Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-12-2004, 15:28
angela123
angela123 is offline
Ik heb vannacht een droom gehad. Toen ik wakker werd zat hij nog helemaal in mn hoofd. Dat heb ik bijna nooit.

Droom:
Ik kwam op school, en een goeie vriend in de klas was met een andere jongen in gesprek. Hij had het over mijn ex. Ik was erg verbaasd want hij kent mijn ex niet. Dus vroeg dat vroeg ik hem. Hij zei dat hij hem op een feestje had ontmoet, en dat hij heel aardig was. Toen ik over zijn nieuwe vriendin begon, zei mijn klasgenoot dat het een heel knap meisje is. (grr )
Ineens was het avond en ik was aan het werk in een restaurant.
Aan een tafel zaten mijn ex en zijn nieuwe vriendin, samen met mijn beste vriendin en nog een vriend. Ik was helemaal overstuur in mijn droom. Ik begon tegen hem te gillen dat hij op moest rotten, en dat ik hem niet zou bedienen. Ik wilde hem nooit meer zien.

Toen ik wakker werd was ik nog steeds helemaal boos.
Kan iemand me vertellen wat dit kan beteken? Of betekent het niets, en is het gewoon een rare droom?
Advertentie
Oud 17-12-2004, 22:57
freakinaround
freakinaround is offline
Tijdje terug..:

Ik liep over straat naar huis.. Was een paar straten verderop van mn huis.. Het was donker.. Ongeveer 6 a 7 m achter me liep een meisje van ong 15/16/17 jr. Ik keek om.. Zij liep door.. Ik keek nog een x om en toen zag k dr keihard op me af stormen.. Ik wou nog schreeuwen "wtf doe je", maar daar was het te laat voor.. Ze duwde me om, ik stootte mn kop tegen de grond en ik was dood en toen zag ik alleen maar wit. En toen werd ik wakker.

Oud 02-01-2005, 16:22
yavanna
yavanna is offline
vannacht zo'n leuke droom, eerst niet, maar daarna wel.
Ik was op school bij maatschappijleer, en de leraar zei dat hij de indeling voor de reizen had gemaakt (de vierde gaat dit jaar naar frankrijk-barcelona en naar berlijn, maar je moet dus kiezen welke van de twee. Bijna iedereen wil naar Barcelona natuurlijk...)
en hij ging de lijst voorlezen. Ik natuurlijk als eerste (achternaam = a) en hij zei 'sorry maar je gaat naar berlijn'. Ik dacht, eerst horen waar de rest heengaat, als het aardige mensen zijn dan ga ik wel naar berlijn. Uiteindelijk waren er maar een paar mensen uit mijn klas ingedeeld bij berlijn, waaronder de jongen waar ik verliefd op ben. Maar mijn beste vriendin was bij Barcelona ingedeeld. Ik wist niet wat ik moest doen, proberen te veranderen van reis om bij mijn vriendin te komen, of blijven. Maar misschien wou die jongen wél veranderen, en zat ik daar strx in m'n eentje. De les was voorbij en ik ging kijken op het bord, om de indeling nog 'ns te controleren. Ik kon echt alles lezen, maar ik weet dat het niet echt is omdat niet alle leerlingen erop stonden, en het een rood blad was. Er stond dat je kon veranderen van 24 tot en met 23, de maand stond er niet bij...
M'n vriendin zat mij aan m'n hoofd te zeuren dat ik moest veranderen van reis, dus ik ging naar buiten. alles zag er precies zo uit als m'n echte school. Ik wilde vliegen, maar m'n tas zou te zwaar zijn, dus die zette ik neer op de grond. Ik vloog een eindje, en toen zag ik die jongen op de fiets. Ik overwoog om naar hem toe te gaan en hem te vragen wat hij nou ging doen, maar ik durfde dat niet. Een tijdje zat ik dat te overwegen, en ik besloot het gewoon te doen. Ik vloog naar hem toe, en wilde afdalen maar dat ging een beetje raar en toen wou ik over de kop gaan maar dat lukte dus niet en ik viel op de grond. Ik stond op en zei tegen die jongen: "nou over de kop lukt dus nog niet.' de jongen lachte en liet z'n fiets staan. We liepen richting de uitgang van het plein van de school. Het had eigenlijk meer weg van een wandeling. We praatten wat, geen idee meer waarover, ik dacht over het vliegen, en het plein ging over in een straat waar ik in een droom al 'ns eerder met hem ben geweest.
We lachten een hoop en uiteindelijk werd het stil. toen leek iemand in mijn hoofd te zeggen: "Zie je wel hoe makkelijk dat gaat? Je hoefde alleen maar naar hem toe te gaan." Ik vroeg aan de jongen of hij ging veranderen van reis. Hij zei dat hij het nog niet wist en dat hij eerst wilde kijken naar de plattegrond en foto's van het hotel ofzoiets. toen ging de droom over in een andere, die er denk ik nix mee te maken heeft.
Wat ik vreemd vond in deze droom was de hoeveelheid details. alles zag er heel echt uit, anders dan in andere dromen.

Heeft iemand een idee wat dit betekent? Ik ben er wel benieuwd naar.
Oud 03-01-2005, 13:46
robbie5
robbie5 is offline
Ok ik heb nog nooit een bullshit droom gehad. Ik wist altijd iets te verzinnen waar het mee te maken zou kunnen hebben.
Nu kan ik er maar niet maar dan ook echt niet uitkomen.
Het heeft volgens mij een boodschap dat weet ik gewoon, omdat ik nooit zonder verklaring gedroomd heb.
here we go :

De droom begon met mij die een kar met spullen duwde.
Ik duwde achteraf gezien shit waarmee we gingen basketballen.
Basket opgezet, bal gehaald.
Mensen zoeken: een paar vrienden, het meisje waarmee ik moeite heb http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1058408 .

op de een of andere manier Kylie Minogue
klaar met basketballen.
en we gaan op gras liggen en die shit en toen ging ik met die Minogue liggen flirten
toen wou ik aan dr kont zitten. (lekkerste kont van de wereld (A) .) en dat mocht natuurlijk niet .

maar toen mocht het als ik iets zou gaan halen voor dr.
maar tussen het bovenstaande verhaal door staat heel de tijd dat meisje langs de kant/naast me en kijkt me alleen maar aan.

in principe droom afgelopen maar toen kwam de volgende.

Ik reed op me fiets in de stad en ik fietste naar een winkel.
kwam bets veel bekenden tegen.

ik had shit gekocht en ging naar de McDonalds.
ik liep daar en toen gooide me maat een stuk hamburger op me .
dus mensen lachen
en ik liep naar me vrienden toe.
en toen zat ze daar weer.

ik weet niet wat het is maar de dag ervoor heb ik met dr gepraat op msn en toen zei ze zullen we webcammen.
ik zeg ik zit bij me neef.
ze zeg heeft die
ik zeg ja
doe aan dan.
ik zeg: wil je me zo graag zien dan
neee zegt ze
gewoon is toch grappig. maakte ze ervan

dat is alles wat ermee te maken zou kunnen hebben.

toen ik wakker werd ben ik dus gaan verzinnen. en ik snapte er niks van ben al heel de ochtend in de war
Oud 03-01-2005, 16:47
zonnestoeltje
zonnestoeltje is offline
k heb al een aantal keer dezelfde droom gehad. t is nu gelukkig al weer een poos geleden dat k um had, maar als k wakker word hou k altijd zo'n naar gevoel over.

