Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2005, 15:07
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
8m&m85 schreef op 16-09-2005 @ 15:58 :
Tja dat dacht ik inderdaad ook, maar ik was dus die maandag de pil meer dan 12 uur (ongeveer 16 om precies te zijn) vergeten.
En bij doorslikken kan je wel doorbraakbloedingen krijgen, weet niet of het dat dan is, maar hoe lang duurt dat dan?
O oke, dan zal het dat wel zijn
Heb geen idee hoelang dat duurt, maar er zal vast wel iemand zijn die dat wel weet (hier)
Oud 16-09-2005, 15:18
Roos
Roos is offline
Doorbraakbloedingen kunnen in lengte varieren.
Soms een dag, soms 3 of 4 dagen. Er valt weinig over te zeggen.
Ik zou die strip gewoon afmaken, dan ben je ook veilig. Na een paar dagen moet die bloeding wel weer over zijn
Oud 16-09-2005, 17:10
Breg
Breg is offline
ik ga volgende week naar de dokter omdat ik met de pil ga beginnen, maar vroeg me af wat ik kan verwachten. Gaat ze (vrouwelijke dokter) alleen wat vragen stellen? Kan ik zelf ook aangeven naar welke pil mn voorkeur uitgaat? Gaat ze ook nog dingen onderzoeken bij me?
Oud 16-09-2005, 19:17
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Breg schreef op 16-09-2005 @ 18:10 :
ik ga volgende week naar de dokter omdat ik met de pil ga beginnen, maar vroeg me af wat ik kan verwachten. Gaat ze (vrouwelijke dokter) alleen wat vragen stellen? Kan ik zelf ook aangeven naar welke pil mn voorkeur uitgaat? Gaat ze ook nog dingen onderzoeken bij me?
Ik heb gehoord dat ze ook (weleens?) een vaginaal onderzoek doen. Collega's van mij (zij waren 15/16 toen ze begonnen) kregen dit ook, maar ik heb dat nooit gehad. Mijn moeder heeft namelijk gebelt omdat het voor mij hoofdzakelijk voor de hoofdpijn etc. was
Oud 16-09-2005, 19:40
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Meestal wordt alleen je bloeddruk en je gewicht opgenomen. Zelf je voorkeur uitdrukken voor een pil is niet gebruikelijk tenzij het om de Diane pil tegen acne gaat. Op basis van de kennis die je arts heeft door oa je gewicht en de vragen die hij/zij stelt kan hij/zij het best zelf beslissen welke pil dan het beste bij jou past.
Oud 17-09-2005, 12:50
Bloem
Bloem is offline
Mijn huisarts heeft zelfs niet eens mijn bloeddruk gemeten of me gewogen, ze heeft wel een praatje gehouden over dat de pil niet beschermd tegen soa's
Oud 17-09-2005, 20:25
8m&m85
8m&m85 is offline
Citaat:
Roos schreef op 16-09-2005 @ 16:18 :
Ik zou die strip gewoon afmaken, dan ben je ook veilig. Na een paar dagen moet die bloeding wel weer over zijn
Tja het is dus inmiddels al ruim 10 dagen.. begint een beetje vervelend te worden. Zijn er andere die dit ook wel eens zolang gehad hebben?
Als het de rest van deze strip zo blijft, gaat het op 2 maanden geen sex uitdraaien (i.v.m. vakantie), ik geef toe er zijn ergere dingen, maar toch
Oud 17-09-2005, 20:51
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Roos schreef op 16-09-2005 @ 16:18 :
Doorbraakbloedingen duren ook vaak net zo lang tot je een stopweek houdt..
Oud 18-09-2005, 12:28
Verwijderd
Citaat:
Als je daadwerkelijk een voorkeur hébt, mag je die uitspreken, maar omdat de verschillende pillen bij iedereen anders werken is jouw voorkeur waarschijnlijk niet echt relevant.
Meestal wordt je bloeddruk gemeten, soms word je gewogen maar er zijn ook genoeg artsen die je gewicht een beetje schatten of aan je vragen wat je weegt (zwaardere mensen hebben een zwaardere pil nodig, gemiddeld).
De huisarts zal je waarschijnlijk vragen waarom je de pil wil gaan gebruiken, als je niet uitgebreid over seks wil gaan stotteren is de formulering 'als anticonceptiemiddel' wel handig . Tenzij je 'm wil gebruiken tegen bijvoorbeeld menstruatieklachten natuurlijk. Ze hoort ook te vragen of je rookt en of bepaalde aandoeningen in je familie voorkomen, maar volgens mij gebeurt dat meestal niet.
Oud 18-09-2005, 14:02
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Hey,

