekjes schreef op 14-06-2005 @ 23:40 :
als je na of tijdens je menstruatie begint met de pil is ie dan gelijk betrouwbaar?
alleen als je op de 1e dag van je menstruatie bent begonnen. Maar sommige dokters zeggen pas dat ie na 2 weken of zelfs een maand veilig is. Dit geldt dus als je voor het eerst bent begonnen met de pil.
Oud 15-06-2005, 15:28
indelebile
indelebile is offline
Citaat:
MonaLoes schreef op 14-06-2005 @ 20:50 :
Ik ben dus zaterdag begonnen met m'n eerste strip. Op vrijdag ben ik ongesteld geworden, en ik op zaterdag heb ik m'n eerste pil ingenomen, dit was wel binnen 24 uur nadat ik ongesteld geworden was. Is de pil dan toch veilig?
ik kreeg van de dokter een blaadje met opties waarop stond wanneer ik kon beginnen en wanneer ik dan beschermd was. daar stond op dat als ik de zaterdag nadat mijn ongesteldheid begonnen was (ookal was deze nog bezig) ik na een week veilig was. volgens mij geldt dat ook voor jou?
Oud 15-06-2005, 18:12
Jenneke.*
Jenneke.* is offline
Oke. Ik ben nu met mijn derde strip pillen bezig. De eerste strip heb ik met 2 pillen verlengt van een ander meisje, omdat ik op reisweek was en een extra strip vergeten was. Zij had dezelfde pil als ik, ik ben daarna wel gewoon ongesteld geworden. De tweede strip ben ik begonnen op de officiele dag, ookal had ik twee pillen extra geslikt. Omdat ik niet zeker wist of het nu veilig zou zijn, heb ik met de seks ook condoom gehad. Nu ben ik vorige week vrijdag ongesteld geworden. Vandaag heb ik de eerste pil van mijn derde strip genomen, en ook seks gehad. Ik was nauwelijks tot niet ongesteld. Is het nu wel veilig?
Oud 15-06-2005, 18:40
Cacharel
Cacharel is offline
ik heb 2 weken geleden een soort antibiotica/prednison kuur gehad (een verkorte van 5 dagen). ik was toen nog met mijn 2e strip bezig. en ik weet ook dat de pil in combinatie met antibiotica minder betrouwbaar is. ik heb toen ook seks gehad maar we hebben ook gewoon een condoom gebruikt. maar een week erna (vorig weekend) heb ik seks gehad zonder condoom. dit was 6 dagen nadat ik klaar was met mijn antibioticakuur. ik vraag me nu af of dat de pil toen nog onbetrouwbaar was en of ik nu dus eventueel misschien zwanger zou kunnen zijn?
ik hoop dat iemand me kan helpen
alvast heel erg bedankt
Oud 15-06-2005, 18:44
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
indelebile schreef op 15-06-2005 @ 16:28 :
ik kreeg van de dokter een blaadje met opties waarop stond wanneer ik kon beginnen en wanneer ik dan beschermd was. daar stond op dat als ik de zaterdag nadat mijn ongesteldheid begonnen was (ookal was deze nog bezig) ik na een week veilig was. volgens mij geldt dat ook voor jou?
Het geldt niet voor alle pillen dat als je de eerste vijf dagen van je menstruatie begint dat je dan na een week veilig bent. Ik zou er dus vanuit gaan dat je pil bij je tweede strip veilig is, dan speel je iig op safe
Oud 15-06-2005, 18:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Cacharel schreef op 15-06-2005 @ 19:40 :
ik heb 2 weken geleden een soort antibiotica/prednison kuur gehad (een verkorte van 5 dagen). ik was toen nog met mijn 2e strip bezig. en ik weet ook dat de pil in combinatie met antibiotica minder betrouwbaar is. ik heb toen ook seks gehad maar we hebben ook gewoon een condoom gebruikt. maar een week erna (vorig weekend) heb ik seks gehad zonder condoom. dit was 6 dagen nadat ik klaar was met mijn antibioticakuur. ik vraag me nu af of dat de pil toen nog onbetrouwbaar was en of ik nu dus eventueel misschien zwanger zou kunnen zijn?
ik hoop dat iemand me kan helpen
alvast heel erg bedankt
Die keer dat je seks hebt gehad zonder condoom, was dat toen je aan dezelfde strip bezig was als toen je die antibiotica slikte?
Oud 15-06-2005, 18:47
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
*J'nke* schreef op 15-06-2005 @ 19:12 :
Oke. Ik ben nu met mijn derde strip pillen bezig. De eerste strip heb ik met 2 pillen verlengt van een ander meisje, omdat ik op reisweek was en een extra strip vergeten was. Zij had dezelfde pil als ik, ik ben daarna wel gewoon ongesteld geworden. De tweede strip ben ik begonnen op de officiele dag, ookal had ik twee pillen extra geslikt. Omdat ik niet zeker wist of het nu veilig zou zijn, heb ik met de seks ook condoom gehad. Nu ben ik vorige week vrijdag ongesteld geworden. Vandaag heb ik de eerste pil van mijn derde strip genomen, en ook seks gehad. Ik was nauwelijks tot niet ongesteld. Is het nu wel veilig?
Volgens mij wel. Je hebt twee strippen geslikt zonder iets te vergeten toch? Je hebt steeds minstens een strip (21 pillen) geslikt en nooit een stopweek gehouden van meer dan zeven dagen? In dat geval is je pil gewoon veilig.
Oud 15-06-2005, 18:49
Cacharel
Cacharel is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-06-2005 @ 19:45 :
Die keer dat je seks hebt gehad zonder condoom, was dat toen je aan dezelfde strip bezig was als toen je die antibiotica slikte?
ja dat was dezelfde strip als die waar ik tijdens de antiobioticakuur mee bezig was. ...
Oud 15-06-2005, 18:56
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Cacharel schreef op 15-06-2005 @ 19:49 :
ja dat was dezelfde strip als die waar ik tijdens de antiobioticakuur mee bezig was. ...
Dan denk ik niet dat het veilig was. Toen ik een keer antibiotica kreeg zat ik in de eerste week (dat is wel wat anders dan tweede week maar het principe lijkt me hetzelfde) en toen was mijn pil was weer veilig toen ik aan mijn volgende strip bezig was.

