Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2006, 18:23
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
ik ben T@M@R@ schreef op 06-01-2006 @ 17:35 :
Ik heb dit gevonden:
http://www.personeel.leidenuniv.nl/i...hp3?m=&c=107#4

Het is zowel voor het personeel van universiteit leiden als voor de studenten. Ik denk dat ik dit neem!
Toch nog . Maar iig mooi dat er zo'n contract is.
Advertentie
Oud 06-01-2006, 19:40
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
gerwin schreef op 05-01-2006 @ 12:55 :
Maar dan gaat dat wel van de no-claimkorting af, of niet? Dan heb je d'r nog niks aan, in de meeste gevallen
No-claim is toch alleen voor de basisverzekering, toch niet voor de aanvullende verzekeringen of wel? In dat geval zou het alleen tot je 21e van je noclaim afgaan en niet erna.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 06-01-2006, 19:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Flowtje schreef op 05-01-2006 @ 22:21 :
Kan je daar meer over vertellen? (Bijvoorbeeld of hogescholen daar ook aan meedoen, of dat het echt per hogeschool weer anders is.)
Als je HBO doet kan je in de collectieve verzekering van HBO-studenten bij Zilveren Kruis Achmea.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 06-01-2006, 20:15
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 06-01-2006 @ 20:40 :
No-claim is toch alleen voor de basisverzekering, toch niet voor de aanvullende verzekeringen of wel? In dat geval zou het alleen tot je 21e van je noclaim afgaan en niet erna.
Klopt. Misschien was ik een beetje onduidelijk , maar ik bedoelde dat als je de pil vanwege medische redenen voorgeschreven krijgt (door de basisverzekering gedekt in dit geval) je hem in de meeste vallen zelf betaalt door de no-claimkorting.

Citaat:
Daantje_0705 schreef op 05-01-2006 @ 12:15 :
Als je de anticonceptiepil voorgeschreven krijgt voor bijvoorbeeld bloedarmoede krijg je hem idd na je 21e nog vergoed maar als het puur is als anticonceptie dan niet dacht ik.
Oud 06-01-2006, 20:23
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
gerwin schreef op 06-01-2006 @ 21:15 :
Klopt. Misschien was ik een beetje onduidelijk , maar ik bedoelde dat als je de pil vanwege medische redenen voorgeschreven krijgt (door de basisverzekering gedekt in dit geval) je hem in de meeste vallen zelf betaalt door de no-claimkorting.
Daar heb je gelijk in ja. Mijn antwoord van net ging niet echt over wat ik eerder had gezegd.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 07-01-2006, 20:13
Tiņo
Avatar van Tiņo
Tiņo is offline
ik wil ook die collectieve HBO verzekering voor studenten.
wil je me net op die site inschrijven van zilveren kruis, maar er wordt gevraagd om een collectiviteitsnummer.

iemand enig idee?

1ejaars hbo student aan de haagse hogeschool.

help mij.

dank
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Oud 07-01-2006, 21:32
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Tiņo schreef op 07-01-2006 @ 21:13 :
ik wil ook die collectieve HBO verzekering voor studenten.
wil je me net op die site inschrijven van zilveren kruis, maar er wordt gevraagd om een collectiviteitsnummer.

iemand enig idee?

1ejaars hbo student aan de haagse hogeschool.

help mij.