K droom dan dat k op de klok kijk en erachter kom dat t al veel te laat is en k egt veel te laat op school kom (en dat terwijl t nog geen vijf minuten hard fietsen is) Dan ga k heel snel weg (met de fiets) en probeer op school te komen, maar t blijft egt bij proberen t lijkt net of k niej vooruit kom en k kom in die droom dus absoluut met geen mogelijkheid op school en dan word k met zo'n naar en jachtig gevoel wakker

beetjuh vage droom, maar omdat k um eerst nogal vaak droomde wilde k weten wat t te betekenen kan hebben?

zelf d8 k eerst al aan dat k te gestresst was en zow, maar k weet niej of dat zow is?
Oud 13-01-2005, 15:40
theepotje
theepotje is offline
de laatste tijd droom ik steeds vaker over een zwembad.
mijn oma zegt altijd dat als je binnen een korte periode 3 keer over hetzelfde droomt je er wat mee moet doen.

maar ik al mijn dromen boeken staat niks over een zwembad. wel over zwemmen, maar ik zwem niet altijd in het zwembad.
soms ben ik er gewoon. soms zwem ik wel. soms speel ik in het water, soms maak ik een ketting in het zwembad, soms koop ik er nieuwe kleren...

De dromen hebben niks met elkaar te maken behalve dat zwembad dus.
In mijn leven kan ik niks bedenken wat mij reden geeft om zo over een zwembad te dromen.

En ik had een droom waarin een hele mooie dure ketting van mij knapte. Ik had alle kralen nog wel, maar wist niet meer hoe de volgorde was. De ketting in de droom heb ik zelf ook, maar in de droom zaten er ook kralen bij die er in het echt niet in zitten...

Weet iemand wat dit kan betekenen?
Oud 21-01-2005, 19:46
Lotte
Lotte is offline
Ik heb heel vaak dromen, dit is er 1 van, al van een tijdje geleden.

Ik zit op een boot en samen met een jongvolwassen man moet ik iemand vinden. Ik vind het allemaal heel spannend en het is net een soort thriller. Op de boot zijn allemaal rijke mensen voor een feest. Na een tijdje zie ik aan de voorkant van de boot een vrouw staan naast een vrouwelijk monster, ze praten. Ik loop naar haar toe want ik moet iets met haar doen, wat is niet echt duidelijk. Dan loopt ze op me af en drijft ze me in een kleine gesloten ruimte die aan dat voordek grenst. Op dat moment verzet ik me nog tegen haar omdat ik onheil in haar zie. Dan als ze heeeel dicht bij me staat wordt ik haar en zie ik vanuit haar ogen mij. Het laatste wat ik doe is mezelf in mijn buik snijden. Ik maak een soort kruis in mijn buik.

Ik zal weer eens wat dromen gaan opschrijven. Is wel leuk om erachter te komen wat ze beteken.
Oud 23-01-2005, 15:23
Verwijderd
Citaat:
pe51 schreef op 18-05-2004 @ 18:05 :
Hallo Ellen,

Ik denk dat deze droom gaat over hoe je je vader moet zien. Wat hij in je kan oproepen voor gevoel. Natuurlijk vind je een nieuwe mobiel de eerste dagen dat je hem hebt, heel belangrijk, dat heeft iedereen. Wat de droom volgens mij zo laat zien is, dat áls je een mobiel op dat moment zo belangrijk vindt, dat je vader en moeder dan zo zijn als je in deze droom meemaakt. Omdat het goed voor je is, om ze te zien zoals ze zijn. Waarschijnlijk heb je meer dingen van hen meegemaakt die minder prettig waren.

Als je ouders een grijs busje hebben, wat er zo uitziet als in deze droom, dan zit er achter dit grijze busje verder geen betekenis. Maar als ze een andere of geen auto hebben, dan zal de kleur grijs een symbolische betekenis hebben. Dan kun je dat als (geestelijk) "kleurloos" opvatten. Je kan het busje letterlijk bekijken, als een saai, kleurloos busje. Maar je kan het ook als een symbool zien. Dan laat het de toestand van iemands geest zien.

De toestand van de geest van een 'snelle jongen' kun je bijv. vergelijken met hoe een luxe, snelle sportwagen is. Bij iemand anders zou je bijv. eerder aan een vrachtauto denken. En bij je vader (als die rijdt en het voor zijn gevoel zijn busje is) moet je dan met een grijs busje vergelijken. Dat kan wat meer hebben dan een sportwagen, maar is langzamer en rijdt niet zo subtiel als een gewone of sportauto.

Ik ben niet een ervaren droom uit legger, maar toen ik deze droom las dacht ik gelijk aan communicatie: mobiel is een poort naar communicatie. Je vader haalde je bij je communicatie vandaan. Ook je moeder wou je niet helpen je terug te brengen naar jou poort tot communiceren (hiermee wil ik niet zeggen dat je alleen je mobiel gebruikt om te communiceren maar het is er een middel voor). Uiteindelijk ben je er zelf naar toe gegaan. Misschien wil dit laten zien, dat je je meer moet loslaten van je ouders. Dat je het zelf ook wel kunt.
maargoed zoals ik al zei ben ik niet ervaren, maar dit dacht ik er in eens bij en wou ik even zeggen. als het niet klopt sorry.
Oud 23-01-2005, 15:23
Verwijderd
oeps zie dat dit al een hele oude was haha sorry!
Oud 30-01-2005, 11:16
VvV-Fire-VvV
VvV-Fire-VvV is offline
Hee allemaal,

FF een vraagje:

Ik heb laatst een DVD van een vriendin geleend. Deze heb ik al heel lang teruggebracht, maar toch droomde ik dat ik hem nog moest teruggeven, maar op vakantie ging en dat ik hem van mijn ouders maar na de vakantie moest terugbrengen. Ik wist dat dit niet kon, omdat mijn vriendin dan super boos zou zijn. Maar toch ging ik op vakantie zonder de DVD terug te brengen. HET GEVOLG: IK werd verontrust wakker.....

Wat heeft dit te betekenen???