Ik heb donderdag m'n laatste pil van de strip geslikt en ik had ff geen zin in ongesteld zijn dus ben ik begonnen met de volgende strip, maar nu ben ik die van gister direct vergeten, ik heb hem alsnog ingenomen en dan moet dus de maand hierna nog een nieuwe strip slikken maar nu is de vraag: Maakt het nou echt niks uit dat ik de 2de pil direct al vergeten ben??
Oud 18-09-2005, 15:14
Roos
Roos is offline
Citaat:
Konijn schreef op 17-09-2005 @ 21:51 :
Doorbraakbloedingen duren ook vaak net zo lang tot je een stopweek houdt..
Oh dan heb ik geluk
Oud 18-09-2005, 19:40
elledc
elledc is offline
Citaat:
x-ViXeN-x schreef op 18-09-2005 @ 15:02 :
Hey,

Ik heb donderdag m'n laatste pil van de strip geslikt en ik had ff geen zin in ongesteld zijn dus ben ik begonnen met de volgende strip, maar nu ben ik die van gister direct vergeten, ik heb hem alsnog ingenomen en dan moet dus de maand hierna nog een nieuwe strip slikken maar nu is de vraag: Maakt het nou echt niks uit dat ik de 2de pil direct al vergeten ben??
het kan aan mij liggen maar ik snap er niet veel van
Oud 19-09-2005, 12:09
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
x-ViXeN-x schreef op 18-09-2005 @ 15:02 :
Hey,

Nee, want het is niet de eerste week maar de derde week (alles in een tweede strip is de derde week).
Oud 19-09-2005, 13:38
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Wou het toch ff checken, thx
Oud 19-09-2005, 13:40
Verwijderd
mag je je stopweek verkorten?
Oud 19-09-2005, 13:50
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 19-09-2005 @ 14:40 :
mag je je stopweek verkorten?
ja
Oud 19-09-2005, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 19-09-2005 @ 14:50 :
ja
oke dan, als je begint stopt je menstruatie dan weer?
Oud 19-09-2005, 14:34
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 19-09-2005 @ 15:06 :
oke dan, als je begint stopt je menstruatie dan weer?
dat verschilt per persoon... soms stopt hij bijna meteen,, soms gaat-ie nog een paar dagen door.
Oud 19-09-2005, 15:09
Verwijderd
oki
Oud 19-09-2005, 16:26
girl198520
girl198520 is offline
Ik had een aparte vraag gesteld dus neit hier in de piltopic. daar heb ik dus antwoord op gekregen. maar nou kan ik dus verder niet meer op reageren. nou ben dus gewoon een soort van ongesteld geworden maar nog niet echt dus ja snap het ff nie meer. je kan de vraag nog vinden onder het onderwerp pil en dan van girl198520. groetjesssss
Oud 19-09-2005, 16:29
Verwijderd
Citaat:
girl198520 schreef op 19-09-2005 @ 17:26 :
nou ben dus gewoon een soort van ongesteld geworden maar nog niet echt dus ja snap het ff nie meer.
Hoe lang slik je de pil al?
Oud 19-09-2005, 19:16
Verwijderd
Hoi,

