Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2005, 20:30
Verwijderd
Oeh, nu voel ik mezelf weer lelijk
Advertentie
Oud 26-03-2005, 20:56
rare kwast
rare kwast is offline
ik doe wel gewoon naar bed gaan en flink huilen...

wat maakt het allemaal nog uit....kan beter weg gaan geloof ik
Oud 27-03-2005, 03:04
Touché
Touché is offline
Heel erg moe zijn is vervelend, maar helemaal niet kunnen slapen irriteert me ook flink. Er is niemand online. Ik heb hier alleen een gebroken sigaret. Ik kan niet schrijven. Ik krijg net een reclame mail waarin mij voorgespiegeld wordt dat ik binnen zeven dagen mijn soulmate zal vinden. Waar is de romantiek, godverdomme!
Oud 27-03-2005, 04:52
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 26-03-2005 @ 21:56 :
ik doe wel gewoon naar bed gaan en flink huilen...
Oud 27-03-2005, 10:50
Verwijderd
gezeik altijd.

2 jaar geleden hadden mn moeder en ik nog regelmatig ruzie, ging slecht, er ging altijd wat fout en om eerlijk te zijn kwam mn omgeving me niet ten goede. Nu ben ik van mn toenmalige vriend af, evenals mn moeder van haar toenmalige vriend, de situatie ligt nu wat beter en we hebben al meer dan een jaar geen echte ruzie meer.

Soms een chago avond door kettingreactie oid, maar nooit serieus meer schreeuwpartijen, onredelijk gezeik en buttkicks out the door.

Nu zou je eigenlijk verwachten dat de tolerantie ook weer een stuk hoger ligt, en dat ik nu bwvs meer moet flikken wil ik datzelfde kookpunt weer bereiken. Schijnbaar niet dus. Er loopt hier een vent 24 uur per dag, werkeloos door het huis te brommen en als m iets niet aanstaat is het hek van de dam en hoef je geen positief woord meer van 'm te horen de rest van de dag, al is het geen dagen.

je zou verwachten dat door verleden je moeder wel het verschil zou merken tussen 2 jaar terug ruzies en nu ruzies, en dat ze milder zal reageren wil er iets niet gaan zoals het hoort. Opnieuw; nee dus. Ik dump dr hond op haar bed om half 10 's ochtends omdat het beestje naar haar toe wil, en ik vergeet daarbij de deur weer op een kier te zetten.

Gaat ze helemaal de moeite doen uit dr bed te komen, tegen me zeiken over de deur alsof het de grootste zonde is, me daarna ook nogeens verwijten dat ze 'Nu helemaaal uit bed moet komen en niet meer fatsoenlijk kan slapen door die hond'. Jezus

Jouw hond, mijn fout. Ik heb sorry gezegd... WAT IS HET PROBLEEM?!
Oud 27-03-2005, 11:17
Skilly
Skilly is offline
Vandaag is het pasen. Ik heb lekkere croisanten gegeten. hmmm We gaan in de middag gourmetten
Oud 27-03-2005, 12:36
shibby almighty
shibby almighty is offline
waarom ben ik zo boos/jaloers/ellendig
Als ik hoor dat me exvriendin op een van mijn beste vrienden verliefd is? Terwijl ik het allang wist, terwijl het allang duidelijk was. Maar ik het nu gewoon zeker wilde weten en dus maar gewoon vroeg.
Waarom voelt het zo kut?
Oud 27-03-2005, 12:37
ilse
ilse is offline
ik voel me kut. mensen kunnen je zo laten vallen, zomaar ineens, zonder dat er wat gebeurd is. of iig, ik kan me niet herinneren dat er iets gebeurd is.

jezeus je komt er zo wel achter wie je echte vrienden zijn.. ik wil niet meer, kan niet meer, laat me met rust en waag het niet me aan te raken..
Oud 27-03-2005, 12:38
ilse
ilse is offline
en alsjeblieft M., wees alsjeblieffffft aan het slapen en heb niets gedaan, alsjeblieft...
Oud 27-03-2005, 12:48
Isiyanka
Isiyanka is offline
En waarom zou ik ook niet lekker de hele dag in mijn joggingbroek door het huis huppelen?
Oud 27-03-2005, 12:49
-(L)-
Ik ging gisterenavond met een jongen uit. Wat wel jammer was is dat ik niet echt hoogte van hem kon krijgen. Er waren verschillende cafe's in de buurt maar hij gaf gewoon niet zijn mening waar hij 't liefste naartoe wilde. Ik moest steeds beslissen. Lief van 'm, maar ook irritant, want ik had geen idee wat hij ervan vond (hij was nogal verlegen geloof ik). Het was een gezellige avond, dat wel, maar echt veel duidelijkheid was er niet.