Kus Fire
Oud 30-01-2005, 12:21
2004
2004 is offline
je hebt gedroomd
Oud 30-01-2005, 13:34
lady of the dark
lady of the dark is offline
Ik vind eigenlijk dat dromen op psychologie thuis horen en niet op mystiek, maar goed. Je moet goed nadenken over wat die vriendin voor jou betekent. Je voelt je verantwoordelijk voor iets: het terugbrengen van een dvd. Die dvd in kwestie is niet zo belangrijk, het gaat hem om het feit dat je iets moet doen wat je hebt beloofd, maar dat niet kunt omdat je ouders je in de weg staan. Het gaat in dit verhaal dus over drie personen, jij zelf, je vriendin en je ouders. Hoe is de relatie met je vriendin? Voel je volkomen op je gemak bij haar? Hetzelfde geld voor je ouders. Kun je goed met je ouders overweg, of heb je het gevoel dat ze je niet begrijpen en in de weg staan? Dan heb je nog de relatie tussen je ouders en die vriendin. Kennen die elkaar? Heb je het idee dat je ouders die vriendin niet mogen? Het hoeft allemaal niet zo te zijn, het gaat er ook om hoe jij het voelt. Ga eens na hoe je over deze vragen denkt. Dan kunnen we misschien verder kijken wat deze droom betekent.
Oud 30-01-2005, 23:45
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Droomde vannacht over een jongen waar ik erg veel voor voel maar me wel heeft gekwetst. In mn droom vermoordde ik hem Snap alleen niet waarom. Ik bedoel, oke hij heeft me pijn gedaan maar ik heb absoluut geen haatgevoelens of gevoelens dat ik hem dood wens ofzo. Integendeel juist. Waarom heb ik die gevoelens in mn droom dan wel Ik zie hem morgen dus hoop niet dat het een voorspellende droom is
Deze is wat belangrijker: Heb laatst voor de 3e keer gedroomd dat mn broer me wilde verkrachten Ik wordt heel de droom snachts achterna gezeten door hem. Begrijp er niks van. Onze relatie is namelijk erg goed en het is nooit echt slecht geweest. Er is ook nooit iets vervelends tussen ons gebeurt. Dus daarom dacht ik dat ik misschien niet specifiek voor mn broer maar gewoon bang ben om verkracht te worden ofzo. Maar dat is het dus ook niet. Nog nooit iets gebeurd en ik ben er totaal niet bang voor. Ook niemand die ik ken is ooit verkracht. Wat zou het wel kunnen betekenen?
Oud 03-02-2005, 04:05
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
In mijn dromenboek staat over verkrachting: Alle beelden van verkrachting die in dromen voorkomen kunnen zowel van doen hebben met het inbreuk maken op persoonlijke ruimte als met de geslachtsdaad. Seksuele verkrachting komt haast niet voor in dromen van bijvoorbeeld seksueel misbruikte kinderen. Het kan alleen als beeld verschijnen als de volwassene eraan toe is het trauma onder ogen te zien.

Het lijkt me dat het bij jou te maken heeft met de inbreuk op je persoonlijke ruimte, wat wel logisch klinkt aangezien hij je broer is! Over dat vermoorden staat er niet iets specifieks in...
Oud 03-02-2005, 06:12
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Citaat:
Dotcom schreef op 17-10-2003 @ 00:59 :
Ik heb altijd als er iets gaat gebeuren een angstig voorgevoel, en dan gebeurt er meestal ook wat.

Nu droomde ik vannacht dat ik op CNN aan het kijken was, dat er een meteoriet in de grote oceaan was gevallen, en een vloedgolf de westkust van de vs overspoeld had. Ook Japan en Korea waren er op.
Het is bijna zeker dat er ergens in de toekomst (wanneer kan niemand zeggen) een mega-tsunami de hele westkust van de VS zal vernietigen. En nee, dat is geen geintje, ik zag het laatst op Netwerk.
Oud 03-02-2005, 06:13
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Citaat:
Avalon_Mae schreef op 03-02-2005 @ 07:12 :
Het is bijna zeker dat er ergens in de toekomst (wanneer kan niemand zeggen) een mega-tsunami de hele westkust van de VS zal vernietigen. En nee, dat is geen geintje, ik zag het laatst op Netwerk.
Oeps, was ook al een heel ouwetje waar ik op aan het reageren was...
Oud 08-02-2005, 13:48
Flip!
Flip! is offline
Citaat:
Avalon_Mae schreef op 03-02-2005 @ 07:12 :
klopt ja, als er ergens een vulkaan uitbarst, zou er een groot stuk in de zee zakken, waardoor er zo'n fucking brede en hoge (650m dacht ik) vloedgolf komt, die best wel eens heel Amerika kan verwoesten.
Oud 10-02-2005, 14:57
Faerie
Faerie is offline
Ja, dat heb ik ook gezien bij Netwerk.
Die zou in ieder geval al die grote steden bij de kust helemaal vernietigen.

Maja. Ontopic;
Ik vergeet mijn dromen meestal. En als ik ze nog herinner is dat heel vaag en weet ik het nooit helemaal meer.

Ik heb in ieder geval nooit leuke dromen en heb het gevoel dat ik altijd alleen ben. De ergste droom die ik ooit heb gehad was dat ik een bos zat met een paar mensen die ik totaal niet ken.
En altijd maar vluchten voor iets, en in tegenstelling tot anderen kan ik wel rennen. Mijn zus bijvoorbeeld, die zegt dat ze nooit kan rennen in dromen als er iets achter haar aankomt, nou ik wel..
Ik herinner me alleen plaatsen van dromen, een kerk, toen een toilet, een warm land (dat was wel een leuke droom trouwens!), bos, een raar huis, een rare stad, een grasveld, in een kist, in een auto. Ik zou echt wel eens willen weten wat dat betekent, hoe kunnen wij uberhaupt dromen? Je slaapt toch..
Oud 11-02-2005, 11:59
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ik droom al een aantal jaar regelmatig dat ik ergens ben, bijv. op school of in de stad, en dat ik erachter kom dat ik mijn schoenen vergeten ben aan te doen. loop ik daar op mn sokken. echt raar... ik vraag me af wat dat betekent, iemand die t weet?
Oud 12-02-2005, 10:51
godeli
godeli is offline
weet iemand of er een verklaring is over een droom die ik echt vaker heb over dat mijn tanden opeens allemaal uitvallen, het begint met 1 tand en dan gaan ze opeens allemaal loszitten. Ik droom dit erg vaak en word vaak in paniek wakker omdat het zo realistisch was.

ook droom ik ontzettend vaak over water waarin ik verdrink ik kan dan niet wakker worden en heb dan het gevoel dat ik stik.

zoiezo hebben er meer mensen ervaring met een soort van comaslaap? dat je hoofd al wakker lijkt te zijn maar je lijf nog niet. dat je niets kan bewegen en niet wakker kan worden..alsof je in coma ligt of dood gaat. ik vin ddat nl doodeng, ik heb het erg vaak.
Oud 12-02-2005, 13:04
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
Citaat:
godeli schreef op 12-02-2005 @ 11:51 :
weet iemand of er een verklaring is over een droom die ik echt vaker heb over dat mijn tanden opeens allemaal uitvallen, het begint met 1 tand en dan gaan ze opeens allemaal loszitten. Ik droom dit erg vaak en word vaak in paniek wakker omdat het zo realistisch was.

ook droom ik ontzettend vaak over water waarin ik verdrink ik kan dan niet wakker worden en heb dan het gevoel dat ik stik.

zoiezo hebben er meer mensen ervaring met een soort van comaslaap? dat je hoofd al wakker lijkt te zijn maar je lijf nog niet. dat je niets kan bewegen en niet wakker kan worden..alsof je in coma ligt of dood gaat. ik vin ddat nl doodeng, ik heb het erg vaak.
dat eerste met die tanden droom ik ook vaker!
ben benieuwd of iemand t weet...
Oud 12-02-2005, 13:13
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Kijk eens op het dromen.pagina.nl, daar staan wel een aantal bruikbare links
Zoals Het Dromenweb.