Ik zit met een probleempje. Ik heb namelijk al 2 stopweken achter elkaar overgeslagen omdat het niet goed uit kwam om ongesteld te worden.. Opeens heb ik een doorbraakbloedinkje (sinds gisteren) gekregen (er zitten nog 4 pillen in me strip) maar het komt eigelijk weer helemaal niet goed uit om ongesteld te worden. Hoe los ik dit nou op? Kan ik gewoon na deze strip gewoon nog een paar dagen door gaan met de pil en dan een stopweek houden? Of ''klopt'' het dan niet meer?
Oud 19-09-2005, 19:17
Verwijderd
Citaat:
girl198520 schreef op 19-09-2005 @ 17:26 :
Ik had een aparte vraag gesteld dus neit hier in de piltopic. daar heb ik dus antwoord op gekregen. maar nou kan ik dus verder niet meer op reageren. nou ben dus gewoon een soort van ongesteld geworden maar nog niet echt dus ja snap het ff nie meer. je kan de vraag nog vinden onder het onderwerp pil en dan van girl198520. groetjesssss
doorbraakbloeding?
Oud 19-09-2005, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Blush schreef op 19-09-2005 @ 20:16 :
Hoi,

Ik zit met een probleempje. Ik heb namelijk al 2 stopweken achter elkaar overgeslagen omdat het niet goed uit kwam om ongesteld te worden.. Opeens heb ik een doorbraakbloedinkje (sinds gisteren) gekregen (er zitten nog 4 pillen in me strip) maar het komt eigelijk weer helemaal niet goed uit om ongesteld te worden. Hoe los ik dit nou op? Kan ik gewoon na deze strip gewoon nog een paar dagen door gaan met de pil en dan een stopweek houden? Of ''klopt'' het dan niet meer?
ja, dat kun je gewoon doen let dan wel extra goed op wanneer je weer moet beginnen na die stopweek, het kan verwarrend zijn als dat op een andere dag is dan je gewend bent!
Oud 19-09-2005, 20:10
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 19-09-2005 @ 20:19 :
ja, dat kun je gewoon doen let dan wel extra goed op wanneer je weer moet beginnen na die stopweek, het kan verwarrend zijn als dat op een andere dag is dan je gewend bent!
Hoezo verwarrend dan?

Dus maakt het nietzoveel uit als ik een paar dagen langer de pil slik dan normaal en dan een stopweek hou?
Oud 19-09-2005, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Blush schreef op 19-09-2005 @ 21:10 :
Hoezo verwarrend dan?

Dus maakt het nietzoveel uit als ik een paar dagen langer de pil slik dan normaal en dan een stopweek hou?
nee, dat maakt niets uit

en als je normaalde laatste pil slikt op een zondag dan begin je de maandag een week later weer, maar als je dan nu een paar dagen extra slikt en dan de laatste op een donderdag neemt bijvoorbeeld, dan moet je de vrijdag van een week daarna weer beginnen en dat is dan een andere dag dan normaal. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het dan moeilijk vinden om er aan te denken. Maar als dat niet voor jou geldt is er geen probleem
Oud 19-09-2005, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 19-09-2005 @ 21:12 :
nee, dat maakt niets uit

en als je normaalde laatste pil slikt op een zondag dan begin je de maandag een week later weer, maar als je dan nu een paar dagen extra slikt en dan de laatste op een donderdag neemt bijvoorbeeld, dan moet je de vrijdag van een week daarna weer beginnen en dat is dan een andere dag dan normaal. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het dan moeilijk vinden om er aan te denken. Maar als dat niet voor jou geldt is er geen probleem
Ik ben een paar keer vergeten na een stopweek wanneer ik moest beginnen.. maar het is toch altijd weer goed gekomen.

Maar heel erg bedankt!
Oud 19-09-2005, 22:29
Verwijderd
Ik ben een week te vroeg ongesteld, terwijl ik altijd netjes mijn pil slik

ik zou dus eigenlijk volgende week zondag pas ongesteld moeten worden, maar ben t gister al geworden...

wat moet ik hier nu van denken?
Oud 20-09-2005, 09:17
Sasbeest
Sasbeest is offline
Citaat:
Tyrande schreef op 19-09-2005 @ 23:29 :

ik zou dus eigenlijk volgende week zondag pas ongesteld moeten worden, maar ben t gister al geworden...

