Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2005, 17:31
kellytje
kellytje is offline
Ja dat weet ik
Wat ik post is meestal ook aan de weinige kant (probeer een 1400cal te eten meestal) maar ik kan me savonds nooit inhouden/matigen dus ik kom meestal alleen maar boven de 2000cal. Met als resultaat dat ik in 4 maand tijd 6.5 kilo bijgekomen ben
Oud 16-05-2005, 17:32
Mara
Mara is offline
@iedereen: Bedankt Sla me er wel doorheen, zoals gewoonlijk, voel me nu alleen zwaar beroerd
Oud 16-05-2005, 17:34
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
kellytje schreef op 16-05-2005 @ 18:31 :
Ja dat weet ik
Wat ik post is meestal ook aan de weinige kant (probeer een 1400cal te eten meestal) maar ik kan me savonds nooit inhouden/matigen dus ik kom meestal alleen maar boven de 2000cal. Met als resultaat dat ik in 4 maand tijd 6.5 kilo bijgekomen ben
Wat ik soms 's avonds eet verschijnt hier ook nooit, omdat dat ook niet in de planning zit En als ik alcohol er bij zou tellen zou ik echt hooooog uit komen, hihi. Dus dat doe ik niet
Oud 16-05-2005, 17:35
kellytje
kellytje is offline
Idem Gewoon omdat ik me er voor schaam alleen al
Ik ga straks wel nog wat fruit eten, heb vandaag nog maar 1stuk op
Oud 16-05-2005, 17:36
Verwijderd
Na 2 dagen slecht gegeten te hebben, gaat het vandaag weer beter. Qua calorieën althans.

's Morgens
1 x krentenbol

3 x snack-a-jack barbecue

1 x bruin bolletje
100 gr. komkommer
25 gr. bourgondische ham

's Middags
1 x appel

(ong.) 150 gr. roomijs
1 x sundae ijsje met chocolade

100 gr. augurk
75 gr. bourgondische ham

1 x klein stukje aardbei-kwark gebak

's Avonds
200 gr. ragout met champignons
1 x bolletje bruin
1 x snee oerbrood
1 x beleg chocoladepasta

250 ml magere yoghurt

Ik kom op 1792 kcal in totaal, dus dat valt mee. Maar de manier waarop ik het op gevuld heb is gewoon slecht. Komt o.a. door de pinkstermark en omdat hier mensen op bezoek zijn. Vandaar dat kleine stukje gebak en het vreemde avondeten.
Oud 16-05-2005, 17:42
Verwijderd
Oh, mij valt het trouwens op dat bijna niemand drinken (behalve melk) in zijn/haar eetschema's vermeld. Drinken jullie allemaal alleen 'calorie-loze' dranken?

Ik zelf drink eigenlijk alleen altijd water, thee (zonder suiker), cola light (lemon) of limo light. Vandaar dat ik de calorieën niet van vermeld, want die zijn verwaarloosbaar.
Oud 16-05-2005, 17:45
kellytje
kellytje is offline
IK drink sosm (veel te weinig) water , een vooral veel cola light. Heel af en toe wat melk of fruitsap maar dat valt bijna nooit voor
En in het weekend (te vaak ) alcohol, maar daar weet ik de calorien niet van dus dan vul ik die ook niet in
Oud 16-05-2005, 17:47
Mara
Mara is offline
Ik drink water en thee vooral. Soms wat caffeïnevrije cola light of wat limo light, maar van al die dranken zijn de kcal verwaarloosbaar. Melk drink ik 's avonds en vermeld ik wel.
Oud 16-05-2005, 17:50
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kellytje schreef op 16-05-2005 @ 18:31 :
Ja dat weet ik
post dat dan eens, want het enige wat ik steeds zie is dat je gewoon te weinig eet... post dan de volgende ochtend eens van de dag ervoor, dat geeft dan een realistischer beeld...

dat lijstje van de 3000 wil ik wel zien, dat geloof ik zo niet. en dat is geen excuus om nu maar te weinig te gaan eten.
Oud 16-05-2005, 17:54
kellytje
kellytje is offline
Gisteren de hele dag normaal gegeten ( weet niet meer precies wat allemaal maar wel veel brood/kaas/...) kwam daarmee aan een 1400cal al geloof ik, 'savonds een pittaschotel met veel saus , veel vlees en veel friet, paar glazen mierzoet fruitsap, een boterham, salami, rijstwafel met smeerkaas(denk dat dat het zowat was)