Een droom over tanden voorspelt dat u op onplezierige wijze met ziekte of onrustige mensen in aanraking zult komen. Wanneer u droomt dat uw tanden loszitten staan u mislukkingen en slechte tijden te wachten. Als een tandarts in een droom een kies trekt zult u ernstig ziek worden. Het vullen van kiezen voorspelt dat u na veel inspanningen voorwerpen van grote waarde zult terugvinden. Het poetsen of reinigen van de tanden voorspelt dat er grote strijd zal moeten worden geleverd om het geluk te behouden. Dromen dat u zich een kunstgebit laat aanmeten voorspelt dat u met tegenstand te maken zult krijgen, maar die zult u kunnen overwinnen. Als in uw droom uw tanden uitvallen dan zult u te maken krijgen met zorgen die uw trots en zakelijke bezigheden ernstig zullen verstoren. Dromen dat uw tanden uit uw mond worden geslagen geeft aan dat u in de problemen zult komen; het zal u zakelijk slecht gaan, of u krijgt zijdelings met ziekte en de dood te maken. Het in een droom onderzoeken van de tanden waarschuwt u voorzichtig te zijn; tegenstanders liggen op de loer. Wanneer uw tanden lijken te zijn aangetast zullen uw zakelijke belangen of gezondheid onder druk komen te staan. Dromen dat u tanden uitspuwt is een teken van naderende ziekte of de ziekte van een familielid.
Het hebben van een slecht gebit is een van de meest onfortuinlijke dromen. Het voorspelt voor de dromer veel tegenslagen: een verlies van bezittingen, het niet uitvoeren van plannen of wensen, een slechte gezondheid en een zware belasting van het zenuwgestel - ook voor gezonde mensen. Als u een enkele tand kwijtraakt voorspelt dit slechte ontwikkelingen; zijn het er twee dan wijst dit erop dat de dromer slechte tijden tegemoet gaat, ook al verzet hij zich hiertegen. Als drie tanden uitvallen volgt ernstige ziekte of een ongeluk. Zien dat alle tanden en kiezen uitvallen is meestal een voorbode van honger of dood. Als uw tanden rot zijn en u ze zelf verwijdert is de boodschap dezelfde. Dromen dat u zelf een kies trekt en deze kwijtraakt, en met uw tong en de hulp van een tandarts niet kunt bepalen waar de kies heeft gezeten, geeft aan dat u op het punt staat iets aan te gaan waar u niet tevreden over zult zijn. Aanvankelijk zult u hier weinig aandacht aan besteden, maar op den duur voert u heimelijke plannen uit, tot groot ongenoegen van vrienden.
Dromen dat tandsteen of een andere vorm van afzetting van uw tanden valt en de tanden wit en gezond achterblijven is een teken van een korte ziekte, waarna u wijzer en met meer plezier zult leven; u zult taken kunnen delegeren. Het in een droom bewonderen van het eigen gebit voorspelt prettige bijeenkomsten en geluk door het uitvoeren van plannen. Dromen dat een tandarts uw gebit schoonmaakt en dat er de volgende dag alweer een aanslag zichtbaar is, voorspelt dat u zult volharden in uw opvattingen over iets of iemand. Achteraf zal echter blijken dat dit onterecht is.
Oud 12-02-2005, 14:39
Verwijderd
ok... dit is zo ongeveer de eerste keer dat ik hier daadwerkelijk post, dus ja..beetje verlegen enzo

goed.. dromen dus...het zijn er een aantal, waarvan ik totaal niet weet wat ik ermee moet, de eerste:

dit was... donderdagnacht;
ik was in mijn pa's auto aan het rijden, onze straat uit, maar om de een of andere reden ging de auto rechtdoor, schuurde langs een muurtje en kwam tegen een boom kapot tot stilstand, het was overigens gewoon overdag.
als ik wakker word praat er iemand tegen me (geen idee of het man/vrouw is) die in het rood gekleed is, het enige dat ik me kan herinneren van het 'gesprek' is dat ik het eindig met "ok, dan ga ik daar wel heen", om vervolgens weg te rijden in die kapotte auto, achteruit een gat in.
einde droom.

2e droom, vannacht;
het is helemaal donker, ik loop in een oneindig lijkende kamer met alleen zo'n straaltje licht op mij zeg maar, op een gegeven moment word die kamer mijn eigen kamer, maar alles wat ik wil aanraken verdwijnt in het niets en in de plaats komt een zwart stuk... ik loop dan ineens ergens over straat, een winkelstraat, weer verdwijnt alles, maar nu golft er als het ware een brede straal om me heen met leegte, zwarte stukken niets als het ware. alle mensen die er lopen kijken me heel bang aan, wijzen naar me en rennen dan huilend weg, totdat ze ineens verdwijnen en ik mezelf zie liggen in een verlichte kamer, op een donker bed, de lamp verduistert de kamer ipv licht te geven.
einde droom.

3e droom, deze droom ik eigenlijk al wat langer, komt ook eigenlijk iedere nacht terug:
het is 's nachts, ik loop over straat, langs een spoorlijn, het is pikdonker, maar de lucht ziet er bloedrood uit.
aan de electriciteitspalen van de treinen zijn allemaal mensen opgehangen, ik schrik hiervan en ga terug naar huis, maar mijn familie hangt binnen in de huiskamer te bungelen, met uitpuilende ingewanden. ineens ben ik in een hutje ergens, tenminste, ik denk dat het een hutje is want het tocht en kraakt er. ik zit vastgebonden op een stoel naar een tv te kijken waarop ik zie hoe mijn beste vrienden gemarteld worden en uiteindelijk als beesten worden geslacht.
zelf ga ik in deze droom niet dood, na dat gezien te hebben sta ik ineens buiten in een bos, in het pikkedonker en daar houdt de droom op.

nou is het zo dat ik geen werk heb, school gaat best goed en de banden met mijn vrienden zijn, voor zover ik weet, ook gewoon goed... wel is het zo dat mijn oma in het ziekenhuis ligt, maar die dromen heb ik al een tijdje, dus ik denk niet dat dat er iets mee te maken heeft.
als iemand hier iets mee kan, graag
Oud 14-02-2005, 15:17
Zeekomkommer
Zeekomkommer is offline
Ik heb vanacht een zeer vreemde droom gehad. Er zat totaal geen verband tussen de gebeurtenissen.