Doorbraakbloeding?
Oud 20-09-2005, 10:03
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Tyrande schreef op 19-09-2005 @ 23:29 :

Doorbraakbloeding, of ben je een pil vergeten? Of te laat geslikt.
Oud 20-09-2005, 10:52
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
8m&m85 schreef op 17-09-2005 @ 21:25 :
Tja het is dus inmiddels al ruim 10 dagen.. begint een beetje vervelend te worden. Zijn er andere die dit ook wel eens zolang gehad hebben?
Als het de rest van deze strip zo blijft, gaat het op 2 maanden geen sex uitdraaien (i.v.m. vakantie), ik geef toe er zijn ergere dingen, maar toch
Ik heb ook 1x een doorbraakbloeding gehad die vrij lang duurde, maar hij hield ook weer vanzelf op (voor de geplande stopweek) tWas wel vervelend, want ik was op vakantie, en ik was juist expres aan het doorslikken. Daarna heb ik het nooit meer gehad, terwijl ik toch vaak 2 strippen achter elkaar slik.
Oud 20-09-2005, 19:21
anoesjuh
anoesjuh is offline
is het doorslikken van een aantal strips achter elkaar schadelijk of kan dat geen kwaad?
Oud 20-09-2005, 19:51
Breg
Breg is offline
Citaat:
Rachel schreef op 16-09-2005 @ 20:17 :
Ik heb gehoord dat ze ook (weleens?) een vaginaal onderzoek doen. Collega's van mij (zij waren 15/16 toen ze begonnen) kregen dit ook, maar ik heb dat nooit gehad. Mijn moeder heeft namelijk gebelt omdat het voor mij hoofdzakelijk voor de hoofdpijn etc. was
uiteindelijk vroeg ze dus alleen waarom ik de pil wilde slikken, of ik rookte en er trombose in mn familie voorkwam en heeft ze mn bloeddruk gemeten. Had me dus voor niks druk gemaakt om enge onderzoeken enzo.
Oud 20-09-2005, 21:22
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
anoesjuh schreef op 20-09-2005 @ 20:21 :
is het doorslikken van een aantal strips achter elkaar schadelijk of kan dat geen kwaad?
Ik doe dit ook heel vaak, meestal 3 maand achter elkaar. Ik heb ook wel eens gedacht dat dit schadelijk was maar volgens mij heb je alleen maar kans op doorbraakbloedingen, verder niks. (Correct me if I'm wrong)
Oud 20-09-2005, 21:24
Roos
Roos is offline
Citaat:
x-ViXeN-x schreef op 20-09-2005 @ 22:22 :
Ik doe dit ook heel vaak, meestal 3 maand achter elkaar. Ik heb ook wel eens gedacht dat dit schadelijk was maar volgens mij heb je alleen maar kans op doorbraakbloedingen, verder niks. (Correct me if I'm wrong)
Dat klopt, er zijn geen schadelijke effecten. Dit is een misverstand.
Oud 21-09-2005, 06:33
willow1
willow1 is offline
morgen is de laatste dag van mijn stopweek dus ik moet normaal morgen weer mijn pil slikken maar ik ben pas vanochtend ongesteld geworden (veel later dan normaal dus). Moet ik ze dan morgen weer slikken of moet ik nog een aantal dagen wachten?
Oud 21-09-2005, 08:35
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
willow1 schreef op 21-09-2005 @ 07:33 :
morgen is de laatste dag van mijn stopweek dus ik moet normaal morgen weer mijn pil slikken maar ik ben pas vanochtend ongesteld geworden (veel later dan normaal dus). Moet ik ze dan morgen weer slikken of moet ik nog een aantal dagen wachten?
Ik heb dat ook een keer gehad, maar ik begin dan ook gewoon met slikken
(ik word meestal op woensdag, soms donderdag ochend, ongesteld en op vrijdag begin ik weer)
Oud 21-09-2005, 11:05
Verwijderd
Citaat:
willow1 schreef op 21-09-2005 @ 07:33 :
je moet absoluut morgen weer beginnen met slikken. De stopweek is een week en een week heeft 7 dagen, niet meer.
Oud 21-09-2005, 11:22
luchtballon
luchtballon is offline
Maakt het veel uit als je een paar keer te laat bent met de pil innemen? Ik ben namelijk mijn pil een paar keer 's avonds vergeten, maar heb hem dan 's ochtends (na een uur of 8 dus) wel nog genomen. En das nu 3 keer in 2 weken gebeurd ofzo. ehja, dus is de pil nu nog veilig genoeg?
Oud 21-09-2005, 14:02
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
luchtballon schreef op 21-09-2005 @ 12:22 :
Maakt het veel uit als je een paar keer te laat bent met de pil innemen? Ik ben namelijk mijn pil een paar keer 's avonds vergeten, maar heb hem dan 's ochtends (na een uur of 8 dus) wel nog genomen. En das nu 3 keer in 2 weken gebeurd ofzo. ehja, dus is de pil nu nog veilig genoeg?
Natuurlijk maakt dat uit! (Of dat veel uit maakt weet ik niet, maar ik zou er maar niet mee gaan experimenteren.)