Vanmorgen kreeg ik dan eindelijk het verlossende smsje dat hij het leuk had gevonden, en dat hij blij was dat we iets hadden afgesproken

Ben benieuwd hoe het verder afloopt...
Oud 27-03-2005, 13:14
ilse
ilse is offline
ik voel me zo hopeloos, en me hoofd lijkt uit mekaar te ploffen. maar kan het weer niet uiten.. word er gek van!
Oud 27-03-2005, 13:26
Quiana
Quiana is offline
Pasen.. Thuis.

Het is zo zwaar, alles. Ik snap er niks van, ik snap mijn lijf niet. Ineens gaan dingen enorm snel achteruit. Waarom nu ineens? Ik rommel al zo lang. Het ging goed. En nu..

Ik eet een lijst van bijna 900 calorieën, ik neem drie nutri's per dag (!!!), ik lig zowat de hele dag op bed, medicijnen, ik probeer goed voor mezelf te zorgen.

Resultaat: mijn kalium is een hele punt (!!) omhoog gegaan. En alsnog zoveel commentaar; andere waardes zijn omlaag gegaan, die balans is niet goed en je lijst nog niet volledig, je moet aankomen etc.

Ik wandel een half uur per dag en dat is niet goed, ik ben teveel bezig met school (eh wat is er mis met rustig op bed opgaves maken?), Kim je neemt het niet serieus en blablabla. Is het wel slim om zus en zo te doen?

Ik weet het.
Ik weet het.
Ik weet het.

Maar ik heb al zoveel opzij gezet. Ik ga niet naar school. De braak/bewigings/etc drang. Gevoel.

Als ik onder bmi ** kom mag ik niet ambulant verder bij Parnassia. Al die waarschuwingen, al die dringende adviezen om na te denken over een opname etc, al dat gedreig met dit is niet verantwoord en zometeen moeten wij de keuze voor je maken.

Angst, en vooral woede.

Ik ben zo moe. Ik moet..

Ik wil, ik kan.
Ik GA.

Winnen.

~

Morgen onderzoek mbt hypo .. nog wat? (iets met glucose oid iig ) en sowieso weer bloedprikken + wegen. *duimt*
Oud 27-03-2005, 13:32
Verwijderd
Pfff..waarom moet alles steeds zo onduidelijk zijn? Stuur ik een reteduidelijk smsje, reageert hij er eerst niet eens op. Vervolgens gaan we naar huis, gaat hij ook meteen naar huis. Terwijl ik gevraagd had of hij even wilde blijven. Nee, vooral niet doen, als ik je eens iets vraag, gewoon negeren.. Komt zeker omdat ik zoveel vraag?

Het gaat gewoon niet goed met me. De vader van mijn beste vriendin is van vrijdag op zaterdag overleden, en ik mag er niet zijn voor haar. Ik hoefde geen vrij te nemen van mijn werk om bij haar te zijn, ik hoef niet mee naar de crematie, ik hoefde gisterenavond niet langs te komen, ik moest vooral gaan stappen met 'hem'.
Want zij heeft HAAR VRIEND die er wel voor haar mag zijn, die overdag bij haar was, aan haar dacht (like me..), mee gaat naar de crematie en die 's avonds bij haar was. Ik zag haar vriend gisteren toevallig in de stad (ik was aant werk, hij moest wat halen..) Pas toen hoorde ik van HEM dat ze al DRIE weken een relatie hebben. En dat noemt zich mijn beste vriendin. En het is niet de eerste keer dat ze dit flikt.