dank
Ik heb het collectiviteitsnummer gekregen via de Hogeschool. Misschien eens vragen bij de studentenadministratie?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 07-01-2006, 23:48
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 07-01-2006 @ 22:32 :
Ik heb het collectiviteitsnummer gekregen via de Hogeschool. Misschien eens vragen bij de studentenadministratie?
ik heb idd hetzelfde problemen ga daar maandag even naar vragen, al zal het nummer ervan dus wel hetzelfde zijn voor alle hogescholen
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 09-01-2006, 14:18
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
justhanna schreef op 05-01-2006 @ 18:10 :
Wie is er eigenlijk al overgestapt? En waar naar toe?
Ik had een particuliere studenten pakket polis bij groeneland Achmea. Deze verzekeraar heeft het bij mij afgedaan dus ben ik geswitched naar FBTO. Nu kom ik erachter dat de collectieve verzekering via de werkgever nog voordeliger is. Woensdag lever ik de papieren bij P&O in en laat ik me basis+ aanvullend verzekeren bij IZZ zorgverzekeraar.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 09-01-2006, 18:30
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
justhanna schreef op 05-01-2006 @ 18:10 :
Wie is er eigenlijk al overgestapt? En waar naar toe?
Ik! Van Amicon/Menzis naar Salland (met aanvullende jongerenverzekering). Mijn argumentatie is niet echt super, maar ik zal het toch even opschrijven. Toen ik begon met orienteren viel Salland me op, omdat ze een studentenverzekering hebben, met extra korting. Daarna bleek ook na zo'n vergelijkingsprogramma dat die goed bij mij zou passen en ik kreeg nog een extra aanbod van mijn school met een beetje korting. Dat sprak me dus allemaal wel aan. Later bleek dat Salland een goede verzekering is, klein in Nederland maar groeiende, goede service, redelijk in de buurt. Dat allemaal spreekt me meer aan dan Menzis. Een mega grote verzekeraar, die verschrikkelijk veel reclame maakt en niet echt een goede aanvullende verzekering voor mij heeft.
Bij Salland ben ik nu voor €96 ruim aanvullend verzekerd, precies de dingen die ik nodig heb en wat extra's (het is immers een verzekering ).

Voor 2006 heb ik me aangemeld en inmiddels heb ik een bevestiging ontvangen met een tijdelijk verzekeringsbewijs.
__________________
Oud 10-01-2006, 08:37
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 09-01-2006 @ 15:18 :
Ik had een particuliere studenten pakket polis bij groeneland Achmea. Deze verzekeraar heeft het bij mij afgedaan dus ben ik geswitched naar FBTO.
FBTO is ook van Achmea, en declaraties worden dan ook op dezelfde manier afgehandeld
Oud 10-01-2006, 10:20
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Katje schreef op 10-01-2006 @ 09:37 :
FBTO is ook van Achmea, en declaraties worden dan ook op dezelfde manier afgehandeld
Kut Ik baal juist van groeneland omdat ze tergend traag met uitbetalen zijn
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 10-01-2006, 11:45
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 10-01-2006 @ 11:20 :
Kut Ik baal juist van groeneland omdat ze tergend traag met uitbetalen zijn
Zilverenkruis is juist erg snel met terug betalen en dat valt ook onder Achmea he
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 11-01-2006, 13:06
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 10-01-2006 @ 12:45 :
Zilverenkruis is juist erg snel met terug betalen en dat valt ook onder Achmea he
Zilveren Kruis betaalt toch rechtstreeks aan de zorgverlener?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 11-01-2006, 13:09
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 11-01-2006 @ 14:06 :
Zilveren Kruis betaalt toch rechtstreeks aan de zorgverlener?
tandarts niet altans dat deden ze bij mij nooit toen ik ziekenfonds verzekerd was
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 11-01-2006, 13:10
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 11-01-2006 @ 14:09 :
tandarts niet altans dat deden ze bij mij nooit toen ik ziekenfonds verzekerd was
Is dat niet afhankelijk van de contracten die de verzekeraars met de zorgaanbieders sluiten?
Oud 11-01-2006, 17:42
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Nog een tip voor mensen die bij de Rabobank zitten: de Rabobank heeft ook een collectieve verzekering bij Interpolis waarmee je als lid van de Rabobank 7,5% korting krijgt op de basisverzekering en 10% op aanvullende verzekeringen. Meer info staat op hun site.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 11-01-2006, 17:44
Verwijderd
Citaat:
gerwin schreef op 11-01-2006 @ 14:10 :
Is dat niet afhankelijk van de contracten die de verzekeraars met de zorgaanbieders sluiten?
ja
Oud 11-01-2006, 18:50
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 11-01-2006 @ 14:06 :
Zilveren Kruis betaalt toch rechtstreeks aan de zorgverlener?
Tandarts moet je heel vaak eerst zelf voorschieten.
Oud 11-01-2006, 19:08
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 11-01-2006 @ 19:50 :
Tandarts moet je heel vaak eerst zelf voorschieten.
Ah, okee.