Het eerste dat ik me herriner is dat ik op een soort van schoolplein ben, waar gevoetbalt wordt. Er valt iemand uit en ze vragen of ik voor die persoon in wil vallen. Ik mocht zelf mijn nummer kiezen, ik koos voor 7(terwijl ik niets met het nummer 7 heb), maar ik krijg 10. Zodra ik meedoe, verandert het veld van steen naar gras, en gedurende de korte tijd dat ik meedoe worden we weggespeelt. Ik heb moeite met bewegen en kom haast niet vooruit. Opvallend: er stonden 8 goals op het veld.
Na de wedstrijd wordt ik omgeven door mensen die zeggen hoe goed ik heb gespeeld. Sommige komen me bekend voor, andere niet. Een van de dames wil een date met mij, om me even later te verlaten. Dan is er nog een die me wel ziet zitten, maar ik sta er niet welwillend tegenover, omdat ik die eerste dame wilde. Ze zegt me:'Maar jij weet je eigen rugnummer niet eens!" Ik gokte 39, maar het was 48
Het volgende moment dat ik nog weet sta ik met 2 andere mensen, waarvan 1 hermelien uit harry potter is en de ander kan ik me niet herrineren(was een jongen) in een soort van portiek naar onze eigen dierentuin te kijken.
Plots stond er een of andere reuzekreeft achter ons die we maar in een aquarium gooiden.
Nu het vreemde. Ik ging naar een waarzegster, en ik heb geen idee meer waarom. Deze begint zich te concentreren en ziet diverse beelden, en ik zie ze ook, of ziet ze die door mijn ogen?
Dan ziet ze, of ik een minotaurus, en begint ze keihard te gillen:"Verraad, verraad.! Er is vlaams bloed aanwezig!" Op dat moment komt er een vriendin binnenlopen die mij weg wil trekken. Ik zie dat mens nog gillen, en ik zag mezelf in mijn bed liggen, proberen te gillen. Hoewel ik mijn ogen dichthad kon ik mezelf zien, ik probeerde te gillen, maar het lukte niet. Ik kon me niet bewegen en probeerde me te verzetten. Het was een beetje alsof ik geboeid was aan mijn bed. Zelf mijn borst ging niet meer omhoog. Het volgende moment kreeg ik een vallen gevoel, en lag ik een paar seconden stil. Toen was ik eindelijk wakker.

Weet iemand of hier een betekenis achter zit?
Oud 14-02-2005, 22:33
yapo
yapo is offline
hee, ik heb een steeds terugkerende droom. Dan droom ik dat ik een een net (on)hoorbare toon ofzo hoor, het is absoluut stil terwijl het lijkt alsof ik een luide toon hoor/moet horen. Het is een heel erg beklemmend gevoel op de oren, zegmaar. En als ik dat geluid 'hoor' is het altijd net alsof ik tussen droom en realiteit inhang, ik droom dan dat ik wakker ben en gewoon in m'n bed lig, maar ik kan me nauwelijks bewegen door het 'geluid', ik kan dan niets bereiken, hoeveel moeite ik ook doe. Het put m'n energie uit (in de droom dan). Ik heb dit vaker achter elkaar en tussendoor ben ik ook echt wakker, waardoor het een enorm verwarrend gevoel geeft of ik nu droom of niet, aangezien ik in m'n droom ook in m'n eigen bed lig.
Heeft dat alles iets te betekenen? Normaal geloof ik daar niet zo in, maar deze droom komt steeds terug en dit is ook 'anders' dan ik normaal droom.
Oud 14-02-2005, 22:45
Supremacy
Supremacy is offline
Klinkt erg interessant. Het zou kunnen dat je dan op het punt staat uit te kunnen treden.

Zoals ik wel vaker tegen mensen zeg. (Ook al een keer op dit forum) Je loopt ook niet voor je eigen schaduw weg dus experimenteer er eens mee. Blijf rustig liggen en kijk of je door goed te concentreren dat 'geluid' onder controle kan krijgen.

Angst is een slechte raadgever. Je kunt beter proberen iets te DOEN met hetgeen je overkomt. Misschien de eerste komende keren een beetje moeilijk omdat angst nou eenmaal moeilijk uit te bannen is. Maar bedenk je wel dat de basis van al onze angsten, de angst voor het onbekende is. Dus hoe kan je deze angst beter wegwerken dan het onbekende te verkennen en bekend te maken?

Succes! En laat het weten.

Supremacy
Oud 14-02-2005, 23:06
yapo
yapo is offline
dankje,

Maar het is niet zozeer dat ik bang ben voor het geluid, maar dat het me beklemt, het houdt me vast en is vervelend. Maar ik kom er niet van weg omdat het m'n energie uitput als ik me wil bewegen. Ik kán wel bewegen, maar moeilijk, het is alsof er een concentratie op mij gericht is die me tegenhoudt, de bron van het 'stil' geluid. Misschien is de sterkte van het geluid de concentratiekracht die op mij is gericht? De sterkte van de concentratie wisselt ook, soms droom ik dat ik uit bed kan klimmen (klimmen ja, zo moeilijk is het om te bewegen), maar als deze concentratie zich volledig op mij richt kan ik niks, behalve luisteren naar dat stil geluid. (oh wat klinkt dat stom, maar ik kan het niet anders uitleggen)
Maar hoe kan het dat m'n droom zich herhaalt (of voortzet) binnen zo korte tijd? Hierdoor raak ik in de war over wat realiteit is en wat droom? Ik kan niet een tijdsaanduiding geven, maar als het gebeurd dan is het zo'n 2, 3, 4 x per nacht)
Bovendien ga ik ervan uit dat het een droom is, iets anders kan ik me moeilijk voorstellen, eerlijk gezegd, hoe echt het ook allemaal overkomt.
Oud 14-02-2005, 23:08
Supremacy
Supremacy is offline
Omdat het je beklemd ben je toch angstig. Niemand wil graag angst hebben maar het is er nou eenmaal. Dat hoort bij je. Het is een deel van je. Probeer eerst eens lekker rustig van het 'geluid' te 'genieten'. Hoe moeilijk dat ook is omdat het waarschijnlijk niet zo leuk is. Vervolgens als je hebt gemerkt dat het je geen kwaad doet kun je proberen er geestelijk mee te spelen.

Als het zo is dat je misschien op het punt staat te kunnen uittreden zou ik hier zeker gebruik van maken. Want het is iets waarvan veel mensen alleen maar kunnen dromen doordat het téveel oefening vergt. En jij krijgt het misschien in je schoot geworpen.

Nogmaals, ren er niet voor weg, verberg je er niet voor. Het is er nou eenmaal dus kun je er beter wat mee doen!