Waaron krijgt zij vriendje na vriendje, en waarom ben ik al iets van 9 maanden vrijgezel? (en waarom laat ik hierdoor mijn leven zo beïnvloeden?) Ik ben het gewoon beu. Ik ben ook iemand, ik stel ook heus wel wat voor. Maar steeds als ik mezelf daar een beetje van overtuigd heb, dan komt zij weer met dr liefdesverdriet, en een week later een nieuwe vriend. En dan ben ik dat goede gevoel over mezelf weer kwijt..

Morgen is het 4 weken geleden dat ik een gesprek met de psychologe had. En ik kan het merken. Heb eigenlijk iedere 2 weken een gesprek, maar vorige keer was ze ziek, en geloof dat het beleid bij hen is dat je alleen door je eigen psychologe behandelt mag worden. Tenzij je een 'crisisgeval' bent. Maar dat ben ik niet, want 'ik ben aan het afbouwen'.. Dat wil toch gvd niet zeggen dat ik het niet nodig heb? Dat ik het mis en aan mezelf merk dat het nu fout dreigt te gaan? Nog een weekje, dat hou ik mezelf steeds voor. Maar ondertussen zijn de afgelopen 2 weken al de zwaarste van het laatste jaar geweest...

En ik zeur...Maar heb even mijn hartje gelucht...
Oud 27-03-2005, 13:43
snoopy
snoopy is offline
woooh... en ljh-topic die al bijna vol is zonder dat ik erin gepost heb!
Dat betekent dat het goed gaat met me
Oud 27-03-2005, 14:17
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Confused, still... en bang.
Oud 27-03-2005, 14:37
Verwijderd
R was op tv. (En J en de rest) Erg leuk om haar te zien in de rol van 'goede vriendin' terwijl ik haar alleen maar ken als gemeen en 'nep-vriendin'.
Zij die mijn basisschoolperiode niet altijd leuk/makkelijk heeft gemaakt zien als leuke/gezellig vriendin is NIET leuk.
Maar tis al zo lang geleden, waarom kan ik het niet laten rusten?
Ik heb nou toch vriendinnen etc?
Oud 27-03-2005, 14:49
kroot
kroot is offline
@ Kirsten: sorry dat ik zolang niet gepm-d heb.

Hehe eindelijk weer een berichtje hier. Ik ben nu bijna een maand opgenomen en ik mag dinsdag weer naar huis. Nu ben ik ook even thuis om alvast te wennen. En ik heb eindelijk op de afdeling mijn strijd tegen medicatie opgegeven en ik slik ze nu braaf elke dag.
Nu ga ik me maar nog braver naar mijn afdeling begeven. tot gauw
Oud 27-03-2005, 15:06
Verwijderd
Citaat:
kroot schreef op 27-03-2005 @ 15:49 :
@ Kirsten: sorry dat ik zolang niet gepm-d heb.

Hehe eindelijk weer een berichtje hier. Ik ben nu bijna een maand opgenomen en ik mag dinsdag weer naar huis. Nu ben ik ook even thuis om alvast te wennen. En ik heb eindelijk op de afdeling mijn strijd tegen medicatie opgegeven en ik slik ze nu braaf elke dag.
Nu ga ik me maar nog braver naar mijn afdeling begeven. tot gauw
Carolijn!!!
Wat isser gebeurt?
Oud 27-03-2005, 15:29
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Het is paasvakantie.. Nou ja, twee extra dagen vrij. Maar wat heb je daaraan als je toch alleen maar gaat huiswerken. Moet huiswerken. Ik wil slagen...

En dan voel je dat je wilt schrijven, dat het juiste gevoel om je heen hangt, en dan lukt het allemaal net niet.
Blegh
Oud 27-03-2005, 15:44
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Quiana schreef op 27-03-2005 @ 14:26 :