Nu het er toch over gaat: ik lees heel vaak van die verzekeringen die rechtstreeks betalen aan 'gecontracteerde zorgverleners' nou ben ik zo eigenwijs dat ik zelf mijn arts/tandarts/fysiotherapeut/steunzolenmaker, etc wil kiezen. Bij Zilveren Kruis betalen ze dan bijvoorbeeld rechtstreeks aan gecontracteerde zorgverleners, maar wat nou als je naar een niet-gecontracteerd iemand gaat? Wordt het dan wel vergoed maar moet je het alleen eerst zelf betalen en dan de rekening opsturen of wordt het helemaal niet vergoed dan?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 11-01-2006, 21:37
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 11-01-2006 @ 20:08 :
Ah, okee.

Nu het er toch over gaat: ik lees heel vaak van die verzekeringen die rechtstreeks betalen aan 'gecontracteerde zorgverleners' nou ben ik zo eigenwijs dat ik zelf mijn arts/tandarts/fysiotherapeut/steunzolenmaker, etc wil kiezen. Bij Zilveren Kruis betalen ze dan bijvoorbeeld rechtstreeks aan gecontracteerde zorgverleners, maar wat nou als je naar een niet-gecontracteerd iemand gaat? Wordt het dan wel vergoed maar moet je het alleen eerst zelf betalen en dan de rekening opsturen of wordt het helemaal niet vergoed dan?
Vaak word dan tot het bedrag dat ze kwijt zijn bij de gecontracteerde zorg betaald.
Maar zilverenkruis is een grote verzekeraar dus ik zou me daar niet te druk om maken en zeker ni8et in de randstad
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 15-01-2006, 15:25
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 11-01-2006 @ 20:08 :
Ah, okee.

Nu het er toch over gaat: ik lees heel vaak van die verzekeringen die rechtstreeks betalen aan 'gecontracteerde zorgverleners' nou ben ik zo eigenwijs dat ik zelf mijn arts/tandarts/fysiotherapeut/steunzolenmaker, etc wil kiezen. Bij Zilveren Kruis betalen ze dan bijvoorbeeld rechtstreeks aan gecontracteerde zorgverleners, maar wat nou als je naar een niet-gecontracteerd iemand gaat? Wordt het dan wel vergoed maar moet je het alleen eerst zelf betalen en dan de rekening opsturen of wordt het helemaal niet vergoed dan?
Mijn moeder heeft daar pas voor op gebeld en volgens mij zei ze me dat het dan inderdaad is zoals jij zegt: dat het wel vergoed wordt maar dat je het dan alleen eerst zelf moet betalen en dan de rekening opsturen.
Ik weet het niet helemaal zeker hoor, maar ik dacht dat zij het ook op deze manier bedoelde.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 15-01-2006, 15:27
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Balance schreef op 15-01-2006 @ 16:25 :
Mijn moeder heeft daar pas voor op gebeld en volgens mij zei ze me dat het dan inderdaad is zoals jij zegt: dat het wel vergoed wordt maar dat je het dan alleen eerst zelf moet betalen en dan de rekening opsturen.
Ik weet het niet helemaal zeker hoor, maar ik dacht dat zij het ook op deze manier bedoelde.
Okee, thanx dat vind ik niet zo heel erg want met mijn huidige verzekeraar moet ik alles eerst zelf betalen. Zolang het maar betaald wordt maakt het me niet zoveel uit hoe.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 15-01-2006, 19:50
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Weet iemand hier toevallig of steunzolen gevat worden onder hulpmiddelen en dus vergoed worden in de basisverzekering en zo ja onder welke voorwaarden (om de hoeveel jaar, tot welk bedrag, etc) of dat ze onder een aanvullende verzekering vallen? Ik kan het echt nergens vinden en volgens kiesbeter.nl verschilt het per verzekeraar maar dat kan toch niet met de basisverzekering?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 15-01-2006, 20:35
Barry K
Barry K is offline
Ik had dus al voor november alles opgestuurd met betrekking tot de zorgtoeslag, nu blijkt dat ondanks dat ze alles hebben ontvangen ze er gewoon niets mee gedaan hebben...

Dus voor de mensen die geen bericht hebben gehad, zou ik zeker even bellen.
__________________
No nonsense
Oud 15-01-2006, 20:42
Briseīs
Avatar van Briseīs
Briseīs is offline
Citaat:
Barry K schreef op 15-01-2006 @ 21:35 :
Ik had dus al voor november alles opgestuurd met betrekking tot de zorgtoeslag, nu blijkt dat ondanks dat ze alles hebben ontvangen ze er gewoon niets mee gedaan hebben...