Supremacy

P.S. Het is wel een kenmerk van het punt van uittreden dat je stil wordt gehouden door een onverklaarbare kracht. Robert Monroe die hier onderzoek naar heeft gedaan beschrijft het als 'trillingen' op een zeer hoge frequentie. Aangezien geluid ook bestaat uit trillingen en jij het het geluid niet hoort zou het zo kunnen zijn dat dit de trillingen waar Monroe het over had in zijn boeken.

Zeer interessant is zijn boek Uittredingen: experimenten buiten het lichaam.

Staat vast wel ergens in de bibliotheek en bestel het anders. Kost maar 15 euro geloof ik omdat het al een vrij oud boek is (Eerste druk in '77 dacht ik. Zijn 9 drukken van in totaal dus het is wel veel gekocht!) Hier zul je veel informatie vinden. Succes!!

Laatst gewijzigd op 14-02-2005 om 23:12.
Oud 15-02-2005, 11:31
yapo
yapo is offline
hmm, ik moet je zeggen dat ik hier nogal sceptisch tegenover sta, maar wat ik lees over uittreden komt inderdaad akelig dicht in de buurt van hoe ik mijn 'droom' ervaar. Toch komt het allemaal op mij over als een droom, ik vind het allemaal nogal wazig, uittreden enzo. Maar het heeft nu wel mijn interesse gewekt, kzal eens wat meer hierover uitzoeken, bedankt!
Oud 15-02-2005, 13:51
godeli
godeli is offline
Citaat:
yapo schreef op 15-02-2005 @ 12:31 :
hmm, ik moet je zeggen dat ik hier nogal sceptisch tegenover sta, maar wat ik lees over uittreden komt inderdaad akelig dicht in de buurt van hoe ik mijn 'droom' ervaar. Toch komt het allemaal op mij over als een droom, ik vind het allemaal nogal wazig, uittreden enzo. Maar het heeft nu wel mijn interesse gewekt, kzal eens wat meer hierover uitzoeken, bedankt!
misschien is het wel geen droom.
Ik ben geen expert en misschien vertel ik nu wel onzin maar ik heb wel eens gehoort van een bepaalde afwijking aan je gehoor. en dat heet Tinittus. Hierbij hoor je vaak geluiden die andere mensen niet horen en dat kan heel vreemd zijn. Ik geloof dat je dan je bloed hoort suizen enzo. Dit kan heel vervelend zijn en sommige mensen hebben hier altijd en heel veel last van.

maargoed ik ga nu niet zeggen dat het dat is. Maar ik las je verhaal en het kwam me bekend voor. (ik heb stage gelopen bij een hoortoestellenzaak). Ik weet niet of je er al langer last van hebt. maar omdat je zegt dat je niet zeker weet of je het droomt of niet kan je misschien daar iets over opzoeken ofzo.
succes ermee

Laatst gewijzigd op 15-02-2005 om 13:54.
Oud 15-02-2005, 14:50
yapo
yapo is offline
Citaat:
godeli schreef op 15-02-2005 @ 14:51 :
misschien is het wel geen droom.
Ik ben geen expert en misschien vertel ik nu wel onzin maar ik heb wel eens gehoort van een bepaalde afwijking aan je gehoor. en dat heet Tinittus. Hierbij hoor je vaak geluiden die andere mensen niet horen en dat kan heel vreemd zijn. Ik geloof dat je dan je bloed hoort suizen enzo. Dit kan heel vervelend zijn en sommige mensen hebben hier altijd en heel veel last van.

maargoed ik ga nu niet zeggen dat het dat is. Maar ik las je verhaal en het kwam me bekend voor. (ik heb stage gelopen bij een hoortoestellenzaak). Ik weet niet of je er al langer last van hebt. maar omdat je zegt dat je niet zeker weet of je het droomt of niet kan je misschien daar iets over opzoeken ofzo.
succes ermee
Het vreemde is dat ik geen geluid hoor, het is juist volkomen stil. Het is denk ik te vergelijken met dat wat je ervaart als je door je neus probeert te blazen terwijl je hem dichtknijpt, alleen dan zo heftig dat je compleet niets hoort. Bovendien krijg ik ook nog dat beklemmend gevoel op m'n hele lichaam waardoor ik me moeilijk/niet kan bewegen. Maar ik kan het ook niet exact omschrijven, het is een vreemde ervaring. En ik vind het verder ook niet erg ofzo, maar het is terugkerend (gemiddeld 1 á 2 x per maand) en dat heb ik met andere dromen nooit.
Oud 15-02-2005, 23:53
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Ik heb gisternacht heel raar gedroomd, heel vreemd, heel eng...

Ik weet er nauwelijks iets van, maar het kan ook zijn dat het een "korte" droom was tijdens het slapen....een korte gedachte wellicht waarom ik niet weet hoe het begon, en hoe het afliep!

Ik lag op mijn buik op de grond, en weet ook dat ik toen tijdens het dromen iets dacht van "waarom lig ik in godsnaam op mn buik?"...ik zag allemaal jongeren om mee heen gehurkt en op hun knieeen zitten. Meisjes en jongens die ik ken...vrienden en klasgenoten. En mn wellicht toekomstige vriendje (zijn verliefd op elkaar) aaide door mn haar en probeerde me gerust te stellen...

Op een gegeven moment voel ik een gigantisch prik in mn kuit (mn been) en zag toen een vrouw met lang blond haar en een gigantische scherpe naald met draad eraan....toen ging de naald weer richting mn been mn huid in...en toen zag ik een gigantische wond in mn been, die ze aan het dichtnaaien was....en toen zag ik overal bloed om mijn been liggen op de vloer en mijn benen waren helemaal bebloed...

En hier is het verder bij gebleven, en hoe raar het ook klinkt....ik probeerde het verder te dromen, maar het hield gewoon op en sliep ik verder...

Ik heb wekenlang mooi gedroomd of niet gedroomd...en opeens krijg ik dit voor de kiezen, en tsjah....ik zit er eigenlijk nogal mee of het iets kan betekenen....

Laatst gewijzigd op 15-02-2005 om 23:55.
Oud 17-02-2005, 12:29
Verwijderd
hmm, ik heb vannacht iets gedroomd waar ik zelf niet helemaal uitkwam, misschien dat het herkenbaar is?