Morgen onderzoek mbt hypo .. nog wat? (iets met glucose oid iig ) en sowieso weer bloedprikken + wegen. *duimt*
hypoglycemie?!
------------------------------------------------------------

kut kut kut kut kut

en dat wordt bijna 20

ik wil echt niet meer..leuk hoor zo een verjaardag
neem ik nog ff mee...maar lang daarna zal ik hier niet lopen denk...
Oud 27-03-2005, 16:17
Freestyler*
Freestyler* is offline
omdat er geen liefde in mijn leven is
vind ik het waardeloos
Oud 27-03-2005, 16:31
Mariekje*
Mariekje* is offline
Het blijft een vaag gevoel. De omslag, de positiviteit, de houvast. Even heb ik weer kennis mogen maken met mezelf, even heb ik weer mezelf kunnen laten zien, eindelijk! Langzaam aan, heel langzaam aan, beginnen dingen zelfs een plaatsje te krijgen. Ik heb nog een verschrikkelijk lange weg te gaan, maar ik ben welwillend, heb mijn eigenwijzigheden maar even aan de kant geschoven, eng, maar ik denk dat het mijn kans op slagen vergroot. Momenteel voel ik me behoorlijk goed, welliswaar twijfel ik nog bij alles wat ik doe, maar probeer mijn angsten te negeren, en dan zie ik wel wat er gebeurt. Vooral de laatste 2 dagen gingen best aardig, en dat voelt toch beter als dat ik dacht. Eind deze week moet ik naar school, om een plan op te stellen, over hoe ik mijn school nog kan gaan halen. Ik heb een achterstand van 4,5 maand, maar ik wil het toch gaan proberen. Voorlopig verkeer ik in de goede hoop, dat ze mijn problemen eindelijk serieus gaan nemen, want dat hebben ze nooit gedaan..

Nu ik weet wat ik aan wie heb, en nu sinds kort ook weer een psychotherapeut achter me heb staan, ben ik gerustgesteld. Denk niet dat het altijd even makkelijk zal worden, maar waar een wil is, is een weg, dus we komen er wel~!
Oud 27-03-2005, 16:55
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Da's nou al de 4e keer dat iemand zegt dat ik naar de psycholoog moet.
Oud 27-03-2005, 17:07
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-03-2005 @ 17:55 :
Da's nou al de 4e keer dat iemand zegt dat ik naar de psycholoog moet.
mag ik ?
nee zeker
maar als je het zelf ook vindt; ga dan
Oud 27-03-2005, 17:10
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 27-03-2005 @ 18:07 :
mag ik ?
nee zeker
maar als je het zelf ook vindt; ga dan
Mag je... wat? Mij vertelen dat ik naar de psych moet? Mij rol-ogen?
Ik wil juist niet. Eng.
Oud 27-03-2005, 17:14
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-03-2005 @ 18:10 :
Mag je... wat? Mij vertelen dat ik naar de psych moet? Mij rol-ogen?
Ik wil juist niet. Eng.
rologen jah
klinkt als: iedereen vindt dat ik psychisch gestoord ben, cool he?
maar ik dacht al dat je het niet zo bedoelde
Oud 27-03-2005, 17:20
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 27-03-2005 @ 18:14 :
rologen jah
klinkt als: iedereen vindt dat ik psychisch gestoord ben, cool he?
maar ik dacht al dat je het niet zo bedoelde
Nee, het zou wel heel kansloos zijn om dat cool te vinden.
Oud 27-03-2005, 17:22
Verwijderd
Mijn hoofd is zwaar. Mijn nek doet zeer. Ik ben moe. Hij moet niet piepen. Ik ben niet boos. Gezellig vandaag. Creatief. Vanavond oppassen. Hoop niet zo laat. Geen zin meer. Sorry. En ik weet heus niet alles. Verf zit overal. En ik heb honger. Pasen suckt. Ik hou niet van verplicht gezellig. Dus. *boos kijkt*
Klaar met Romeo en Julia. Jammer. Want ik vind Romeo zo leuk. *zucht*. Vreselijk ben ik. Waarom was het dan ook niet gewoon makkelijk. Foto's zijn leuk geworden. En ik wil nu eigenlijk alleen maar even alleen gelaten worden. Want anders word ik helemaal tureluurs.

enikmissumheuswelmaarikheballeennugeenzinombijhemtezijnenikweetdatdath eeltegenstrijdigis.

There's a sign on the wall, but she wants to be sure.
Cause you know sometimes words have two meanings.
In the tree bij the brook is a songbird who sings
Sometims all of our thoughts are misgiven.