Je moet wel rekening houden met de week, in de tweede week mag je de pil van gisteren met die van vandaag innemen. In andere weken (week 1 of week 3) zou ik proberen de pil zo veel mogelijk op tijd in te nemen.
Oud 21-09-2005, 14:49
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 21-09-2005 @ 15:02 :
Je moet wel rekening houden met de week, in de tweede week mag je de pil van gisteren met die van vandaag innemen. In andere weken (week 1 of week 3) zou ik proberen de pil zo veel mogelijk op tijd in te nemen.
Maar binnen de 12 uur is op zich op tijd, dus die 8 uur van jou kan wel. Maar probeer er gewoon aan te denken natuurlijk .
Oud 21-09-2005, 17:58
Marloeske
Marloeske is offline
Hoi, heb een kleine vraag:

Toen ik begon met de pil, ongeveer een jaar geleden, zei de huisarts dat deze pil die ik ging slikken niet geheel geschikt was als anti-conceptie.
Ik kreeg Lovette, omdat ik onregelmatig ongesteld was, en dat wilde ik natuurlijk met regelmaat krijgen.
Maar nu ik hem ook als anti-conceptie wil gaan gebruiken, zegt de huisarts dat deze pil ineens wel goed is als anti-conceptie, mits ik hem elke dag dezelfde tijd inneem. Nou is dat laaste geen probleem, maar toch twijfel ik, omdat ik zeker weet dat hij vorig jaar zei dat ik wanneer ik het als anticonceptie wilde gaan gebruiken, over moest gaan op een zwaardere pil, omdat deze niet geschikt genoeg zou zijn...

Dus nu de vraag of ik deze lovette-pil gewoon kan houden, of over moet gaan op een iets zwaardere, voor meer zekerheid.
Oud 21-09-2005, 18:15
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Ik weet niet veel van die pil maar een vriendin van mij slikt hem ook, en ook voor anticonceptie en dat is nog nooit misgegaan. Maar heb je er wel verder naar gevraagt, over waarom het nu opeens wel kan?
Oud 21-09-2005, 18:34
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Marloeske schreef op 21-09-2005 @ 18:58 :
Hoi, heb een kleine vraag:

Toen ik begon met de pil, ongeveer een jaar geleden, zei de huisarts dat deze pil die ik ging slikken niet geheel geschikt was als anti-conceptie.
Ik kreeg Lovette, omdat ik onregelmatig ongesteld was, en dat wilde ik natuurlijk met regelmaat krijgen.
Maar nu ik hem ook als anti-conceptie wil gaan gebruiken, zegt de huisarts dat deze pil ineens wel goed is als anti-conceptie, mits ik hem elke dag dezelfde tijd inneem. Nou is dat laaste geen probleem, maar toch twijfel ik, omdat ik zeker weet dat hij vorig jaar zei dat ik wanneer ik het als anticonceptie wilde gaan gebruiken, over moest gaan op een zwaardere pil, omdat deze niet geschikt genoeg zou zijn...