En ik weet dat het idd geen realistisch beeld geeft als ik dat niet post, maar ik voel me meestal gewoon te om het allemaal op te schrijven.
Oud 16-05-2005, 17:56
blurred
blurred is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 16-05-2005 @ 18:42 :
Oh, mij valt het trouwens op dat bijna niemand drinken (behalve melk) in zijn/haar eetschema's vermeld. Drinken jullie allemaal alleen 'calorie-loze' dranken?
Dat klopt ja Ik drink de hele dag door water, ook veel thee. En als ik iets anders drink (koffie met melk, vruchtensap oid) dan vermeld ik het wel.
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
kellytje schreef op 16-05-2005 @ 18:54 :
Gisteren de hele dag normaal gegeten ( weet niet meer precies wat allemaal maar wel veel brood/kaas/...) kwam daarmee aan een 1400cal al geloof ik, 'savonds een pittaschotel met veel saus , veel vlees en veel friet, paar glazen mierzoet fruitsap, een boterham, salami, rijstwafel met smeerkaas(denk dat dat het zowat was)
Ik denk niet dat je daarmee echt op de 3000 kcal komt. Het zullen er zo'n 2500 zijn geweest denk ik.
blurred
blurred is offline
Citaat:
kellytje schreef op 16-05-2005 @ 18:54 :
En ik weet dat het idd geen realistisch beeld geeft als ik dat niet post, maar ik voel me meestal gewoon te om het allemaal op te schrijven.
Tegenover ons hoef je jezelf echt niet te schamen. Je bent echt niet de enige hier die wel eens veel te veel eet...
Oud 16-05-2005, 17:57
kellytje
kellytje is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 16-05-2005 @ 18:56 :
Ik denk niet dat je daarmee echt op de 3000 kcal komt. Het zullen er zo'n 2500 zijn geweest denk ik.
Ik dacht dat in sausjes veel cal zat en ik heb toch echt een gans potje ( zo een 5cm hoog) andalous opgegeten
Mss kan het iets minder geweest zijn maar dan is het nog te veel
Oud 16-05-2005, 18:00
kellytje
kellytje is offline
Citaat:
blurred schreef op 16-05-2005 @ 18:56 :
Tegenover ons hoef je jezelf echt niet te schamen. Je bent echt niet de enige hier die wel eens veel te veel eet...
Weet ik wel maar toch Het is gewoon frusterend omdat ik sinds ik op mijn gewicht echt wil letten , ik er alleen maar te veel mee bezig ben en daardoor aankom
Oud 16-05-2005, 18:08
da leentjuh
da leentjuh is offline
Het weekend naar de camping geweest. Voor mijn gevoel veeeeel te veel gegeten, maar als ik het zou narekenen kom ik waarschijnlijk voor de meeste dagen nog wel een aardig eindje onder de 2000 kcal. Maar dat durf ik niet.

Vanmorgen wel vaak een zak soesjes doorgegeven, maar heb er geen een gehad
Oud 16-05-2005, 18:18
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
kellytje schreef op 16-05-2005 @ 19:00 :
Weet ik wel maar toch Het is gewoon frusterend omdat ik sinds ik op mijn gewicht echt wil letten , ik er alleen maar te veel mee bezig ben en daardoor aankom
Mjah, maar als jij alleen maar post als je steeds aan de weinige kant eet snappen wij ook niet waarom je aankomt, als je het helemaal eerlijk post wel

@Meelfriek, sterkte

@Sneeuwvlokje (dacht ik ), ik drink ook vrijwel alleen maar drankjes zonder kcal erin, en anders vermeld ik het er wel bij

Vandaag het volgende gegeten, was laat wakker:

11.30: 2 Volkoren boterhammen met 20+ kaas en 250 gram kwark met een appel en een lepel lijnzaad.

13.00: 1 Beker cappuccino en een kaneelcracker.

14.00: 2 Volkoren boterhammen met tonijn en 1 met 20+ kaas.

15.45: 250 Gram kwark met een appel.

18.15: 300 Gram bloemkool, 200 gram gekookte aardappels en een quornburger. 200 Ml optimel chocoladevla na.

20.00: 250 Gram kwark met een lepel lijnzaad.