Ooh, it makes me wonder
And she's buying a stairway to heaven.

There’s a feeling I get when I look to the west.
And my spirit is crying for leaving.
In my thoughts I have seen
Rings of smoke through the trees,
And the voices of those who standing looking.

Ooh, it makes me wonder,
Ooh, it really makes me wonder.
Oud 27-03-2005, 18:44
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik ga naar de bios! Ik ga naar de bios! Ik hou van spontane afspraken. Met leuke meisjes.
Oud 27-03-2005, 18:45
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik wil wat terugkrijgen...
Oud 27-03-2005, 18:48
Verwijderd
Ik HOUD van antihooikoortsmedicijnen...

't is wel niet volledig weg, maar 't is iig minder en dat scheelt al een hele hoop.
Oud 27-03-2005, 18:50
ANGE
ANGE is offline
Ik ben boos.

En niet zo'n beetje ook. En waarom? Ja... omdat ik me een beetje eenzaam voel vandaag denk ik zo.
Oud 27-03-2005, 18:53
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 27-03-2005 @ 19:50 :
Ik ben boos.

En niet zo'n beetje ook. En waarom? Ja... omdat ik me een beetje eenzaam voel vandaag denk ik zo.
't helpt wel niet tegen het eenzame, maar (}).

Hopelijk ken je de smiley...? Tijd terug waren er mensen die hem niet kenden.

En een (f)?
Oud 27-03-2005, 18:54
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 27-03-2005 @ 19:53 :
't helpt wel niet tegen het eenzame, maar (}).

Hopelijk ken je de smiley...? Tijd terug waren er mensen die hem niet kenden.

En een (f)?
Ken 'm niet.
Oud 27-03-2005, 19:19
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 27-03-2005 @ 19:54 :
Ken 'm niet.
Heb je msn? Als je hem daar in typt en verstuurd zie je het wel, denk ik. (Tenzij je een heel oude versie hebt, dan niet, denk ik.)

('t is een knuffel iig.)
Oud 27-03-2005, 19:23
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 27-03-2005 @ 20:19 :
Heb je msn? Als je hem daar in typt en verstuurd zie je het wel, denk ik. (Tenzij je een heel oude versie hebt, dan niet, denk ik.)

('t is een knuffel iig.)
Ja... versturen naar wie?! Iig bedankt.
Oud 27-03-2005, 19:29
Verwijderd
De twee grootste opdrachten van weet-ik-niet-hoe-dat-vak-heet () zijn bijna af. Moet alleen bij één nog een inleiding schrijven. En dan nog wachten op eventueel commentaar op een andere opdracht en twee andere opdrachten nog afmaken, maar dat gebeurt hopelijk dinsdag (moet ook wel).

Citaat:
ANGE schreef op 27-03-2005 @ 20:23 :
Ja... versturen naar wie?! Iig bedankt.
Ik verstuur dergelijke dingen altijd gewoon naar mensen die ik vaker spreek en zeg er dan bij dat ik die smiley even uit moet proberen om te kijken hoe die er uit ziet oid. (Je kunt de smileys btw ook bekijken zonder ze te versturen, door je cursor op dat iets te houden waarbij je smileys kunt toevoegen aan je bericht. )
Oud 27-03-2005, 19:31
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 27-03-2005 @ 20:29 :
De twee grootste opdrachten van weet-ik-niet-hoe-dat-vak-heet () zijn bijna af. Moet alleen bij één nog een inleiding schrijven. En dan nog wachten op eventueel commentaar op een andere opdracht en twee andere opdrachten nog afmaken, maar dat gebeurt hopelijk dinsdag (moet ook wel).

Ik verstuur dergelijke dingen altijd gewoon naar mensen die ik vaker spreek en zeg er dan bij dat ik die smiley even uit moet proberen om te kijken hoe die er uit ziet oid. (Je kunt de smileys btw ook bekijken zonder ze te versturen, door je cursor op dat iets te houden waarbij je smileys kunt toevoegen aan je bericht. )
Ja, het is al goed.
Oud 27-03-2005, 19:37
marrel
marrel is offline
500.. en ik hoop dat het goed komt met haar

Regels voor berichten