Dus voor de mensen die geen bericht hebben gehad, zou ik zeker even bellen.
Er zijn heel veel mensen die nog geen zorgtoeslag hebben gehad, die krijgen het dan eind januari dubbel.
__________________
Hela världen är så underbar
Oud 16-01-2006, 13:44
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
gerwin schreef op 31-12-2005 @ 16:55 :
De meeste zorgverzekeraars zijn op dit moment telefonische niet te bereiken; ik heb dan ook een e-mailtje gestuurd. Kijken wat het antwoord is, wat betreft eventuele verschillen in premies, mogelijke bijzondere voorwaarden e.d.
Zoals beloofd zou ik jullie het antwoord geven van de door mij gestelde vraag. FBTO antwoordt letterlijk:

Citaat:
In reactie op uw e mail bieden wij u eerst onze excuses aan voor de late
beantwoording i.v.m. de extreme drukte.

Verder delen wij u mee dat het niet mogelijk is om alleen de Aanvullende
Modules af te sluiten bij de FBTO zonder de Basisverzekering. Elke
vrzekeraar heeft hiervoor zijn eigen voorwaarden.
Ja, inclusief de typefout
Oud 16-01-2006, 14:21
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-01-2006 @ 20:50 :
Weet iemand hier toevallig of steunzolen gevat worden onder hulpmiddelen en dus vergoed worden in de basisverzekering en zo ja onder welke voorwaarden (om de hoeveel jaar, tot welk bedrag, etc) of dat ze onder een aanvullende verzekering vallen? Ik kan het echt nergens vinden en volgens kiesbeter.nl verschilt het per verzekeraar maar dat kan toch niet met de basisverzekering?
Volgens mij valt het daar niet onder, ik zie het iig altijd overal apart vermeld staan, en dan alleen in de aanvullende verzekeringen voor verschillende bedragen. (Maar meestal maar heel minimaal.)

Misschien kun je online eens wat polissen vergelijken, de meesten kun je in pdf bekijken en dan heb je alles op een rijtje.
Oud 16-01-2006, 18:34
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
gerwin schreef op 16-01-2006 @ 14:44 :
Zoals beloofd zou ik jullie het antwoord geven van de door mij gestelde vraag. FBTO antwoordt letterlijk:



Ja, inclusief de typefout
Thanx

Ik denk dat ik het toch maar niet doe, basisverzekering bij de ene en aanvullende verzekering bij de aanvullende verzekeraar. Lijkt me zo'n gedoe met nota's enzo.

Evengoed bedankt voor je antwoord
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 16-01-2006, 18:35
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 16-01-2006 @ 15:21 :
Volgens mij valt het daar niet onder, ik zie het iig altijd overal apart vermeld staan, en dan alleen in de aanvullende verzekeringen voor verschillende bedragen. (Maar meestal maar heel minimaal.)

Misschien kun je online eens wat polissen vergelijken, de meesten kun je in pdf bekijken en dan heb je alles op een rijtje.
Dat eerste wat jij zegt dat dacht ik dus ook. In heb online op kiesbeter.nl polissen vergeleken en daar komt dus uit dat het de ene keer wel en de andere keer niet in de basisverzekering zit en dat zou niet moeten kunnen

Ik heb mijn vraag naar postbus 51 gestuurd, ben benieuwd op het antwoord maar ik dacht misschien weet iemand het toevallig
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 16-01-2006, 18:44
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Oh, dat is wel vaag inderdaad Nou ja, ik weet iig bijna zeker dat het Geove en Zilveren Kruis het alleen beperkt vergoeden in uitgebreide aanvullende verzekeringen.
Oud 16-01-2006, 19:44
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Basisverzekeringen kunnen dus wel verschillen, kijk maar naar Zilverenkruis met al haar extra's.
__________________
Oud 16-01-2006, 19:47
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Miracle schreef op 16-01-2006 @ 20:44 :
Basisverzekeringen kunnen dus wel verschillen, kijk maar naar Zilverenkruis met al haar extra's.
maar ze horen niet te verschillen.

het is leuk, dit soort gedoe voor de verzekeraars, zolang het duurt, maar het ondermijnt het hele idee van een standaard basisverzekering m.i. wel een beetje.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 17-01-2006, 06:45
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 16-01-2006 @ 20:47 :
maar ze horen niet te verschillen.