Bijna 1700 kcal
Oud 16-05-2005, 18:19
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 16-05-2005 @ 18:42 :

Ik zelf drink eigenlijk alleen altijd water, thee (zonder suiker), cola light (lemon) of limo light. Vandaar dat ik de calorieën niet van vermeld, want die zijn verwaarloosbaar.
's Ochtends drink ik 250ml melk. Verder eigenlijk alleen water. Als ik bij vrienden ben soms koffie (met melk of slagroom ) of cola. En 1 à 2x per week een heleboel alcohol maar daarna ga ik meestal minstens 3 uur dansen dus denk dat er dan alweer een hoeveelheid van af is.

Trouwens een egoboost gehad dit weekend. Van 2 jongens afzonderlijk van elkaar gehoord dat ik sexy benen heb en helemaal geen dikke buik (en dat alleen mijn borsten dik zijn Nouja! ). Was wel fijn om te horen. Voelde me ook echt aantrekkelijk toen.
Oud 16-05-2005, 18:21
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
Bloem schreef op 16-05-2005 @ 19:18 :
Mjah, maar als jij alleen maar post als je steeds aan de weinige kant eet snappen wij ook niet waarom je aankomt, als je het helemaal eerlijk post wel

@Meelfriek, sterkte

@Sneeuwvlokje (dacht ik ), ik drink ook vrijwel alleen maar drankjes zonder kcal erin, en anders vermeld ik het er wel bij

Vandaag het volgende gegeten, was laat wakker:

11.30: 2 Volkoren boterhammen met 20+ kaas en 250 gram kwark met een appel en een lepel lijnzaad.

13.00: 1 Beker cappuccino en een kaneelcracker.

14.00: 2 Volkoren boterhammen met tonijn en 1 met 20+ kaas.

15.45: 250 Gram kwark met een appel.

18.15: 300 Gram bloemkool, 200 gram gekookte aardappels en een quornburger. 200 Ml optimel chocoladevla na.

20.00: 250 Gram kwark met een lepel lijnzaad.

Bijna 1700 kcal
Is dat niet heel veel kwark?
Oud 16-05-2005, 18:22
Verwijderd
Citaat:
sheepdog schreef op 16-05-2005 @ 19:19 :
Trouwens een egoboost gehad dit weekend. Van 2 jongens afzonderlijk van elkaar gehoord dat ik sexy benen heb en helemaal geen dikke buik (en dat alleen mijn borsten dik zijn Nouja! ). Was wel fijn om te horen. Voelde me ook echt aantrekkelijk toen.
Dat is echt fijn om te horen!
Oud 16-05-2005, 18:22
blurred
blurred is offline
Citaat:
sheepdog schreef op 16-05-2005 @ 19:19 :
Good for you girl!!
Oud 16-05-2005, 18:32
kellytje
kellytje is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 16-05-2005 @ 19:22 :
Dat is echt fijn om te horen!
Idd , ik kan me voorstellen dat je je dan ineens beter in je vel voelt
Oud 16-05-2005, 18:37
Gothic
Gothic is offline
Hoeveel gram zijn 36 poffertjes? Staat niet op het zakje...
Oud 16-05-2005, 18:38
Mara
Mara is offline
Citaat:
Gothic schreef op 16-05-2005 @ 19:37 :
Hoeveel gram zijn 36 poffertjes? Staat niet op het zakje...
Is dat niet verplicht om het aantal gram te vermelden?
Oud 16-05-2005, 18:39
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 16-05-2005 @ 19:38 :
Is dat niet verplicht om het aantal gram te vermelden?
ik kon het iig niet vinden...
Oud 16-05-2005, 18:41
Mara
Mara is offline
Citaat:
Gothic schreef op 16-05-2005 @ 19:39 :
Weet je het merk nog? Anders kan je misschien op die website kijken?
Oud 16-05-2005, 18:42
Verwijderd
Vandaag bij mn oma gegeten en een lekker slecht toetje gehad: schaaltje ijs met aardbeien en slagroom
Nja.. Kom trouwens op 1750 kcal ofzo, dus das nog gewoon heel netjes.. als ik vanavond tenminste niets meer neem, maar zit nog steeds vol van het avondeten!