Ik droomde dat ik een gesprek had met een dierbaar iemand van mij. We waren heel gezellig aan het praten en hij begreep me helemaal. En toen zei hij: Je bent ziek kim.
Ik zeg: ik ben helemaal niet ziek, beetje verkouden hooguit...
''Nee, je bent echt ziek meisje''

en toen werd ik wakker.. en ik snapte het echt niet..

wat kan dat betekenen?
Oud 18-02-2005, 14:19
yavanna
yavanna is offline
ik zit een beetje met een droom die ik vannacht had:

Ik droomde eerst dat ik in een hele rare wereld terechtgekomen was. MOnsters vochen met elkaar het was heel raar. Terwijl ik over het land vloog kwam er een monster op mij af, maar opeens was ik ergens anders. ditmaal geen monsters, maar alles was blauw, of blauwachtig: mijn kleren waren blauw, het kantoortje waar ik voor stond was blauw, de stenen waren blauw, zelfs het gras was blauwachtig. Ik ging het kantoortje binnen en ook daar was iedereen in het blauw gekleed. Er werden kinderen opgesloten, en ik wilde weten waarom. Ik ging naar ze toe, maar de medewerkers hielden mij tegen.
Plotseling was ik weer terug voor hetzelfde gebouw, maar deze keer was niet alles blauw, maar normale kleuren. Ik ging weer het kantoortje in, maar deze keer was het een soort game-hal of gokhal ofzoiets. Met allemaal apparaten waarmee je iets kon winnen. Mijn beste vriendin was er ook, en die vroeg aan mij of ik ook meedeed. Ik wilde het liefst zo gauw mogelijk weg, want de types die er waren leken me nogal onguur. Maar m'n vriendin trok me mee en ik haalde geld uit m'n zak (precies wat ik echt in m'n zak had!). Ik liep naar zo'n apparaat en er stond een tafel met chocolaatjes naast. Ik pakte er een paar, want ik dacht dat je ze gratis mocht proeven, maar toen kwam er zo'n ongure figuur aan en die werd kwaad op mij omdat ik z'n chocolaatjes had gestolen. Ik rende het kantoortje weer uit en ik zocht een uitweg. toen kwam er een jongen en die trok mij naar een limousine, startte de auto en we raceten (schrijf je dat zo? ) weg..., maar die andere figuur rende ons achterna, en was errug snel... Op een gegeven moment keek ik uit het linkerraampje van de auto, en ik zag een vreemd soort vogel vliegen, maar het kwam nauwelijks vooruit. toen ik beter keek zag ik dat het een pelikaan was met een dode ooievaar in z'n bek (vaaag...). Op dat moment zei de jongen dat we een grote heuvel op gingen rijden, en dat deden we dus ook. Het was erg steil maar toen we bij de top waren, vielen we ineens een vreselijk diep ravijn in. Ik voelde echt het vallen, en beneden was een groot grijs ovaalachtig ding, met een kleinere witte ovaal erin. We gingen er recht op af, en toen we dichterbij kwamen, begonnen in de grijze ovaal lichtjes te flikkeren, en we vielen in de witte ovaal. Dat was echt doodeng...
Daarna was ik opnieuw bij het kantoortje, en wat er toen allemaal gebeurde weet ik niet precies meer, alleen dat ik steeds die pelikaan weer tegenkwam en dan weer in dat ovaalding viel of er tegenaan botste.
Maar uiteindelijk kwam ik een keertje NIET bij het kantoortje, maar bij een soort stad, waar ik een geest was. Daar was ik blij mee, want er was een padachtige vent die op mijn 'macht' (behalve dat ik kon vliegen wist ik niet dat ik die had...) uit was. Maar er was ook een soort koning, die een 'perfect' gehoor had, en toen ik ergens tegenaanliep, hoorde hij precies waar ik was, ving me met een net, waardoor ik geen geest meer was. Die pad kwam me dus achterna naar een stadion, waar ik op het dak probeerde te vliegen, maar ik moest me aan de rand vastgrijpen, die afbrak! Die rand ging op en neer en heen en weer, en die pad probeerde erop te springen, maar hij sprong mis en kwam op de grond terecht, opzich geen verbetering, want de rand kwam steeds lager te hangen... ik liet me vallen en probeerde met een laatste krachtinspanning weg te vliegen, maar het lukte niet. De pad kwam op me af, en ik stond op een plein, en schreeuwde om verlossing, en toen ik dat deed, zat ik sterren aan de donkere hemel. Ik zag de melkweg, het was prachtig en mooi. De pad was gestopt met lopen en staarte ook naar de hemel. Toen zag ik een vallende ster. Ik wilde een wens doen, maar toen viel de vallende ster in stukken uiteen, die recht op mij afkwamen! ik ontweek de eerste en de tweede, maar de derde kon ik niet ontwijjken. Vlak voordat de meteoriet me raakte, werd ik wakker...

Sorry van de lange tekst

Ik vraag me echt af wat dat ovalen ding betekent, en die vallende ster....
Oud 27-02-2005, 00:44
Vice
Vice is offline
Ik had eigenlijk een vraagje. Kan het weer je dromen beïnvloeden?
Oud 04-03-2005, 14:09
Flip!
Flip! is offline
Citaat:
Vice schreef op 27-02-2005 @ 01:44 :
wie weet?

Het weer kan je ook beïnvloeden op je 'mood'. Ik bijvoorbeeld word nogal pissig als ik door de regen/sneeuw naar huis moet fietsen..
Oud 04-03-2005, 14:31
yavanna
yavanna is offline
Citaat:
Vice schreef op 27-02-2005 @ 01:44 :

ik denk van wel. Als het onweert lijkt de kans op nachtmerries me groter dan als het een heldere nacht is. Maar dat komt door het geluid...
Het valt mij wel op dat sinds deze sneeuwbuien ik allemaal leuke dromen heb, daarvoor alleen nachtmerries.
Maar of dat echt iets met het weer te maken heeft.... kan ook toeval zijn.
Oud 08-03-2005, 13:59
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik droom heel erg vaak dat ik allerlei jongens tegenkom die me troosten omdat er iemand dood is gegaan. Ik heb nog nooit een sterfgeval meegemaakt dus het is een beetje vreemd...denk ik.
Oud 08-03-2005, 18:13
Flip!
Flip! is offline
Citaat:
madamelina schreef op 08-03-2005 @ 14:59 :
Ik droom heel erg vaak dat ik allerlei jongens tegenkom die me troosten omdat er iemand dood is gegaan. Ik heb nog nooit een sterfgeval meegemaakt dus het is een beetje vreemd...denk ik.
Je hoopt op liefde. Een arm om je heen.
Oud 09-03-2005, 18:30
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik heb nu toch een vreemde droom gedroomd vannacht. Ik droomde dat ik een pen had met een haakje eraan. Ik haalde er per ongeluk mijn hele arm mee open en ik kon mijn slagaders zien . Toen zag ik dat die slagaders wit waren . Iemand smeerde er toen lijm op en het ging weer dicht maar je kon nog wel zien dat het een wond was. En toen ging ik die wond aan iedereen laten zien...