het is leuk, dit soort gedoe voor de verzekeraars, zolang het duurt, maar het ondermijnt het hele idee van een standaard basisverzekering m.i. wel een beetje.
Mja inderdaad. Als het overal hetzelfde was, zou het een stuk makkelijker zijn!
__________________
Oud 17-01-2006, 09:17
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 16-01-2006 @ 20:47 :
maar ze horen niet te verschillen.

het is leuk, dit soort gedoe voor de verzekeraars, zolang het duurt, maar het ondermijnt het hele idee van een standaard basisverzekering m.i. wel een beetje.
Het idee is toch dat de basisverzekering voldoet aan een aantal minimum-eisen? Als de verzekeraar dan nog wat extra's erin doet om klanten te werven is zijn beslissing.
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Oud 18-01-2006, 13:47
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 17-01-2006 @ 10:17 :
Het idee is toch dat de basisverzekering voldoet aan een aantal minimum-eisen? Als de verzekeraar dan nog wat extra's erin doet om klanten te werven is zijn beslissing.
ik snap de redenering vanuit de verzekeraar ook wel, maar het hele punt van de basisverzekering is een soort gelijkheid voor alle burgers, en daar hoort een uniforme basisverzekering bij.

andere dingen kun je dan toch in een aanvullende verzekering stoppen ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 18-01-2006, 14:08
Go
Avatar van Go
Go is offline
Ik ben het helemaal met je eens. Het wordt op deze manier voor de consument alleen maar onduidelijker, met als gevolg dat mensen soms onnodig hoge premies betalen (vanuit de positie van de verzekeringsmaatschappijen kan ik het dus wel begrijpen). Laat de verzekeringsmaatschappijen op de kwaliteit van dienstverlening concurreren, i.p.v. alle extra's in dekking.
Oud 20-01-2006, 12:03
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Hoe zit het nu met de zorgtoeslag? Vorige maand (december - voor januari) kreeg ik nog 34 euro, deze maand (voor februari) is het nog maar 33 euro... Oke, het is maar een euro, maar als ze dat bij iedereen doen, scheelt het wel heel erg veel euro's....
Oud 20-01-2006, 12:20
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
zoemzoem schreef op 20-01-2006 @ 13:03 :
Hoe zit het nu met de zorgtoeslag? Vorige maand (december - voor januari) kreeg ik nog 34 euro, deze maand (voor februari) is het nog maar 33 euro... Oke, het is maar een euro, maar als ze dat bij iedereen doen, scheelt het wel heel erg veel euro's....
De zorgtoeslag die jij per jaar ontvangt is €403,-. Zoals je ziet valt dit bedrag niet (in gehele bedragen) te verdelen per maand. Daarom ontvang je de ene keer 34 euro per maand en de andere keer 33 euro, zodat je op het eind van het jaar in totaal €403,- hebt ontvangen.

Zoals misschien wel eerder in dit topic te lezen valt heb ik hier de Belastingdienst een keer over gebeld. De mevrouw aan de lijn wist mij toen te vertellen dat het wel 34 euro per maand is en dat het afrondingsverschil de toeslagontvangers ten goede komt. Dit blijkt helaas niet zo te zijn. Ik vind dat ik toch wel enige deskundigheid bij de Belastingdienst mag verwachten (ook van de telefonistes), maar ik had het misschien zelf ook wel kunnen bedenken dat de Belastingdienst niet iedereen 5 euro extra per jaar uitkeert
Oud 20-01-2006, 15:18
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Ik heb geen zorgtoeslag gekregen en heb gebeld. Ze wisten niet waarom ik het niet had gekregen. Ik dacht mssn dat ze mijn rekeningnummer niet hadden omdat ze niet op het formulier stond wat ik thuis had gekregen. Maar de meneer aan de tel. zei dat hij die wel had, maar dat ik dan een brief zou krijgen thuisgestuurd als daar de fout lag.
Ondertussen zijn we alweer eind januari, en heb ik nog niets gezien. Geen geld en geen brief! Vinden jullie dat ik nog een keer moet bellen, of weten jullie iets anders?