Vandaag alleen nog geen fruit gehad (op die aardbeien na dan) dus denk dat ik vanavond nog een appel of een peer neem.. waardoor ik net boven de 1800 kcal zal uitkomen..
Oud 16-05-2005, 18:45
kellytje
kellytje is offline
*Heeft zin in aardbeien*
Oud 16-05-2005, 18:46
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 16-05-2005 @ 19:41 :
Weet je het merk nog? Anders kan je misschien op die website kijken?
Oud 16-05-2005, 18:51
Mara
Mara is offline
Citaat:
Gothic schreef op 16-05-2005 @ 19:46 :
[afbeelding]
Super de Boer foldertje erbij pakken en kijken of je 't daarin kan ontdekken?
Oud 16-05-2005, 18:56
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 16-05-2005 @ 19:51 :
Super de Boer foldertje erbij pakken en kijken of je 't daarin kan ontdekken?
ik heb het maar gegokt op 300 gr ...
Oud 16-05-2005, 19:00
kellytje
kellytje is offline
Ik heb nog een kiwi , een sinaasappel en de rest van de selderstengels (200gram ofzo, is morgen slecht anders) opgegeten en nu zit ik echt vol. Voor morgen zo meteen een planning maken (die wat hoger in cal ligt dan vandaag)
Oud 16-05-2005, 19:03
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
sheepdog schreef op 16-05-2005 @ 19:21 :
Is dat niet heel veel kwark?
Dat vinden heel veel mensen, maar ik vind het superlekker En het is goed voor de eiwitten
Oud 16-05-2005, 19:05
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Gothic schreef op 16-05-2005 @ 19:39 :
Ik kan ook heel vaak de voedingswaarden niet vinden, dan staan ze er gewoon niet op, echt stom
Oud 16-05-2005, 19:06
Verwijderd
kwark weegt ook best veel voor wat het is... 250 g kwark is maar een klein schaaltje, minder dan 250 g yohurt bijvoorbeeld.

en 300 g lijkt mij heel veel voor een zakje poffertjes, een pannenkoek (toch bijna hetzelfde ) is zo'n 85 gram...
Oud 16-05-2005, 19:15
Bloem
Bloem is offline
Oh ook dat inderdaad, ik eet 1,5 bak per dag, dat lijkt een stuk minder dan 3/4 pak yoghurt
Oud 16-05-2005, 19:28
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 16-05-2005 @ 18:15 :
Dit speelt al jaren, dit komt nooit meer goed ben ik bang.
Probeer niet op te geven...soms komen dingen onverwachts toch goed als je het niet meer verwacht...of bv. wanneer je het huis uit gaat oid...je hoort vaak dat relaties dan toch nog verbeteren. Ik zal iig voor je duimen. Probeer je eetpatroon er ajb niet onder te laten lijden, dat lost niets op.
Oud 16-05-2005, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 16-05-2005 @ 19:56 :
ik heb het maar gegokt op 300 gr ...
Volgens de Eet- en Beweegwijzer van Overgewicht.nl:

Poffertjes met boter en suiker
10 stuks (125 g)
340 kcal
16 gr. vet
Oud 16-05-2005, 19:33
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-05-2005 @ 20:28 :
Probeer niet op te geven...soms komen dingen onverwachts toch goed als je het niet meer verwacht...of bv. wanneer je het huis uit gaat oid...je hoort vaak dat relaties dan toch nog verbeteren. Ik zal iig voor je duimen. Probeer je eetpatroon er ajb niet onder te laten lijden, dat lost niets op.
Normaal lijdt m'n eten er niet onder, alleen vandaag dus.

Ik wil zó graag 't huis uit, zal een boel goed doen denk ik. Maar ik heb er het geld niet voor. Ik kan zelfs niet op kamers als ik ga studeren ben ik bang..
Oud 16-05-2005, 19:37
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 16-05-2005 @ 20:33 :
Normaal lijdt m'n eten er niet onder, alleen vandaag dus.
Je eet al tijden heel vaak maar net aan de 1500 kcal (als wat je post ook is wat je eet) en nu dus een stuk eronder.