Laatst gewijzigd op 09-03-2005 om 18:48.
Oud 09-03-2005, 19:12
yavanna
yavanna is offline
ik droomde vannacht dat ik bij het strand was, in de duinen, en soms bij de zee. Ik was bij m'n ouders, en mensen die ik niet kende. Die waren heel aardig en we gingen naar de meeuwen kijken. Er waren een heleboel meeuwen, de een vloog nog hoger dan de andere. Plotseling zag ik een meeuw die maar anderhalve vleugel had. Haar linkervleugel was maar half. Toch vloog ze nog, weliswaar niet zo hoog als de andere meeuwen, maar ze vloog wel heel sierlijk en mooi. Ik vond de meeuw prachtig en wilde haar pakken, maar toen riep een van de mensen mij. Ik draaide me om en liep even naar ze toe, maar toen ik mij omdraaide voor die meeuw, kon ik haar nergens meer vinden, ze was weggevlogen...

ik denk dat er wel een zekere betekenis in deze droom kan zitten, maar zie niet echt in welke. Iemand een idee?
Oud 11-03-2005, 19:55
Greenleaf
Greenleaf is offline
Beste yavanna,

Ik ben geen professionele dromenuitlegger of iets dergelijks, maar ik herken er wel wat dingen uit.
Zo heb je het bijvoorbeeld over de zee. Ik denk dat de zee, zoals wel vaker, voor verlangen staat. Het staat waarschijnlijk voor iets wat je bijvoorbeeld wilt hebben of zijn.
Ik weet niet wat de meeuwen betekenen, maar vogels (denk ik) wel. Ik dacht aan vrijheid.
In jouw geval ging het om veel meeuwen en ik denk dat elke meeuw voor een individue staat. Dus voor ieder persoon, één meeuw. Elke meeuw vloog vrij rond in de lucht, neem ik aan. Alleen één meeuw mistte de helft van zijn vleugel. Ik durf niet te zeggen, dat die bepaalde meeuw, voor jou symbool staat, want het kan ook voor iemand staan, die je lief hebt of dicht bij je staat. Dat de meeuw was ‘verminkt’ zou kunnen betekenen, dat de vrijheid is aangetast, van een persoon. Maar daarentegen, weerhield de vleugel, de meeuw er niet van om vrij te kunnen vliegen.

Dus ik denk dat de droom heeft te maken met verlangen naar vrijheid, die er ondanks een aantasting wel is.
Oud 12-03-2005, 16:31
yavanna
yavanna is offline
hmm... klinkt best aannemellijk. Ik voel me zelf de laatste tijd heel erg opgesloten en alleen. Daarom verlang ik misschien naar vrijheid ofzoiets...
Oud 14-03-2005, 17:16
*zucht*
*zucht* is offline
Ik droomde vannacht dat ik met iemand naar een vuurtoren ging (ik weet niet waarom en ook niet meer met wie). Het was mooi weer en er waren ook nog andere mensen op weg naar die vuurtoren. Ik was de hele tijd heel hoog en ik kon ook niet zo goed zien. Toen we er bijna waren zei die persoon waarmee ik was dat we moesten opschieten omdat het slecht weer zou worden. Het laatste stukje naar de vuurtoren was een smal weggetje met aan beide kanten water (zee?). Toen we bij die vuurtoren waren begon het te stormen en te regenen. We gingen die vuurtoren in en naar boven. Er was ook een oude man in die vuurtoren. We zaten in een soort heel laag kamertje en keken door een raam naar buiten over het water naar de regen. Eigenlijk mochten we daar neit zijn en moesten we weer terug maar om de een of andere reden kon dat niet (door het slechte weer?). Ik had ook de hele tijd zo'n gevoel van: als ze ons maar niet zien want we mogen hier helemaal niet zijn.

er is nog meer maar dat kan ik me niet goed herinneren, iets met een groep mensen waar een vrouw de leiding over had en iedereen was verbaasd dat ik iets had, een vogel ofzo

Kan dit iets betekenen? Ik kan me dromen heel vaak herinneren en meestal kan ik er wel een betekenis aan geven, alleen hier niet aan eigenlijk.
Oud 22-03-2005, 13:59
lill girl
lill girl is offline
Heel lang geleden had ik een hele rare droom. Ik heb hem onthouden. Ik ben eigenlijk wel benieuwt of deze droom iets zou betekenen. Of misschien had ik toen ik klein was wel gewoon veel fantasie.

We speelden in de tuin met de bal. De bal ging per ongelijk over de schutting, Ik ging de bal halen. Maar de buren waren indianen en die kwamen er net aan. Ze namen me mee hun tent binnen. Ik moest daar gaan staan bij het opperhoofd. Er kwamen heel veel mensen kijken dat waren geen indianen. Vooraan stond een jongen en een meisje het meisje keek met medelijden naar me en probeerde me iets te zeggen. Ineens renden al die mensen weg. Het meisje probeerde me mee te trekken aan mijn arm maar ik struikelde over een opstapje. Ik rende naar de zijkant waar ook een trap was en ging 3 treeën omhoog een indiaan rende achter mij aan. Ik draaide me om en liep weer naar beneden. En toen werd ik wakker.

Weet iemand misschien wat dit zou kunnen betekenen..?
Oud 22-03-2005, 14:52
Sketch
Sketch is offline
Dromen betekenen volgens mij niets. Soms is er een verband tussen bepaalde dingen die je dwars zitten of gevoelens, maar dat kan je eigenlijk alleen zelf beoordelen. In dat geval zouden de personen in je droom symbool staan voor personen uit je leven en zo. Maar als het al zo lang geleden is zal dat wel lastig kunnen zijn.

maar ik geloof iig niet dat dromen dingen voorspellen.
Oud 23-03-2005, 03:33
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
Citaat:
Flip! schreef op 04-03-2005 @ 15:09 :
wie weet?

Het weer kan je ook beïnvloeden op je 'mood'. Ik bijvoorbeeld word nogal pissig als ik door de regen/sneeuw naar huis moet fietsen..
wie niet
Oud 26-03-2005, 20:36
Maty
Maty is offline
Kan het zo zijn dat je overdag als je wakker bent misschien dingen anders ervaart als in je droom? Beetje vaag, maar ik zal het proberen uit te leggen.

Na een halfjaar praatte ik eindelijk op msn met een jongen uit mijn klas, en we begonnen echt leuke gesprekken te krijgen. Ik weet niet wat de reden is, maar ik denk dat hij mij geblokkeerd heeft. Ik vond dat wel een beetje erg, maar oke.

Alleen ik droomde laatst over hem, dat hij op MSN kwam en ik hij boos op me was. In mijn droom vond ik het heel erg dat hij zo boos was en probeerde ik vanalles om het weer goed te maken.

Betekent dit dat ik het toch erger vind dan ik in eerste instantie dacht? Of kan het wat anders betekenen.

Oh ja, vraag me trouwens niet waarom ik over msn droom, ik heb daar geen controle over.
Oud 28-03-2005, 18:11
Flip!
Flip! is offline
Citaat:
Cosa_nostra schreef op 23-03-2005 @ 04:33 :
wie niet
een vriendin van me
Oud 28-03-2005, 19:26
Pinnok
Pinnok is offline
kdroom wel vaak over mensen die ik ken... en nog vaker komt de jongen waar ik een oogje op heb er in voor, maar dan meestal wel negatief
ik droom vaak echt de zotste dingen!

Regels voor berichten