Ook ben ik van verzekering veranderd. Maar Unive heeft er wel geld afgehaald, en de nieuwe verzekering niet. Daarvan heb ik alleen een ontvangstemail gehad van mijn aanmelding. Ondertussen heb ik wel een brief gekregen van unive dat ik me daar vanaf 1 januari heb afgemeld. Krijg ik dat geld terug, of moet ik daar weer achteraan? Moet ik ook nog achter die nieuwe verzekering aan of moet ik rustig afwachten omdat zij misschien nu wel erg druk zijn? Iemand idee?

alvast bedankt!
Oud 20-01-2006, 15:32
Go
Avatar van Go
Go is offline
Bellen kan nooit verkeerd. Volgens mij worden de premies onderling verrekend als je overstapt naar een andere verzekeringsmaatschappij en hoef je dus over januari niet nog eens de premie van die andere verzekeraar te betalen. Maar als ik jou was zou ik de Belastingdienst eens opbellen over de zorgtoeslag + je nieuwe zorgverzekeraar. Die kan jou vast wel vertellen hoe het precies zit.
Oud 20-01-2006, 15:42
Briseīs
Avatar van Briseīs
Briseīs is offline
Citaat:
gerwin schreef op 20-01-2006 @ 16:32 :
Bellen kan nooit verkeerd. Volgens mij worden de premies onderling verrekend als je overstapt naar een andere verzekeringsmaatschappij en hoef je dus over januari niet nog eens de premie van die andere verzekeraar te betalen. Maar als ik jou was zou ik de Belastingdienst eens opbellen over de zorgtoeslag + je nieuwe zorgverzekeraar. Die kan jou vast wel vertellen hoe het precies zit.
Als je overstapt gaat dat met terugwerkende kracht vanaf januari, dus dan zal je wel aan je nieuwe verzekeraar het bedrag van januari moeten betalen maar hetgene wat je aan je oude verzekeraar hebt betaald krijg je wel terug.
__________________
Hela världen är så underbar
Oud 24-01-2006, 16:31
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik meen me te herinneren dat de zorgtoeslag gewoon 408 euro was?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 24-01-2006, 17:03
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 24-01-2006 @ 17:31 :
Ik meen me te herinneren dat de zorgtoeslag gewoon 408 euro was?
je geheugen laat je dan kennelijk in de steek : de ZT is voor 2006, 403 euro per jaar.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 24-01-2006, 17:57
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik heb echt nergens gelezen dat het niet elke maand hetzelfde bedrag zou zijn. Lekker vaag.
__________________
Oud 24-01-2006, 17:58
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Oh ja, heeft iemand ervaring met Avero? Is hun verzekering goed?
__________________
Oud 24-01-2006, 18:09
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 24-01-2006 @ 18:03 :
je geheugen laat je dan kennelijk in de steek : de ZT is voor 2006, 403 euro per jaar.
Op mijn zorgtoeslagformulier heb ik uiteindelijk 408 ingevuld.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 24-01-2006, 19:11
grensgeval
Avatar van grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
Miracle schreef op 24-01-2006 @ 18:57 :
Ik heb echt nergens gelezen dat het niet elke maand hetzelfde bedrag zou zijn. Lekker vaag.
Er staat ook op de brief (onder het toetsingsinkomen)

" Zorgtoeslag per maand E 34"


Dus het lijkt mij dat het gewoon 34 euro moet zijn, en geen 33.




Trouwens:

6 * 33 = 198
6 * 34 = 204
----------------- +
402


Dus een euro te weinig.

Of zouden ze dan weer 1 maand teveel wel 34 betalen ?

Laatst gewijzigd op 24-01-2006 om 19:15.
Oud 24-01-2006, 19:35
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
grensgeval schreef op 24-01-2006 @ 20:11 :


Of zouden ze dan weer 1 maand teveel wel 34 betalen ?
Ja.
Oud 24-01-2006, 22:20
Verwijderd
Mijn vriend en ik hebben besloten toeslagpartner te worden van elkaar. Nu heb ik dus begrepen dat je dan niet allebei die formulieren moet invullen (of wijzigen). Maar hoe zit dit nu? Ik heb hem nu als toeslagpartner bij mij ingevuld, maar moet hij dan zijn zorgtoeslag stopzetten? Of moet hij mij als zijn toeslagpartner opgeven? Nee toch?

Ik word er doodmoe van. Ik bel morgen wel even de belastingdienst, maar ik dacht, als iemand het nu weet
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:15.