Citaat:
Ik wil zó graag 't huis uit, zal een boel goed doen denk ik. Maar ik heb er het geld niet voor. Ik kan zelfs niet op kamers als ik ga studeren ben ik bang..
Er zijn genoeg mensen die studeren en op kamers wonen, zij weten ook aan het geld te komen, waarom zou jou dat niet lukken? Ik denk dat het best mogelijk is.
Oud 16-05-2005, 19:39
Verwijderd
Ik vroeg me af of hier veel mensen zijn die last hebben van emotie-eten. Ik heb er zelf namelijk wel last van, maar het uit zich heel verschillend. De ene keer krijg ik geen hap door mijn keel als ik me rot voel, dus meer een emotie-niet-eten. Terwijl ik de andere keer juist veel en ongezond kan eten als ik me rot voel, als een soort van troost-voedsel. Echt troosten doet het natuurlijk niet, want daarna voel ik me nog veel rotter.
Oud 16-05-2005, 19:41
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-05-2005 @ 20:37 :
Je eet al tijden heel vaak maar net aan de 1500 kcal (als wat je post ook is wat je eet) en nu dus een stuk eronder.

Er zijn genoeg mensen die studeren en op kamers wonen, zij weten ook aan het geld te komen, waarom zou jou dat niet lukken? Ik denk dat het best mogelijk is.
Dat ik weinig at was misschien 4, 5 dagen. De dagen daarna heeft m'n lichaam er wel weer voor gezorgd dat dat ingehaald werd, eetbuien . Die dagen heb ik 't niet gepost, vandaar.

Ik denk dat een boel mensen die studeren toch geld van hun ouders krijgen. Ik zou niet weten waar ik studiegeld, huur en 'leefgeld' weg zou moeten halen. Ja, lenen, maar die hoeveelheden daar zit ik dan voor ik weet niet hoe lang aan vast.
Oud 16-05-2005, 19:45
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 16-05-2005 @ 20:41 :
Dat ik weinig at was misschien 4, 5 dagen. De dagen daarna heeft m'n lichaam er wel weer voor gezorgd dat dat ingehaald werd, eetbuien . Die dagen heb ik 't niet gepost, vandaar.

Ik denk dat een boel mensen die studeren toch geld van hun ouders krijgen. Ik zou niet weten waar ik studiegeld, huur en 'leefgeld' weg zou moeten halen. Ja, lenen, maar die hoeveelheden daar zit ik dan voor ik weet niet hoe lang aan vast.
Misschien een teken dat je te weinig hebt gegeten die andere dagen? Ik hoop heel erg dat het je gaat lukken om een eetpatroon te vinden dat bij je past. Misschien een idee om het toch eens met een dietiste te proberen? Misschien dat dat net de ondersteuning irl is die je nodig hebt?

Ik ken ook mensen die geen geld van hun ouders krijgen en toch op zich zelf wonen. Het is wel mogelijk. Studiefinanciering, bijbaantje en eventueel iets bijlenen (is niet alles, maar misschien wel beter dan de andere optie (thuis blijven wonen), maar dat is iets wat je voor jezelf uit moet maken), daarmee kom je best een eind. Je zou eens uit kunnen rekenen hoe veel je nodig hebt per maand en hoeveel inkomsten je hebt/je kunt hebben?
Oud 16-05-2005, 19:50
blurred
blurred is offline
Het is inderdaad zo dat de meeste mensen die op kamers zitten, financiele steun van hun ouders krijgen. De IB groep gaat daar ook van uit. Als je dit niet krijgt (moet je aantonen) of je ouders kunnen je gewoon niet financieel steunen, krijg je een aanvullende beurs. Maar als je daar geen recht op hebt en je wilt toch op kamers, moet je lenen en dan heb je aan het einde van je studie een onwijze studieschuld.

En over emotie eten: Dat heb ik ook ja. Of eigenlijk is het meer: had ik ook. Want het is al een tijd niet meer voorgekomen. Ik kon in zulke buien echt heel veel naar binnen werken. En nu ik dat een tijd niet meer gedaan heb merk ik het meteen, ik kan nu niet meer heel veel ongezonds eten zonder dat m'n ingewanden gaan protesteren....
Oud 16-05-2005, 19:53
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 16-05-2005 @ 20:50 :
Als je dit niet krijgt (moet je aantonen) of je ouders kunnen je gewoon niet financieel steunen, krijg je een aanvullende beurs.
Dat is over het algemeen niet zo simpel. Je ouders moeten dan een afstandsverklaring tekenen en er zitten nog een heleboel andere haken en ogen aan...maar proberen kan je het natuurlijk altijd.