Ik zou dus even je huisarts bellen en er nu vanuit gaan dat ie niet veilig is.
Oud 15-06-2005, 18:58
Cacharel
Cacharel is offline
in ieder geval heel erg bedankt
Oud 16-06-2005, 07:19
lildevil2
lildevil2 is offline
Hoihoi,
even een vraagje.
Ik ben nu bezig aan mijn 3e strip microgynon 30 maar die bevalt me niet (depressief, stemmingswisselingen etc.).
Dus heeft de dokter me Lovette voorgeschreven.
Hij zei wel dat ik dan de pil regelmatiger moest slikken (om doorbraakbloedingen te voorkomen) maar is er een effect op de betrouwbaarheid van de pil als hij lichter is? En stel dat ik hem elke dag 2 uurtjes later neem ofzo is er dan nog effect op de betrouwbaarheid?
Alvast bedankt !
Oud 16-06-2005, 07:43
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
lildevil2 schreef op 16-06-2005 @ 08:19 :
Hoihoi,
even een vraagje.
Ik ben nu bezig aan mijn 3e strip microgynon 30 maar die bevalt me niet (depressief, stemmingswisselingen etc.).
Dus heeft de dokter me Lovette voorgeschreven.
Hij zei wel dat ik dan de pil regelmatiger moest slikken (om doorbraakbloedingen te voorkomen) maar is er een effect op de betrouwbaarheid van de pil als hij lichter is? En stel dat ik hem elke dag 2 uurtjes later neem ofzo is er dan nog effect op de betrouwbaarheid?
Alvast bedankt !
waarom heb je dat niet gewoon aan je huisarts gevraagd ?
Oud 17-06-2005, 16:04
kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
Ik heb van de dokter mycrogynon 30 gekregen, hij zei dat ik moest beginnen op de eerste dag van mn menstruatie, maar dan is ie toch gelijk veilig?
Oud 17-06-2005, 16:53
shellsign
shellsign is offline
Citaat:
kaarinetjuh schreef op 17-06-2005 @ 17:04 :
Ik heb van de dokter mycrogynon 30 gekregen, hij zei dat ik moest beginnen op de eerste dag van mn menstruatie, maar dan is ie toch gelijk veilig?
ja, als je op de eerste dag van je menstruatie begint, is ie gelijk save...en anders duurt het nog 7 dagen voordat ie veilig is, maar dat weet ik niet zeker...
Oud 17-06-2005, 16:55
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
shellsign schreef op 17-06-2005 @ 17:53 :
ja, als je op de eerste dag van je menstruatie begint, is ie gelijk save...en anders duurt het nog 7 dagen voordat ie veilig is, maar dat weet ik niet zeker...
klopt.

@ kaarinetjuh: had het even aan de huisarts gevraagd, dan wist je het zeker.
Oud 18-06-2005, 18:25
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Krijg je van de pil nou juist osteoporose of gaat deze dat nou juist tegen? Ik dacht het laatste maar ben niet meer zeker en in mijn bijsluiter vind ik het niet....
Oud 18-06-2005, 18:48
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 18-06-2005 @ 19:25 :
Krijg je van de pil nou juist osteoporose of gaat deze dat nou juist tegen? Ik dacht het laatste maar ben niet meer zeker en in mijn bijsluiter vind ik het niet....
Het gaat botontkalking tegen, zeggen ze.
Oud 18-06-2005, 19:00
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 18-06-2005 @ 19:48 :
Het gaat botontkalking tegen, zeggen ze.
Mooi, nou heb ik alleen nog geen oorzaak waardoor ik zomaar iets breek

Regels voor berichten