Dus nu de vraag of ik deze lovette-pil gewoon kan houden, of over moet gaan op een iets zwaardere, voor meer zekerheid.
Lovette is voor zover ik weet een gewone anticonceptiepil. Weliswaar een lichte maar geen minipil ofzo die je echt op het uur nauwkeurig moet innemen. Als je het niet vertrouwt kun je natuurlijk altijd een andere proberen maar als deze goed bevalt zou ik denk ik toch deze houden. Ik slik ook een lichte pil en ben nog steeds niet zwanger
Oud 21-09-2005, 18:54
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Konijn schreef op 21-09-2005 @ 15:49 :
Maar binnen de 12 uur is op zich op tijd, dus die 8 uur van jou kan wel. Maar probeer er gewoon aan te denken natuurlijk .
note to self: oh ja, max 12 uur!

edit: luchtballon, hoe laat slik jij de pil 's avonds en hoe laat stond je weer op dan?

Laatst gewijzigd op 21-09-2005 om 19:06.
Oud 22-09-2005, 13:33
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 21-09-2005 @ 19:54 :
note to self: oh ja, max 12 uur!

edit: luchtballon, hoe laat slik jij de pil 's avonds en hoe laat stond je weer op dan?
Dank je (/jullie) wel iig

Eh, ik nam de pil tussen 11 en 12 uur (vlak voordat ik ga slapen) en stond tussen 7 en 8 weer op denk ik.
Normaal vergeet ik t niet zoveel trouwens, maar ik leefde tijdelijk anders
Oud 23-09-2005, 16:37
gurl19
gurl19 is offline
Ik had een vraagje

Ik kwam er vandaag achter dat ik mn pil gister was vergeten. Ik begin vandaag aan de 2e week. Ik heb afgelopen zondag alleen onveilige sex gehad. Deze week nog niet. Het leek me zowiezo verstandig om dit weekend met condoom te doen. Maar wanneer is die wel weer veilig? Ook als ik hem doorslik? Want dat doe ik nog wel is in verband met stage etc

Weet iemand het? bvd
Oud 23-09-2005, 17:03
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
gurl18 schreef op 23-09-2005 @ 17:37 :
Ik had een vraagje

Ik kwam er vandaag achter dat ik mn pil gister was vergeten. Ik begin vandaag aan de 2e week. Ik heb afgelopen zondag alleen onveilige sex gehad. Deze week nog niet. Het leek me zowiezo verstandig om dit weekend met condoom te doen. Maar wanneer is die wel weer veilig? Ook als ik hem doorslik? Want dat doe ik nog wel is in verband met stage etc

Weet iemand het? bvd
In de tweede week mag je een pil tegelijk met de volgende innemen en dan is het nog veilig. Maar omdat je op het randje van eerste en tweede week zit..
Volgens www.pilvergeten.nl moet je als het de 7e pil was (en door die seks) een afspraak maken met de huisarts over de morning-after pil, en als het de 8e pil was alsnog innemen en is het compleet veilig.
Beetje moeilijk dus.. Maar het onveilige is dus meer de seks die je al gehad hebt dan die al komen gaat.
Sorry, dit was niet echt veel hulp denk ik.. Wat staat er in je bijsluiter?

[Edit] Bovenstaande gaat er wel over als je hem langer dan 12 uur geleden had moeten slikken he, anders kun je hem alsnog slikken en is er niks aan de hand [/Edit]
Oud 23-09-2005, 17:28
gurl19
gurl19 is offline
foutje! Ik begin aan de 3e week..
Tja. morning afterpil is nu beetje laat.. Maar ik kijk ook ff op die site wat je zei, kijken of ik het daar kan vinden!
Maar ik zou wel fijn vinden als iemand het anders ook weet. Dat ik het niet fout heb! Het is een te groot risico.
Oud 23-09-2005, 17:40
Konijn
Konijn is offline
Als je nu aan de derde week begint, is die vergeten pil dus in de tweede week, en dan maakt het niks uit als je hem alsnog neemt met die van vandaag (qua veiligheid enzo).

Regels voor berichten