Citaat:
Maar als je daar geen recht op hebt en je wilt toch op kamers, moet je lenen en dan heb je aan het einde van je studie een onwijze studieschuld.
Je hoeft toch niet per se meteen het volledige bedrag te lenen? Als je bv. 100 euro per maand leent, dan valt het qua schuld op zich wel mee aan het eind van je studie. En als je elke vakantie wat meer werkt, dan redt je het misschien zonder lening ook al een heel eind.

Maar goed, dit heeft niet zoveel met voeding oid te maken.
Oud 16-05-2005, 19:54
Mara
Mara is offline
Ik zal 't 's gaan bekijken. Maar het is sowieso van latere zorg, moet iig nog zo'n 1,5 jaar thuiswonen.

Dat ik eetbuien had van het weinige eten klopt. Was ook niet verwonderlijk. Maar op de dagen dat ik weinig at kreegi k gewoon niet meer naar binnen.

Ik heb nu een schema wat wel werkt voor mij, belangrijkste punt is dat ik dan wel naar school moet gaan.
Oud 16-05-2005, 19:55
blurred
blurred is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-05-2005 @ 20:53 :
Dat is over het algemeen niet zo simpel. Je ouders moeten dan een afstandsverklaring tekenen en er zitten nog een heleboel andere haken en ogen aan...maar proberen kan je het natuurlijk altijd.

Maar goed, dit heeft niet zoveel met voeding oid te maken.
Omdat het nogal offtopic is ben ik ook niet verder ingegaan op de dingen die je allemaal moet regelen om een aanvullende beurs te krijgen, en aan te tonen dat je ouders niet willen meebetalen aan je studie.... Ik weet dat het niet zo makkelijk ligt, maar het is een heel verhaal en dus nogal offtopic
Oud 16-05-2005, 20:00
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 16-05-2005 @ 20:54 :
Maar op de dagen dat ik weinig at kreegi k gewoon niet meer naar binnen.
Dat is geen excuus om er genoegen mee te nemen en er niets aan te doen. Ik snap dat er altijd redenen zijn waardoor je minder eet, maar het blijft iets waar je erg voor op moet passen. En zoals ik vorige keer ook al zei: dat is het enige wat ik zeg. Wat je er mee doet, dat moet je zelf weten.

Citaat:
Ik heb nu een schema wat wel werkt voor mij, belangrijkste punt is dat ik dan wel naar school moet gaan.
Misschien is het dan nu iets om te gaan proberen ook iets te vinden voor als je niet naar school moet? Die dagen zijn er ook veel en het is ook dan belangrijk dat je gewoon goed eet ed. (Ik weet dat je dat zelf ook wel weet. )
Oud 16-05-2005, 20:20
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 16-05-2005 @ 20:30 :
Volgens de Eet- en Beweegwijzer van Overgewicht.nl:

Poffertjes met boter en suiker
10 stuks (125 g)
340 kcal
16 gr. vet
dat had ik gezien, maar ik eet geen boter, dus ik vond het wat veel qua cal, op valtaf stond ook wat, dat maar genomen...
Oud 16-05-2005, 20:22
Hagel
Hagel is offline
@ meelfriek
succes ermee, ik ken het. Heb ook lange tijd problemen met mijn ouders gehad en wilde zo snel mogelijk het huis uit. Gelukkig woon ik nu al 3 jaar op mezelf maar gewoon volhouden

ontopic
Ik zit in een enorme dip, heb het idee dat ik totaal niet afval

vandaag
croissantje met kaas
dubbele boterham met kaas, tomaat, ei en ijsbergsla
ijsje (italiaans hazelnoot en bosbes)
dubbele boterham philadelphia light bieslook met ijsbergsla
bolletje landoogst notenkoek
1.5 bord macaroni (macaroni, gepelde tomaten, gehakt, italiaansegroenten, wat kaas)

Ik raak echt gefrustreerd van het calorieen tellen en ga het ook even niet meer doen. Als ik in de spiegel kijk vind ik mijn buik alleen maar dikker gewroden steeds en de weegschaal blijft ook hetzelfde hoewel ik toch steeds rond de 1500 calorien eet... echt op deze manier word opgeven zo makkelijk.. bahbahbah. Sowieso is wat ik vandaag at gewoon niet goed, veel vetten (door de kaas) maar ik hou het echt niet vol om elke dag alles mager te eten... Nouja straks nog maar yoghurt maar het schiet niet op met mij .

Regels voor berichten